nie pamiętasz hasła?
Dziś są imieniny: Leona, Kai, Heliodora
×

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies

Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Używamy ich w celach reklamowych i statystycznych a także po to, by dostosować nasze witryny dla indywidualnych potrzeb naszych czytelników i użytkowników. Plików cookie mogą też używać nasi partnerzy, reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy multimediów. Może zmienić ustawiania dotyczące plików cookies na Twojej przeglądarce. Korzystanie z serwisów bez dokonania zmiany oznacza, że pliki COOKIES będą zapisywane w pamięci twojego komputera lub innego urządzenie, z którego korzystasz do przeglądania witryn internetowych. Więcej informacji na temat cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.

25 zł za wjazd do centrum miasta? To dobry pomysł

dodano: 2018-03-29 20:52:51
autor: Michał Grażyński

Pod obrady Rządu trafił właśnie projekt ustawy, której część dotyczy wprowadzenia opłat za poruszanie się w tzw. „strefach czystego transportu” Proponowane zmiany zakładają, że wyłączeni z opłat zostaną kierowcy samochodów na gaz, wodór i elektrycznych. To dobry, choć trudny społecznie pomysł. Mimo to nieustannie powinno się ponawiać próby jego wprowadzenia, a ludzi wręcz zmuszać do zakupu / załatwienia sobie w inny sposób roweru.
 · 

   Zachęcamy do przesyłania do nas listów o tym co Was boli w naszym mieście, z czym się spotykacie i czym chcielibyście abyśmy się zajęli     

 · 

   Zachęcamy do przesyłania do nas listów o tym co Was boli w naszym mieście, z czym się spotykacie i czym chcielibyście abyśmy się zajęli     

 · 

   Zachęcamy do przesyłania do nas listów o tym co Was boli w naszym mieście, z czym się spotykacie i czym chcielibyście abyśmy się zajęli     

 · 

   Zachęcamy do przesyłania do nas listów o tym co Was boli w naszym mieście, z czym się spotykacie i czym chcielibyście abyśmy się zajęli     

 · 

   Zachęcamy do przesyłania do nas listów o tym co Was boli w naszym mieście, z czym się spotykacie i czym chcielibyście abyśmy się zajęli     

 · 

   Zachęcamy do przesyłania do nas listów o tym co Was boli w naszym mieście, z czym się spotykacie i czym chcielibyście abyśmy się zajęli     

 · 

   Zachęcamy do przesyłania do nas listów o tym co Was boli w naszym mieście, z czym się spotykacie i czym chcielibyście abyśmy się zajęli     

 · 

   Zachęcamy do przesyłania do nas listów o tym co Was boli w naszym mieście, z czym się spotykacie i czym chcielibyście abyśmy się zajęli     

W nowej ustawie o biokomponentach i paliwach ciekłych, którą proponuje resort energetyki, znajduje się zapis, że to rada gminy będzie w uchwale ustanawiać "strefę czystego transportu", a za pobieranie opłat odpowiedzialni będą: wójt, burmistrz bądź prezydent. Te nie mogą być wyższe niż 2,5 zł za godzinę i 25 zł za dobę. Podobne prawo próbowano już przemycić w styczniu jednak na etapie parlamentarnym utrącono zapis o opłatach.


Samochód jako symbol sukcesu


Zmiany w prawie będą trudne do przeprowadzenia i osobiście zakładam, że Prawo i Sprawiedliwość ostatecznie się z nich niestety wycofa. Warto jednak o nich pamiętać i wprowadzić je „cichaczem” na początku drugiej – mam nadzieję - kadencji PiSu.

Wprowadzenie opłat jest społecznie trudne dlatego, że budowę liberalnego społeczeństwa osadzono na micie dobrobytu napędzanego prywatną motoryzacją. Kto w niej nie uczestniczy jest albo biedakiem albo dziwakiem. Nie wiadomo co gorsze.

Pierwsze wyklucza ze wspólnoty (wg liberalnego mitu), oddalającej się od katolickiej idei dobrego Samarytanina, zmieniając wektor dążeń na mix judeoprostestancki w których to albo jesteś „KIMŚ” albo jesteś „nikim” Twoja podmiotowość redukowana jest do statusu materialnego, który – w Polsce nadal często pozorowany – manifestowany jest marką i rocznikiem samochodu, a wśród młodszych smartfona.

Natomiast bycie„dziwakiem” jest bardziej płynne. W komentararzach na Pudelku – najpopularniejszym portalu plotkarskim - na temat Jarosława Kaczyńskiego jeszcze z rok temu dominowały opinie odsądzające go od czci i wiary, za to że mieszka bez kobiety a tylko z kotem i nie ma konta. Dziś – na przykład pod tekstem – o tym jak wybrał się z palemką do kościoła – dominuje pogląd, że to sympatyczny starszy pan i że właściwie nikomu nie wadzi. Już nawet nie ma natrząsania się nad kosztami ochrony i dlaczego sam nie prowadzi. Rodzicie piszących widocznie odczuli pozytywne zmiany z ostatnich dwóch lat, to i atmosfera w kręgu gimbazy jest bardziej dla pana Jarosława przychylna.

Zatem - bycie „dziwkakiem” to najczęściej pozostawanie w mniejszości, bycie nie na topie, świadomie lub nie dystansując się od tego co modne. W tym kontekście samochód od czasów umasowienia go przez Henryka Forda nieprzerwanie zajmuje pierwszą pozycję wśród punktów honoru dla każdego kto dziwakiem, a tym bardziej biedakiem nie chce być. Kogoś kogo można bez ryzyka, że narobi obciachu jakąś flanelową koszulą zaprosić na grilla a już niedługo by pośmigać wypożyczoną motorówką na Zalewie.

 

 

Kopalnie do kasacji! Ludzie na bruk. Z dnia na dzień jesteśmy eko!
 

Często krytykuje się, obecną ekipę za obronę polskiego górnictwa na arenie międzynarodowej jako głównego źródła energii w Polsce. Krytyka opiera się głównie na argumentach ekologicznych, czasem na utracie prestiżu Polski jako osamotnionego marudera, skazanego na klęskę.

Jednak póki co „za węglem” w Polsce nadal stoi grupa zawodowa, która wraz z rodzinami stanowi populacje największej polskiej aglomeracji. Po wprowadzeniu limitów emisji CO2, czyli de facto przymusowego zmniejszenia wydobycia węgla z dnia na dzień, mogłaby ona stracić jedyne źródło utrzymania. Skutki społeczne byłby na tyle dotkliwe, że nierentownych kopalń w Polsce nie zaknęły nawet ultraliberalne rządy.

Między bajki włóżmy opowieści, że - nawet wysokie - odprawy pozwolą górnikom przekwalifikować się w ciągu roku czy dwóch, nawet jeśli w tym czasie mieliby nie płacić żadnych podatków od prowadzonego interesu. Mały biznes, a tego typu inicjatywy proponowano górnikom zwalnianym w minionych latach, mały biznes prowadzi się w Polsce coraz trudniej. Tym bardziej nie oczekujmy od każdego prostego robotnika, że po roku stanie się przedsiębiorcą.

Osobiście uważam również, że zbyt gwałtowne wygaszanie kopalń, nie dające ludziom żadnej innej alternatywny godnego życia, sprzyjałoby śląskiemu separatyzmowi, a de facto postawom proniemieckim. Martwicie się, niektórzy z Państwa, że PiS wyprowadzi Polskę z Unii? Obyśmy wcześniej nie stracili Śląska. Bezrobocie, przymusowa emigracja za chlebem, prostytucja zamężnych kobiet próbujących zrekompensować utraconą górniczą pensje będzie bezpośrednio wiązane z polskością. Ze sflaczałym, nieudolnym „Polnische Wirtschaft” („poskie gospodarzenie”)
Już dziś 30 % młodzieży stamtąd emigruje. Po Brexicie głównym kierunkiem dla nich będą Niemcy.
 

Zanim przestaniemy dopłacać do kopalń przesiądźmy się do komunikacji miejskiej



Zaproponowałbym w śródtytule – przesiądźmy się na rower, ale przy siąpiącym za oknem deszczu, już widzę Państwa czytających ten tekst pukających się w głowę :)
Jakoś ja codziennie pod tym względem radzę sobie. Na swojej damce, którą dostałem za darmo od pani która chciała jej się pozbyć z korytarza przed mieszkaniem w bloku.
Ok, nie jeździłem podczas tygodnia największych mrozów w tym roku. Ale jeśli temperatura jest plusowa, jazda na rowerze codziennie zastępuje mi poranną kawę.
Nie jest ani zimno (jeżdzę bez kaleson, bo piją w kroku), a jeśli ubierzemy się tak jakbyśmy mieli iść piechotą, to na rowerze zimą nawet się spocimy.

Na rowerze, tylko z jednym koszykiem nad tylnym kołem jeżdżę po zakupy, najczęściej późnym wieczorem. Na rowerze jeżdżę do kościoła i do wszystkich miejsc położonych dalej niż 15 minut piechotą.

Jedynie w co na początku trzeba zainwestować to solidniejsze mrygadełka na przód i tył, i – co jest najdroższe – solidniejsze zapięcia. Najlepiej u-locki, niekoniecznie renomowanych marek. Zawsze musimy sami ocenić przed zakupem czy dane zamknięcie da się łatwo przeciąć ręcznymi nożycami do metalu czy nie. Grubość jak i droga marka, nie daja gwarancji. We francuskim markecie budowlanym w sprzedaży są grube łańcuchy, które nawet krótkimi nożycami,, może przeciąć nawet 14 latek..

Jednak po dwóch tygodniach przemyślanego surfowania w internecie, każdy z nas jest w stanie zdobyć wiedzę, która pozwoli mu cieszyć się rowerem przez całe lata. Mój nawet gdy zostałby skradziony nie przedstawia wartości wyższej niż 100 zł.

Systematyczna jazda rowerem wzmacnia mnie, mimo że ma „siedzącą” pracę, palę papierosy, nie uprawiam regularnie żadnego sportu. W ciągu 6 miesięcy od kiedy zacząłem codziennie jeździć zrzuciłem … pewnie nikt nie uwierzy, ale to prawda ...26 kilogramów. Jedząc to samo, często śmieciowe jedzenie a czując się znaczenie lepiej. Także bez dwóch zdań, jazda rowerem – tym bardziej w małym Tomaszowie, który można przebiec w ciągu 45 minut, - jest możliwa jako sposób na codzienną podróż do pracy.

Nie, nie jestem cyklistą ideologicznym. Nie jeżdżę na żadne masy krytyczne, zorganizowane wycieczki przełajowe, inne eventy kojarzone z deklaratywną, kawiarnianą lewicą z dużych miast. Moim zdaniem to są bzdury. Bliżej mi jest do tytułowego ojca Mateusza z telenoweli TVP kręconej w Sandomierzu. Jeżdżę sobie po prostu rowerem unikając opłat za bilety, które w miejscu gdzie mieszkam nie są tanie.

W Tomaszowie w sytuacji kiedy teraz mamy darmową komunikacje miejską, czyste autobusy w których – póki co – aż przyjemnie się jeździ, korzystanie z prywatnego samochodu jedynie by przetransportować samego siebie jest tym bardziej nieuzasadnione.

 

Większość z nas to zakompleksieni piesi. Zerwijmy te mentalne dyby!
 

W projekcie ustawy Ministerstwa Energetyki podoba mi się przede wszystkim duch prawa. Postrzegam go jako próba zmiany postawy. Wstyd z nieposiadania samochodu powinien ustąpić poczuciu, że nasze życie jest łatwiejsze a jednocześnie dostrzegamy skutki społeczne naszego życia. Nie będę już powtarzał ogólnie znanych argumentów o szkodliwości motoryzacji. o których można by się długo rozpisywać. Wypadki na drodze – jako pierwsza przyczyna zgonów, emisja trującego smrodu, w końcu coraz dłuższe szukanie miejsca do zaparkowania i ciągłe jęczenie o poszerzenie parkingów. Osiedla wyglądałyby jak te niektóre warszawskie z lat 90tych. Dookoła kostka bauma, jedno drzewko w donicy i nic poza tym. Za taką nowoczesność dziękuję i mam wrażenie, że nie jestem sam. Co więcej jest nas – nie korzystających z prywatnych samochodów dużo więcej, nie rozumiem dlaczego polityka miejska ma – wzorem takich miast jak białoruski Mińsk – preferować auta. Na szczęście tendencje w dużych europejskich miastach sprzyjają nam. Opłaty za wjazd do centrum nie są żadną nowością w Rzymie czy Londynie. To dobrze, lubimy się wzorować na tamtejszych modelach życia, spróbujmy przeszczepić i modę na codziennie korzystanie z roweru.


PS
Jakoś dwa-trzy lata temu jeden z moich sąsiadów ok czterdziestki uderzył pięścią w twarz innego sąsiada ok 70tki. Powód? Jeden zaparkował samochód ponoć tak, że na miejscu zajmowanym przez jedno auto, można było zaparkować dwa.Nie wiem czy uprawnionym jest łaczenie tych faktów, ale dziadek niedługo potem umarł na serce. Być może to nie ma związku, chociaż życie w poczuciu, że klatkę obok mamy młodego agresora, który zawsze może wpaść w szał i coś nam zrobić, parkowanie kilka metrów od niego, takie życie nie jest łatwe.

Z tym kojarzy mi się ostatnio słowo samochód i miejsce parkingowe.

PS 2

Pamiętacie Państwo akcje społeczną „„karny k....” - nalepiania trudnych do zerwania naklejek na szybach źle parkujących Dlaczego w tym środowisku dochodzi do takich napięć które motywują do używania tak ostrego języka? Dlaczego w środowisku kierowców dominuje gest wyciągniętego palca „środkowego” a my – rowerzyści - zazwyczaj pozdrawiamy się z serdecznością?

Którą mniejszość – bo i samochodziarze i rowerzyści to nadal mniejszość – należy promować, a której rozrost czy to przez kolejne opłaty, podwyższanie mandatów, warto ograniczyć? 
 


 · 

   Zachęcamy do przesyłania do nas listów o tym co Was boli w naszym mieście, z czym się spotykacie i czym chcielibyście abyśmy się zajęli     

 · 

   Zachęcamy do przesyłania do nas listów o tym co Was boli w naszym mieście, z czym się spotykacie i czym chcielibyście abyśmy się zajęli     

 · 

   Zachęcamy do przesyłania do nas listów o tym co Was boli w naszym mieście, z czym się spotykacie i czym chcielibyście abyśmy się zajęli     

 · 

   Zachęcamy do przesyłania do nas listów o tym co Was boli w naszym mieście, z czym się spotykacie i czym chcielibyście abyśmy się zajęli     

 · 

   Zachęcamy do przesyłania do nas listów o tym co Was boli w naszym mieście, z czym się spotykacie i czym chcielibyście abyśmy się zajęli     

 · 

   Zachęcamy do przesyłania do nas listów o tym co Was boli w naszym mieście, z czym się spotykacie i czym chcielibyście abyśmy się zajęli     

 · 

   Zachęcamy do przesyłania do nas listów o tym co Was boli w naszym mieście, z czym się spotykacie i czym chcielibyście abyśmy się zajęli     

 · 

   Zachęcamy do przesyłania do nas listów o tym co Was boli w naszym mieście, z czym się spotykacie i czym chcielibyście abyśmy się zajęli     

Komentarze do tego artykułu są moderowane. Oznacza to, że Twoja opinia pojawi się na stronie po zaakceptowaniu jej przez moderatora. Nie zostanie zaakceptowana żadna wypowiedź zawierająca wulgaryzmy wypowiedziane wprost, skrótami lub wygwiazdkowane. Prosimy używać języka polskiego z zachowaniem zasad pisowni. Nie tolerujemy TaKiEgO StYlU PiSaNiA. Zamieszczanie kilku kolejnych wypowiedzi pod jednym tematem uważamy za „zaśmiecanie” strony. Redakcja nie bierze odpowiedzialności za opinie wyrażane przez internautów.
Wybierz sposób wyświetlania:
liniowy
drzewo
+1 (1) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @1
Michal Grazynski : Ktoś Ci broni pisać? Dlaczego chcesz mnie blokować, zaganiać gdzieś?
piątek, 6 kwietnia 2018, godzina 18:39:04
+1 (1) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @4
Michal Grazynski : Będzie produkcja masowa, będzie profesjonalna utylizacja. Ze śmieciami też tak było. Najpierw przyjeżdżała śmierciarka i wszystko lądowało w jednej komorze. Teraz jest podzielone na dni. Szkło co dwa tygodnie, plastik w czwartki, reszta częściej. W sortowniach zatrudnieni ludzie, którzy mieliby gdzie indziej problem z pracą.

Ale nie o nowsze generacje aut mi chodzi. Nie bronię ich tutaj. Chodzi mi głównie o to by coraz częściej decydować się na rezygnacje auta. Można zacząć od weekendów.
piątek, 6 kwietnia 2018, godzina 18:38:09
-1 (1) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Qucik: Dobrze napisałeś anonimie,ale ci którzy myślą ,że są eko to niestety tak nie jest i nikt mi nie wmówi,że te eko auta mniej trują,bo rzeczywsitość jest zupełnie inna i chodzi tylko o propagowanie trendu na hybrydy ,które defacto trują i to niemiłosiernie.Produkcja baterii a później ich utylizacja w krajach takich jak Polska na przykład.Utylizacja najczęściej odbywa się pod osłoną nocy na żwirowni lub w innym biednym kraju gdzie wywozi się tam tego syfu w tysiącach ton i udaje się ,że ja jestem czysty bo u mnie tego syfu nie ma.Podobnie sprawa wygląda z produkcją tego eko syfu czyli prdukcję tego eko syfu zleca się za granicą np. w Chinach i wmawia się wszystkim dookoła,że zmniejszyłem emisję CO2 co jest kolejnym przykładem hipokryzji i oszustwa.Jezeli chodzi o węgiel i kopalnie to okazuje się,że Niemcy w 80% energię opierają na węglu,więc to im najbardziej zalezy na zamknięciu naszych kopalń a następnie je kupić i eksplowrować na swoje potrzeby i to też jest kolejną giga hipokryzją z ich strony gdzie oskarżają nas o zbyt wysoką emisję CO2
niedziela, 1 kwietnia 2018, godzina 13:33:31
+1 (5) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
anonim: Wszyscy piejący z podziwu nad elektrycznymi pojazdami może doczytajcie jakie są koszty i ile co2 jest emitowane do atmosfery przy produkcji akumulatorów do jednego autka
sobota, 31 marca 2018, godzina 22:10:36
+1 (3) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
fctm: Pomysłjuż teraz jest niestety skazany na porażkę i nie przejdzie w naszym pięknym kraju. Milicja będzie się ganiać z kierowcami a ci wiadomo że ze swoją słowiańską fantazją będą omijać przepisy. Zawsze można zrobić z miast Bastiony i nie wpuszczać żadnego auta a ludziom dać darmową komunikację rowery itp. tylko wtedy to kosztuje państwo a takto miasta się wzbogacą i będzie kolejna kasa dla grubasów na stołkach a szary człowiek jak zawsze w du.. bity ;-)
piątek, 30 marca 2018, godzina 14:00:49
+1 (7) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Rio: A ja proponuję obowiązkową opłatę za durnowate pomysły podnoszone zarówno przez obywateli jak i polityków. Opinię wydawałoby niezależne grono specjalistów (np. logików), które podejmowałoby ostateczną decyzję. Recydywa powinna być karana dwukrotnością poprzedniej kary a kolejna, trzecia, więzieniem na okres minimum 25-lat. W ten sposób można by pozbyć się osobników, którzy nie zostali wyeliminowani przez dobór naturalny (nie jest jeszcze tak szalenie inteligentny by "wycinać" idiotów i ich pomysły). Podejrzewam, że gdyby ww wprowadzono to baaaaaardzo szybko skończyłoby się takie pier...e jak tekst tu. Od tej ekologii komuś się we łbie pokręciło, bałagan na strychu, że hej! Ja rozumiem dbałość o środowisko, ale idziemy w skrajność a te należy tępić z całą bezwględnością.
piątek, 30 marca 2018, godzina 10:48:34

dodaj artykuł dodaj fotoreportaż
 Portal NaszTomaszow.pl poszukuje przedstawiciela handlowego 

   Szukamy osoby, która podjęłaby się prezentacją oferty oraz budowania relacji z naszymi partnerami. Oferujemy wysokie prowizje     

 Zapraszamy do współpracy 

   Oczekujemy znajomości minimum zasad funkcjonowania marketingu internetowego     

 Portal NaszTomaszow.pl poszukuje przedstawiciela handlowego 

   Szukamy osoby, która podjęłaby się prezentacją oferty oraz budowania relacji z naszymi partnerami. Oferujemy wysokie prowizje     

 Zapraszamy do współpracy 

   Oczekujemy znajomości minimum zasad funkcjonowania marketingu internetowego     

 Portal NaszTomaszow.pl poszukuje przedstawiciela handlowego 

   Szukamy osoby, która podjęłaby się prezentacją oferty oraz budowania relacji z naszymi partnerami. Oferujemy wysokie prowizje     

 Zapraszamy do współpracy 

   Oczekujemy znajomości minimum zasad funkcjonowania marketingu internetowego     

 Portal NaszTomaszow.pl poszukuje przedstawiciela handlowego 

   Szukamy osoby, która podjęłaby się prezentacją oferty oraz budowania relacji z naszymi partnerami. Oferujemy wysokie prowizje     

 Zapraszamy do współpracy 

   Oczekujemy znajomości minimum zasad funkcjonowania marketingu internetowego     

 Portal NaszTomaszow.pl poszukuje przedstawiciela handlowego 

   Szukamy osoby, która podjęłaby się prezentacją oferty oraz budowania relacji z naszymi partnerami. Oferujemy wysokie prowizje     

 Zapraszamy do współpracy 

   Oczekujemy znajomości minimum zasad funkcjonowania marketingu internetowego     

 Portal NaszTomaszow.pl poszukuje przedstawiciela handlowego 

   Szukamy osoby, która podjęłaby się prezentacją oferty oraz budowania relacji z naszymi partnerami. Oferujemy wysokie prowizje     

 Zapraszamy do współpracy 

   Oczekujemy znajomości minimum zasad funkcjonowania marketingu internetowego     

 Portal NaszTomaszow.pl poszukuje przedstawiciela handlowego 

   Szukamy osoby, która podjęłaby się prezentacją oferty oraz budowania relacji z naszymi partnerami. Oferujemy wysokie prowizje     

 Zapraszamy do współpracy 

   Oczekujemy znajomości minimum zasad funkcjonowania marketingu internetowego     

 Portal NaszTomaszow.pl poszukuje przedstawiciela handlowego 

   Szukamy osoby, która podjęłaby się prezentacją oferty oraz budowania relacji z naszymi partnerami. Oferujemy wysokie prowizje     

 Zapraszamy do współpracy 

   Oczekujemy znajomości minimum zasad funkcjonowania marketingu internetowego     

^ do góry