nie pamiętasz hasła?
Dziś są imieniny: Joanny, Kazimiery, Wiktorii
×

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies

Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Używamy ich w celach reklamowych i statystycznych a także po to, by dostosować nasze witryny dla indywidualnych potrzeb naszych czytelników i użytkowników. Plików cookie mogą też używać nasi partnerzy, reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy multimediów. Może zmienić ustawiania dotyczące plików cookies na Twojej przeglądarce. Korzystanie z serwisów bez dokonania zmiany oznacza, że pliki COOKIES będą zapisywane w pamięci twojego komputera lub innego urządzenie, z którego korzystasz do przeglądania witryn internetowych. Więcej informacji na temat cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.

Opoczno Południe z dwoma peronami i sprawniejszą obsługą pociągów

dodano: 2018-07-29 12:48:46, ostatnia aktualizacja: 2018-07-31 20:16:59

Za pół roku podróżni na stacji Opoczno Południe zyskają lepsze możliwości podróży. Budowany jest drugi nowy peron i przejście podziemne. Przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym usprawni obsługę pociągów. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za 55 mln zł zwiększy także możliwości Centralnej Magistrali Kolejowej.

Od grudnia na stacji Opoczno Południe podróżni będą mogli wsiadać do pociągów z dwóch peronów. Poprawi się płynność ruchu i komfort podróżowania w kierunku Warszawy i Krakowa.

 

Stacja przyjazna podróżnym

 

Inwestycja PLK o wartości 55 mln zł obejmuje budowę drugiego, 300 m peronu. Będzie wyposażony w wiaty i ławki oraz funkcjonalne oświetlenie. Poruszanie się po stacji ułatwi czytelne oznakowanie. Będą również tablice z rozkładem jazdy. Antypoślizgowa nawierzchnia z pasem bezpieczeństwa z wyczuwalną fakturą ułatwi bezpieczne poruszanie się po peronie osobom niedowidzącym. Bezpieczną komunikację zagwarantuje tunelowe przejście dla pieszych oraz  pochylnie.

 

Na stacji wykonawca zakończył budowę nasypu pod peron i ustawianie ścianek peronowych. Trwa zabudowa płyt peronowych. Zamontowano już 8 z 16 rozjazdów. Ustawiane są konstrukcje sieci trakcyjnej. Na terenie stacji powstaje nowa nastawnia wyposażona w komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Przebudowywane są obiekty inżynieryjne.

 

Stacja cały czas jest dostępna dla podróżnych. W ciągu doby zatrzymuje się na niej ok. 20 pociągów, w tym składy międzynarodowe m.in. do Wiednia, Pragi i Grodna. Uruchomiony w grudniu 2014 r. peron Opoczno Południe zapewnia dostęp do kolei mieszkańcom Opoczna i pobliskich miejscowości. 

 

Większe możliwości stacji Opoczno Południe

 

Sprawniejszy i bezpieczny przejazd pociągów zapewni wymiana ok. 7 km torów i sieci trakcyjnej oraz zabudowa nowych rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Po zakończeniu prac zwiększy się przepustowość stacji – możliwy będzie przejazd większej liczby pociągów z prędkością ponad 160 km/h.

 

Inwestycja pn. „Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na stacji Opoczno Płd.” realizowana jest w ramach projektu pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 4 - Centralna Magistrala Kolejowa etap II” w formule „projektuj i buduj”. Prace budowlane zaplanowano na lata 2017- 2019, Wykonawcą jest firma Porr Polska Construction S.A. Finansowanie inwestycji zapewniono ze środków budżetowych. 

 

Inwestycje na Centralnej Magistrali Kolejowej

 

Przebudowa stacji Opoczno Południe to kolejna inwestycja PLK na Centralnej Magistrali Kolejowej. Prace poprawiają możliwości linii dla ruchu pasażerskiego – umożliwią przejazd większej liczby pociągów i dostosują stację do prędkości 200 km/h, a następnie 230-250 km/h.

 

Zapewnienie sprawnej i bezpiecznej jazdy przez Centralną Magistralę Kolejową to gwarancja dobrych podróży nie tylko między głównymi miastami, Warszawą a  Krakowem, Katowicami i Wrocławiem, ale też lepsze połączenia między regionami i dobry dostęp do kolei dla mieszkańców woj. świętokrzyskiego i łódzkiego.

 

 


Komentarze do tego artykułu są moderowane. Oznacza to, że Twoja opinia pojawi się na stronie po zaakceptowaniu jej przez moderatora. Nie zostanie zaakceptowana żadna wypowiedź zawierająca wulgaryzmy wypowiedziane wprost, skrótami lub wygwiazdkowane. Prosimy używać języka polskiego z zachowaniem zasad pisowni. Nie tolerujemy TaKiEgO StYlU PiSaNiA. Zamieszczanie kilku kolejnych wypowiedzi pod jednym tematem uważamy za „zaśmiecanie” strony. Redakcja nie bierze odpowiedzialności za opinie wyrażane przez internautów.
Wybierz sposób wyświetlania:
liniowy
drzewo
+4 (4) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
@: Ładnie i pięknie tylko kiedy komunikacja tak zwana publiczna (PKS i inne) będzie miała połącznia z centrum Opoczna, Tomaszowa Maz.
Połącznia powinny być dostosowane do rozkładów PKP.
niedziela, 29 lipca 2018, godzina 19:49:54
+5 (5) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @2
❤ tvn: Drezyną ale za to z orgkiestrą dętą
niedziela, 29 lipca 2018, godzina 16:39:10
+1 (7) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
A My ?: Drezyną w świat ?To miasto umiera na naszych oczach ....
niedziela, 29 lipca 2018, godzina 14:56:03
+3 (3) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Dobrze by nie zamponieli o kółkowcach: Oby nie zapomnieli o podjazdach dla tych uzywajacych kółek. Używajacych kółek, bo nie tylko o niepełnosprawnych chodzi. Najpopularniejszą walizką jest obecne właśnie ta z kółkami. Poza tym wózki dla dzieci... Także kółkowcem jest każdy z nas.

Platforma "modernizowała" warszawskie dworce na Euro, Nowak latał helikopterem, relacjonowała to TVN24, no i zmodernizowali ...dwa największe po Centralnym warszawskie dworce - Warszawa Zachodnia i po drugiej stronie Warszawa Wschodnia ... bez podjazdów na perony. To nie jest skandal? Jakoś nie było głośno na ten temat. Ja natknąłem się jedynie na akapit na stronach stołecznej Wyborczej.

Wind nie wybudowali, bo coś tam im wadziło i zabrakło czasu, ale by powyrzucać te proste szyny na schodach? :O A te były, bo pamietam je sam.Zwykłe żółte żelazne szyny na schodach. Wypieprzyli! Bo wstyd przed Europą... Och Boże :(((

To jest właśnie ten "duch nowoczesności". Powciskać wyświetlaczy LEDowych, które - już nie mówiac o awaryjności - informują zwykle o bzdurach i wyrzucić - może troche domatorską, ale PRAKTYCZNĄ konstrukcje, która pozwoliła przynajmniej wepchnąć wózek z osobą niepełnosprawnej na peron.

Teraz jeśli nie ma dwóch silnych facetów, to nie pomoże się komuś na wózku. Nie ma bata. Bo jak? Ja nie miałbym siły przenieść 90 kilogramowego człowieka na rękach.

Dziękujemy wam innoatorzy, że przjedliście większość dotacji z UE, pieniędzy które nasz Kraj nie zobaczy już nigdy. Dziękujemy. Filutki ze stylizowanymi grzywkami. Dziękujemy. Aroganciki.

Paradokasalnie to to, że mamy mały dworzec, to jest on bardziej przyjazny ludziom niż te większe. Kibla wprawdzie nie ma, kasy też, ale na peron wiedziesz wózkiem.
niedziela, 29 lipca 2018, godzina 13:25:40

dodaj artykuł dodaj fotoreportaż
^ do góry