
Ulica Oskara Lange planowana była niegdyś, jako część dwupasmowej obwodnicy miasta. Wstępnie zakładano budowę jej drugiego pasa. Między innymi z tego powodu część nieruchomości wzdłuż ulicy Zielonej oddzielona była od pasa ruchu należącym do samorządu pasem terenu. Od tego pomysłu odstąpiono. Jak twierdzi Andrzej Wodziński, ulice dwupasmowe są bardziej niebezpieczne od jednopasmówek. Tak więc ulica nie zmieni swojej dotychczasowej szerokości. Pojawi się natomiast kilka elementów, mających na celu poprawę bezpieczeństwa oraz wymuszających na kierowcach poruszanie się z mniejszymi prędkościami.
- Ulica będzie miała 6,5 metra szerokości - mówi Andrzej Wodziński, członek zarządu powiatu tomaszowskiego. - Będzie natomiast dużo miejsc, gdzie cały ciąg jezdni uzyska szerokość 11 metrów. Wszędzie tam, gdzie powstaną przejścia dla pieszych razem z tzw. azylami.
Dobrą wiadomością jest również fakt, że całkowicie przebudowany zostanie także ciąg pieszo rowerowy, wyznaczony od ronda im. Olimpijczyków do ronda im. Sybiraków. Na dzień dzisiejszy jazda po koślawych płytach chodników jest koszmarem dla poruszających tędy rowerzystów. Pojawi się też chodnik dla pieszych po przeciwległej stronie ulicy.
Andrzej Wodziński podkreśla, że ulica Oskara Lange zostanie wykonano od podstaw. Jej ciąg nigdy nie posiadał żadnej podbudowy a asfalt lano wprost na ułożone betonowe płyty.
- Warto wspomnieć o wielu innych elementach, jak nowe oświetlenie, kanalizacja deszczowa i inne elementy infrastruktury - dodaje. - Dlatego ta inwestycje, mimo że odcinek ulicy ma tylko kilometr według kosztorysu kosztować będzie około 6,5 miliona złotych.
My mamy natomiast nadzieję, że przygotowując projekt nie zapomniano o ustawieniu chociażby dwóch lub trzech ławek, na których mogłyby odpocząć osoby spacerujące w kierunku Grot Nagórzyckich.
To będziesz odwiedzała Żelechlinek co 3 łikend.
Ciąg pieszo-rowerowy - ta nazwa doprowadza mnie do szału. Nie można poprowadzić zamiast chodnika - DDR (drogi dla rowerów) - drugą stroną jezdni?
Czy zawsze musimy dzielić chodnik na pół (połowa dla pieszych, połowa dla rowerzystów?). Chyba bezpieczniej jest na chodniku - tylko dla pieszych i na ddr - tylko dla rowerzystów?
Miasto bez dwupasmówek. Gratuluję. Spycha to nas w XIX wiek.
Czy jeszcze ktoś odważy się zagłosować na Andrew Rondo Wodzińskiego w przyszłych wyborach?
Do "Kierowca" od kiedy na rondzie Barlickiego-Szeroka-Legionów- Orzeszkowej są dwa pasy na rondzie?! są ale przed wjazdem a nie na rondzie zajrzyj sobie na tę stronkę http://www.prawko-kwartnik.inf…l i dobrze się przyjrzyj by nie zrobić komuś krzywdy, nieznajomość prawa nie zwalnia z odpowiedzialności.
właśnie skończcie jedno i wtedy bierzcie się za drugie, mam już dość objazdów co łikend odwiedzam rodziców pod Żelechlinkiem i jest to dla mnie duże utrudnienie
Może najpierw zakończyć skrzyżownie na Warszawskiej. Bo rozpaprzecie całe miasto, a znając wasze umiejętności to dwie kadencje będą za mało.
A ja pamiętam takie plany że O.Lange miała mieć 4 pasmy no ale ktoś komuś dał w łapę i stoi stacja paliw Omega.... To co oni teraz robią nic nie pomoże. Pożal się Boże !
Ktoś kto argumentuje, że drogi dwupasmowe są niebezpieczne powinien siię leczyć!
Kolejne 6,5 mln wyrzucone w błoto. Ale jaka rada tekie miasto
A gzie się zapodział twój mózg ?
napisze tylko w koncu!!!
Może wreszcie też warto pomyśleć, aby w mieście zrobić prawo i lewo skręty. Bo szlag człowieka a przede wszystkim kierowce trafia jak jedzie na wprost, a skręcający w lewo bez mózg czekając jak wszyscy z przeciwka przejadą blokuję jazdę tym na wprost. Często jest też tak, ze chociaż pas szeroki to pseudo kierowca nie ustawi się maksymalnie do osi jezdni by pojazdy za nim mogły swobodnie przejechać. Może warto, więc poszerzyć pasy i zrobić oczekiwane przez wielu lewoskręty... Na rondzie tym co ma dwa pasy u zbiegu Barlickiego, Legionów warto też domalować prawo skręty, bo prawie nikt nie wie jak korzystać z ronda. Prawie każdy wjeżdża na rondo z prawego pasa i jedzie na wprost zamiast skręcać w pierwszą prawą ulicę. Czy tak trudno bezmózgą zrozumieć że skoro są dwa pasy to lewy służy do jazdy na rondzie na wprost a prawy po to żeby w najbliższą prawą zjechać??? Rozumie się że ogólnie to rondo jest z pitolone bo za mało, ale skoro już są dwa pasy to warto z nich obu korzystać w sposób prawidłowy...Oj porażka... Drodzy kierowcy dawajcie wpisy gdzie takich skrętów w mieście brakuje!!!
Jako pierwsze to:
-Św. Antoniego, lewo skręt w Mazowiecką(tuż za stacją Orlen)
-Św. Antoniego, prawo skręt w Mościckiego(obok DT Tomasz)
-Grota Roweckiego, lewo skręt w Nowomiejską
-wspomniane rondo, brakuje namalowanych strzałek oznaczających że prawy pas służy do najbliższego zjazdu z ronda...
.:: Super! :-)