nie pamiętasz hasła?
Dziś są imieniny: Klaudyny, Romana, Filipiny
×

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies

Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Używamy ich w celach reklamowych i statystycznych a także po to, by dostosować nasze witryny dla indywidualnych potrzeb naszych czytelników i użytkowników. Plików cookie mogą też używać nasi partnerzy, reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy multimediów. Może zmienić ustawiania dotyczące plików cookies na Twojej przeglądarce. Korzystanie z serwisów bez dokonania zmiany oznacza, że pliki COOKIES będą zapisywane w pamięci twojego komputera lub innego urządzenie, z którego korzystasz do przeglądania witryn internetowych. Więcej informacji na temat cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.

Czy promocje działają na nas podświadomie?

dodano: 2017-08-24 13:24:10, ostatnia aktualizacja: 2017-08-25 12:16:48
dziennikarz obywatelski: newsrm.tv

autor: newsrm.tv

Produkt gratis, 30-50% więcej produktu, obniżona cena, wyprzedaż, kupisz dwa trzeci dostaniesz za połowę ceny – sklepy robią wiele by skłonić nas do zakupów. Czy to działa? Tak, bo dobrze zakomunikowana promocja zwraca naszą uwagę na poziomie podświadomym. A co działa na nas najbardziej?

 

Najbardziej pożądaną promocją produktów żywnościowych jest wersja „1+1 Gratis” – taką odpowiedź wskazało aż 44% badanych. Trzy następne najbardziej pożądane mechanizmy promocyjne to „drugi i kolejny w niższej cenie”, „wielopaki” oraz „tematyczne okazje i wyprzedaże” – pokazały wyniki badania zlecone przez Grupę AdRetail.


- Inne badania pokazują, że promocje są zakodowane w naszym mózgu i tego szukamy. Wiele osób mówi, że na nich to nie działa, natomiast badania pokazują jednoznacznie jeżeli promocja jest dobrze zakomunikowana zwraca naszą uwagę najczęściej na poziomie podświadomym – mówi newsrm.tv Wiktor Miałkowski, partner w firmie Pro Business Solutions.


Postępowanie sieci handlowych wyraźnie pokazuje, że próbują one znaleźć kompromis między dobrą ceną i skłonieniem kupujących do zwiększenia jednorazowych zakupów. Zapewnia to np. mechanizm „Multi buy”, czyli „Extra cena przy zakupie kilku sztuk”. Sieci nauczyły się, że oferta super ceny przy zakupie 1 sztuki produktu, bardzo często kończy się zdyskontowaniem standardowych zakupów, bez żadnej wartości dodanej dla sieci.

 

 


dziennikarz obywatelski
newsrm.tv
Możliwość komentowania wygasła
Wybierz sposób wyświetlania:
liniowy
drzewo
+1 (1) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
**: To ja mogę brać tylko same gratisy.
czwartek, 24 sierpnia 2017, godzina 18:37:38

dodaj artykuł dodaj fotoreportaż
^ do góry