Badanie „Konsument w gąszczu informacji, czyli jak powinna komunikować się z nim branża spożywcza” wykazało, że aż 89% respondentów interesuje się produktami spożywczymi i zwraca uwagę na informacje na ich temat.
Choć Polacy najczęściej korzystają z bezpłatnych narzędzi informacji, takich jak etykiety na opakowaniach czy gazetki sklepów (60% badanych), to najbardziej wiarygodnym źródłem wiedzy (dla 80% respondentów) pozostają rodzina oraz znajomi. Konsumenci chętnie oglądają też telewizyjne programy kulinarne oraz czytają czasopisma poświęcone gotowaniu. Mimo popularności Internetu i mediów społecznościowych, w niewielkim stopniu korzystamy z tych źródeł, by dotrzeć do informacji o produktach spożywczych.
Kampanie edukacyjne – tak
Respondenci czerpią też wiedzę z kampanii realizowanych przez producentów lub organizacje spożywcze. Dużo lepiej jednak oceniają kampanie edukacyjne niż reklamowe – uważają je za znacznie ciekawsze niż reklamę (75% w stosunku do 45%) i bardziej wiarygodne (69% w odniesieniu do 34%).
Kobiety szczególnie poszukujące
Nie jest zaskoczeniem, iż to kobiety są grupą najaktywniej poszukującą wiedzy na temat produktów spożywczych. Odsetek pań, dla których dostęp do takich informacji jest bardzo istotny, jest dwukrotnie wyższy niż w przypadku mężczyzn. Również kobiety najbardziej doceniają kampanie edukacyjne, a poszukując wartościowych produktów
– częściej niż panowie wybierają te z certyfikatami jakości oraz odwołują się do porad i opinii ekspertów.
Produkty nieznane
Wyniki raportu pokazują, że polscy konsumenci wciąż odczuwają niedosyt informacji na temat niektórych grup produktów. Aż dwie z trzech badanych osób uznały, że za mało informuje się o produktach regionalnych. Połowa respondentów wskazała ponadto produkty polskie, tradycyjne lub ekologiczne. Podobnie w opinii co drugiego ankietowanego brakuje informacji o warzywach i owocach oraz rybach. Dla niektórych tajemnicą pozostaje też mięso wołowe.
Pełny raport „Konsument w gąszczu informacji, czyli jak powinna komunikować się z nim branża spożywcza” jest dostępny tutaj
Napisz komentarz
Komentarze