nie pamiętasz hasła?
Dziś są imieniny: Kryspina, Wiktora, Jana
×

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies

Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Używamy ich w celach reklamowych i statystycznych a także po to, by dostosować nasze witryny dla indywidualnych potrzeb naszych czytelników i użytkowników. Plików cookie mogą też używać nasi partnerzy, reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy multimediów. Może zmienić ustawiania dotyczące plików cookies na Twojej przeglądarce. Korzystanie z serwisów bez dokonania zmiany oznacza, że pliki COOKIES będą zapisywane w pamięci twojego komputera lub innego urządzenie, z którego korzystasz do przeglądania witryn internetowych. Więcej informacji na temat cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.

Prezydent chce przejmować ulice. Czy ciężarówki znikną z ulic miasta?

dodano: 2018-05-02 11:53:37, ostatnia aktualizacja: 2018-05-03 09:38:37

Prezydent Marcin Witko od dłuższego czasu deklaruje chęć przejęcia kilku tomaszowskich ulic, należących obecnie do Powiatu we władanie miasta. Póki co wystąpił o przekazanie św. Antoniego, Modrzewskiego, Ludwikowskiej i Robotniczej. Ponadto miasto chce wejść w posiadanie skweru im. Romana Dmowskiego. Nie jest to pomysł nowy. Wcześniej już w lokalnych samorządach dyskutowano na temat tego, aby ulicami w granicach administracyjnych Tomaszowa zarządzał jeden podmiot a nie jak ma to miejsce obecnie aż cztery. Na przeszkodzie stoją zazwyczaj finanse. Utrzymanie dróg jest dosyć kosztowne. Obejmuje bieżące naprawy, odśnieżanie i sprzątanie.

Obecnych władz miasta to nie przeraża. Argumentują, że część z powiatowych ulic nie ma znaczenia dla komunikacji pomiędzy poszczególnymi miejscowościami powiatu, ale mają kluczowe znaczenie dla ruchu w mieście. Marcin Witko chce mieć bezpośredni wpływ na to jak te ciągi komunikacyjne będą wyglądać.  Osobnym problem jest kanalizacja sanitarna i burzowa będące zadaniem własnym samorządu miejskiego, a które zlokalizowane są w pasach drogowych.

 

Dla powiatu przekazanie dróg jest korzystnym rozwiązaniem (chociaż nie do końca wiadomo, jak powinno wyglądać rozliczenie środków na ich utrzymanie). Przy niemalże zerowych dochodach własnych remonty i przebudowy są mocno ograniczone. Widać to na licznych przykładach (chociażby ulica Dąbrowska lub Strzelecka), gdzie dziura znajduje się obok dziury a łata przykrywa łatę.  

 

Dwie spośród ulic wymienionych, o których pisaliśmy na wstępie są wyremontowane. Obecnie zaplanowany jest remont ulicy Modrzewskiego, który będzie wspólną inwestycją miasta, powiatu oraz gminy.

 

Być może przejęcie przez samorząd miejski pozwoliłoby na wyeliminowanie uciążliwego transportu kołowego przynajmniej z części miasta. Problemem są m.in. ciężarówki jadące z kopalni na Białej Górze w kierunku trasy S8. Tę niedogodność próbował zlikwidować kilka miesięcy temu Starosta Kukliński ustawiając na drodze w kierunku Tomaszowa znaki pionowe, ograniczające tonaż pojazdów. Po protestach władz kopalni szybko się z tego pomysłu wycofał. Nawet jednak bez tych znaków, ciężarówki z piachem przez most na Brzustówce jeżdżą nielegalnie /ze względu na nośność mostu - chociaż na Google Street View znaku informującego o dopuszczalnym tonażu nie widać/.

 

Dyskutując o ruchu pojazdów ciężarowych należałoby się zastanowić nad ich wyeliminowaniem z ulicy Szerokiej. Najsensowniejsze wydaje się skierowanie samochodów tego rodzaju w kierunku dawnego Wistomu do drogi krajowej numer 48. W tym celu niebędny jest jednak remont mostu na rzece Czarnej.  

 

Prezydent chciałby też przejąć ulicę Warszawską. Z tym jest jednak mały problem. Droga została wyremontowana z udziałem funduszy. Nie uda się więc jej przejąć w sposób bezpośredni ze względu na tzw. trwałość projektu. Istnieje jednak możliwość jej wydzierżawiania.

 

Z główną ulicą miasta jest też ten problem, że nieruchomości położonej w jej ciągu wymagają sporych nakładów inwestycyjnych. Niestety część działek została praktycznie wyłączona z inwestowania. Zarząd Dróg Wojewódzkich nie chce bowiem wydawać zgód na przesunięcie już wykonanych wjazdów na posesje. W świetle nowego prawa budowlanego i braku planu zagospodarowania przestrzennego wiele działek nie można w sposób sensowny zagospodarować /poprzez budowę typowej śródmiejskiej pierzei/.

 

 


Komentarze do tego artykułu są moderowane. Oznacza to, że Twoja opinia pojawi się na stronie po zaakceptowaniu jej przez moderatora. Nie zostanie zaakceptowana żadna wypowiedź zawierająca wulgaryzmy wypowiedziane wprost, skrótami lub wygwiazdkowane. Prosimy używać języka polskiego z zachowaniem zasad pisowni. Nie tolerujemy TaKiEgO StYlU PiSaNiA. Zamieszczanie kilku kolejnych wypowiedzi pod jednym tematem uważamy za „zaśmiecanie” strony. Redakcja nie bierze odpowiedzialności za opinie wyrażane przez internautów.
Wybierz sposób wyświetlania:
liniowy
drzewo
0 (0) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Tomaszowianian: No pewnie! Cały ruch puścić DK 48, a na Wysokiej strach iść obok ulicy na przystanek! Oświetlenia jak nie było tak nie ma! Domy trzęsą się całe jakby stado słoni biegło cały dzień od rana...
poniedziałek, 14 maja 2018, godzina 14:04:19
0 (0) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Mieszkaniec: Z chodnikami nie tak predko - niedawno zostaly wymienione chodniki w centrum i na placu Kosciuszki - tam tez byly z lat 70 tych :D
poniedziałek, 7 maja 2018, godzina 12:55:31
+7 (7) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
do Państwa ..: Nie wiem kto w Tomaszowie za jakie ulice odpowiedzialny ,ale ważne spostrzeżenie ku dobru i bezpieczeństwu mieszkańców. Otóż będąc z ojcem w odwiedzinach spalskich często jeździliśmy ul.Spalską ,a dalej ul.G Roweckiego. Ruch i bałagan jaki panował na przejściach dla pieszych jedno bodajże przy rondzie ,a drugie przy szkole mroził krew w żyłach za każdym razem . Starsze mniej sprawne osoby długo czekając na możliwość przejścia , w końcu ryzykując życiem wręcz ocierały się o pędzące samochody . Dalej przy szkole jeszcze gorzej to wyglądało . Wielu wyluzowanych kierowców po przejeździe ronda zaczynało cisnąć gaz i nie było im w głowie żadne hamowanie przy szkole .Dzieciaki nie miały jak przejść lub robiły to bardzo ryzykownie przebiegając . Jeszcze taka sytuacja : z jednego pasa ruchu porządni kierowcy po zatrzymaniu przed przejściem tworzyli korek ,a z drugiej piraci .Takie dziecko idące do szkoły nie mogło się doczekać bezpiecznego przejścia ,chyba że dotrwało do jakiejś przerwy i wtedy pojawiła się osoba ze znakiem Stop ,która wydawać się mogło jest chyba tylko symbolem w całym tym bezpieczeństwie . Oznakowanie ? daje wiele do życzenia . Powinniście Państwo przy swoich ambitnych ulicznych planach zwrócić uwagę na takie właśnie problemy .To wasza wizytówka wiele mówiąca o głębokich zaniedbaniach i braku profesjonalizmu w tak ważnych sprawach składających się na życie mieszkańców .
czwartek, 3 maja 2018, godzina 14:50:19
+3 (7) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @2
multi99: A to Pan Prezydent zaśmieca te skwery i trawniki ????
czwartek, 3 maja 2018, godzina 11:52:01
-3 (7) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
On.a: Co do czystości ulic skwerów i chodników w Tomaszowie to hmm.....może Pan Prezydent by się przespacerował i sam ocenił
czwartek, 3 maja 2018, godzina 08:00:28
+12 (16) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @1
Silv: Stoi na nowowiejskiej, spalskiej i sprawdza czy zapiąłeś pas :)
środa, 2 maja 2018, godzina 17:33:02
+9 (15) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
klug: " Nawet jednak bez tych znaków, ciężarówki z piachem przez most na Brzustówce jeżdżą nielegalnie /ze względu na nośność mostu"
To gdzie do kaczora jest tomaszowska drogówka?!
środa, 2 maja 2018, godzina 15:53:26

dodaj artykuł dodaj fotoreportaż
 Portal NaszTomaszow.pl poszukuje przedstawiciela handlowego 

   Szukamy osoby, która podjęłaby się prezentacją oferty oraz budowania relacji z naszymi partnerami. Oferujemy wysokie prowizje     

 Zapraszamy do współpracy 

   Oczekujemy znajomości minimum zasad funkcjonowania marketingu internetowego     

 Portal NaszTomaszow.pl poszukuje przedstawiciela handlowego 

   Szukamy osoby, która podjęłaby się prezentacją oferty oraz budowania relacji z naszymi partnerami. Oferujemy wysokie prowizje     

 Zapraszamy do współpracy 

   Oczekujemy znajomości minimum zasad funkcjonowania marketingu internetowego     

 Portal NaszTomaszow.pl poszukuje przedstawiciela handlowego 

   Szukamy osoby, która podjęłaby się prezentacją oferty oraz budowania relacji z naszymi partnerami. Oferujemy wysokie prowizje     

 Zapraszamy do współpracy 

   Oczekujemy znajomości minimum zasad funkcjonowania marketingu internetowego     

 Portal NaszTomaszow.pl poszukuje przedstawiciela handlowego 

   Szukamy osoby, która podjęłaby się prezentacją oferty oraz budowania relacji z naszymi partnerami. Oferujemy wysokie prowizje     

 Zapraszamy do współpracy 

   Oczekujemy znajomości minimum zasad funkcjonowania marketingu internetowego     

 Portal NaszTomaszow.pl poszukuje przedstawiciela handlowego 

   Szukamy osoby, która podjęłaby się prezentacją oferty oraz budowania relacji z naszymi partnerami. Oferujemy wysokie prowizje     

 Zapraszamy do współpracy 

   Oczekujemy znajomości minimum zasad funkcjonowania marketingu internetowego     

 Portal NaszTomaszow.pl poszukuje przedstawiciela handlowego 

   Szukamy osoby, która podjęłaby się prezentacją oferty oraz budowania relacji z naszymi partnerami. Oferujemy wysokie prowizje     

 Zapraszamy do współpracy 

   Oczekujemy znajomości minimum zasad funkcjonowania marketingu internetowego     

 Portal NaszTomaszow.pl poszukuje przedstawiciela handlowego 

   Szukamy osoby, która podjęłaby się prezentacją oferty oraz budowania relacji z naszymi partnerami. Oferujemy wysokie prowizje     

 Zapraszamy do współpracy 

   Oczekujemy znajomości minimum zasad funkcjonowania marketingu internetowego     

 Portal NaszTomaszow.pl poszukuje przedstawiciela handlowego 

   Szukamy osoby, która podjęłaby się prezentacją oferty oraz budowania relacji z naszymi partnerami. Oferujemy wysokie prowizje     

 Zapraszamy do współpracy 

   Oczekujemy znajomości minimum zasad funkcjonowania marketingu internetowego     

^ do góry