nie pamiętasz hasła?
Dziś są imieniny: Łucji, Otylii, Włodzisławy
×

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies

Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Używamy ich w celach reklamowych i statystycznych a także po to, by dostosować nasze witryny dla indywidualnych potrzeb naszych czytelników i użytkowników. Plików cookie mogą też używać nasi partnerzy, reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy multimediów. Może zmienić ustawiania dotyczące plików cookies na Twojej przeglądarce. Korzystanie z serwisów bez dokonania zmiany oznacza, że pliki COOKIES będą zapisywane w pamięci twojego komputera lub innego urządzenie, z którego korzystasz do przeglądania witryn internetowych. Więcej informacji na temat cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.

To ma być połączenie ognia i wody. Koncepcyjny jaguar I-PACE przyjechał do Polski

dodano: 2017-10-09 15:03:07, ostatnia aktualizacja: 2017-10-10 11:25:10
dziennikarz obywatelski: newsrm.tv

autor: newsrm.tv

Model koncepcyjny I-PACE zwiastuje pierwszy w historii samochód Jaguara z napędem elektrycznym. Ma to być elektryczny SUV o wysokich osiągach z nadwoziem typu „cab-forward”, który łączy sylwetkę supersamochodu z osiągami auta sportowego i wszechstronnością pięciomiejscowego SUV-a. Pierwszy elektryczny model brytyjskiej marki był wcześniej pokazywany tylko w Genewie i Frankfurcie a teraz przyjechał do Polski, gdzie miał swoją prapremierę.

 

Pozbawiony silnika spalinowego i tunelu przeniesienia napędu, model koncepcyjny I-PACE ma kabinę przesuniętą do przodu, większy rozstaw osi i krótsze zwisy. Dzięki temu jak zapewnia producent jego sylwetka staje się bardziej aerodynamiczna, a tylne błotniki mają potężniejszy kształt. Zwiększa to również przestrzeń w środku oraz poprawia własności dynamiczne i widoczność.

W rezultacie sylwetka I-PACE bardziej przypomina super-samochód C-X75 z silnikiem umieszczonym centralnie niż z tradycyjnego SUV-a. Jasno dowodzą tego proporcje nadwozia z kabiną wysuniętą do przodu, dynamiczna linia, krzywa przednich błotników, potężne tylne błotniki oraz duże koła z charakterem. A mimo to model koncepcyjny nie zajmuje więcej miejsca niż konwencjonalny SUV średniej wielkości. Duży rozstaw osi (2990 mm) zapewnia przestronne wnętrze z ilością miejsca na nogi z tyłu spotykaną zwykle tylko w dużych SUV-ach i luksusowych limuzynach.

Najważniejsze fakty

* Przewidywany zasięg powyżej 500 km w cyklu NEDC pozwoli kierowcom pokonującym przeciętny dystans do pracy i z powrotem doładowywać samochód tylko raz w tygodniu
* Zajmuje mniej miejsca na drodze niż konwencjonalne SUV-y średniej wielkości, a przy tym oferuje więcej przestrzeni dla pasażerów i bagażu niż modele z wyższego segmentu
* Optymalizacja aerodynamiki nadwozia zapewniła niski współczynnik oporu powietrza wynoszący zaledwie 0,29 i zainspirowała nowe akcenty stylistyczne, które wyrażają moc i osiągi pojazdu
* Lekkie i zajmujące niewiele miejsca fotele oraz pozycja za kierownicą „Sports Command” zapewniają poczucie łączności z drogą niczym w samochodzie sportowym
* Elektryczne silniki przy przedniej i tylnej osi generują łączną moc 400 KM i 700 Nm dostępnego natychmiast momentu obrotowego, zapewniając przyspieszenie typowe dla samochodów sportowych oraz korzyści z napędu na wszystkie koła
* Nisko położony środek ciężkości w połączeniu z zaawansowanym zawieszeniem opartym na podwójnych wahaczach z przodu i wielowahaczowym Integral Link z tyłu sprawiają, że Jaguar jeździ i prowadzi się w sposób niezwykle wyrafinowany
* Mieszanka ekranów dotykowych, przełączników pojemnościowych oraz dotykowych analogowych elementów sterujących pomaga kierowcom bardziej intuicyjnie zarządzać informacjami pokładowymi

 

 


dziennikarz obywatelski
newsrm.tv
Możliwość komentowania wygasła

dodaj artykuł dodaj fotoreportaż
zobacz również
^ do góry