nie pamiętasz hasła?
Dziś są imieniny: Januarego, Konstancji, Teodora
×

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies

Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Używamy ich w celach reklamowych i statystycznych a także po to, by dostosować nasze witryny dla indywidualnych potrzeb naszych czytelników i użytkowników. Plików cookie mogą też używać nasi partnerzy, reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy multimediów. Może zmienić ustawiania dotyczące plików cookies na Twojej przeglądarce. Korzystanie z serwisów bez dokonania zmiany oznacza, że pliki COOKIES będą zapisywane w pamięci twojego komputera lub innego urządzenie, z którego korzystasz do przeglądania witryn internetowych. Więcej informacji na temat cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.

Tomaszów z komunikacją nowej generacji

dodano: 2017-09-07 11:08:00, ostatnia aktualizacja: 2017-09-07 17:06:32

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju podpisało porozumienia o współpracy z przedstawicielami 24 samorządów. Dzięki temu do roku 2020 – w ramach programu "Bezemisyjny Transport" – na ulice polskich miast może trafić do 600 ekologicznych autobusów nowej generacji. Jednym z tych miast jest Tomaszów Mazowiecki.

Ze strony samorządowej swój akces do przedsięwzięcia poza Tomaszowem zgłosiły także takie miasta jak: Częstochowa, Jaworzno, Kraków, Krosno, Lublin, Łomża, Łomianki, Mielec, Nowy Sącz, Płock, Rzeszów, Siedlce, Sieradz, Sosnowiec, Starachowice, Szczecin, Tczew,   Toruń, Tychy, Wrocław, Zakliczyn, Żyrardów oraz Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego.

 

Na mocy porozumienia jego sygnatariusze zdefiniowali konkretne potrzeby tj. m.in. liczbę i rodzaj potrzebnych pojazdów, ich oczekiwany poziom wydajności oraz maksymalne koszty nowych autobusów. Ogłoszenie zamówienia w trybie partnerstwa innowacyjnego planowane jest jeszcze w tym roku.

 

- Chcemy aplikować o kilka sztuk nowoczesnych autobusów elektrycznych, które mają obsługiwać ścisłe centrum miasta. W projekcie znajdzie się również kilka stacji ładowania pojazdów. Zarówno autobusów jak i pojazdów osobowych oraz jednośladów, które ku mojemu zadowoleniu zaczynają się w naszym mieście powoli pojawiać - mówi prezydent Marcin Witko.

 

Program NCBR stanowi jeden z elementów rządowej Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju w zakresie pojazdów zero – i niskoemisyjnych.  Zastosowana ma tu zostać formuła partnerstwa innowacyjnego. To tryb w ustawie o zamówieniach publicznych, w którym państwo występuje w roli "inteligentnego zamawiającego", kreującego nowy rynek dla nowatorskich produktów - w tym przypadku w oparciu o potrzeby zgłaszane przez miasta zainteresowane rozwojem ekologicznego transportu miejskiego. Program NCBR przewiduje nie tylko skonstruowanie i produkcję pierwszej serii autobusów nowej generacji, ale również stworzenie niezbędnej infrastruktury, takiej jak stacje ładowania pojazdów.

 

- W porozumieniu, jakie podpisaliśmy jest wskazane, że Tomaszów będzie miał  możliwość uzyskania dofinansowania na pięć autobusów. W 2019 trafi do nas "prototyp" do testów, które prowadzone będą przez rok. Zobowiązaliśmy się, że będziemy przekazywać nasze spostrzeżenia co do jego funkcjonowania - wyjaśnia rzeczniczka prezydenta, Joanna Budny, dodając, że planowana dostawa wszystkich 5 pojazdów do Tomaszowa jest na 2021 rok.

 

 

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju  inwestujemy 100 mln zł w prace badawczo-rozwojowe, które doprowadzą do skonstruowania i produkcji pierwszej serii ekologicznych autobusów nowej generacji. Ich parametry techniczne pozwolą nie tylko na bezpieczną i opłacalną eksploatację w momencie wyjazdu na ulice polskich miast, ale także na dalszy rozwój pojazdów, w oparciu o nowoczesne technologie.

 

Jak informuje Centrum w konstruowanych autobusach zostaną zastosowane rozwiązania modułowe, co pozwoli poprawić ich parametry techniczne, a równocześnie ułatwi ich serwisowanie. Takie podejście ma pozwolić m.in. na ograniczenie kosztów eksploatacyjnych oraz szybsze dostawy pojazdów nowej generacji w przyszłości.

 

Sercem mających powstać autobusów będzie napęd elektryczny, wspierany technologiami odzyskiwania energii, które pozwolą na ładowanie akumulatorów w trakcie jazdy. Opcjonalnie będą mogły być również wyposażone w napęd wodorowy. Zastosowane rozwiązania konstrukcyjne i technologiczne mają zapewnić polskim miastom ekologiczny - bezemisyjny i cichy - transport publiczny oraz efektywność ekonomiczną jego obsługi w długiej perspektywie.


Komentarze do tego artykułu są moderowane. Oznacza to, że Twoja opinia pojawi się na stronie po zaakceptowaniu jej przez moderatora. Nie zostanie zaakceptowana żadna wypowiedź zawierająca wulgaryzmy wypowiedziane wprost, skrótami lub wygwiazdkowane. Prosimy używać języka polskiego z zachowaniem zasad pisowni. Nie tolerujemy TaKiEgO StYlU PiSaNiA. Zamieszczanie kilku kolejnych wypowiedzi pod jednym tematem uważamy za „zaśmiecanie” strony. Redakcja nie bierze odpowiedzialności za opinie wyrażane przez internautów.
Wybierz sposób wyświetlania:
liniowy
drzewo
0 (0) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @15
maserak: Chyba ty
niedziela, 17 września 2017, godzina 16:15:59
0 (4) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @15
Lustrator śmietników: Najpierw porozmawiajmy o twoim PIT. Składasz go w ogóle w.Tomaszowie? Zapalacileś złotówkę podatku? Bo to z wami zwykle jest tak, że największe roszczenia maja ci którzy po zmroku na skrzyżowaniach wysiadaja na chwilę na czerwonym, by wyrzucić do ulicznego kosza śmieci z domu.

Widać to i Tomaszowie, widać i w Warszawie na drogach dojazdowych do Legionowa, Konstancina, na Wawer czy do Wesołej. Na Ostrobramskiej przy "imperium" Solorza po sobocie wszystkie kosze zapchane foliowymi workami ze śmieciami ewidentnie domowymi.

Ty chcesz jeździć za darmo autobusem na który nie zrzucasz? Módl się dziadu byś któregoś dnia nie obudziła cie służba skarbowa. Nie podoba się Państwo Polskie, granice otwarte, droga wolna. Od kilku pokoleń I tak jesteście tu balastem, by nie powiedzieć nowotworem.

Gleba! Ręce do tyłu! Tego ci życzę z całego serca!
piątek, 15 września 2017, godzina 11:34:43
0 (4) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Fanki: Nadal czekam na bezpłatną komunikację miejską , dla mieszkańców . Miała być codziennie , a nie tylko w niedziele i święta . Najpier miał byc to wrzesień poo wyborach , później miało być po wymianie autobusów . Jeszcze trochę a kadęcja się skończy . A nasze miasto nie ma , ani porządnej komunikacji miejskiej , ani międzymiastowej . Brak połączeń PKS i PKP. W dalszą podróż trzeba jechać do Łodzi lub Warszawy .
piątek, 15 września 2017, godzina 10:08:33
0 (4) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Are: A od kiedy ta bezpłatna komunikacja,może będzie po wyborach samorządowych.
poniedziałek, 11 września 2017, godzina 16:59:12
+1 (3) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Kiler: http://rav910.flog.pl/ zdjęcia MZK Tomaszów Maz
niedziela, 10 września 2017, godzina 21:06:08
+5 (7) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
jack: Patrząc na ilość kursów niektórych linii, zwłaszcza w soboty i niedziele nie wiem czy to dobra inwestycja.
piątek, 8 września 2017, godzina 07:07:30
-1 (5) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Rafał G: Super informacja
czwartek, 7 września 2017, godzina 21:59:07
-2 (10) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @9
KK: Ty zawsze masz jakiś problem. Paliły po 40 litrow, zostawiając za sobą chmurę dymu to jeczales że smród masz pod domem. To tylko kilka sztuk, akumulatorów wystarczy spoko na 10 lat, a potem mozna odsprzedać. Już tak robiono z tym sprzętem.
czwartek, 7 września 2017, godzina 16:59:15
+3 (7) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
varan: To moze ja na temat ;-) W Polsce pojazdy elektryczne z ekologią nie mają wiele wspólnego, ponieważ aby je naładować trzeba spalić węgiel. Należałoby także wykorzystywać panele solarne (z grafenu) w dachach i powiedzmy w tylnej szybie. Poza tym wydaje mi się że będzie z nimi większy problem - na całym świecie - niż ze spalinowymi. Mam na myśli ogromną ilość zużytych akumulatorów, jaka będzie po nich zostawać.
czwartek, 7 września 2017, godzina 16:38:23
-2 (12) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Tymoteuszka: Może warto zmienić sposób dodawania komentarzy? Chociażby tylko dla zarejestrowanych? Byłby tutaj większy ład, czyż nie? Komentarze nie na temat, moim zdaniem powinny od razu "pójść do kosza". Czy ten artykuł dotyczy mieszkań, czy komunikacji miejskiej? Po co te zbędne komantarze....
Niestety, muszę to przyznać, ale ten portal, dzięki takim beznadziejnym, oczerniającym innych komentarzom robi się "śmietniskiem", do którego nie zawsze się chce zaglądać.
czwartek, 7 września 2017, godzina 14:48:28
+5 (7) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @2
klug: " Będzie też inny standard wyposażenia, przez co mają być tańsze w budowie"
A okna, drzwi i równe podłoże będzie w standarcie, czy za dopłatą?
czwartek, 7 września 2017, godzina 14:41:54
0 (8) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @5
Mieszkanie prawem nie przywilejem.: Nie jestem, żadnym Rafałem więc nie bardzo wiem o co Panu chodzi. Co do mieszkań poczekamy, aż oddadzą do użytku i we wszystkich oknach zawisną firanki lub rolety.
Na razie jest to czczo gadanina zawistników, głównie osób, właśnie którym wyrasta konkurencja na rynku najmu.
czwartek, 7 września 2017, godzina 13:00:04
+9 (17) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @4
Mariusz Strzepek : Nie zwykłem obrażać ludzi, za to ty Rafał masz to w zwyczaju, a więc czuję się zwolniony z obowiązku zachowania kultury wobec twojej osoby. Napisze to mocno i dosadnie. Jesteś kompletnym idiotą. Nie masz pojęcia o czym piszesz. Wytykasz często ludziom ukończone szkoły i zdobyte wykształcenie. Sam jednak jesteś słabiutki. Przeczytaj sobie ustawę o ochronie praw lokatorów i mieszkaniowym zasobie gminy. Może pojmiesz różnicę między lokalem socjalnym a komunalnym. Chociaż nie sądzę by taki cymbał różnicę zrozumiał.

Pisanie o tym, że lokale na Barlickiego to lokale socjalne to szkodnictwo dla tego programu. Możesz to głąbie jeden pojąć? Większośc normalnych ludzi rozumie różnicę między tymi dwoma rodzajmi lokali mieszkalnych. Jak im porąbańcu będziesz pisał, że mają iść do lokalu socjalnego, a więc takiego gdzie powierzchnia użytkowa przypadająca na jedną osobę to 5 metrów kw., to pies z kulawą nogą się takim mieszakaniem nie zainteresuje. Ręce po prostu opadają. Może właśnie dlatego jest słabe zainteresowanie tymi lokalami w Tomaszowie.

PS.

Przepraszam innych czytelników za ostry ton mojej wypowiedzi, ale jest on adresowany do konkretnej osoby. Gdybyście czytali większość usuwanych przeze mnie wpisów pana Rafała, uznalibyścire zapewne, że jest to uzsadniona obrona konieczna przed internetowymi świrami. Inaczej się chyba nie da.
czwartek, 7 września 2017, godzina 11:02:10
-5 (17) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @2
Niech puszczaja: Są socjalne, na pewno czynsz będzie niższy od tego do jakiego zmuszacie ludzi wynajmowac swoje prywatne, drugie, trzecie, czwarte mieszkania. Na które "zarobili" wasi rodzice, w... hmm... niejasny sposób. Pojawiła się alternatywa wobec "kapitalizmu" uwłaszczononej nomenklatury stąd kwik i awantury pod byle pretekstem.
czwartek, 7 września 2017, godzina 10:51:06
+1 (17) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @1
Karty na stol: Opozycja, czy pseudoopozycja, bo być czyimś oponentem trzeba mieć najpierw jakąś swoją agenda, jakis plan, propozycje zmian, a nie tylko wyzywać kogoś od religijnej ciemnoty czy wytykać Kaczyńskiemu, że nie miał żony, opozycja, a mają przecież jeszcze dużo do powiedzenia na przykład w sejmiku województwa, opozycja niech się pochwali choć jednym zrealizowanym pomyslem tej skali który w ciągu zaledwie 2 lat wypalił prezydentów Witce. No czekamy, Panie Gajewski, Pani Klatka, bierzecie co miesiąc olbrzymie pieniądze, za zasiadanie w rozmaitych zarządach, a nic z tego dla nas - zarządzanych - nie wynika.
czwartek, 7 września 2017, godzina 10:43:19
+10 (18) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @1
Mariusz Strzepek : Nie wypisuj idiotyzmów wprowadzających ludzi w błąd. To nie są żadne mieszkania socjalne. Nie masz o czymś pojęcia, to nie pisz bzdur. Przez takich nidouczonych ćwoków nie ma chętnych na te mieszkania. Czasem mi nerwy już puszczają. To są normalne mieszkania komunalne. Różnica miedzy nimi a tymi budowanymi poprzednio w ramach KFM polega na tym, że lokatorzy będą mieli mozliwość przejęcia ich na własność. Będzie też inny standard wyposażenia, przez co mają być tańsze w budowie.
czwartek, 7 września 2017, godzina 10:40:55
0 (20) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Coś zaczęło się dziać: Widać, że Witko robi co może by zatrzymać marginalizacje miasta.

Uczestniczymy już w co najmniej trzech ogólnopolskich programach inwestycyjnych, do których dostęp maja nieliczne samorządy. Arenę Lodową, pierwszy w Polsce kryty tor łyżwiarski odebraliśmy - dzięki osobistym kontaktom Witki na wysokich szczeblach w PiSu - odebraliśmy samej Warszawie (PO zdecydowała, ze to warszawskie Stegny miały być modernizowane) Również te 130 mieszkań socjalnych, które powstaną przy Barlickiego w ramach programu Mieszkanie Plus, do tego również mają dostęp nieliczne miasta w Polsce. W końcu przebudowa bazy MZK i odtworzenie, właściwie zdezelowanej komunikacji miejskiej, pozyskanie na to środków jakoś nie wychodziło poprzednikom od lat 70tych...

Zamiast narzekać może warto chłodno, rzetelnie spojrzeć na efekty czyjejś pracy a tle marazmu jaki tu panował przez czterdzieści ostatnich lat.
czwartek, 7 września 2017, godzina 10:31:27

dodaj artykuł dodaj fotoreportaż
zobacz również
^ do góry