nie pamiętasz hasła?
Dziś są imieniny: Bolesława, Juliana, Jana
×

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies

Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Używamy ich w celach reklamowych i statystycznych a także po to, by dostosować nasze witryny dla indywidualnych potrzeb naszych czytelników i użytkowników. Plików cookie mogą też używać nasi partnerzy, reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy multimediów. Może zmienić ustawiania dotyczące plików cookies na Twojej przeglądarce. Korzystanie z serwisów bez dokonania zmiany oznacza, że pliki COOKIES będą zapisywane w pamięci twojego komputera lub innego urządzenie, z którego korzystasz do przeglądania witryn internetowych. Więcej informacji na temat cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.

Rower pociągowy

dodano: 2018-07-27 12:36:26, ostatnia aktualizacja: 2018-07-29 22:30:48

W województwie łódzkim startuje program "Rowerowe Łódzkie". Przewiduje on powstanie w dziesięciu miastach regionu 15 parkingów na rowery, 125 stacji rowerowych, zakupione zostaną 1002 rowery. Oprócz Łodzi, stacje rowerowe staną także w: Koluszkach, Kutnie, Łasku, Łowiczu, Pabianicach, Sieradzu, Skierniewicach, Zduńskiej Woli i Zgierzu. W samej Łodzi powstanie 14 stacji rowerowych. Program nie obejmuje Tomaszowa Mazowieckiego, co zauważył sztab wyborczy Barbary Klatki. Kandydatka obiecuje na swoim oficjalnym fanpejdżu, że tę sytucję zmieni. Trzymamy oczywiście kciuki. Jest tylko jeden mały problem. "Rowerowe Łódzkie" to program, który adresowany jest do miast, do których dociera Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Więc siłą rzeczy, nie mogliśmy zostać do niego włączeni. Ktoś najwyraźniej tej informacji nie doczytał. I z dobrych intencji, wyszło to... co zawsze.

 




Komentarze do tego artykułu są moderowane. Oznacza to, że Twoja opinia pojawi się na stronie po zaakceptowaniu jej przez moderatora. Nie zostanie zaakceptowana żadna wypowiedź zawierająca wulgaryzmy wypowiedziane wprost, skrótami lub wygwiazdkowane. Prosimy używać języka polskiego z zachowaniem zasad pisowni. Nie tolerujemy TaKiEgO StYlU PiSaNiA. Zamieszczanie kilku kolejnych wypowiedzi pod jednym tematem uważamy za „zaśmiecanie” strony. Redakcja nie bierze odpowiedzialności za opinie wyrażane przez internautów.
Wybierz sposób wyświetlania:
liniowy
drzewo
+1 (1) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @17
Pozłacana bieda: Zapomij. Teraz w modzie są zwierzaczki, rowerki, i maksymalnie duzo wyświtlaczy LEDowych, Ma świecić, błyskać i być eko.
wtorek, 31 lipca 2018, godzina 12:54:07
+1 (1) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
jurek ogórek: Na początek proponuje tym co rządzą i tym co aspirują aby zrobić coś z połączeniem T.M- Łódz fab. bo na dzień dzisiejszy to kpina. Długa droga, brak bezpośredniego połączenia częste opóżnienia czy mały skład w poniedziałek rano gdzie jedzie się jak w wagonie bydlęcym. Żenada.
wtorek, 31 lipca 2018, godzina 07:50:55
0 (0) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @15
Tylko: trochę schodzi jak Ci się śpieszy do pracy.
poniedziałek, 30 lipca 2018, godzina 12:13:47
+1 (1) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @13
varan: Wiem o co Ci chodziło. Napisałem że powstaje przez same Smardzewice. Docelowo ma być chyba od Tomaszowa do Twardej. Do Smardzewic fajnie się jedzie przez Wąwał i dalej szutrówką przez las.
niedziela, 29 lipca 2018, godzina 13:39:34
+3 (3) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @8
Mam: znajomych z Łodzi, którzy wożą pociągiem swoje rowery na wypady w nasze okolice. Nie wiem czy wypożyczenie się tak kalkuluje.
sobota, 28 lipca 2018, godzina 23:44:31
+3 (5) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @12
Chodziło: mi o ścieżkę pomiędzy Tomaszowem, a Smardzewicami bo strach jeździć tą ulicą.
sobota, 28 lipca 2018, godzina 23:42:10
+5 (5) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @11
varan: W Smardzewicach powstaje pseudo ścieżka. Dlaczego pseudo, ano dlatego że znów wyjazd z posesji ważniejszy od komfortu rowerzysty, tzn wyjazdy są obniżone przez co rowerzysta co 15-20 metrów ma istny rollercoaster. Dziękuję bardzo za takie drogi dla rowerów! Dlaczego droga dla rowerów nie powstaje po drugiej stronie ulicy gdzie tych wyjazdów jest mniej (na Ludwikowie to samo, droga dla rowerów po stronie skrzyżowań z uliczkami i co 20-30 m zjazd i podjazd pod krawężnik - nie da się po tym jeżdzić !!!) ? A poza tym wystarczy kostkę (normalne samorządy od dawna już odchodzą od tej nawierzchni jeśli chodzi o drogi dla rowerów - asfaltowe są tańsze) ułożyć na poziomie asfaltu lub 2-3 cm powyżej, wtedy problem z obniżeniem przy wjazdach nie występuje. Ale u nas oczywiście musi być 15 centymetrowy " krawężol ".
sobota, 28 lipca 2018, godzina 12:01:46
+5 (7) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Ścieżka: do Smardzewic potrzebna od dawna! Tu lobbujcie, a nie gruszki na wierzbie.
piątek, 27 lipca 2018, godzina 20:48:53
+9 (13) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
amber: ale jaja, przecież mamy radnego i panią z Brzustowa w peło i teraz się obudzili?! bedzie rewolucja w ŁKA ha ha ha @7 dobrze napisane, mie damy się wkręcić w szprychy tego kółka, ale żeby nie było w nagrode za ustawienie z ŁKA rowera na Tomaszów dla sympatycznej pani Basi od zawiadowcy pana Zdzicha bucio! bucio! prosto z dworca https://www.youtube.com/watch?...vxX3mos99Y
piątek, 27 lipca 2018, godzina 17:57:41
-4 (6) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @3
Lukasz436: Ty tak naprawdę. Jestem z Warszawy i korzystam z tego roweru od kilku lat. Musiałeś coś mocnego brać.
piątek, 27 lipca 2018, godzina 17:55:26
-3 (11) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @6
maniek: Rowery przy dworcu będą dla przyjezdny - przyjedzie ktoś pociągiem, wypożyczy i może skoczyć do Spały, Inowłodza, Źródła, Groty itp. Chyba nie bywasz na dworcu - wiesz ile ludzi przyjeżdża na lody na rowerach w weekend?
piątek, 27 lipca 2018, godzina 16:48:35
+9 (9) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
szkoda że co 4 lata: taki deal ... nie z nami! najpierw popsujmy a póżniej na białym kucyku wpadnie barbie i ocali przed smokiem ... spoconego strategia. Wiele ważnych rzeczy ominęło Tomaszów i okolice o zalewie nie wspomnę, bo Łódż i ściana wschodnia województwa mają władze i w d... resztę.
piątek, 27 lipca 2018, godzina 15:31:23
+10 (12) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Nie tylko turystyczna ścieżka rowerowa TAK!: Juz ostatni wpis. Teraz tak - jeśli Pani Klatka to załatwi, to ustawią pewnie stację przy dworcu... W miejscu w którym nikt nie mieszka.

Jeździcie na codzień sobie turystycznie na dworzec? Jak często?

Cały tydzień sprzęt będzie obrabiany z drobnych elementów które łatwo zdemontować, po by 1-2 rowery ktoś wypożyczył podczas weekendu.

Lokalna lumperia będzie się cieszyć. Na piwo zawsze z ukradzionej lampki będzie.

Taka jest Platforma, tacy są ludzie uważajacy się za nowoczesnych ...KOMPLETNIE oderwani od rzeczywistości. KOMPLETNIE.

Jeszcze tam wcześniej zapomniałem dodać. W Warszawie 20 minut jest za darmo, ale korzystajac z tego roweru nigdy nie wyszło mi taniej niż 16 zł...

10 takich przejażdżek i mam prywatny rower, jeśli nikt mi go nie skradnie, to na wieczność. Poza tym są w rodzinach stare rowery po wymianie opon w pełni nadajace się do jazdy. Ramy zwykle nie rdzewieją, jeśli przechowywane są pod dachem.

KOMPLETNE ROZDZIELENIE pomiedzy wyobrażeniami o tym jak ludzie żyją a stanem faktyczny. Kompletny.

To mają być jakieś nasze aspiracje? Wyobrażenie, że wprawdzie nasze życie jest nędzne (co nam tylko wmawiacie, bo ja na przykład tak z grubsza oceniajac, nei widzę powodu bym miał się wstydzić z tego jak żyję), że wprawdzie nasze życie jest nędzne, ale przynajmniej wyrobię sobie uczestnictwo w miejskim rowerze i sama ta karta będzie mnie jakoś nobilitować. Że jestem eko, że jestem na topie, że mam przynajmniej świadomośc? Tak?

Proszę wybaczyć Pani Basi, ale nie widzę, żadnego elementu z pani życia, który chciałby zaadopotwać. Przepraszam.

Po rowerze miejskim proszę zaproponować elektryczne samochody na wynajem!
piątek, 27 lipca 2018, godzina 14:22:06
+8 (8) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
... kolejarz: To naprawianie to ciekawa sprawa. Najpierw należałoby sprawdzić plany rozwoju ŁKA. To projekty połączone. Dziwne, że kandydatka PO tego nie wie, bo przecież PO rządzi w województwie. Mam nadzieję, że decyzje o dołączeniu nas do ŁKA nie mają charakteru politycznego. Obecnie rozkłąd jazdy Przewozów Regionalnych (konsultowany jak mniemam) z władzami województwa jest kompletnie do bani i nie wiadomo komu ma służyć
piątek, 27 lipca 2018, godzina 14:14:13
+11 (11) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Komentarz jest odpowiedzią na komentarz nr @2
Dodatkowa ścieżka ale już nie turystyczna TAK: Do Daga, w sprawie braku miejsca.

no akurat to żaden kontrargument. 10 rowerów zaparkujesz pod każdą klatką schodową.
Patrząc z boku, wliczajac odstajaće pedały, to jestmax 3o centymetrów powierzchi.

Uważam, że ludzi warto zachecać do kupowania prywatnie rowerów. Stać każdego i każdy ma warunki by rower przechowywać. Bo ostatecznie można go nawet wieszać na ścianie w pokoju. Ale też na balkonie (partery są ryzkowne, ale też nie przesadzajmy, że prosta koza - damka, będzie budzić takie zainteresowanie złodzieja. Rower jest trudny do sprzedania. Można sie bawić w przemalowywanie, ale przy sprżecie do 150 zł... jaki senss go kraść?)

Miejski rower jest pomysłem stricte wyborczym. Genreuje spore koszty, promuje bardzo eteryczną modę wśród tych którzy na stałe i tak się nie przesiądą.

By być cyklistą, trzeba na początku zbudować w sobie etos rowezysty. Przedładać lepsze samopoczucie nad drobne zabrudzenia. A przede wszystkim w tak zakompleksionej społeczności jak nasza (ale w ogóle w mniejszych miastach), trzeba umieć zdystansować się od społecznego dowodu słuszności wiążacego posiadanie samochodu ze statusem majątkowym, a przez to ogólnie rozumianym wyższym standardem życia / większą świadomością. Jakie buraki parkują czasem pod Kauflandem? To pokazuje, jaki wyższy standar życia może repreznntować kierowca auta.

W tym ostatnim sensie, miejski rower troche próbuje przełamywać stereotypy, ale moim zdaniem to będzie bardzo krótkotrwałe. W takich krajach jak Holandia najpierw były PRYWATNE rowery - potem infrastruktura ułatwiajaca życie rowerzystom, a na końcu - to też nie wszędzie, a jedynie w turystycznych miastach - jakieś sytemy wypożyczania rowerów.

Już wolałbym by ta kasa na rower miejski poszła na dodatkową ścieżkę rowerową, niż na sprzęt, który może kupić sobie każdy, nawet najbiedniejszy mieszkaniec.

Także zastanówmy się! Moim zdaniem to są pieniądze wyrzucone w błoto.
piątek, 27 lipca 2018, godzina 14:11:23
+11 (17) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Rower miejski? Nie polecam!: Patrząc na doświadczenia warszawskie to nie życzę Tomaszowowi "roweru miejskiego"

1. Punkt pierwszy, jeszcze bez korzystania. Wygooglujcie regulamin "Vertulilo. Warszawski Rower Publiczny"
I zwróćcie uwagę ile oni sobie życzą, za rower który nie zostanie prawidłowo oddany.

Nie będę rzucał teraz tych kosztów, bo pamietam tylko tę za ten najnowszy rower z napędem elektrycznym - 12 tysięcy, za rówer który zginie a nie był prwidłowo oddany.

2. Czasem nie oddasz roweru w sposób który od razu by się zapisał w systemie. Mimo, że byś bardzo chciał.

- po pierwsze, na bardziej popularnych stacjach wieczorem, większość miesc jest już zajętych, rower wtedy - zgodnie z regulaminem - dopinasz zapiecem rowerowym do pozostałych rowerów

- nawet gdy jest miejsce do zaparkowania, lampki sygnalizacyjne informujące o prwidłowym zróceniu roweru nie świecą się! Deszcz? Dewastacja? Nie wiem, dzielę się tylko doświadczeniem.

3. I teraz tak podpiąłeś rower nieprawidłowo, kto inny odpina odpina bez jakiejkolwiek rejestracji w systemie, nie oddaje, zostawia na najbliższym mu przystanku, wrzuca do rzeki...

Za pół roku masz komornika na koncie. I to nie na 1000 zł a 5 tysiecy w górę.

4. Obsługa call center na niewiaryugodnie niskim poziimie. W ponad półtora milionowej Warszawie call center w nocy obsługuije ...i teraz bardzo proszę o skupienie ... 1 OSOBA. Powtarzam słownie JEDNA OSOBA.

Gdy próbowałem oddać rower na Bródnie do jedynego złącza które było wolne i mechanizm w ogóle nie reagował - po prostu rower pinał się i spokojnie po minucie mogłem go wypiąć, zacząłem telefonować nie wiedząc co mam zrobić. 40 minut czekania z meldoyjką systemu IVR (to co puszczają, gdy konsultant jest zajęty)
Po 40 minutach, odebrała dziewczynka i zacząłem się tłumaczyc drugie 40 minut.

W końcu powiedziała, że zakwalifikuje rower jako oddany ..."mając do mnie zaufanie"

Słabo spałem tej nocy, następnego dnia zatelefonowałem i zapytałem czy rower został oddany. W internecie na koncie też go nie miałem jako nie oddany, wiec to mnie uspokoiło.

Ale to jest wszystko na wodzie pisane. Gdyby coś rzeczywisćie zginęło, ktoś po mnie by go legalnie nie wypożyczył, to w systemie wszystko mi mogą dopisac.

To jest moje doświadczenie z warszawskim Vertulilo.

5. Teraz obserwacja bez korzystania. Szczególnie w piątki gdy młodzie popije widzi się porzucone te rowery, gdzieś na trawnikach, po przystanakach. Swiadczy to oczywiście o ludziach, a też o tym jak chaotycznie prowadzona jest obsługa tego.

6. Jedyny plus to 1 osobowe zatrudnienie do obsługi systemu. Call center zrobią poza Tomaszowem, właśnie pewnie w Łodzi, bo takie sprawy można prowadzić nawet z Indii, a tomaszowski rower podłączą do istniejącego już systemu i a biuro będzie tam.

W Tomaszowie będzie jeden bus stacjonował z panem który będzie naprawiał ten sprzęt. To wszystko.


Własny sprawny rower to jest 150 zł. Używany, ale w pełni sprawny. Zastanówcie się czy warto tracić nerwy i fudnować sobie potencjalne kłopoty z dowodzeniem tego, że zwróciło się rower za jednorazowy koszt 150 zł.
Nawet jeśli wasz rower bedzie skradziony to 150 zł to nie jest strata nie do odżałowania.

Ja jeżdżę swoją kozą już 3 rok i jakoś nikt się nią nie zaintersował.

Jedyne w co warto zainwestować więcej czasu to zapięcie. Te lepsze kosztują powyżej stówk. Ale często w internecie porządnego u-locka można kupić do 5 dych. Na to warto zwrócić uwagę i mając standardową kozę, nie jakiegoś markowego górala nikt będzie się trudził by sforosować takie zapięcie dla roweru który sprzeda za 5 dych.

W przypadku nowych rowerów kupionych w sklepie, można też znakować sprzęt na policji. Co polecam, no ale kupując używaną kozę nie można tego zrobić, chyba że ktoś kupi kozę z paragonem.

Rower to ma być pryjemność, a nie stres związany z problemami wyniającymi z systemu.
piątek, 27 lipca 2018, godzina 13:52:55
-6 (16) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Daga: Parkingów samochodowych jest mało przed blokami wracając z pracy nie ma gdzie zaparkować a im się parking rowerowy marzy co za głupota
piątek, 27 lipca 2018, godzina 13:16:13
+4 (10) ↑ tak ↓ nie ! zgłoś
dodaj odpowiedź
Ajdejano: Program wojewódzki "Rowerowe Łódzkie" i tytuł materiału powyżej "Rower pociągowy" . Zbitki tych dwóch określeń mają sugerować odbiorcom tego forum internetowego, że -niby- p. Klatka ma pociągnąć ten wyimaginowany program wojewódzki dla potrzeb - no właśnie kogo ?! Chyba chodziło Panu, Panie Strzępek o miasto Tomaszów, bo przecież w naszym grajdole ta dziewczyna ma startować na prezia.
Szanowny Panie Mariuszu: litości !!! Nie rób Pan z nas matołów !!! Ja podejrzewam, że dobrze Panu płaca za takie knoty, ale - nie przesadzajmy. No
chyba, że jest pan rzeczywiście po stronie "prawdy i jasności po".

PS. Zawsze wyjdzie szydło z worka.
piątek, 27 lipca 2018, godzina 13:09:58

dodaj artykuł dodaj fotoreportaż
^ do góry