nie pamiętasz hasła?
Dziś są imieniny: Łucji, Otylii, Włodzisławy
×

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies

Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Używamy ich w celach reklamowych i statystycznych a także po to, by dostosować nasze witryny dla indywidualnych potrzeb naszych czytelników i użytkowników. Plików cookie mogą też używać nasi partnerzy, reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy multimediów. Może zmienić ustawiania dotyczące plików cookies na Twojej przeglądarce. Korzystanie z serwisów bez dokonania zmiany oznacza, że pliki COOKIES będą zapisywane w pamięci twojego komputera lub innego urządzenie, z którego korzystasz do przeglądania witryn internetowych. Więcej informacji na temat cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.

J. Batorski: Czy "ratujmy kobiety" ratuje kobiety?

dodano: 2017-10-04 01:49:32, ostatnia aktualizacja: 2017-10-04 13:32:20

We wtorek, 3 października, odbyły się w wielu miastach całej Polski demonstracje i marsze w ramach tzw. "czarnego protestu". Stanowiły one swoisty punkt kulminacyjny akcji zbierania podpisów pod obywatelskim projektem ustawodawczym, obejmującym m.in. liberalizację przepisów prawa dotyczącego aborcji, dość przewrotnie nazwanego, "ratujmy kobiety". Miały również nawiązywać do zeszłorocznych protestów spod znaku czarnej parasolki. Tym razem jednak już frekwencja tak nie dopisała...
 · 

   Reklamuj się w NaszTomaszów.pl     

 · 

   Reklamuj się w NaszTomaszów.pl     

 · 

   Reklamuj się w NaszTomaszów.pl     

 · 

   Reklamuj się w NaszTomaszów.pl     

 · 

   Reklamuj się w NaszTomaszów.pl     

 · 

   Reklamuj się w NaszTomaszów.pl     

 · 

   Reklamuj się w NaszTomaszów.pl     

 · 

   Reklamuj się w NaszTomaszów.pl     

We wtorek, 3 października, odbyły się w wielu miastach całej Polski demonstracje i marsze w ramach tzw. "czarnego protestu". Stanowiły one swoisty punkt kulminacyjny akcji zbierania podpisów pod obywatelskim projektem ustawodawczym, obejmującym m.in. liberalizację przepisów prawa dotyczącego aborcji, dość przewrotnie nazwanego, "ratujmy kobiety". Miały również nawiązywać do zeszłorocznych protestów spod znaku czarnej parasolki. Tym razem jednak już frekwencja tak nie dopisała...

 

Czarny protest w roku ubiegłym zgromadził nieporównywalnie większą frekwencję zarówno w dużych miastach Polski, jak i naszym Tomaszowie ponieważ była to forma sprzeciwu wobec projektu ustawy zaostrzającej prawo aborcyjne, złożonej przez Instytut "Ordo Iuris". Wówczas ta kwestia, a nie projekt liberalizujący, zmotywowała ludzi do wyjścia na ulice . Przyjęcie powyższego projektu skutkowałoby zdecydowanie zbyt głęboką ingerencją państwa w wyjątkowo delikatnych, trudnych i niezwykle indywidualnych sytuacjach. Niezależnie od tego, czy postulaty Ordo Iuris uważa się za słuszne, czy też nie, większość sejmowa zakończyła tę kwestię i uznała, że prawodawstwo nie powinno w tak trudne moralnie dylematy wchodzić. Tym bardziej za wybory podejmowane w tych ekstremalnych okolicznościach nie można karać. Osobiście mam przekonanie jaka postawa WYDAJE MI się słuszna, natomiast nigdy nie ośmieliłbym się użyć stanowczego określenia "JEST słuszna". Stąd i protest przeciwko takiemu kształtowi ustawy był bardzo zasadny.

 

Tegoroczny "czarny wtorek" był niejako finałem akcji "ratujmy kobiety". Muszę przyznać, że po zapoznaniu się z projektem ustawy nie wiem przed czym on ma kobiety ratować... Stąd moja moja odpowiedź postawiona w tytule będzie brzmiała - NIE. Stanowi on natomiast śmiertelne - niestety dosłownie - zagrożenie dla życia nienarodzonych kobiet, które nie ukończyły 12 tygodnia. Wielu tomaszowian, z którymi rozmawiałem na ten temat było przekonanych, że podpisy są zbierane przeciw zaostrzaniu przepisów aborcyjnych. Zapewne osoby związane z akcją będą twierdzić, że widocznie tylko akurat Ci, z którymi ja rozmawiałem mieli takie przeświadczenie, bo wszyscy pozostali na pewno szczegółowo znali omawiany projekt. Mimo tego pozwolę sobie jednak trwać w przekonaniu, że te kilka osób nie stanowi wcale takiego marginalnego wyjątku. Nie mam również zamiaru ukrywać, że jestem stanowczo przeciwny temu projektowi, a tym bardziej nie mam pojęcia co ma wspólnego daleko idąca swoboda aborcyjna z "ratowaniem"... To raczej przed nią należy ratować...

 

Można niestety przy tej okazji zaobserwować, że w konflikcie zwolenników PiSu z przeciwnikami zaczynają "ginąć" konkretne, a często bardzo istotne sprawy. Ktoś kto jest przeciwnikiem i uważa, że podpis pod daną petycją, wnioskiem, projektem, etc. będzie głosem przeciw tej partii to decyduje się na "autograf". Natomiast podpis pod tym projektem, z którym można zapoznać się pod linkiem

 

http://ratujmykobiety.org.pl/wp-content/uploads/2017/08/Projekt_ustawy_Ratujmy2017final.pdf

 

nie jest podpisem przeciw PiSowi. Niestety jest on jedynie przeciw wielu nienarodzonym dzieciom, które nie ukończyły 12 tygodnia rozwoju prenatalnego. Tu przewrotnie zgodzę się z wypowiedzią, która padła podczas tomaszowskiego wiecu - "bo wolność zaczyna się od dysponowania własnym ciałem" - bardzo się z tym zgadzam - WŁASNYM - natomiast nie nienarodzonego dziecka. Jest to bardzo słuszna teza i nie ma absolutnie żadnego związku z przekonaniami religijmymi, choć często można odnieść wrażenie, że próbuje się tą problematykę w taki sposób "szufladkować".

 

Jestem świadom, że jeśli moje refleksje kogoś zainteresują to spotka mnie całkiem sporo krytyki, więc już nie będę kontynuował poruszając temat tego jak prawie jednym tchem można mówić o "mowie nienawiści" i rażąco pejoratywnie wypowiadać się o "zamodlonych", by przejść do "zabobonów". Na koniec zatem pragnę tylko zachęcić osoby zainteresowane tematem wolności, swobody wypowiedzi i kwestii aborcji w innych krajach do zapoznania się z historią MARY WAGNER, w sprawie której z głębokim przekonaniem podpisałem petycję - SPRAWIEDLIWOŚĆ DLA MARY WAGNER. Nie mam wątpliwości, że ten podpis był złożony w słusznej sprawie, która miała znacznie więcej wspólnego z "ratowaniem" od "ratujmy kobiety"...

 

 

Jarosław Batorski - nasze miasto, nasza wspólna przyszłość

Jarosław Batorski - nasze miasto, nasza wspólna przyszłość

Przewodniczący Klubu Radnych Rady Miejskiej "Tomaszów - Lubię to!"
więcej »

 · 

   Reklamuj się w NaszTomaszów.pl     

 · 

   Reklamuj się w NaszTomaszów.pl     

 · 

   Reklamuj się w NaszTomaszów.pl     

 · 

   Reklamuj się w NaszTomaszów.pl     

 · 

   Reklamuj się w NaszTomaszów.pl     

 · 

   Reklamuj się w NaszTomaszów.pl     

 · 

   Reklamuj się w NaszTomaszów.pl     

 · 

   Reklamuj się w NaszTomaszów.pl     

Komentarze do tego artykułu są moderowane. Oznacza to, że Twoja opinia pojawi się na stronie po zaakceptowaniu jej przez moderatora. Nie zostanie zaakceptowana żadna wypowiedź zawierająca wulgaryzmy wypowiedziane wprost, skrótami lub wygwiazdkowane. Prosimy używać języka polskiego z zachowaniem zasad pisowni. Nie tolerujemy TaKiEgO StYlU PiSaNiA. Zamieszczanie kilku kolejnych wypowiedzi pod jednym tematem uważamy za „zaśmiecanie” strony. Redakcja nie bierze odpowiedzialności za opinie wyrażane przez internautów.
Wybierz sposób wyświetlania:
liniowy
drzewo
+1 (1) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @75
fctm: od WIDZEWA to wara kolego! A druga sprawa jeżeli kogoś tak opluwasz to zrób to podając swoje nazwisko , a nie chowaj się za monitorem komputera.
czwartek, 9 listopada 2017, godzina 13:57:10
0 (0) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
fan: Jarko POLSKĘ Zbaw!!!
czwartek, 9 listopada 2017, godzina 13:54:50
+1 (1) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @62
Xxx: Ten pan to ciemny typ. Nikt nie sprawdza skąd ma kasę na conajmiej dwa wyjazdy w roku zagranice. Gdyby miał dochody to nikt by się niecczepial, żył z renty matki ale 800zl to niewiele. Firma? To tylko pralnia brudów. Nikt tez zysków nie prowadzi firmy wkładając chodzby na ZUS. Ci co znają tego pana prywatnie wiedza jaki to typ. Pokazuje to ze osoba z nieciekawa przeszłością, lewymi interesami bez problemu dochodzi do władzy. Wiadomo dlaczego, bo kolesiostwo będzie miało lepiej. Z reszta wystarczy tupnąć a chowa się po kontach a jego sprawy załatwiają jego kolesie. W końcu widzewiak.
sobota, 28 października 2017, godzina 13:21:12
+4 (4) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
FirmaIks.pl: Witam, jakie są zagrożenia dla kobiet skoro Polska jest drugim najbezpieczniejszym krajem dla kobiet na świecie?
poniedziałek, 23 października 2017, godzina 13:27:00
-5 (7) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
biolog: bardzo dobry tekst Panie Batorski
poniedziałek, 23 października 2017, godzina 12:10:45
0 (2) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @71
wupe : Dam ci lajka bo widzę roztrzęsioną kobietę za klawiaturą;-)
sobota, 21 października 2017, godzina 01:54:19
+3 (5) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @66
Rita: Na marginesie... Jesteś lekarzem ginekologiem? Może innym lekarzem? Może chociaż wykształcenie wyższe? Maturę? czy szanowny wupe, masz w głowie kupę?
poniedziałek, 16 października 2017, godzina 08:36:44
-2 (2) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @16
wupe : Bardzo dobra wypowiedź.
piątek, 13 października 2017, godzina 11:01:25
-1 (3) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @15
wupe : A ,,istota" z zaburzeniami genetycznymi (np. zespół Downa) jest człowiekiem? Bo przecież ciąże obarczone już niewielkim ryzykiem tych chorób usuwa się. A świnia jest człowiekiem skoro ma prawie takie samo DNA? To samo z gorylem...
piątek, 13 października 2017, godzina 10:59:20
0 (2) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @1
wupe : A jak rodzą się ludzie z jednym ciałem, zrośnięci głową, z wodogłowiem, ect. To są to ludzie?
piątek, 13 października 2017, godzina 10:48:22
-3 (5) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @62
wupe : Jako szowinista cieszę się, gdy widzę wpisy kobiet uwłaczające ich godności;-) ;-) ;-)
piątek, 13 października 2017, godzina 10:44:36
-4 (4) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @63
wupe : Kobieto nie masz pojęcia o czym piszesz. We wczesnym stadium ciąży jest największy margines błędu orzecznictwa. Jesteś w stanie usunąć dziecko, bo ci lekarz powiedział, że może urodzić się chore i dał na to np. 20%?
piątek, 13 października 2017, godzina 10:42:55
+1 (1) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @64
Nilu: Wyjątkowo patologiczny komentarz.
piątek, 13 października 2017, godzina 08:21:52
-3 (3) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @35
pert: może i są zabijane,ale trzeba wziąć pod uwagę w jakim środowisku się to dzieje najczęściej,bo tu można wywnioskować,że ma to miejsce najczęściej w niezbyt ogarniętych rodzinach typu patologia totalna,więc nei można każdego zabójstwa brać pod statystykę,bo kaurat wydażyło się to pod dachem rodzin mocno patologicznych gdzie rozumowanie i poczytalność tych ludzi jest poniżej normy ,a nie w jej granicach.
czwartek, 12 października 2017, godzina 22:05:55
+5 (9) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @59
Rita: To, że nie popieram instytucji KK, bo według mnie żeruje na ludzkości od wieków, strasząc piekłem i obiecując niebiosa za posłuszeństwo, nie oznacza że nie posiadam duchowości. Wierzę w dobro i zło, a skazanie niewinnego dzieciątka na powolną agonię, na oczach zrozpaczonych rodziców, którzy będą rozpaczać już do końca życia, to ZŁO. Nie chodzi o to by wyskrobywać dzieci! Ludzie! Można leczyć już prenatalnie, ale są przypadki, że już we wczesnym stadium, pada wyrok. Nikt nikogo do aborcji nie zmusza i jeśli ktoś chce donosić, licząc na cud - proszę bardzo... Ale nie każdy chce. Proszę usiąść chwilę w ciszy i pomyśleć o czym mówimy.
wtorek, 10 października 2017, godzina 13:26:09
+8 (14) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
ja: Pod tekstami lokalnych polityków zawsze jest nadmiar komentarzy. Połowę wpisów robią sobie sami. Sprawdziłam zeznania podatkowe pana co gryzie sumienie. Rośnie nam Jarosław 2 co zbawi kraj. Bez pracy, kapitału, rodziny. Wieczny bezrobotny bo trudno mówić o prowadzeniu firmy gdy zysk wyniósł niecałe 600zl miesięcznie i to po uzyskania 19000zl dotacji z PUP. Całe życie na garnuszku państwa. Za kilkanaście miesięcy 30ka na karku i czas na adopcje kota...
wtorek, 10 października 2017, godzina 10:07:44
-2 (6) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @60
;: Niektórzy piszą na służbowych laptopach.
poniedziałek, 9 października 2017, godzina 10:59:10
-4 (6) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
FCTM: marudzicie ze czsu nie macie a te durne komentarze to piszą duchy ? hahaha
poniedziałek, 9 października 2017, godzina 10:37:15
-6 (14) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @58
Ale ty żyjesz,: bo matka cię nie wyskrobała. Pomimo tego, że urodziłaś się duchowo umarła...
poniedziałek, 9 października 2017, godzina 09:27:33
+9 (13) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Rita: Pan nie ma prawa być za, albo przeciw! Kobieta ma prawo decydować o sobie i o tym, czy chce urodzić umierające dziecko, tylko po to żeby klecha znak krzyża mógł uczynić za kilka stówek. Nie ma pan pojęcia o czym mówi, więc niech pan zamilknie. Może jak pan świat chce zbawiać , lepiej zaadoptować niepełnosprawne dziecko i zajmować się nim do końca życia. Przegrał pan sobie tym artykułem.
poniedziałek, 9 października 2017, godzina 09:02:35

dodaj artykuł dodaj fotoreportaż
^ do góry