nie pamiętasz hasła?
Dziś są imieniny: Marzeny, Klaudiusza, Marceliny
×

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies

Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Używamy ich w celach reklamowych i statystycznych a także po to, by dostosować nasze witryny dla indywidualnych potrzeb naszych czytelników i użytkowników. Plików cookie mogą też używać nasi partnerzy, reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy multimediów. Może zmienić ustawiania dotyczące plików cookies na Twojej przeglądarce. Korzystanie z serwisów bez dokonania zmiany oznacza, że pliki COOKIES będą zapisywane w pamięci twojego komputera lub innego urządzenie, z którego korzystasz do przeglądania witryn internetowych. Więcej informacji na temat cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.

Ratunku co lepiej odchudza: interwały czy trening kardio?

dodano: 2017-10-20 14:09:36, ostatnia aktualizacja: 2017-10-21 08:33:37
dziennikarz obywatelski: dietetyk

Chcesz schudnąć i zastanawiasz się, który rodzaj treningu wybrać: interwały czy kardio? Jeśli zależy ci na bardzo szybkich efektach, a przy tym masz mało czasu na ćwiczenia – wybierz trening interwałowy. Wśród wszystkich rodzajów treningów jest to najskuteczniejszy sposób na utratę niechcianych kilogramów.
 · 

   Twój Sklep Medyczny - Tomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4 zaprasza od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00     

 · 

   Twój Sklep Medyczny - Tomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4 zaprasza od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00     

 · 

   Twój Sklep Medyczny - Tomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4 zaprasza od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00     

 · 

   Twój Sklep Medyczny - Tomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4 zaprasza od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00     

 · 

   Twój Sklep Medyczny - Tomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4 zaprasza od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00     

 · 

   Twój Sklep Medyczny - Tomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4 zaprasza od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00     

 · 

   Twój Sklep Medyczny - Tomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4 zaprasza od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00     

 · 

   Twój Sklep Medyczny - Tomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4 zaprasza od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00     

Chcesz schudnąć i zastanawiasz się, który rodzaj treningu wybrać: interwały czy kardio? Jeśli zależy ci na bardzo szybkich efektach, a przy tym masz mało czasu na ćwiczenia – wybierz trening interwałowy. Wśród wszystkich rodzajów treningów jest to najskuteczniejszy sposób na utratę niechcianych kilogramów.


Trening interwałowy – dlaczego odchudza lepiej niż kardio?


Do niedawna uważano, że najlepszy sposób na redukcję tkanki tłuszczowej to długi, jednostajny wysiłek o umiarkowanym natężeniu. Ten pogląd to jednak przeszłość – naukowcy we współpracy z doświadczonymi sportowcami dowiedli, że trenując interwałowo można spalić tkankę tłuszczową nawet 3 razy szybciej niż wykonując tradycyjne ćwiczenia kardio, i to przy mniejszych nakładach energii. Dlaczego tak jest?
Decydujący wpływ ma tu nie szybkość, z jaką spalana jest tkanka tłuszczowa w czasie treningu, lecz procesy zachodzące w organizmie przez kilka-kilkanaście godzin po wysiłku. Ponieważ interwały to ekstremalnie wyczerpujący trening, który angażuje 80% mięśni ciała (dla porównania, umiarkowany wysiłek kardio tylko 40%), organizm wymaga długiego okresu regeneracji. Aby powrócić do formy sprzed treningu, konieczne staje się dostarczenie dużych ilości tlenu biorącego udział w procesach odbudowy. Energia do tych procesów pobierana jest z tłuszczu. Stąd tak duża skuteczność interwałów w spalaniu tkanki tłuszczowej nawet do 24 godzin po treningu. Niezależnie od tego czy śpimy, leżymy na kanapie czy jedziemy samochodem – dzięki interwałom chudniemy przez długi czas także w spoczynku.


Trening interwałowy a kardio - różnice


Gdy porównamy interwały do treningu kardio okaże się, że w przypadku tego drugiego proces regeneracji i związane z tym zjawisko spalania tłuszczu zachodzi w dużo mniejszym stopniu. Ponadto, żeby odnieść długofalowe korzyści z treningu aerobowego (kardio) należy ćwiczyć codziennie minimum 30-40 minut. W przypadku interwałów wystarczą jedynie 3 treningi tygodniowo po 45 minut, żeby uzyskać zadowalające efekty. Jest to więc znaczna oszczędność czasu przy maksymalnej skuteczności w odchudzaniu.


Dodatkową zaletą treningu interwałowego jest fakt, że pomaga on w spalaniu tłuszczu z okolic, gdzie jest go najwięcej i najtrudniej się go pozbyć, czyli brzucha, bioder i ud. Dlatego interwały powinny wprowadzić do swoich planów treningowych osoby, którym zależy na szczupłym, płaskim brzuchu oraz kobiety chcące zmniejszyć obwód swoich ud i bioder. Taki trening sprawdzi się lepiej niż np. brzuszki, przysiady czy wykroki, które spowodują wzmocnienie mięśni, ale nie zredukują tłuszczu.


Warto dodać, że w przeciwieństwie do treningu kardio, interwały nie powodują spalania tkanki mięśniowej. Dzięki bardzo krótkim sesjom treningowym, ubytki w mięśniach są minimalne. Jest to szczególnie istotne dla osób, które chcą schudnąć, a jednocześnie wyrzeźbić i ujędrnić ciało.


Trening kardio – czy zupełnie z niego zrezygnować?


Mogłoby się wydawać, że trening kardio przegrywa z interwałami na wszystkich polach i w związku z tym jest bezużyteczny dla osób odchudzających się. Jest to nieprawda. Interwały są dużo skuteczniejsze, ale trzeba pamiętać, że nie nadają się dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportem i nie mają kondycji. Trening interwałowy to znaczny wydatek energetyczny dla organizmu i jeśli nie jesteśmy do niego przyzwyczajeni, skutki takiej wyczerpującej sesji mogą być dla nas fatalne – bolesne zakwasy, ekstremalne zmęczenie, wyczerpanie i brak motywacji do dalszych treningów. Dlatego warto ćwiczyć pod okiem Instruktora.


Jeden z najskuteczniejszych treningów interwałowych to dostępny na Smugowej 1/11 w Tomaszowie Maz. Trening Obwodowy - wydolnościowo siłowy.
Trening obwodowy – to ćwiczenia wykonywane na specjalnym sprzęcie, ustawionym w okręgu. Składa się z 7 ćwiczeń angażujących wszystkie grupy mięśniowe. Przeciętny czas trwania każdego z ćwiczeń wynosi od 40 do 60 sekund, po czym następuje zmiana ćwiczenia.


Trzeba także pamiętać, że osoby starsze, otyłe, mające problemy z sercem, które chcą schudnąć również powinny postawić na fachową opiekę instruktora ponieważ trening na poziomie 90-100% wydolności może być zbyt obciążający dla ich organizmu.

 

 


 · 

   Szukamy stałej współpracowniczki portalu, która zajmowałaby się tematyką kobiecą     

 · 

   Szukamy stałej współpracowniczki portalu, która zajmowałaby się tematyką kobiecą     

 · 

   Szukamy stałej współpracowniczki portalu, która zajmowałaby się tematyką kobiecą     

 · 

   Szukamy stałej współpracowniczki portalu, która zajmowałaby się tematyką kobiecą     

 · 

   Szukamy stałej współpracowniczki portalu, która zajmowałaby się tematyką kobiecą     

 · 

   Szukamy stałej współpracowniczki portalu, która zajmowałaby się tematyką kobiecą     

 · 

   Szukamy stałej współpracowniczki portalu, która zajmowałaby się tematyką kobiecą     

 · 

   Szukamy stałej współpracowniczki portalu, która zajmowałaby się tematyką kobiecą     

dziennikarz obywatelski
dietetyk
Możliwość komentowania wygasła

dodaj artykuł dodaj fotoreportaż
 Portal NaszTomaszow.pl poszukuje przedstawiciela handlowego 

   Szukamy osoby, która podjęłaby się prezentacją oferty oraz budowania relacji z naszymi partnerami. Oferujemy wysokie prowizje     

 Zapraszamy do współpracy 

   Oczekujemy znajomości minimum zasad funkcjonowania marketingu internetowego     

 Portal NaszTomaszow.pl poszukuje przedstawiciela handlowego 

   Szukamy osoby, która podjęłaby się prezentacją oferty oraz budowania relacji z naszymi partnerami. Oferujemy wysokie prowizje     

 Zapraszamy do współpracy 

   Oczekujemy znajomości minimum zasad funkcjonowania marketingu internetowego     

 Portal NaszTomaszow.pl poszukuje przedstawiciela handlowego 

   Szukamy osoby, która podjęłaby się prezentacją oferty oraz budowania relacji z naszymi partnerami. Oferujemy wysokie prowizje     

 Zapraszamy do współpracy 

   Oczekujemy znajomości minimum zasad funkcjonowania marketingu internetowego     

 Portal NaszTomaszow.pl poszukuje przedstawiciela handlowego 

   Szukamy osoby, która podjęłaby się prezentacją oferty oraz budowania relacji z naszymi partnerami. Oferujemy wysokie prowizje     

 Zapraszamy do współpracy 

   Oczekujemy znajomości minimum zasad funkcjonowania marketingu internetowego     

 Portal NaszTomaszow.pl poszukuje przedstawiciela handlowego 

   Szukamy osoby, która podjęłaby się prezentacją oferty oraz budowania relacji z naszymi partnerami. Oferujemy wysokie prowizje     

 Zapraszamy do współpracy 

   Oczekujemy znajomości minimum zasad funkcjonowania marketingu internetowego     

 Portal NaszTomaszow.pl poszukuje przedstawiciela handlowego 

   Szukamy osoby, która podjęłaby się prezentacją oferty oraz budowania relacji z naszymi partnerami. Oferujemy wysokie prowizje     

 Zapraszamy do współpracy 

   Oczekujemy znajomości minimum zasad funkcjonowania marketingu internetowego     

 Portal NaszTomaszow.pl poszukuje przedstawiciela handlowego 

   Szukamy osoby, która podjęłaby się prezentacją oferty oraz budowania relacji z naszymi partnerami. Oferujemy wysokie prowizje     

 Zapraszamy do współpracy 

   Oczekujemy znajomości minimum zasad funkcjonowania marketingu internetowego     

 Portal NaszTomaszow.pl poszukuje przedstawiciela handlowego 

   Szukamy osoby, która podjęłaby się prezentacją oferty oraz budowania relacji z naszymi partnerami. Oferujemy wysokie prowizje     

 Zapraszamy do współpracy 

   Oczekujemy znajomości minimum zasad funkcjonowania marketingu internetowego     

^ do góry