nie pamiętasz hasła?
Dziś są imieniny: Aleksandra, Adelajdy, Dagmary
×

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies

Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Używamy ich w celach reklamowych i statystycznych a także po to, by dostosować nasze witryny dla indywidualnych potrzeb naszych czytelników i użytkowników. Plików cookie mogą też używać nasi partnerzy, reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy multimediów. Może zmienić ustawiania dotyczące plików cookies na Twojej przeglądarce. Korzystanie z serwisów bez dokonania zmiany oznacza, że pliki COOKIES będą zapisywane w pamięci twojego komputera lub innego urządzenie, z którego korzystasz do przeglądania witryn internetowych. Więcej informacji na temat cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.

Cóż to za "szczęśliwe" numerki?

dodano: 2017-10-11 12:32:17

- Redakcja zapewne wie: kto i po co numeruje ponad 100.letnie drzewa w parku w alejce wzdłuż stadionu od ul. Rzecznej... do Wolbórki. Czy to nowa forma graffiti, może fanaberie unijne, może wewnętrzne zobowiązania w walce np. ze smogiem lub efektem ciplarnianym. Ciekawe: bo nadawanie numerów ma przykre skojarzenia w naszej historii - pisze jeden z czytelników portalu
 · 

   Zachęcamy do przesyłania do nas listów o tym co Was boli w naszym mieście, z czym się spotykacie i czym chcielibyście abyśmy się zajęli     

 · 

   Zachęcamy do przesyłania do nas listów o tym co Was boli w naszym mieście, z czym się spotykacie i czym chcielibyście abyśmy się zajęli     

 · 

   Zachęcamy do przesyłania do nas listów o tym co Was boli w naszym mieście, z czym się spotykacie i czym chcielibyście abyśmy się zajęli     

 · 

   Zachęcamy do przesyłania do nas listów o tym co Was boli w naszym mieście, z czym się spotykacie i czym chcielibyście abyśmy się zajęli     

 · 

   Zachęcamy do przesyłania do nas listów o tym co Was boli w naszym mieście, z czym się spotykacie i czym chcielibyście abyśmy się zajęli     

 · 

   Zachęcamy do przesyłania do nas listów o tym co Was boli w naszym mieście, z czym się spotykacie i czym chcielibyście abyśmy się zajęli     

 · 

   Zachęcamy do przesyłania do nas listów o tym co Was boli w naszym mieście, z czym się spotykacie i czym chcielibyście abyśmy się zajęli     

 · 

   Zachęcamy do przesyłania do nas listów o tym co Was boli w naszym mieście, z czym się spotykacie i czym chcielibyście abyśmy się zajęli     

Otóż redakcja nie wiedziała, ale dopytała u źródła. Poniżej odpowiedź, jakiej udzieliła nam Joanna Budny, rzecznika prasowa prezydenta Tomaszowa Mazowieckiego. 

 

Topole na wniosek gospodarza stadionu były weryfikowane pod kątem zagrożenia życia i zdrowia osób przebywających w parku oraz na stadionie. Numeracja jest niezbędna, aby uniknąć pomyłki przy ewentualnych zabiegach pielęgnacyjnych lub przy usuwaniu drzew chorych czy zagrażających zdrowiu lub życiu. Obecnie analizowany jest stan faktyczny. 

 

 

 

 


 · 

   Zachęcamy do przesyłania do nas listów o tym co Was boli w naszym mieście, z czym się spotykacie i czym chcielibyście abyśmy się zajęli     

 · 

   Zachęcamy do przesyłania do nas listów o tym co Was boli w naszym mieście, z czym się spotykacie i czym chcielibyście abyśmy się zajęli     

 · 

   Zachęcamy do przesyłania do nas listów o tym co Was boli w naszym mieście, z czym się spotykacie i czym chcielibyście abyśmy się zajęli     

 · 

   Zachęcamy do przesyłania do nas listów o tym co Was boli w naszym mieście, z czym się spotykacie i czym chcielibyście abyśmy się zajęli     

 · 

   Zachęcamy do przesyłania do nas listów o tym co Was boli w naszym mieście, z czym się spotykacie i czym chcielibyście abyśmy się zajęli     

 · 

   Zachęcamy do przesyłania do nas listów o tym co Was boli w naszym mieście, z czym się spotykacie i czym chcielibyście abyśmy się zajęli     

 · 

   Zachęcamy do przesyłania do nas listów o tym co Was boli w naszym mieście, z czym się spotykacie i czym chcielibyście abyśmy się zajęli     

 · 

   Zachęcamy do przesyłania do nas listów o tym co Was boli w naszym mieście, z czym się spotykacie i czym chcielibyście abyśmy się zajęli     

Komentarze do tego artykułu są moderowane. Oznacza to, że Twoja opinia pojawi się na stronie po zaakceptowaniu jej przez moderatora. Nie zostanie zaakceptowana żadna wypowiedź zawierająca wulgaryzmy wypowiedziane wprost, skrótami lub wygwiazdkowane. Prosimy używać języka polskiego z zachowaniem zasad pisowni. Nie tolerujemy TaKiEgO StYlU PiSaNiA. Zamieszczanie kilku kolejnych wypowiedzi pod jednym tematem uważamy za „zaśmiecanie” strony. Redakcja nie bierze odpowiedzialności za opinie wyrażane przez internautów.
Wybierz sposób wyświetlania:
liniowy
drzewo
0 (0) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Jacek: Nikt tu niestety nie pisze o dwóch najbardziej inwazyjnych gatunkach które powinny być usuwane bez zezwolenia czyli o czeremcha amerykańska oraz klon jesionolistny. Są to drzewa które szybko się rozsiewają wypierając nasze rodzime gatunki . Wystarczy przejść się po nieużytkach gdzie gatunki te dominują. Czeremcha amerykańska jeszcze kilkanaście lat temu była w naszym otoczeniu rzadkością - teraz jest chyba najbardziej pospolitym krzewem - a to wszystko przez nieumiejętnie zarządzanie zielenią. Co do topoli - naprzeciwko mnie nad Pilicą jest cały las topolowy latem to świetne siedlisko wilgi jednego z najładniej śpiewających ptaków - po tej wichurze tylko jedna się przewróciła więc nie są to z pewnością najsłabsze drzewa:)
piątek, 20 października 2017, godzina 22:12:31
-1 (3) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @15
czy urodzony wie...: że nie wszystkie topole trzeba tępić. Są topole balsamiczne, berlińskke, białe, chińskie wielkolistne, czarne, kanadyjskie, osiki, szare, szczeciniastoowocowe. Które posadził hr. Ostrowski i które mogą być obecnie niebezpieczne dla automatycznej polewaczki trawy i małej obsługiwanej przez człowieka maszynki strzyżącej na stadionie wyrośniętą trawę to będzie właśnie przedmiotem ekspertyz na wniosek gospodarza stadionu i na nasz koszt. Powiedzieć: sprzątać liście z mojego terenu. To się rozumie.
sobota, 14 października 2017, godzina 16:49:51
0 (0) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @16
Brzoza: Zgadzam się,że nalezy brać pod uwagę efekty a właściwie defekty urbanizacji.Ciekaw jestem czy podgatunki osikowatych np. topoli nie spowodują mutacji i osłabienia naszych rodzimych topól ,bo podgatunki z jednej rodziny chyba się krzyżują co powoduję mutację i byćmoże zagładę dla rodzimych i klimatycznie występujacych odmian w okręślonej strefie,ale tu to chyba mnie poniosło,bo tego tematu dokładnie znam,co spowodować może zakrawanie o filozofię na temat drzew.
czwartek, 12 października 2017, godzina 22:28:50
0 (0) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @10
Brzoza: Zgadzam się,ale tak się składa,że te topole były sadzone na hura ,bo wiedzieli,że mają duży przyrost i szybko powstanie park czy coś tam innego,ale patrząc na to z innej strony,to topola jest taka nijaka bym powiedział.Wiadomo,że dąb byłby fajniejszy,ale rozmiary topoli 50 letniej osiągnie nie wcześniej niż za 100-150 lat,dlatego właśnie sadzono topole aby szybko coś wypełnić i żeby jakoś wyglądało.
czwartek, 12 października 2017, godzina 22:22:46
-1 (1) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @9
Paczka: Piszemy tu o Topolach a nie Lipach,więc nie trafiłeś z lekka,choć są topole ponad 200 letnie co nie zmienia faktu ,że te drzewa są zwyczajnym chwastem niemal jak brzoza ,choć ta nadaje się na stolarkę i jest bardzo dobrym źródłem ogrzewania.
czwartek, 12 października 2017, godzina 22:18:44
+2 (2) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @12
Brzoza: Lipa np. dość mocno kwitnie orpócz tego roku gdzie tego niemal nie było widać,ale miód lipowy jest bardzo dobry.Natomisat jeżeli chodzi o Klon to tutaj mamy do czynienia ze spadzią jaka jest produkowana przez drzewo w wyniku uszkodzenia liści przez mszyce np. wtedy drzewo wytwarza tzw. spadź aby uchronić się przed utratą liści,podobnie jest z ludźmi np. gdy się skaleczysz to masz krwawienie i w ten sposób organizm sam się broni i oczyszcza ranę poprzez oczyszczanie rany przez wypłynięcie krwi na zewnątrz przez ranę otwartą. Jeżeli chcesz więcej wiedzieć o spadzi ,to poszukaj w necie dokładniej,bo sam za dużo nie wiem poza tym co dowiem się od kolegi pszczelarza.
czwartek, 12 października 2017, godzina 22:15:00
+1 (1) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Tymoteuszka: Trochę odbiegnę od tematu, ale dyskusja mnie wciągnęła :), Otóż, zacytuje pewien fragment dotyczący gatunków drzew, jak i krzewów, które "pochłaniają zanieczyszczone powietrze" :), a to teraz temat nr.1 w naszym mieście. cyt. "Naukowcy opracowują już listę drzew i krzewów, które najlepiej pochłaniają zabójcze dla ludzi pyły. Takie rośliny potrafią z jednego hektara "wyłapać" od 60 do 100 kg pyłów. Ich oczyszczająca moc bierze się z ochronnego wosku, którym są pokryte. Na liście jest m.in. klon polny i jawor, lipa warszawska i topola chińska, a także derenie, tawliny jarzębolistne, wierzby wiciowe i róże pomarszczone, które wychwytują zanieczyszczenia przez liście i kolce."
Tak więc, do dzieła włodarze, niech Tomaszów stanie się prawdziwie zielony! Może warto przyjrzeć się głębiej temu tematowi, napisać, uświadomić, ruszyć, zdziałać coś razem? Może warto pochylić się nad przyszłorocznym Budżetem Obywatelskim i wspólnie zrobić projekt ogólnomiejski, pt: zieleń miejska (ubogacenie skwerów, czy Alej Piłsudskiego, św. Antoniego, a nawet po częci Błoni). Można przecież małym kosztem zasiać łąki w mieście. Oczywiście do tematu można podciągnąć pasieki, budki dla ptaków itp. Temat zieleni w mieście nie ma końca. Także jak ktoś byłby chętny do wystawienia wspólnego projektu - jestem chętna. W grupie siła. :)
czwartek, 12 października 2017, godzina 14:20:02
+3 (5) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Urodzony w Tomaszowie Mazowieckim: Topole to drzewne chwasty, jak mawiał Ojciec Klimuszko. I należy je tępić! W czasie ostatnich nawałnic topole stanowiły największe zagrożenie dla życia ludzi i mienia. Na "oko" wyglądały na zdrowe, a w środku było samo próchno.
czwartek, 12 października 2017, godzina 11:55:35
+3 (3) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @12
Tymoteuszka: Co do pasiek, mogę podpowiedzieć, że taka jest w Ciebłowicach Małych, a także w Janowie na północ od Żelechlinka i w Starych Bylinach między Żelechlinkiem, a Rawą Mazowiecką. Jest jeszcze jedna po drodze do Spały, po prawej stronie DK 48. Miód prosto z pasieki jest pycha. Warto do takiej pasieki się udać osobiście, Państwo z Janowa udostępniają swoją, można ją zwiedzić, obejrzeć z bliska :) Polecam. Wycinajmy stare, chore, te z jemiołą także - bo te usychają na naszych oczach, ale i sadźmy nowe, młode.
czwartek, 12 października 2017, godzina 10:55:42
+3 (5) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @8
AP: No właśnie. Ktoś wzbudza sensacje, próbuję stworzyć temat do awantury, że znowu wycinka.

A ona czasem jest konieczna.
czwartek, 12 października 2017, godzina 02:20:06
+1 (1) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @6
Qba: Fajne pomysły. Ciekawa dyskusja się wywiązała przy okazji.
Nie znam się kompletnie na tym, może ktoś kompetentny opisze trochę w jaki sposób jest wytwarzany przez pszczoły miód lipowa? To byłoby ciekawe.

Ma ktoś z Państwa, lub z Państwa znajomych pasieka?
czwartek, 12 października 2017, godzina 02:19:05
+4 (4) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
CA: Dużo osób tam ostatnio spaceruje, bo i zakątek malowniczy. Do tego łącznik między centrum a Michałowkiem. Czasem nawet trudno przejechać rowerem nie zasiadając.

Po tych wichura has, dobrze, że się zajęli tymi drzewami, bo jest tam wiele takich które trzeszczy nawet przy małym wietrzny. A o nieszczęście w tak ruchliwym miejscu nie trudno.

Jak mieli pooznaczac je? Wbijać coś? Bez sensu.
czwartek, 12 października 2017, godzina 02:16:10
+6 (8) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Zagranica: Najlepiej wyciac wszystkie drzewo w parku, bo sa niebezpieczne- jak zawieje wiatr, to moga sie przewrocic do gory korzeniami i zabic kogos, kto stoi pod drzewem, gdy mocniej wieje. A jak ktos chce miec drzewo w parku, na ulicy, skwerku to niech sobie sam zasadzi i lata z konewka podlewac. Ludzie, te topole sa bardzo ladne, takie dostojne. Nigdy nie widzialam takich wysokich topoli, chyba sie dobrze czuja i nie wiedza, ze siekiera wisi w powietrzu. Noz ludzie, park w Tomaszowie ze swym starodrzewem jest piekny. Sadzmy drzewa w Tomaszowie!!! Gdzie sie tylko da.
czwartek, 12 października 2017, godzina 01:43:17
+2 (2) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @7
: Nie masz racji. Są dwa gatunki lipy: drobnolistna i szerokolistna.
Największa lipa drobnolistna rośnie w Cielętnikach gm. Dąbrowa Zielona, byłe woj. częstochowskie. Jej wiek wynosi 517 lat, obwód 992 cm, pierśnica 315 cm, wysokość 35 m.
Najstarsza lipa wielkolistna rośnie w Czarnym Potoku gm. Łęcko, byłe woj. nowosądeckie. Jej wiek 480 lat, obwód 851 cm, średnica pierśnicy 271 cm, a wysokość 22 m.
http://www.drzewapolski.pl/Drz.../Lipa.html
środa, 11 października 2017, godzina 21:48:57
+4 (4) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @5
: Topole rosnące wzdłuż ul.Nowowiejskiej były sadzone około 1952 - 1955 r. i niestety ich stan jest nie najlepszy.

Najbardziej rozbawił mnie akapit w treści: " ... ze smogiem lub efektem ciplarnianym."
Może ktoś mi napisze na czym polega efekt ciplarniany.
środa, 11 października 2017, godzina 21:39:11
-8 (10) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Piła: 100 letnie lipy? buahahhahah,autor tych wypocin nie wie co pisze.
środa, 11 października 2017, godzina 20:47:42
+4 (4) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @2
Brzoza: Brzoza jest mało odporna na mocny wiatr i często się przewraca,ja wolałbym posadzić lipę lub klona,bo rosną w miarę szybko i są bardziej pożyteczne np. dla pszczół .
środa, 11 października 2017, godzina 20:41:13
+4 (8) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @3
Paczka: widziałeś kiedyś 100 letnią topole? bo ja nigdy! te drzewa to chwast,który powinien być usuwany bez ponoszenia konsekwencji.Topola to drzewo które jest niebezpieczne po przekroczeniu 30 lat,bo od tego momentu korzenie tego drzewa zaczynają gnić i drzewo staje się mocno niestabilne i niebezpieczne .
środa, 11 października 2017, godzina 20:39:30
+2 (4) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @2
tadeusz: Brzozy też szybko rosną, mają płytkie korzenie. Po ostatnich silniejszych wiatrach najwięcej powalonych drzew to brzozy. Mogą być dęby ale to są naprawdę wielkie i długowieczne drzewa.
środa, 11 października 2017, godzina 20:37:44
-1 (13) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
To: pewnie zapowiedział wizytę w naszym grajdole niejaki Szyszko... i nasze rodzime lizod..y wytypowały mu ofiary do wycinki...
środa, 11 października 2017, godzina 19:32:46

dodaj artykuł dodaj fotoreportaż
^ do góry