nie pamiętasz hasła?
Dziś są imieniny: Marcina, Rafała, Arety
×

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies

Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Używamy ich w celach reklamowych i statystycznych a także po to, by dostosować nasze witryny dla indywidualnych potrzeb naszych czytelników i użytkowników. Plików cookie mogą też używać nasi partnerzy, reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy multimediów. Może zmienić ustawiania dotyczące plików cookies na Twojej przeglądarce. Korzystanie z serwisów bez dokonania zmiany oznacza, że pliki COOKIES będą zapisywane w pamięci twojego komputera lub innego urządzenie, z którego korzystasz do przeglądania witryn internetowych. Więcej informacji na temat cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.

S74 coraz dalej, obwodnica potrzebna natychmiast

dodano: 2017-08-06 14:55:50, ostatnia aktualizacja: 2017-08-06 21:04:45

Wszystko wskazuje na to, że droga S74 w tzw. wariancie tomaszowskim jednak nie powstanie. Tak wynika z rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych, określającego plany inwestycyjne do 2023 r. Droga miałaby stanowić nie tylko dogodne połączenie komunikacyjne ale przede wszystkim stanowiłaby obwodnicę miasta, dzięki której wyprowadzono by ciężarówki z naszych ulic.

Z treści wspomnianego wyżej programu wynika, że droga S-74 na terenie woj. łódzkiego będzie przebiegać w tzw. wariancie piotrkowskim /niestety podpisali się pod nim swego czasu także tomaszowscy parlamentarzyści/.  Realizowany ma być jest  od Sulejowa do granicy z woj. świętokrzyskim.  Odrobina nadziei na zmianę pojawiła się, kiedy w wyniku protestów mieszkańców  Sulejowa uchylono decyzję środowiskową RDOŚ. Nowa decyzja ma być wydana w przyszłym roku.

 

Pomysł na wariant tomaszowski drogi S74  powstał w 2003 r. Biuro Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego wykonało studium trasowania tej drogi.  Dla naszego miasta była ona doskonałym rozwiązaniem, ponieważ otwierała nie tylko drogę dla nowej obwodnicy ale także do nowego, szybszego połączenia ze stolicą województwa.

 

Droga prowadziła by z Łodzi a następnie przez nasz powiat od Prażek, Brzustowa (gm. Rokiciny), Helenowa, Stasiolasu i Sangrodza, łączyłaby się z S-8 na węźle Tomaszów Południe, a następnie biegła  przez Kolonię Zawadę,  Wolę Wiaderną,   nowy most na Pilicy do węzła na ul. Modrzewskiego  

 

O drogę S74 w tomaszowskim wariancie zabiega od wielu lat Jacek Kowalewski, od niedawna przewodniczący  Towarzystwa Przyjaciół Tomaszowa Mazowieckiego. Wysyłał pisma do przednich władz a ostatnio do Rady Ministrów i Jarosława Kaczyńskiego. W pismach podnosił argumentację dlaczego droga ekspresowa nr 74 jest niezwykle ważna dla naszego miasta. Odpowiedź z ministerstwa przyszła bardzo szybko.

 

 

-  Miasto Tomaszów Mazowiecki obsługiwane jest przez drogą ekspresową S-8 i również tą drogą ma zapewnione bezpośrednie połączenie z autostradą A-1, a przez nią z A-4. Poprzez planowany odcinek drogi S-12, od A-1 (Piotrków Tryb.) do Sulejowa i drogę S-74 nastąpi skomunikowanie Tomaszowa z Kielcami. Przedstawiona propozycja zmiany układu dróg ekspresowych była poddawana analizom resortu infrastruktury i budownictwa. Zaproponowane zmiany polegające na włączeniu do drogi S-8 nowego odcinka drogi: Łódź (A-1) - Tomaszów Maz. oraz zmiany przebiegu S-74, polegające na wykorzystaniu istniejącego odcinka drogi S-8 (Piotrków Tryb. - Tomaszów Maz.), spowodują, że w niewielkiej odległości powstaną dwie drogi ekspresowe, które będą łączyły Tomaszów Maz. z A-1 - czytamy. Co to oznacza to? Najkrócej ujmując, że Ministerstwo nie widzi podstaw do zmiany przebiegu S-74.

 

Wielokrotnie pisaliśmy również o ty, że o zmianę przebiegu trasy zabiega również prezydent Marcin Witko. W przypadku decyzji na szczebli rządowym może jedynie bezradnie rozkładać ręce. Władze miasta mają jednak świadomość problemów związanych z tranzytem ciężkich samochodów biegnącym przez Tomaszów. Będą więc próbować poszukiwać rozwiązań alternatywnych. na tak dużą inwestycję potrzebne są jednak bardzo duże pieniądze. Bez środków z budżetu centralnego nie da się jej zrealizować. 


Komentarze do tego artykułu są moderowane. Oznacza to, że Twoja opinia pojawi się na stronie po zaakceptowaniu jej przez moderatora. Nie zostanie zaakceptowana żadna wypowiedź zawierająca wulgaryzmy wypowiedziane wprost, skrótami lub wygwiazdkowane. Prosimy używać języka polskiego z zachowaniem zasad pisowni. Nie tolerujemy TaKiEgO StYlU PiSaNiA. Zamieszczanie kilku kolejnych wypowiedzi pod jednym tematem uważamy za „zaśmiecanie” strony. Redakcja nie bierze odpowiedzialności za opinie wyrażane przez internautów.
Wybierz sposób wyświetlania:
liniowy
drzewo
+1 (1) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @11
po drodze: My podatnicy .... a do Łodzi trza kuć żelazo póki większa część kaassy jest na dłoni czyli w samorządzie! chodniki dla krów odpuśćmy!
czwartek, 10 sierpnia 2017, godzina 09:36:50
+2 (2) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @10
gość: Pomysł może i dobry ale kto za to zapłaci? Chyba że wprowadzą podymne i każdy mieszczuch na to sypnie kasą.
środa, 9 sierpnia 2017, godzina 11:35:30
+6 (8) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @7
kierowca: Rozwiązaniem najprostszym byłaby budowa mostu na Bocianie przez Pilicę. Wtedy można byłoby poprowadzić obwodnicę z Białobrzeg, do właśnie wspomnianej przez Panią Luboszewskiej, dalej przez Wysoką przebijając się w kierunku Komorowa. I TIRy mamy wyprowadzone z miasta.
wtorek, 8 sierpnia 2017, godzina 15:12:55
-3 (7) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
klug: Ponieważ cenzura na tym portalu trzyma się mocno, by ją oszukać napiszę tak: Kolejny sukces Pana Prezydenta Marcina Witko!!!
wtorek, 8 sierpnia 2017, godzina 12:22:38
+8 (8) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
ABC: Przy okazji wpisu Pana Kucharskiego dot. drogi DW 713 Ujazd - Łódź. Od dawna zachodzę w głowę skąd radość radnych sejmikowych z pozyskania funduszy na tę drogę. Przecież to niedawno remontowana, dobra droga. jej kolejny remont nie odciąży tam ruchu ani o pół pojazdu. Pomysł z przeznaczeniem pieniędzy na "łącznik" do Łodzi jest lepszy, ale wymaga wysiłku i siły przebicia. Odciążyłoby to drogę DW 713 a na dodatek otworzyło nam możliwość szybszej jazdy do Łodzi nowym "łącznikiem" (30 min i w Łodzi). Remontowanie DW 713 służy chyba tylko temu by się pochwalić w mediach, że coś się robi. Tym bardziej bez sensu, że przecież ta droga jest dobra. Więc o co tu chodzi?
wtorek, 8 sierpnia 2017, godzina 00:02:47
+8 (8) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Tymoteuszka: Od dawna piszę o łączniku DK48 z DW713.
Na zdjęciu "Różne warianty obwodnicy, niezalezne od drogi S74", widzę taką, prowadzacą wzdłuż torów kolejowych - poprowadzoną od ul. Ujezdzkiej do bodajże DW713, może to i dobry wariant, ale czy nie za blisko miasta, tzn. to by była droga w mieście :), i aż trzy mosty do wybudowania, na Czarnej, Wolbórce i Pilicy. Nie prościej wykorzystać ul. Luboszewską? Zacząć od ronda na tejże ulicy. Oczywiście poszerzyć ją nieco - jest tutaj miejsce, przebić się przez oczyszczalnie , wybudować tylko 1 most na Pilicy, wiadukt nad torami i połączyć ją rondem z DW713. Aha, przecież nie każda obwodnica musi mieć po dwa pasy ruchu w jednym kierunku, wystarczy wariant 2+1.
poniedziałek, 7 sierpnia 2017, godzina 12:16:37
+3 (7) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @2
TAAA...: NIE MA JAK INDOLENCJĘ OBECNEJ MIEJSKIEJ WŁADZY ZRZUCIĆ NA POPRZEDNIKÓW... b r a w o ! ! !
poniedziałek, 7 sierpnia 2017, godzina 10:13:26
+6 (8) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
gość: Słyszałem o możliwości drogi wzdłuż torów od przejazdu przed ul. Piaskowa do ul. Kolejowej ale musiałby powstać nowy na Pilicy więc pewnie braknie finansów
niedziela, 6 sierpnia 2017, godzina 23:36:31
+4 (6) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @2
maniek: Ekspresówki to drogi krajowe, decyzje o nich zapadają w ministerstwach, akurat o nie powinni zabiegać parlamentarzyści i radni wojewódzcy. Projekt drogi S-74 powstał za czasów rządu SLD, lobbowana była przez zakłady znajdujące się w okolicach Łodzi, które przetwarzały piaski wydobywane w okolicach Łodzi i Opoczna. Porozumienie, podpisane w obecności dyrektora GDDKiA, zawarli wojewodowie i marszałkowie województw: podkarpackiego, świętokrzyskiego i łódzkiego.Droga została w 2005 roku wpisana w „Harmonogramie budowy autostrad i dróg krajowych na lata 2007-2013”. Po zmianie rządu - kolalicja PiS-LPR-Samoobrona - budowę drogi przesunięto na później i zmieniono jej przebieg.
Historia tej drogi jeśli ktoś będzie w stanie przebrnąć jest tutaj, najważniejsze dla Tomaszowa posty są na pierwszych stronach
http://www.skyscrapercity.com/...p?t=392851
niedziela, 6 sierpnia 2017, godzina 23:26:40
+14 (14) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
tom: A więc zabronić przejazdu przez miasto pojazdom powyżej 3,5 t. Zgodnie z insynuacją ministerstwa niech jeżdżą do S8 i już. Taka wola rządu...
niedziela, 6 sierpnia 2017, godzina 21:57:37
0 (20) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
melania: To nie obecny prezydent zafajtał całą sprawę z budową obwodnicy.Zaniechania jego poprzedników wołają o pomstę do nieba!!! Niełatwo będzie to wszystko poodkręcać,mam tylko nadzieję,że wyborcy będą o tym pamiętać!
niedziela, 6 sierpnia 2017, godzina 20:22:13
-7 (27) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
S-74: Co się dziwić jaki płezydent jest każdy widzi,on się nadaje jedynie do sprzedawania działek w naszym mieście,tak to każdy może być prezydentem,choć w tej sprawie S-74 to chyba nikt tego nie zmieni,
niedziela, 6 sierpnia 2017, godzina 16:10:27

dodaj artykuł dodaj fotoreportaż
^ do góry