Przebudowa Oskara Lange - duża inwestycja Powiatu Tomaszowskiego

  • 29.09.2012, 20:35
  • Mariusz Strzępek
Przebudowa Oskara Lange - duża inwestycja Powiatu Tomaszowskiego
W przyszłym roku ruszyć powinna długo oczekiwana przebudowa ulicy Oskara Lange w Tomaszowie Mazowieckim. Jej realizacja sfinansowana ma być ze środków własnych powiatu oraz z dotacji udzielanej w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych. Udział w inwestycji w kwocie nie przekraczającej 1,4 miliona złotych będzie miało także miasto. Uchwałę o udzieleniu wsparcia finansowego dla tego zamierzenia podjęli wczoraj radni miejscy. Wniosek o dotację, powiat musi złożyć do końca miesiąca.

 

 

Ulica Oskara Lange planowana była niegdyś, jako część dwupasmowej obwodnicy miasta. Wstępnie zakładano budowę jej drugiego pasa. Między innymi z tego powodu część nieruchomości wzdłuż ulicy Zielonej oddzielona była od pasa ruchu należącym do samorządu pasem terenu. Od tego pomysłu odstąpiono. Jak twierdzi Andrzej Wodziński, ulice dwupasmowe są bardziej niebezpieczne od jednopasmówek. Tak więc ulica nie zmieni swojej dotychczasowej szerokości. Pojawi się natomiast kilka elementów, mających na celu poprawę bezpieczeństwa oraz wymuszających na kierowcach poruszanie się z mniejszymi prędkościami.

 

- Ulica będzie miała 6,5 metra szerokości - mówi Andrzej Wodziński, członek zarządu powiatu tomaszowskiego. - Będzie natomiast dużo miejsc, gdzie cały ciąg jezdni uzyska szerokość 11 metrów. Wszędzie tam, gdzie powstaną przejścia dla pieszych razem z tzw. azylami.

 

Dobrą wiadomością jest również fakt, że całkowicie przebudowany zostanie także ciąg pieszo rowerowy, wyznaczony od ronda im. Olimpijczyków do ronda im. Sybiraków. Na dzień dzisiejszy jazda po koślawych płytach chodników jest koszmarem dla poruszających tędy rowerzystów. Pojawi się też chodnik dla pieszych po przeciwległej stronie ulicy.

 

Andrzej Wodziński podkreśla, że ulica Oskara Lange zostanie wykonano od podstaw. Jej ciąg nigdy nie posiadał żadnej podbudowy a asfalt lano wprost na ułożone betonowe płyty.

 

- Warto wspomnieć o wielu innych elementach, jak nowe oświetlenie, kanalizacja deszczowa i inne elementy infrastruktury - dodaje. - Dlatego ta inwestycje, mimo że odcinek ulicy ma tylko kilometr według kosztorysu kosztować będzie około 6,5 miliona złotych.

 

My mamy natomiast nadzieję, że przygotowując projekt nie zapomniano o ustawieniu chociażby dwóch lub trzech ławek, na których mogłyby odpocząć osoby spacerujące w kierunku Grot Nagórzyckich.

 

Mariusz Strzępek

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (12)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

ad. 8 " Terenia" - łikend
ad. 8 " Terenia" - łikend 01.10.2012, 22:38
To będziesz odwiedzała Żelechlinek co 3 łikend.
Tymoteuszka
Tymoteuszka 01.10.2012, 12:05
Ciąg pieszo-rowerowy - ta nazwa doprowadza mnie do szału. Nie można poprowadzić zamiast chodnika - DDR (drogi dla rowerów) - drugą stroną jezdni?
Czy zawsze musimy dzielić chodnik na pół (połowa dla pieszych, połowa dla rowerzystów?). Chyba bezpieczniej jest na chodniku - tylko dla pieszych i na ddr - tylko dla rowerzystów?
Kubica
Kubica 30.09.2012, 22:09
Miasto bez dwupasmówek. Gratuluję. Spycha to nas w XIX wiek.
Czy jeszcze ktoś odważy się zagłosować na Andrew Rondo Wodzińskiego w przyszłych wyborach?
Tomek
Tomek 29.09.2012, 14:54
Do "Kierowca" od kiedy na rondzie Barlickiego-Szeroka-Legionów- Orzeszkowej są dwa pasy na rondzie?! są ale przed wjazdem a nie na rondzie zajrzyj sobie na tę stronkę http://www.prawko-kwartnik.inf…l i dobrze się przyjrzyj by nie zrobić komuś krzywdy, nieznajomość prawa nie zwalnia z odpowiedzialności.
Terenia
Terenia 29.09.2012, 14:33
właśnie skończcie jedno i wtedy bierzcie się za drugie, mam już dość objazdów co łikend odwiedzam rodziców pod Żelechlinkiem i jest to dla mnie duże utrudnienie
Rzułf
Rzułf 29.09.2012, 13:09
Może najpierw zakończyć skrzyżownie na Warszawskiej. Bo rozpaprzecie całe miasto, a znając wasze umiejętności to dwie kadencje będą za mało.
Stary Dziad
Stary Dziad 28.09.2012, 20:15
A ja pamiętam takie plany że O.Lange miała mieć 4 pasmy no ale ktoś komuś dał w łapę i stoi stacja paliw Omega.... To co oni teraz robią nic nie pomoże. Pożal się Boże !
leon
leon 28.09.2012, 18:24
Ktoś kto argumentuje, że drogi dwupasmowe są niebezpieczne powinien siię leczyć!
Kolejne 6,5 mln wyrzucone w błoto. Ale jaka rada tekie miasto
Ad.2- do bezmózgą
Ad.2- do bezmózgą 28.09.2012, 17:29
A gzie się zapodział twój mózg ?
kowal
kowal 28.09.2012, 01:21
napisze tylko w koncu!!!
Kierowca
Kierowca 28.09.2012, 00:02
Może wreszcie też warto pomyśleć, aby w mieście zrobić prawo i lewo skręty. Bo szlag człowieka a przede wszystkim kierowce trafia jak jedzie na wprost, a skręcający w lewo bez mózg czekając jak wszyscy z przeciwka przejadą blokuję jazdę tym na wprost. Często jest też tak, ze chociaż pas szeroki to pseudo kierowca nie ustawi się maksymalnie do osi jezdni by pojazdy za nim mogły swobodnie przejechać. Może warto, więc poszerzyć pasy i zrobić oczekiwane przez wielu lewoskręty... Na rondzie tym co ma dwa pasy u zbiegu Barlickiego, Legionów warto też domalować prawo skręty, bo prawie nikt nie wie jak korzystać z ronda. Prawie każdy wjeżdża na rondo z prawego pasa i jedzie na wprost zamiast skręcać w pierwszą prawą ulicę. Czy tak trudno bezmózgą zrozumieć że skoro są dwa pasy to lewy służy do jazdy na rondzie na wprost a prawy po to żeby w najbliższą prawą zjechać??? Rozumie się że ogólnie to rondo jest z pitolone bo za mało, ale skoro już są dwa pasy to warto z nich obu korzystać w sposób prawidłowy...Oj porażka... Drodzy kierowcy dawajcie wpisy gdzie takich skrętów w mieście brakuje!!!
Jako pierwsze to:
-Św. Antoniego, lewo skręt w Mazowiecką(tuż za stacją Orlen)
-Św. Antoniego, prawo skręt w Mościckiego(obok DT Tomasz)
-Grota Roweckiego, lewo skręt w Nowomiejską
-wspomniane rondo, brakuje namalowanych strzałek oznaczających że prawy pas służy do najbliższego zjazdu z ronda...
27.09.2012, 12:41
.:: Super! :-)

Pozostałe