nie pamiętasz hasła?
Dziś są imieniny: Januarego, Konstancji, Teodora
×

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies

Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Używamy ich w celach reklamowych i statystycznych a także po to, by dostosować nasze witryny dla indywidualnych potrzeb naszych czytelników i użytkowników. Plików cookie mogą też używać nasi partnerzy, reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy multimediów. Może zmienić ustawiania dotyczące plików cookies na Twojej przeglądarce. Korzystanie z serwisów bez dokonania zmiany oznacza, że pliki COOKIES będą zapisywane w pamięci twojego komputera lub innego urządzenie, z którego korzystasz do przeglądania witryn internetowych. Więcej informacji na temat cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.

Czy promocje działają na nas podświadomie?

dodano: 2017-08-24 13:24:10, ostatnia aktualizacja: 2017-08-25 12:16:48
dziennikarz obywatelski: newsrm.tv

autor: newsrm.tv

Produkt gratis, 30-50% więcej produktu, obniżona cena, wyprzedaż, kupisz dwa trzeci dostaniesz za połowę ceny – sklepy robią wiele by skłonić nas do zakupów. Czy to działa? Tak, bo dobrze zakomunikowana promocja zwraca naszą uwagę na poziomie podświadomym. A co działa na nas najbardziej?

 

Najbardziej pożądaną promocją produktów żywnościowych jest wersja „1+1 Gratis” – taką odpowiedź wskazało aż 44% badanych. Trzy następne najbardziej pożądane mechanizmy promocyjne to „drugi i kolejny w niższej cenie”, „wielopaki” oraz „tematyczne okazje i wyprzedaże” – pokazały wyniki badania zlecone przez Grupę AdRetail.


- Inne badania pokazują, że promocje są zakodowane w naszym mózgu i tego szukamy. Wiele osób mówi, że na nich to nie działa, natomiast badania pokazują jednoznacznie jeżeli promocja jest dobrze zakomunikowana zwraca naszą uwagę najczęściej na poziomie podświadomym – mówi newsrm.tv Wiktor Miałkowski, partner w firmie Pro Business Solutions.


Postępowanie sieci handlowych wyraźnie pokazuje, że próbują one znaleźć kompromis między dobrą ceną i skłonieniem kupujących do zwiększenia jednorazowych zakupów. Zapewnia to np. mechanizm „Multi buy”, czyli „Extra cena przy zakupie kilku sztuk”. Sieci nauczyły się, że oferta super ceny przy zakupie 1 sztuki produktu, bardzo często kończy się zdyskontowaniem standardowych zakupów, bez żadnej wartości dodanej dla sieci.

 

 


dziennikarz obywatelski
newsrm.tv
Komentarze do tego artykułu są moderowane. Oznacza to, że Twoja opinia pojawi się na stronie po zaakceptowaniu jej przez moderatora. Nie zostanie zaakceptowana żadna wypowiedź zawierająca wulgaryzmy wypowiedziane wprost, skrótami lub wygwiazdkowane. Prosimy używać języka polskiego z zachowaniem zasad pisowni. Nie tolerujemy TaKiEgO StYlU PiSaNiA. Zamieszczanie kilku kolejnych wypowiedzi pod jednym tematem uważamy za „zaśmiecanie” strony. Redakcja nie bierze odpowiedzialności za opinie wyrażane przez internautów.
Wybierz sposób wyświetlania:
liniowy
drzewo
+1 (1) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
**: To ja mogę brać tylko same gratisy.
czwartek, 24 sierpnia 2017, godzina 18:37:38

dodaj artykuł dodaj fotoreportaż
zobacz również
^ do góry