nie pamiętasz hasła?
Dziś są imieniny: Aurelii, Kleofasa, Władysława
×

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies

Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Używamy ich w celach reklamowych i statystycznych a także po to, by dostosować nasze witryny dla indywidualnych potrzeb naszych czytelników i użytkowników. Plików cookie mogą też używać nasi partnerzy, reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy multimediów. Może zmienić ustawiania dotyczące plików cookies na Twojej przeglądarce. Korzystanie z serwisów bez dokonania zmiany oznacza, że pliki COOKIES będą zapisywane w pamięci twojego komputera lub innego urządzenie, z którego korzystasz do przeglądania witryn internetowych. Więcej informacji na temat cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.

Sp 11- Naukową Szkołą Ignacego

dodano: 2018-06-26 08:58:39

19 czerwca uczniowie Szkoły Podstawowej nr 11 uczestniczyli w uroczystej gali podsumowującej drugą edycję programu „ Być jak Ignacy”, którego pomysłodawcą i organizatorem jest Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza. Patronat honorowy nad przedsięwzięciem objęło Ministerstwo Edukacji Narodowej.

Mali naukowcy z klasy IVa i IV b zostali laureatami. Zajęli  I miejsce w województwie łódzkim, a tym samym szkoła jako  jedna z szesnastu placówek spośród  648, otrzymała tytuł NAUKOWEJ SZKOŁY IGNACEGO.

 

W trakcie gali uczniowie, p. Marzena Niewiadomska (opiekun) i p. Aneta Jarząbek ( dyrektor ZS-P nr 7) z rak pani ANNY Zalewskiej, minister edukacji narodowej, i p. Piotra Woźniaka, prezesa PGNiG odebrali certyfikat i nagrodę pieniężną.

 

W tegorocznej edycji młodzi ludzie poza postacią Ignacego Łukasiewicza poznali także dokonania: Mikołaja Kopernika, Marii Skłodowskiej – Curie, Kazimierza Prószyńskiego i Stefana Drzewieckiego.

 

Całą przygodę rozpoczęli od lamy… lampy naftowej, symbolu odkryć. Pod opieką nauczycielki, p. Marzeny Niewiadomskiej, która stworzyła koło naukowe, przeprowadzili szereg doświadczeń tłumaczących zjawiska fizyczne i chemiczne, np. tworzyli bańki mydlane, lampę lawę, tęczę w probówce, pastę słonia czy sztuczną krew. Podczas  cotygodniowych spotkań dzieci zgłębiły tajniki nauki i techniki, przenosząc się w świat np. kuchennych przedmiotów i produktów spożywczych, by pokazać, jak zrobić z jajka piłkę i eksplozję kolorów w mleku oraz  wyjaśnić, dlaczego pieprz ucieka po zetknięciu z płynem do mycia naczyń. Każdy z nich mógł też poczuć się żeglarzem, konstruktorem, wynalazcą czy filmowcem.

 

Pod koniec fascynującej przygody z nauką dzieci zaprojektowały i wykonały edukacyjną grę planszową MONOPOLY- BYĆ JAK IGNACY, która została wysłana na konkurs i zaprezentowana podczas finałowej  gali.




Komentarze do tego artykułu są moderowane. Oznacza to, że Twoja opinia pojawi się na stronie po zaakceptowaniu jej przez moderatora. Nie zostanie zaakceptowana żadna wypowiedź zawierająca wulgaryzmy wypowiedziane wprost, skrótami lub wygwiazdkowane. Prosimy używać języka polskiego z zachowaniem zasad pisowni. Nie tolerujemy TaKiEgO StYlU PiSaNiA. Zamieszczanie kilku kolejnych wypowiedzi pod jednym tematem uważamy za „zaśmiecanie” strony. Redakcja nie bierze odpowiedzialności za opinie wyrażane przez internautów.

dodaj artykuł dodaj fotoreportaż
^ do góry