nie pamiętasz hasła?
Dziś są imieniny: Jonasza, Mateusza, Hipolita
×

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies

Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Używamy ich w celach reklamowych i statystycznych a także po to, by dostosować nasze witryny dla indywidualnych potrzeb naszych czytelników i użytkowników. Plików cookie mogą też używać nasi partnerzy, reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy multimediów. Może zmienić ustawiania dotyczące plików cookies na Twojej przeglądarce. Korzystanie z serwisów bez dokonania zmiany oznacza, że pliki COOKIES będą zapisywane w pamięci twojego komputera lub innego urządzenie, z którego korzystasz do przeglądania witryn internetowych. Więcej informacji na temat cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.

Bezpośrednio ale nie zawsze etycznie

dodano: 2018-02-23 12:26:50, ostatnia aktualizacja: 2018-02-23 12:34:21

Wczoraj odbyło się spotkanie Rzeczników Konsumentów z województwa łódzkiego, współorganizowane przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Łodzi i Delegaturę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Łodzi. Miało ono na celu między innymi przybliżenie tematyki etyki w działaniach przedsiębiorstw finansowych w Polsce, ale także w branży sprzedaży bezpośredniej.

Tematykę zgłaszania wniosków do komisji etyki oraz samoregulacji branżowych i działań prokonsumenckich przybliżyli panowie Andrzej Roter, Prezes Zarządu KPF (Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce) i Mirosław Luboń Dyrektor Generalny PSSB (Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej).

 

W związku z dużą ilością toczących się w UOKiK postępowań w stosunku do firm sprzedających towary i usługi poza siedzibą przedsiębiorcy został powołany zespół (grupa robocza), który będzie się zajmował zmianami legislacyjnymi w ustawie  o prawach Konsumenta, które miałyby na celu wzmocnienie ochrony konsumentów wrażliwych zawierających umowy na tzw. pokazach. W pracach grupy będzie brała udział Agnieszka Drzewoska rzecznik konsumentów w Tomaszowie Maz., członkini Krajowej Rady Rzeczników Konsumentów.
 
 - Zdarza się, że przedsiębiorcy naruszalją zbiorowe interesy konsumentów, np. nie przekazują klientom rzetelnej informacji na temat oferowanych produktów i handlowego celu spotkań. Umyślnie wprowadzają ich w błąd, by nakłonić do zakupów, których konsumenci w innych okolicznościach by nie zrobili. Niedopuszczalne jest też dawanie do podpisu niezgodnych z prawem weksli, ograniczanie praw do rękojmi czy zniechęcanie do zwrotu towarów – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK. 

 

polecamy komunikat

https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=14059

 


Komentarze do tego artykułu są moderowane. Oznacza to, że Twoja opinia pojawi się na stronie po zaakceptowaniu jej przez moderatora. Nie zostanie zaakceptowana żadna wypowiedź zawierająca wulgaryzmy wypowiedziane wprost, skrótami lub wygwiazdkowane. Prosimy używać języka polskiego z zachowaniem zasad pisowni. Nie tolerujemy TaKiEgO StYlU PiSaNiA. Zamieszczanie kilku kolejnych wypowiedzi pod jednym tematem uważamy za „zaśmiecanie” strony. Redakcja nie bierze odpowiedzialności za opinie wyrażane przez internautów.

dodaj artykuł dodaj fotoreportaż
zobacz również
^ do góry