nie pamiętasz hasła?
Dziś są imieniny: Gerarda, Teodora, Hermana
×

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies

Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Używamy ich w celach reklamowych i statystycznych a także po to, by dostosować nasze witryny dla indywidualnych potrzeb naszych czytelników i użytkowników. Plików cookie mogą też używać nasi partnerzy, reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy multimediów. Może zmienić ustawiania dotyczące plików cookies na Twojej przeglądarce. Korzystanie z serwisów bez dokonania zmiany oznacza, że pliki COOKIES będą zapisywane w pamięci twojego komputera lub innego urządzenie, z którego korzystasz do przeglądania witryn internetowych. Więcej informacji na temat cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.

Prawym okiem: A Ty maszeruj, maszeruj, głośno krzycz

dodano: 2018-05-06 14:20:36

Pewien znajomy podesłał mi niedawno film z "uroczystości" świętowania 1 Maja przez tomaszowskich działaczy Sojuszu Lewicy Demokratycznej. Uważnie obejrzałem i wysłuchałem. Złośliwości trudno jest uniknąć. Oto niezależni i niezużyci przyszli koalicjanci liberałów z Nowoczesnej i konserwatywnych liberałów z Porozumienia Jarosława Gowina w maksymalnym i galowym składzie na imprezie nr 1 w tym środowisku rozpoczynają marsz po odzyskanie lokalnego samorządu. Pomyślałem, że jest w tym jakaś geriatryczna niemoc i starcze zdziwaczenie.

Jestem w takim wieku, że wciąż jeszcze pamiętam masowe pochody pierwszomajowe. Trybunę zbudowaną na pomniku w centrum miasta, którego już nie ma. Marsze ze szturmówkami, do których przymuszani byli wszyscy. Od robotników zakładów pracy, lekarzy i pielęgniarek po maluchów z przedszkoli. Szturmówki dzierżone w dłoniach i wódka, najpierw na Placu Kościuszki a później na terenach jednostki wojskowej, skąd pochód wyruszał. Nie dało się inaczej, żeby przejść bez kaca te kilkaset metrów, trzeba było wypić dla kurażu, nawet ryzykując "glątwę" kolejnego dnia.

 

Jako uczeń technikum pamiętam obowiązek stawienia się, sprawdzanie listy obecności i to jak bardzo staraliśmy się uniknąć wciśnięcia nam ręce szturmówki z podobizną Włodzimierza Ilicza. Wielu z nas po sprawdzeniu listy znikało. Co czasem wiązało się z szykanami ze strony dzielnych krzewicieli marksizmu i leninizmu, jak zmarły niedawno ówczesny wicedyrektor "Mechanika" Wiktor Mazurek. To były już czas po tym jak facet w ciemnych okularach ogłosił konieczność wyprowadzenia czołgów na ulicę, by chronić nas przed nami samymi.

 

Ale mniejsza o tych parę wspomnień. Mają one znaczenie o tyle, że szeregi współczesnego SLD zasili w dużej mierze ludzie, którzy dźwigania podobizny ojca bolszewizmu się nie wstydzili (A Ty maszeruj, maszeruj, głośno krzycz: niech żyje nam Wałodia Ilicz"), a nawet widzieli w tym możliwość realizacji swojej kariery życiowej.

 

Wyklęty powstań ludu ziemi... No i powstaje ten lud. Dzisiaj zamiast gigantycznych manifestacji mamy skromne składanie kwiatów pod okolicznościową tablicą przy ulicy Norberta Barlickiego. Kilkanaście osób. Większość emeryci lub ludzie w wieku około emerytalnym. Nie ma już 30, 40, czy nawet 50-latków, a przecież jeszcze 15  lat temu to do Sojuszu lgnęli wszyscy, którzy chcieli załapać się na jakąś intratną fuchę. Partia bez władzy okazała się mało atrakcyjna dla świeżego narybku. Jej rolę obecnie przejął PiS.

 

Żadna to nowość, partie władzy często przyciągają do siebie bezideowych oportunistów, nastawionych jedynie na osobistą karierę. To oni w głównej mierze odpowiadają za to, że podział lewica - prawica, w jego tradycyjnym znaczeniu, jest obecnie fikcją. Współczesne partie to niestety etatystyczne podmioty niewiele różniące się między sobą.

 

Oby miały coś do zaproponowania. Ale i z tym jest krucho. Szef powiatowych struktur SLD przy okazji składania kwiatów wyjaśniał w rozmowie z Telewizją Amazing, że "od pewnego czasu SLD czyni starania, aby powrócić do rad miasta i powiatu". Po czym dodaje, że "mieszkańcy naszego miasta nie chcą się opowiadać za żadną z politycznych opcji, w szczególności partii, ponieważ to wiąże się z pewnymi konsekwencjami". Jakimi? Tego się nie dowiedzieliśmy. Ważnym natomiast jest, że SLD chciałoby tę sytuację zmienić, bo jest partią prosocjalną i propracowniczą. Jeśli ktoś więc myśli, że słusznym jest odpartyjnianie samorządów i traktowanie ich jak partyjnych łupów wyborczych, to Sojusz deklaruje coś zupełnie przeciwnego.  Kompletny chaos i oderwanie od rzeczywistości. Zresztą obejrzyjcie sami i wyróbcie sobie własną opinię...

 


Komentarze do tego artykułu są moderowane. Oznacza to, że Twoja opinia pojawi się na stronie po zaakceptowaniu jej przez moderatora. Nie zostanie zaakceptowana żadna wypowiedź zawierająca wulgaryzmy wypowiedziane wprost, skrótami lub wygwiazdkowane. Prosimy używać języka polskiego z zachowaniem zasad pisowni. Nie tolerujemy TaKiEgO StYlU PiSaNiA. Zamieszczanie kilku kolejnych wypowiedzi pod jednym tematem uważamy za „zaśmiecanie” strony. Redakcja nie bierze odpowiedzialności za opinie wyrażane przez internautów.
Wybierz sposób wyświetlania:
liniowy
drzewo
-3 (5) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @37
AK-47: Z mądrymi dyskutuję. Głupcom nie odpuszczam zwłaszcza tym którzy obrażają tych którzy bronić się już nie mogą.. Pisuję tutaj bo chcę. Może wymienimy poglądy na temat Brygady Świętokrzyskiej?.....
czwartek, 17 maja 2018, godzina 17:57:19
-3 (5) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @34
AK-47: Bunia ci z pod 35 i 37 to Twoje koleżanki?.....
czwartek, 17 maja 2018, godzina 17:51:14
+4 (6) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @34
Kriger: Olej go, to troll. Istnieje tutaj bo to jedyne jego życie i z każdym się kłóci. Już dawno poluzowały mu się śrubki od dekielka.
środa, 16 maja 2018, godzina 22:28:57
-4 (6) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @34
AK-47: Bunia ....daj spokój. Nie fochaj się. Przecież napisałem, że idiotą nie jesteś. Umiejętność pisania temu zaprzecza. Kretynem to i owszem. A lewakom do nazistów znacznie bliżej. Bo właściwie to to samo. Różnice to drobne niuanse. Samotny nie jestem, wściekły też nie. Nie można mieć szacunku do człowieka który obraża innych. Tych którzy oddali życie za Ojczyznę. Bunia, zachowujesz się jak klasyczny komunista. Oni tak bardzo nienawidzili nazistów......i ludzi w ogóle. A i jeszcze faszystów wszędzie widzieli. Zwłaszcza tam gdzie się z nimi nie zgadzano.....
środa, 16 maja 2018, godzina 19:51:36
+4 (6) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @34
Brawo: Z koniem który ma klapki na oczach się nie dyskutuje
środa, 16 maja 2018, godzina 10:13:32
+5 (7) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @33
J.P.: Ale żeś się Pan nadął, aż puder z twarzy spadł i pokazało się prawdziwe, wściekłe oblicze małego samotnego człowieczka, o wielkim o sobie mniemaniu. Był idiota, jest kretyn … co Pan jeszcze masz w zanadrzu, myślę że zasób słownictwa w tej dziedzinie ma Pan ogromny… gratuluję bo jest się czym szczycić.
Ślizgasz się człowieku w gównie, do którego nie mam zamiaru wchodzić, dlatego zamknąłem przysłowiowe drzwi, by nie zostać ochlapanym i uchronić się przed smrodem … nazistowskim smrodem. Wybacz Pan, ale mnie to nie rajcuje, więc szkoda mi marnować cennego czasu.
środa, 16 maja 2018, godzina 09:51:07
-2 (6) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @32
AK-47: Faktycznie! Pan nie jesteś idiotą. Pan umiesz pisać. Kretyn jest bliższe Pana poziomu. Tylko trzeba koniecznie dodać: z rozdętym ego. I nie jest to obrażanie tylko stwierdzenie faktu.Obrazą zaś jest przypisywanie żołnierzom Brygady Świętokrzyskiej współpracy z Gestapo. Obrażanie żołnierzy Brygady Świętokrzyskiej jest zapewne przykładem dobrego lewackiego wychowania.....
Insynuacje co do NSDAP mnie nie ruszają.
"Starałem się ogólnie udzielić odpowiedzi bo nie miejsce i czas bym czynił tutaj wykłady dla niedouczonych."....Żeby robić wykłady to trzeba coś wiedzieć. Bo nawet tacy niedouczeni jak ja propagandy nie dadzą sobie wcisnąć. Lewackiej propagandy. Twierdzi Pan, że nie chodzi mi o żadne konkrety?....Podesłałem Panu kilka linków aby mógł się Pan zorientować o moim punkcie widzenia. Co dostałem w zamian? Bełkot. Zero konkretów. Jedyną Pana reakcją był....foch! Bunia strzeliła focha!.....
" Zgadzam się, że PPS okresu międzywojennego to partia o pozytywnych dla Polski dokonaniach"-O którym PPS-ie Pan pisze?.....
wtorek, 15 maja 2018, godzina 20:58:12
+4 (6) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @31
J.P.: Nie zaskoczył mnie Pan, wręcz przeciwnie, spodziewałem się takiej odpowiedzi. Gdy kończą się argumenty maluczcy sięgają po słowa obraźliwe, obraźliwe w Pana mniemaniu. Może Pana tak nazywano, ale popełniano wtedy błąd. Idiotą też Pan nie jesteś … proszę zapoznać się ze znaczeniem tego słowa.
Panu nie chodzi o żadne konkrety. Pan nie może pogodzić się z myślą, że ktoś inny ma odmienne zdanie i może mieć rację, wtedy strzela różnymi epizodami historycznymi, bez faktycznej o nich wiedzy, ale może da się coś trafić. Starałem się ogólnie udzielić odpowiedzi bo nie miejsce i czas bym czynił tutaj wykłady dla niedouczonych. Teraz chce Pan wciągnąć mnie w wymianę słów obraźliwych rozczaruję bo nie jestem w stanie zniżyć się do pańskiego poziomu. Natomiast dwa razy zadałem Panu to samo pytanie, na które odpowiedzi nie chce Pan udzielić, domyślam się dlaczego.
Zgadzam się, że PPS okresu międzywojennego to partia o pozytywnych dla Polski dokonaniach … i nie muszę czytać, temat jest mi dobrze znany. Ale znowu dla pokazania fałszywej twarzy stosuje Pan kamuflaż … Panu bliżej do socjalistów z tego okresu lecz zza Odry, a właściwie małego mieszkańca Austrii. Dlatego nie chce Pan odpowiedzieć na kłopotliwe pytanie. Kilka dni temu napisałem że w pewnych sytuacjach drzwi należy zamknąć i znaczenie tego stwierdzenia doskonale Pan odczytał ale starał się nieudolnie zresztą zatuszować. Jeżeli chce Pan jednak przez te drzwi przejść, to proszę zostawić za nimi brudne buty.
poniedziałek, 14 maja 2018, godzina 22:54:23
-2 (8) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @30
AK-47: Widzę, że na żadne konkrety z Pana strony liczyć nie mogę. Trudno. Właściwie nie ma sensu udowadniać Panu czegokolwiek. A zwłaszcza tego, że jest Pan....nie, nie napiszę, że jest Pan idiotą choć takie skojarzenie usilnie się nasuwa, napiszę więc, że że jest Pan człowiekiem którego poglądy wzięły się znikąd. Nie jest Pan lewicowcem. Lewicowcy to mądrzy i dzielni ludzie. Proszę poczytać trochę o PPS-ie ale tym przedwojennym. O tym PPS-ie czasów Piłsudskiego.....
poniedziałek, 14 maja 2018, godzina 17:56:08
+2 (6) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
J.P.: A o A. Hitlerze?, B. Mussolini? F. Franco? itp .... cisza? Nie uciekaj Pan od tematu.
poniedziałek, 14 maja 2018, godzina 07:49:58
-2 (8) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @28
AK-47: Kto tu jest ignorantem?.... Proszę Pana, to nie armia francuska ani nawet rząd francuski popierał dowódcę brygady Antoniego Szackiego. Jego ekstradycji czyli wydania w sowieckie łapy odmówił francuski sąd. Było to kilka lat po wojnie. Wyrok tego sądu nie miał nic wspólnego z układem polityczno-militarnym. To nie Sowiety. Pański obiektywizm sprowadza się do tego, że gdy można przyłożyć Brygadzie pomówieniami to się Pan na niego powołuje. Gdy ktoś protestuje przywołując publikacje na poparcie swoich słów zarzuca mu Pan brak obiektywizmu.
Cyt.:"Jeżeli zaś chodzi o źródła wiedzy na temat Brygady Świętokrzyskiej i jej dokonań, to wystarczy otworzyć każą publikację na jej temat … ale nie tylko przez Pana akceptowanych autorów" Z utęsknieniem czekam na podanie publikacji i autorów które pozwalają Panu twierdzić, że Brygada współpracowała z Gestapo! Doczekam się?......Nie sądzę. Podesłałem Panu kilka linków jako potwierdzenia tego o czym piszę. A pan?.....Zrewanżuje się tym samym? Ostatnie zdanie mojego poprzedniego wpisu świadczy o tym, że nawet komuniści nie potrafili znaleźć potwierdzenia tej współpracy. I to potwierdził Sąd III RP!
Dowódca Brygady Antoni Szacki powiedział: Nie znajdziecie dowodów na współpracę Brygady z Niemcami w archiwaliach NSZ. Mnie nie musicie wierzyć, że nie współpracowałem z Niemcami. Jeśli chcecie znaleźć dowody szukajcie w niemieckich archiwach. Jeśli współpracowałem to one tam są. Jak znajdziecie wtedy mogę się zacząć tłumaczyć"....I tu dochodzimy to wskazania różnic pomiędzy przywołanym M. Spychalskim czy W. Gomółką a A. Szackim. W przypadku tego ostatniego dowodów współpracy szukają do dziś w przypadku tych dwóch pierwszych dowody na współpracę z gestapo (Spychalski) i NKWD (Gomółka) znaleźli dawno. Pańska ostrożność w ocenie świadczy o nieznajomości tych faktów. Co może Pan powiedzieć o Józefie Jerzym Kesslerze vel Paulu Kurzu? To w związku tak łatwym zarzucanie współpracy z Gestapo Brygadzie Świętokrzyskiej....Albo o Hubercie Jurze? Tak. O "tym" Jurze ps. Tom!
niedziela, 13 maja 2018, godzina 22:17:18
+3 (7) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @27
J.P.: Widzę, że Pan wziął sobie za cel udowodnienie, że popieram poglądy lewicowe, tylko po co? Czy to ma Panu w czymś ulżyć? Poczuje się Pan lepiej? Przepraszam ale nie mogę pomóc bo nie spełniam pana wyobrażenia. Panu najwidoczniej umyka logika toku mojego rozumowania. Są jednak także Polacy, którzy starają się historię Polski pojmować obiektywnie, ale tacy już nie mieszczą się w Pana rozumowaniu.
Wcale mnie nie dziwi, że nie pasuje Panu to co piszę o Brygadzie, ale jeżeli ktoś wskazuje na rycerskość jej postępowania i argumentuje to poparciem ze strony dowódców armii amerykańskiej i francuskiej, to jest ignorantem wiedzy historycznej bo nie bierze pod uwagę okoliczności, w tym przypadku istniejącego układu polityczno-militarnego w Europie.
Jeżeli zaś chodzi o źródła wiedzy na temat Brygady Świętokrzyskiej i jej dokonań, to wystarczy otworzyć każą publikację na jej temat … ale nie tylko przez Pana akceptowanych autorów, jednakże coś tam o tej współpracy Pan słyszał o czy świadczy ostatnie zdanie jego wpisu. Tym się różnimy, że staram się poznawać je obiektywnie.
Zaspokoję także Pana ciekawość i dam odrobinę spokoju …. ogólnie oceniając M. Spychalskiego i W. Gomółkę, jak i im podobnych osobistości, moje wrażenie w stosunku do ich dokonań jest negatywne. Ale ja także jestem ciekawy co sądzi Pan o takim człowieku jak A. Hitler i jemu podobni?
niedziela, 13 maja 2018, godzina 13:25:44
-2 (8) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @26
AK-47: Proszę Pana historycy nie interpretują. To My to robimy i bardzo słusznie zresztą. Panu wspomniani historycy się nie podobają bo burzą mit o niewinnych Żydach czy też pokazują przykłady kolaboracji polskich komunistów z Sowietami i Niemcami. Proszę Pana po II wojnie w Polsce książek nie palono.....Na czym opiera Pan przekonanie, że Brygada Świętokrzyska współpracowała z Gestapo?.....Skąd Pan czerpał o tym wiedzę? Może przedstawi Pan źródła tych "rewelacji"? Proszę o fakty. Samo napisanie, że Brygada współpracowała z Gestapo to ciut przy mało.
Coś tu nie pasuje w tym co Pan pisze o Brygadzie.....No bo jakże to? Tych współpracowników Gestapo honorują i wspominają Czesi?https://www.youtube.com/ watch?v=FHuJTzN9W-c&t=28s
Ci współpracownicy Gestapo dostali ochronę armii amerykańskiej? Gdy sowieci przyjechali do gen. Pattona z żądaniem wydania żołnierzy Brygady w ich łapy ten odpowiedział: Żołnierze których wydania żądacie są ostatnimi rycerzami Europy. Razem z nami przelewali krew w walce. Towarzyszy broni się nie wydaje!....I tu w kilku jakże kulturalnych żołnierskich słowach kazał sowietom wracać tam skąd przyszli.....Francuzi nie wydali dowódcy brygady Antoniego Szackiego"Bohuna" w ręce NKWD?.....No jakże to tak? To zapewne Pana nie przekona: https://www.youtube.com/watch?...j5UA6swTc0
Ale może inni się czegoś dowiedzą?....
I na koniec coś nie daje mi to spokoju. A co Pan sądzi o takich ludziach jak Marian Spychalski, W. Gomułka i tym podobni?......
A nacjonalizm jest dobry. Zapewniam Pana! Niech się Pan miłości do własnego Narodu nie boi i nie zamyka tych drzwi....
PS. Sądy III Rzeczypospolitej wypowiedziały się w sprawie tej rzekomej "współpracy" Brygady uniewinniają w procesie bodajże z 1993 r. jednego z jej żołnierzy.....Był to spadochroniarz wyszkolony przez Niemców i zrzucony za linię frontu.
sobota, 12 maja 2018, godzina 21:14:25
+4 (8) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @25
J.P.: Wszyscy historycy opierają się na faktach bo przecież muszą, najważniejsza jest jednak ich interpretacja, dla lub pod kogo czyniona. Niestety w Polsce na była to metoda często stosowana i jest ciągle aktualna, stąd właśnie wynikają wśród naszego społeczeństwa rozbieżności w wiedzy historycznej i jej nauczaniu. Właśnie chodzi o to, by o niewygodnych faktach pisać i nauczać, a nie je wygumkowywać, przykłady takich działań podałem wcześniej i nie mam w zwyczaju powtarzać. Co do palenia książek … tak palono je, to bardzo stara, kilkuwiekowa tradycja w dziejach nie tylko Polski. Dzisiaj tego się nie robi, bo sam Pan wiesz że obecnie palenie nie załatwia sprawy, proszę się nie ośmieszać.
Co do tematu „żołnierzy wyklętych” … tak, nie przekonuje mnie Pana pojęcie ”żołnierzy wyklętych”, także proszę poczytać o znaczeniu tego pojęcia.. Powiem więcej, stawianie znaku równości między powstańcami warszawskimi, Janem Piwnikiem z jednej strony, a żołnierzami Brygady Świętokrzyskiej to czynienie świństwa, a wręcz skur…stwo. Brygadę Świętokrzyską można równać z dokonaniami Romualda Adama Rajsa, także Rais lub Reiss, ps. „Bury”, Józefa Kurasia ps. „Ogień”, Władysława Łukasiuka ps. „Młot”. Chociaż także można by mieć zastrzeżenia ponieważ „Brygada …” współpracowała z Gestapo … i to są fakty. Jeżeli to ma być Pana otwartość na propagowanie tylko takiej historii Polski, to niestety trąca mi to nacjonalizmem … i tutaj należy jednak drzwi zamknąć.
sobota, 12 maja 2018, godzina 14:43:50
-1 (9) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @24
AK-47: Jakiej ideologii? Autorzy których podałem piszą o faktach. To Pan dorabia do nich łatkę ideologów. Co to jest ta otwartość? Według mnie to znajomość faktów. To o nich pisanie choćby i były niewygodne. Może Pan coś wspomnianym autorom zarzucić? Pisze Pan: "....że obecnie popełniane są podobne błędy w interpretacji historii jak poprzednio" Może Pan je wskazać ? Drogi Panie czym jest nazywanie komunistycznej propagandy błędami w interpretacji historii?....Wie Pan jak sądzę kto palił książki nieprawomyślnych autorów?.... Dzisiaj tego nie ma.....Może Pana nie przekonywać, że pojęcie "Żołnierze Wyklęci" w równym stopniu przypisane jest do Powstańców Warszawskich jak i do Jana Piwnika "Ponurego" czy żołnierzy Brygady Świętokrzyskiej, Armii Krajowej czy NSZ. Z pod tego pojęcia wyjęci są bandyci z pod znaku GL-AL....Jednak takie są fakty. Przez wiele lat karmiono Naród propagandą historyczną. Dzisiaj ci autorzy odkłamują to co komuniści zakłamali. Dzisiaj następuje właśnie otwartość w dyskusji. Poznajemy drugą stronę historii. Prowadzenie dyskusji o historii to rozmowa o faktach a My mamy prawo i obowiązek te opisane fakty interpretować. Więc co z tym " Fałszowaniem działalności "Solidarności" i przypisywaniem zasług małym człowieczkom"?... Co z Pańską otwartością?.....
piątek, 11 maja 2018, godzina 21:08:33
+2 (8) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @23
J.P.: Proszę Pana, jak stwierdziłem poprzednio, do dyskusji potrzebna otwartość, a nie zamknięcie się w obszarze wytyczonym przez ideologię, a podając nazwiska autorów Pan się ograniczyłeś ideologicznie. Jaki jest mój stosunek do czasów sprzed IPN napisałem dosadnie i nie musi Pan mi przypominać. Proszę jeszcze raz przestudiować na czym polegają: pojęcie historii, prace badawcze w historii. nauka historii. Twierdzę że obecnie popełniane są podobne błędy w interpretacji historii jak poprzednio. Przedstawione natomiast kontrargumenty mnie nie przekonują bo nimi nie są. Skoro zaś wg Pana piszę bzdury, to nie warto chyba się nad nimi pochylać, tym bardziej, że wszystko co nie po Pana myśli jest bzdurami.
piątek, 11 maja 2018, godzina 19:26:59
-2 (10) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @22
AK-47: Proszę Pana, pisze Pan, że "od kiedy najnowsza historia Polski powierzona została IPN, stała się narzędziem perswazji ideologicznej i to w jednym tylko, prawicowo-konserwatywnym duchu.". Pragnę Panu przypomnieć, że zanim powstał IPN historia Polski była narzędziem perswazji ideologicznej w lewicowo-liberalnym duchu a jeszcze wcześniej w duchu komunistycznym. Bzdury Pan pisze twierdząc, że: "Rezultatem takiej działalności jest zniknięcie naukowej historii z głównego nurtu debaty publicznej i zastąpienie jej polityką historyczną." Po pierwsze debata publiczna o historii a polityka historyczna to dwie różne sprawy istniejące obok siebie i od siebie niezależne. One się dzieją. Wystarczy włączyć chociażby TVP Historia lub sięgnąć do publikacji IPN-u lub takich autorów jak L. Żebrowski, M. Chodakiewicz, S. Lisiak, Iwo Pogonowski, B. Urbankowski, E. Kurek i wielu innych. Historię zamienili w histerię ci którzy tracą lub już stracili na nią monopol. Komuniści i postkomuniści. Ma Pan rację w sprawie obłudy dot. polskich żydów. Spod ich wyidealizowanego obrazu zaczyna wychodzić prawdziwe oblicze. I żeby uprzedzić. Tak Polacy nie są nieskazitelni. Wśród Nas byli szmalcownicy i mordercy Żydów. Co do " nadinterpretacji wkładu tzw. „żołnierzy wyklętych” w odzyskanie niepodległości, kosztem setek tysięcy zwykłych żołnierzy polskich faktycznie walczących z nieprzyjacielem, także powstańców warszawskich." Pan nie rozumie, że Powstańcy Warszawscy to są właśnie Żołnierze Wyklęci???? Oni również!!! A na koniec poproszę o przykłady "Fałszowania działalności „Solidarności” i przypisywanie zasług małym człowieczkom"....
PS. Peter z wpisu nr 20 na przykłady się nie doczekał.....Bo chyba ta Pańska wypowiedź nimi nie jest?
piątek, 11 maja 2018, godzina 17:01:19
+2 (8) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @20
J.P.: Zastanawiałem się czy wchodzenie w dyskusję ma sens, bo do dyskusji potrzebna otwartość, a nie zamknięcie się w obszarze wytyczonym przez ideologię. … w tym przypadku trzeba by zacząć od pojęcia historii, więc proszę poczytać i postarać się to pojęcie zrozumieć. Wcześniej zatajano sprawę Katynia, Powstanie Warszawskie itd. … Obecnie zaś popieram pogląd, że od kiedy najnowsza historia Polski powierzona została IPN, stała się narzędziem perswazji ideologicznej i to w jednym tylko, prawicowo-konserwatywnym duchu. Rezultatem takiej działalności jest zniknięcie naukowej historii z głównego nurtu debaty publicznej i zastąpienie jej polityką historyczną. Historia zamieniła się więc w Polsce w histerię. Efektem tego jest np. obłuda w sprawie polskich żydów, nadinterpretacja wkładu tzw. „żołnierzy wyklętych” w odzyskanie niepodległości, kosztem setek tysięcy zwykłych żołnierzy polskich faktycznie walczących z nieprzyjacielem, także powstańców warszawskich. Fałszowanie działalności „Solidarności” i przypisywanie zasług małym człowieczkom, itd. … ręce opadają. To tylko wielki skrót dokonań obecnej władzy w celu spustoszenia umysłów młodych ludzi. To na tyle.
czwartek, 10 maja 2018, godzina 23:42:52
0 (4) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @20
AK-47: No to sobie Pan poczeka......
czwartek, 10 maja 2018, godzina 18:10:57
+3 (3) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @18
Peter: przykłady poproszę.
środa, 9 maja 2018, godzina 20:36:10

dodaj artykuł dodaj fotoreportaż
zobacz również
^ do góry