Bezpośrednio ale nie zawsze etycznie

  • 23.02.2018, 12:26
Bezpośrednio ale nie zawsze etycznie
Wczoraj odbyło się spotkanie Rzeczników Konsumentów z województwa łódzkiego, współorganizowane przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Łodzi i Delegaturę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Łodzi. Miało ono na celu między innymi przybliżenie tematyki etyki w działaniach przedsiębiorstw finansowych w Polsce, ale także w branży sprzedaży bezpośredniej.

Tematykę zgłaszania wniosków do komisji etyki oraz samoregulacji branżowych i działań prokonsumenckich przybliżyli panowie Andrzej Roter, Prezes Zarządu KPF (Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce) i Mirosław Luboń Dyrektor Generalny PSSB (Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej).

 

W związku z dużą ilością toczących się w UOKiK postępowań w stosunku do firm sprzedających towary i usługi poza siedzibą przedsiębiorcy został powołany zespół (grupa robocza), który będzie się zajmował zmianami legislacyjnymi w ustawie  o prawach Konsumenta, które miałyby na celu wzmocnienie ochrony konsumentów wrażliwych zawierających umowy na tzw. pokazach. W pracach grupy będzie brała udział Agnieszka Drzewoska rzecznik konsumentów w Tomaszowie Maz., członkini Krajowej Rady Rzeczników Konsumentów.
 
 - Zdarza się, że przedsiębiorcy naruszalją zbiorowe interesy konsumentów, np. nie przekazują klientom rzetelnej informacji na temat oferowanych produktów i handlowego celu spotkań. Umyślnie wprowadzają ich w błąd, by nakłonić do zakupów, których konsumenci w innych okolicznościach by nie zrobili. Niedopuszczalne jest też dawanie do podpisu niezgodnych z prawem weksli, ograniczanie praw do rękojmi czy zniechęcanie do zwrotu towarów – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK. 

 

polecamy komunikat

https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=14059

 

Podziel się:
Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe