nie pamiętasz hasła?
temperatura 19 °C
wilgotność 88%
Dziś są imieniny: Kingi, Krystyny, Antoniego
×
Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies
Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Używamy ich w celach reklamowych i statystycznych a także po to, by dostosować nasze witryny dla indywidualnych potrzeb naszych czytelników i użytkowników. Plików cookie mogą też używać nasi partnerzy, reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy multimediów. Może zmienić ustawiania dotyczące plików cookies na Twojej przeglądarce. Korzystanie z serwisów bez dokonania zmiany oznacza, że pliki COOKIES będą zapisywane w pamięci twojego komputera lub innego urządzenie, z którego korzystasz do przeglądania witryn internetowych. Więcej informacji na temat cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.

Polowanie na "leszcza"

dodano: 2011-11-07 19:50:00, ostatnia aktualizacja: 2011-11-07 22:25:53

- Czy pani na pewno telefonuje do mnie z Telekomunikacji Polskiej - pyta przez telefon blisko 80 letnia kobieta telemarketera, jednej z firmy dostarczających usługi telefonii stacjonarnej. - Oczywiście, że jesteśmy polskim operatorem, który obniża abonament- odpowiada bez zająknięcia, miłym głosem pracownik, który właśnie namówił kobietę na zamianę operatora, pod pozorem płacenia niższych rachunków telefonicznych. Z nagrań, do jakich udało nam się dotrzeć, wynika, że „agresywni”, telefoniczni „zachęcacze”, świadomie wprowadzają w błąd abonentów TPSA. Często te, nie całkiem uczciwe praktyki, dotykają osób starszych i samotnych.

 

- Jakiś czas temu, odebrałam mój domowy telefon - opowiada pani Zofia, emerytka w podeszłym wieku. - Pani, z którą rozmawiałam powiedziała, że jest z telekomunikacji oraz, że ma dla mnie propozycję obniżenia płaconych przeze mnie rachunków telefonicznych. Ponieważ kobieta mówiła bardzo szybko, chciałam się upewnić, czy moja rozmówczyni na pewno reprezentuje Telekomunikację Polską. Bardzo szybko uzyskałam odpowiedź i szczegóły oferty, która miała pomóc mi zaoszczędzić.

 

Potwierdza to nagrana rozmowa, która zaczyna się od słów „ja do pani dzwonię, ponieważ obniżamy abonamenty telefoniczne, chciałam tylko zapytać, czy w ciągu minionych dwóch lat, zmieniała pani obecny abonament”. 

 

- To dosyć typowe pytanie i spotykam się z taką sytuacją nie po raz pierwszy - mówi tomaszowski Powiatowy Rzecznik Konsumentów, Agnieszka Drzewoska Łuczak.- Nie jest ono przypadkowe, ponieważ zawierane obecnie umowy obowiązują najczęściej dwa lata. 

 

Kolejne pytanie zadawane przez sprzedawcę dotyczy wysokości płaconych rachunków i abonamentu.  Po usłyszeniu odpowiedzi, natychmiast pada propozycja, która jest dużo niższa niż dotychczasowe koszty.  Dalej następuje proces weryfikacji danych osobowych, w którym potencjalny klient podaje swoje imię, nazwisko, adres zamieszkania.

 

- Kiedy pani poprosiła mnie abym odczytała jej numer mojego dowodu osobistego przestraszyłam się i zaproponowałam, że sama się zgłoszę do punktu obsługi klienta - dodaje pani Zofia. - Dowiedziałam się, ze nie ma takiej potrzeby, ponieważ wszystkie formalności załatwię z kurierem, który dostarczyć ma mi potwierdzenie zmiany abonamentu.

 

- Jest to skandaliczne wprowadzenie w błąd konsumentki - oburza się Agnieszka Drzewoska Łuczak. -  Dokumenty dostarczane prze kuriera to nie jest potwierdzenie zmiany wysokości abonamentu a nowa umowa, z nowym operatorem, równoznaczna z rezygnacją z usług dotychczasowego dostawcy, czyli w tym przypadku TP S.A.

 

Rzecznik uważa, że nieuczciwi telemarketerzy korzystają najprawdopodobniej ze starych książek telefonicznych, w których figurą zarówno adres, jak i imię i nazwisko abonenta. Dlatego między innymi ofiarami stają się osoby starsze, mające ten sam numer telefon od kilkunastu lub nawet kilkudziesięciu lat.

 

Kolejna nagrana rozmowa, do jakiej udało nam się dotrzeć zaczyna się od sygnału, słowa na literę „k”, znowu sygnału i dopiero wtedy nawiązuje się połączenie. Mało sympatyczny dziewczęcy głos upewnia się czy rozmawia z właścicielem telefonu. 

 

- Przy rozmowie obecna była moja córka, która może wszystko potwierdzić - ­skarży się kolejna z naszych rozmówczyń, 81-letnia pani Krystyna. - Zażądano ode mnie podania numeru PESEL oraz numeru ewidencyjnego z ostatniego mojego rachunku telefonicznego.

 

- Najprawdopodobniej chodzi o to, by upewnić się, że abonent jest rzeczywiście w sieci obsługiwanej przez TPSA, ponadto dane z rachunku potrzebne są do rozwiązania aktualnej umowy - wyjaśnia Drzewoska - Łuczak. - Formalności związane z przeniesieniem numeru załatwia w imieniu klienta nowy operator.

 

 

 

czytaj dalej »
podstrony: 1 2

Możliwość komentowania wygasła
Wybierz sposób wyświetlania
liniowy
drzewo
0 (0) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
: Bartek wie bo tak robił :))>
Zresztą kto nie co pracował w tej branży? Ale taki jest według nich ten biznes, brutalny, wciskają wszystko wszystkim za wszelką cene. A jeśli jest możliwość łatwiejszej sprzedaży podszywając się pod jakąś monopolistyczną firme której ludzie jeszcze w miarę ufają, no to ogień! Powiedziałem kiedyś sobie że już nie będę pracował jako telemarketer po tym jak słyszałem jakie agresywne techniki sprzedaży ma bartek26tm, wstydź się ;)))))
Żarcik Bartek! Pozdrawiam!
czwartek, 10 listopada 2011, godzina 09:32:06
0 (0) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
bartek26tm : Byłem telemarketerem. Uważajcie na firmę Dialog. Przedstawiciele wmówią wam że należy do TP a jest to nieprawda. Dialog jedynie korzysta z linii kabli TP. Poza tym najlepiej przez telefon nic nie kupować, bo telemarketerzy są doskonale wyszkoleni i uwierzcie niejednego z was mogą zagiąć. Szczególnie starsze osoby, które czegoś niedosłysza i robi sie problem
czwartek, 10 listopada 2011, godzina 00:27:00
0 (0) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
bartek26tm : Byłem telemarketerem. Uważajcie na firmę Dialog. Ona wmówi wam że jest Polska firmą w 20 proc a reszta to France Telekom.
czwartek, 10 listopada 2011, godzina 00:24:30
0 (0) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
Oszukany lat 59: Nie zgadzam się ,że tylko osoby starsze mogą być wprowadzane w błąd,gdyż ja również zostałem oszukany.Pomimo mojego dwukrotnego zapytania , czy to jest na pewno Telekomunikacja Polska, beszczelnie zapewniono mnie ,że tak. Tą firmą , która,to robi jest Telekomunikacja Novum S.A. w Rzekuniu ,ul. Przemysłowa 1, a także Telepolska z Warszawy.
środa, 9 listopada 2011, godzina 21:16:55

dodaj artykuł dodaj fotoreportaż
szukaj w artykułach
zaawansowane
zobacz również
^ do góry