nie pamiętasz hasła?
Dziś są imieniny: Arnolda, Konrada, Mansweta
×

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies

Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Używamy ich w celach reklamowych i statystycznych a także po to, by dostosować nasze witryny dla indywidualnych potrzeb naszych czytelników i użytkowników. Plików cookie mogą też używać nasi partnerzy, reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy multimediów. Może zmienić ustawiania dotyczące plików cookies na Twojej przeglądarce. Korzystanie z serwisów bez dokonania zmiany oznacza, że pliki COOKIES będą zapisywane w pamięci twojego komputera lub innego urządzenie, z którego korzystasz do przeglądania witryn internetowych. Więcej informacji na temat cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.

Modernizacja dróg i kolei wojewódzkich

dodano: 2018-01-19 00:44:00, ostatnia aktualizacja: 2018-01-19 01:02:38

ŁKA po II etapie rozwoju i w tym Tomaszów

autor: Arkadiusz Gajewski
ŁKA po II etapie rozwoju i w tym Tomaszów

Trochę skrótowych wieści z samorządu województwa, gdzie jako radny Sejmiku wspieram Zarząd Województwa w realizacji programu koalicji PO z PSL. Tym razem temat aktualności z inwestycji drogowych i kolejowych z okolicy Ziemi Tomaszowskiej.
 · 

   Reklamuj się w NaszTomaszów.pl     

 · 

   Reklamuj się w NaszTomaszów.pl     

 · 

   Reklamuj się w NaszTomaszów.pl     

 · 

   Reklamuj się w NaszTomaszów.pl     

 · 

   Reklamuj się w NaszTomaszów.pl     

 · 

   Reklamuj się w NaszTomaszów.pl     

 · 

   Reklamuj się w NaszTomaszów.pl     

 · 

   Reklamuj się w NaszTomaszów.pl     

 

Wspólny projekt unijny Województwa Łódzkiego i Miasta Łódź, dotyczący rozbudowy DW 713, nabiera przyspieszenia. Część miejska (ul. Rokicińska w Łodzi), jest na etapie rozstrzygnięcia przetargu.

 

Trwają prace projektowe, przy rozbudowie odcinka Kurowice – Ujazd. Ta inwestycja realizowana jest przez Województwo Łódzkie, w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Roboty powinny rozpocząć się pod koniec tego roku, a koszt robót na tym odcinku (18,5 km) to ponad 71 mln zł. Jest też ciekawostka - będzie to pierwsza droga wojewódzka w Łódzkiem, gdzie powstaną odcinki o nawierzchni betonowej

 

Ponadto w Inowłodzu trwa rozbudowa przejścia przez tę miejscowość, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 726. Nowością będzie rondo na skrzyżowaniu, jadąc w stronę Rawy Mazowieckiej. To zdecydowanie poprawi bezpieczeństwo w tym miejscu. Trwają już pierwsze roboty ziemne. Roboty potrwają do końca września przyszłego roku, a ich wartość to blisko 9,9 mln zł. Projekt planowany jest do dofinansowania ze środków RPO WŁ 2014-2020.

 

W trakcie realizacji jest Projekt „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap II”. Całkowita wartość projektu wynosi 263 149 900,00 zł. Współfinansowany przez Unię Europejską, ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach projektu udzielone zostało dofinansowanie w kwocie 182 010 500,00 zł. W ramach projektu zakupiony będzie tabor kolejowy składający się z 14 fabrycznie nowych, trzyczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) przeznaczonych do wykonywania pasażerskich przewozów regionalnych. Pojazdy będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Dostawa I partii pojazdów (4 szt.) nastąpi do 28.10.2018 r., natomiast dostawa II partii pojazdów (10szt.) nastąpi do 28.10.2019 r. Dla nas ważne jest to, że w II etapie ŁKA sięgnie do Tomaszowa, a po elektryfikacji linii Tomaszów - Opoczno (umowa już podpisana) także do Opoczna i to bardzo dobra wiadomość :) .

 

Osobno  napiszę wkrótce na temat planów i terminów modernizacji w713 w 2 części tej inwestycji czyli począwszy od Sądu Rejonowego i dalej w kierunku na Opoczno, a w tym o tym, że rozpocznie się II etap od modernizacji ronda Mireckiego - Szczęśliwa.

 

ARKADIUSZ GAJEWSKI - Pozyskujmy miliony z UE dla Ziemi Tomaszowskiej

ARKADIUSZ GAJEWSKI - Pozyskujmy miliony z UE dla Ziemi Tomaszowskiej

Rodowity Tomaszowianin, absolwent (1990) II LO im. Żeromskiego w Tomaszowie. Ukończył Administrację na UŁ, Rachunkowość i Zarządzanie na SGH, Bankowość na AE, Menedzęr Sportu na PKMS.  Posiada licencje Min Skarbu do RN i Min Finansów do Rachunkowości. 

Właściciel Kancelarii Konsultingowej PARTNER oraz wspólnik Biura Rachunkowego PARTNER spółka cywilna w Tomaszowie.

Zaczynał pracę w Banku Pekao SA, później: Skarbnik Miasta, prywatny przedsiębiorca, Wicedyrektor PUP oraz Wicedyrektor COS OPO Spała (2014-2016).

Doświadczony samorządowiec, Skarbnik Miasta Tomaszowa (1998-01); radny Rady Miasta Tomaszowa (2010-14); od 2014r Radny Sejmiku Województwa Łódzkiego z listy Platformy Obywatelskiej oraz członek Rady Rynku Pracy przy Staroście Tomaszowskim. 

więcej »

 · 

   Reklamuj się w NaszTomaszów.pl     

 · 

   Reklamuj się w NaszTomaszów.pl     

 · 

   Reklamuj się w NaszTomaszów.pl     

 · 

   Reklamuj się w NaszTomaszów.pl     

 · 

   Reklamuj się w NaszTomaszów.pl     

 · 

   Reklamuj się w NaszTomaszów.pl     

 · 

   Reklamuj się w NaszTomaszów.pl     

 · 

   Reklamuj się w NaszTomaszów.pl     

Komentarze do tego artykułu są moderowane. Oznacza to, że Twoja opinia pojawi się na stronie po zaakceptowaniu jej przez moderatora. Nie zostanie zaakceptowana żadna wypowiedź zawierająca wulgaryzmy wypowiedziane wprost, skrótami lub wygwiazdkowane. Prosimy używać języka polskiego z zachowaniem zasad pisowni. Nie tolerujemy TaKiEgO StYlU PiSaNiA. Zamieszczanie kilku kolejnych wypowiedzi pod jednym tematem uważamy za „zaśmiecanie” strony. Redakcja nie bierze odpowiedzialności za opinie wyrażane przez internautów.
Wybierz sposób wyświetlania:
liniowy
drzewo
0 (0) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @3
Kierman: Biorąc pod uwagę okres przebudowy kiedy były mijanki to fakt udrożniła, ale cofając się dalej kiedy droga była przed modernizacją to przepustowści większej nie ma, a i bezpieczeństwo nie wzrosło! Wzrosło by gdyby przybył o jeden pas w każdym kierunku, albo chociaż jeden pas dodatkowy wspólny dla obunkierunków z naprzemienną możliwością mijania, jak to jest przed Kielcami. Same barierki kolorowe, czy kostki brukowe bezpieczeństwa ani przepustowości nie podnoszą co najwyżej aspekt estetytyczny.
niedziela, 21 stycznia 2018, godzina 15:04:14
+6 (6) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
varan: Rondo na górce w Inowlodzu tylko niepotrzebnie bardzo znacząco podnosi koszty modernizacji. Ruch na drodze powiatowej jest znikomy, więc zwykłe skrzyżowanie jest wystarczające. Dużo bardziej rondo potrzebne jest w centrum miejscowości na skrzyżowaniu drogi krajowej z wojewódzką.
piątek, 19 stycznia 2018, godzina 16:34:17
-1 (3) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
amator: Pewnie, że się podniosła teraz można lecieć 140 cały czas i zawieszenie się nie pokrzywi :)
piątek, 19 stycznia 2018, godzina 14:28:38
0 (2) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @1
RR: modernizacja DW 714 0d Kurowic do Woli Rakowej też bezpieczeństwa nie podniosła i nie udrożniła ruchu?
piątek, 19 stycznia 2018, godzina 14:07:18
+4 (6) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
paelek : " II etap od modernizacji ronda Mireckiego - Szczęśliwa." ??? Chyba budowa?
piątek, 19 stycznia 2018, godzina 11:06:48
+12 (12) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Kierman: Czas na ekspresówke z Lodzi do Tomaszowa. Szkoda pieniędzy na betonowe nawierzchnie drogi której bezpieczeństwa ani przepustowości to nie podniesie!!! Wyrzucone pieniądze
piątek, 19 stycznia 2018, godzina 09:51:48

dodaj artykuł dodaj fotoreportaż
^ do góry