nie pamiętasz hasła?
Dziś są imieniny: Anatola, Rafała, Edmunda
×

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies

Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Używamy ich w celach reklamowych i statystycznych a także po to, by dostosować nasze witryny dla indywidualnych potrzeb naszych czytelników i użytkowników. Plików cookie mogą też używać nasi partnerzy, reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy multimediów. Może zmienić ustawiania dotyczące plików cookies na Twojej przeglądarce. Korzystanie z serwisów bez dokonania zmiany oznacza, że pliki COOKIES będą zapisywane w pamięci twojego komputera lub innego urządzenie, z którego korzystasz do przeglądania witryn internetowych. Więcej informacji na temat cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.

Co zrobić, aby nie paść ofiarą oszusta?

dodano: 2017-05-18 10:36:15, ostatnia aktualizacja: 2017-05-19 09:45:17

15 maja z inicjatywy powiatowej rzeczniczki konsumentów Agnieszki Drzewoskiej Łuczak odbyły się dwa spotkania w ramach prowadzonych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej akcji edukacyjnych. W spotkaniach uczestniczył Dyrektor Delegatury Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Łodzi Tomasz Dec.

Pierwsze ze spotkań odbyło się w Starostwie Powiatowym. Uczestniczyli w nim przedstawiciele tomaszowskich organizacji seniorów, a dotyczyło ono sprzedaży usług telekomunikacyjnych. Prowadzone było przez naczelnik Annę Przybyłkowicz z Łódzkiej Delegatury Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

 

Prowadząca przekonywała, że pośpiech przy podpisywaniu umów zazwyczaj okazuje się złym doradcą. Mówiła, że wiedzę o tym wykorzystują przedstawiciele handlowi działający w imieniu i na rzecz różnych dostawców usług telekomunikacyjnych. Niestety wciąż zdarza się, że działania niektórych z nich są nieuczciwe i skierowane najczęściej do osób starszych.

 

Co zrobić, aby nie paść ofiarą oszusta? O czym należy pamiętać podczas zawierania umów?

 

To poruszane w trakcie spotkania tematy w ramach akcji edukacyjnej UKE „Wiem co podpisuję”. Głównym celem prelekcji było podniesienie świadomości  konsumentów w zakresie ich praw i obowiązków na rynku usług telekomunikacyjnych.

 

Tego samego dnia w Sali Obrad Urzędu Miasta w Tomaszowie Mazowieckim w kolejnej prelekcji uczestniczyli dyrektorzy szkół podstawowych, pedagodzy, wychowawcy klas 1-3 i nauczyciele informatyki .

 

 

 Dla licznego grona słuchaczy spotkanie edukacyjne poprowadzili specjaliści Urzędu Komunikacji Elektronicznej w Łodzi. Przekazana wiedza na temat ochrony prywatności i danych osobowych, a także zasad bezpiecznego korzystania z Internetu stanowi niezbędny element wychowania i edukacji szkolnej.

 

 W ramach kampanii Urzędu Komunikacji Elektronicznej „Mój smarfon, mój mały świat” uczniowie powinni zapoznać się z zagrożeniami wynikającymi z korzystania z komputera, Internetu i multimediów oraz mieć świadomość niebezpieczeństw wynikających z anonimowości kontaktów i podawania danych.

 

 Dzięki poczynionym w trakcie spotkania ustaleniom na początku przyszłego roku odbędą się spotkania z uczniami i ich rodzicami, które poprowadzą specjaliści Urzędu Komunikacji Elektronicznej w Łodzi. Internet to źródło zabawy, wiedzy i komunikacji, które czasami może nieść ze sobą wiele zagrożeń.

 

Najmłodsi użytkownicy zwabieni kolorowym światem swoich smartfonów, niekiedy korzystający z nich bez ograniczeń, bez kontroli rodziców i opiekunów, nie zdają sobie sprawy z konsekwencji jakie mogą wiązać się ze ściąganiem gier, wysyłaniem drogich sms-ów lub dostępem do treści pornograficznych nieodpowiednich dla ich wieku.

 

 Rzeczniczka konsumentów dziękuje za udział w prelekcjach oraz pomoc w przygotowaniu spotkania w Urzędzie Miasta dyrektorce Wydziału Edukacji Halinie Szczucińskiej i przypomina, że pełna informacja dotycząca prowadzonych kampanii w tym materiały edukacyjne i filmy znajdują się na stronie cik.uke.gov.pl Drzewoska Łuczak zachęca wzięcia udziału w akcjach edukacyjnych „Mój smart fon, mój mały świat”, „Wiem co podpisuję” i do korzystania z przygotowanych i udostępnionych materiałów nie tylko nauczycieli, wychowawców i rodziców uczniów, czy osoby starsze, ale wszystkich wrażliwych konsumentów.


Komentarze do tego artykułu są moderowane. Oznacza to, że Twoja opinia pojawi się na stronie po zaakceptowaniu jej przez moderatora. Nie zostanie zaakceptowana żadna wypowiedź zawierająca wulgaryzmy wypowiedziane wprost, skrótami lub wygwiazdkowane. Prosimy używać języka polskiego z zachowaniem zasad pisowni. Nie tolerujemy TaKiEgO StYlU PiSaNiA. Zamieszczanie kilku kolejnych wypowiedzi pod jednym tematem uważamy za „zaśmiecanie” strony. Redakcja nie bierze odpowiedzialności za opinie wyrażane przez internautów.

dodaj artykuł dodaj fotoreportaż
^ do góry