Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 20 kwietnia 2024 04:57
Reklama
Reklama CUK kalkulator OC i AC

Tomaszowski skansen marketingowy

Dwa tygodnie temu zaprezentowaliśmy naszym czytelnikom logo „Tomaszowskiej Okrąglicy”, jakie ma być znakiem rozpoznawczym i promocyjnym naszego najważniejszego „produktu” turystycznego, w skład którego wchodzą Groty Nagórzyckie, Rezerwat Przyrody „Niebieskie Źródła” oraz Skansen Rzeki Pilicy. Grafika wywołała wiele emocji, które były tym większe, że na konkurs wpłynęło prawie 130 prac a autor zwycięskiej otrzymał w nagrodę 8.000 złotych.

Wszystkich słów krytyki nie chcemy w tym przypadku przytaczać. Najczęściej pojawiający się zarzut to brak profesjonalizmu wykonanego projektu. Mówią o nim nie tylko graficy, którzy brali udział w konkursie. Mamy więc kolejne po programie rewitalizacji logo, wybrane przez komisję, w skład której nie wchodził żaden grafik, specjalista od marketingu ani fachowiec od webreklamy. Nic dziwnego, że zabrakło kreatywności i to co ma promować budzi kontrowersje i niemiłe skojarzenia.

A wystarczyło przez chwilę pomyśleć lub poprosić o radę wybitnych specjalistów od reklamy internetowej i social media z portalu NaszTomaszów.pl, by promocja już na etapie projektowania logotypu ruszyła pełną parą a nie jedynie „na pół gwizdka”.

Nie będę w tym miejscu rozpisywał się szerzej na temat naszych pomysłów. Powód jest prosty: za wiedzę i umiejętności trzeba po prostu zapłacić. Jak ktoś płacić nie chce, niech kombinuje sam i produkuje kolejne graficzne i nie tylko graficzne koszmarki.

Po co więc pisać jeszcze jeden, co z przyjemnością podkreślę, jak zwykle subiekty, felieton? Otóż niedawno ogłoszono kolejny konkurs, w ramach którego wydatkowane zostanie 500 tysięcy złotych na działania promocyjne dotyczące w/w produktu turystycznego. Większość z tych pieniędzy pochodzić będzie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego a więc z tzw. funduszy unijnych. Czy to jednak oznacza, że należy je wyrzucać w przysłowiowe błoto?

Działania promocyjne podzielono na 5 części. Pierwsza z nich to część „drukarska”. Urząd miasta zamierza zlecić druk i opracowanie zestawu folderów reklamowych w łącznej ilości 120.000 egzemplarzy w czterech wersjach językowych. Do tego wykonawca zamówienia powinien zaprojektować i wydrukować 2.500 sztuk mapy Tomaszowskiej oraz 5.000 sztuk biletów okolicznościowych.

Część druga, to stworzenie strony internetowej oraz produkcja kilku wersji spotów filmowych do emisji w telewizji, Internecie. Spoty przygotowane mają zostać w czterech wersjach językowych. Ponadto oferta obejmuje publikację materiałów filmowych w mediach. De facto nie wiadomo w jakich, bo jak łatwo wywnioskować, wskazanie konkretnego medium byłoby niezgodne z ustawą o zamówieniach publicznych. Nie do końca jest też jasne, kto ma zlecić publikację materiałów w telewizji i za tę emisję zapłacić. Może ma to być odrębne zamówienie. Niejasności w specyfikacji jest znacznie więcej. Świadczy o tym kilkadziesiąt stron pytań zadanych przez potencjalnych zleceniobiorców i odpowiedzi udzielonych przez Urząd Miasta.

Część trzecia, to produkcja gadżetów reklamowych. Smycze (to koszmar, kilkaset wisi na klamce mojego dziecka, stanowiąc siedlisko kurzu), kompasy, latarki, plecaczki, breloki, koszulki, czapeczki (na czapeczki redakcja NT się „pisze”, prosimy o zarezerwowanie 5 spośród 300 sztuk, poprzednie spisywały się doskonale w czasie górskich marszy długodystansowych), klepsydry, kompasy i apteczki. Najmniej wyprodukowanych ma zostać plecaków (150 szt.) najwięcej smyczy (1000).

Czwartym elementem promującym Okrąglicę mają być imprezy masowe. Z rozmachem zorganizowana zostanie coroczna Majówka w Skansenie Rzeki Pilicy, gdzie pojawi się scena, aktorzy i grupy rekonstrukcyjne. (nawiasem mówiąc dziwi mnie, że jeszcze nikt nie wpadł na pomysł zaproszenia do Tomaszowa Janusza Gajosa albo Franciszka Pieczkę; pomysł moim zdaniem świetny tylko trzeba się pospieszyć, bo czas płynie nieubłaganie i za kilka lat może nie być kogo zapraszać; ja bym im nawet honorowe obywatelstwo przyznał i dał po ozdobnej szabli). Drugą z imprez ma być spływ kajakowy w stylu retro wraz z koncertami towarzyszącymi.

Odrębną częścią jest promocja samej promocji Okrąglicy w prasie lokalnej (w tym nagranie 4 spotów radiowych) oraz na stronach internetowych Urzędu Miasta i Skansenu Rzeki Pilicy.

Czytając specyfikację istotnych warunków zamówienia mamy generalnie wrażenie anachronizmu, czy inaczej mówiąc efektu „zatrzymania w czasie”. Folderki, smycze i latarki a nawet telewizyjne czy radiowe spoty reklamowe mają mało wspólnego z nowoczesną promocją marki, produktu czy znaku towarowego. Nie pomoże także stworzenie atrakcyjnej strony internetowej, ponieważ…. No właśnie tego akurat nie zamierzam wyjaśniać.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
bunga-bunga 01.05.2012 22:49
Szanowny Panie Mariuszu - ma Pan pomysł ? Niech Pan startuje ! A prawda jest dokładnie taka - jak Pan pisze. Prowincja ! Ale - mimo to, można się przebić! Jednak - Panu będzie gorzej. To urzędnicze, tomaszowskie dziadostwo.

Kamilka 01.05.2012 10:52
Faktycznie. Chciałam kiedyś zamówić baner reklamowy w Tomaszowie. Koszt we wszystkich właściwie firmach jaki mi przedstawiono to 50 zł za metr kwadratowy (zmowa cenowa?) tymczasem na allegro można zamówić taki sam produkt za 25 zł razem z projektem graficznym. Przy jednym banerku o wielkości 1x1 to może nie duża różnica ale przy większych zamówieniach robi się już znacząco.

apropo pana Jerry 01.05.2012 10:44
Agencja wykrzesi lifting bo to standart .. takiego babola jak w Tomaszowie to ze świecą szukać

Już ie mogę 01.05.2012 10:20
Panie prezydencie to są nasze pieniądze. My protestujemy przed wydawaniem ich w taki sposób. Proszę zrezygnować ze swojej funkcji bo tu coraz trudniej się żyje

RC 01.05.2012 10:09
gorsza cenzura niż za komuny :) jest Pan śmieszny z tym swoim portalem. Nie wiem z czym ma Pan problem skoro w artykule pisze o profesjonalizmie ale wychodzi na to że to tylko mitomania.

Jerry 01.05.2012 00:19
Z takiego logo to nawet profesjonalna agencja marketingowa nic nie wykrzesi, chyba że zrobi taki lifting że wyjdzie zupełnie inne logo. Tylko pytanie - po co był ten konkurs? Niestety obawiam się że brak prawdziwych specjalistów od marketingu w gminach to jest standart i to wiedzą wszyscy. Ale jak obserwuje sobie różne konkursy związane z logo w naszym kraju to naprawdę.. takiego babola jak w Tomaszowie to ze świecą szukać.

zdzih 30.04.2012 23:27
Dziwi mnie trochę, że wybitni specjaliści z nasztomaszow ciągle siedzą na tej prowincji, gdzie nikt nie rozumie i nie docenia ich twórczości.

M... 30.04.2012 21:25
W ogóle to sama nazwa Okrąglica mi nie leży... A jeśli chodzi o logo to zachęca_???????

30.04.2012 13:15
Najgorsze jest to, że w Tumanowie przez nieustającą krytykę czegokolwiek zwyciężają Ci, którzy ten cały badziew i zacofanie cały czas tworzą, bo po co się stresować, główkować jak można zrobić coś kiepskiego i tak zawsze będzie krytyka i tak ona nic nie zmieni.

tom 30.04.2012 11:53
Pomijając kwestię wybitnych specjalistów, logo rzeczywiście jest fatalne, sama nazwa "okrąglica" też nie budzi pozytywnych emocji. Żeby nie było, że tylko narzekam, bo to rzecz gustu - obym nie miał racji.

30.04.2012 10:21
Niestety prawda jest taka, że niezależnie od wszystkiego w Tomaszowie czuć (by nie użyć nieco mocniejszych słów) prowincją. W naszym mieście reklama, to najczęściej obrzydliwe banery, kiepskiej jakości i całkowicie nieprzemyślane pod względem zarówno treści, jak i grafiki ogłoszenia w lokalnych gazetach. Do tego miliony ulotek na klatkach schodowych, które w 90% trafiają do kosza. Zero kreatywności i indywidualizacji pomysłów. Mistrzowie photoshopa. Z drugiej strony trzeba przyznać, że jakie społeczeństwo, taki i marketing. Może faktycznie nie warto się za mocno angażować, bo nikt tego nie doceni. W tym jednak, konkretnym przypadku odbiorcą działań promocyjnych ma nie być pani Krysia ze Strzeleckiej, ale odbiorca zewnętrzny, który zalewany jest codziennie milionami informacji o charakterze reklamowym. Jeśli ktoś chce być w tym tłumie słyszalnym, musi się wyróżnić.

PR-owiec 30.04.2012 09:33
not tak pokazaliście właśnie swój potencjał i doświadczenie- PR-owiec wyjadacz by lepiej nie napisał. Wasza skromność dorównuje kronie Ziemi. Tak serio to są przecież w Tomaszowie Agencje reklamy które zajmują się na co dzień projektowaniem i reklamą: Kumart, Brandmedia, Tęcza. Wystarczyło ich o zdanie zapytać. Na pewno znają zagadnienia druku i marketingu. Z tego co wiem to nawet Las Vegasa obsługują i jakoś dają radę. Pewnie jest tak że nawet zapytania z UM do nich nie przychodzą o wydruk ulotek , plaktów i kalendarzy. Włodarze z rozsądkiem prosze podchodzić do tematu! Macie 0,5mln zł do wydania. Nie bądźcie tacy zadufani w sobie i pytajcie fachowców a nie chcecie wszystko sami ugrać. Ciekawe jak wam wyjdą spoty reklamowe. Na to tez potrzeba niezłych pieniędzy, no ale pewnie znowu ktoś z Poznania albo z Wrocławia weźmie pieniądze. Macie takich zdolnych ludzi u siebie na podwórku i nie dajecie im szansy. PAMIĘTAJCIE ONI WAM TEŻ JUŻ NIE DADZĄ.

RC 30.04.2012 08:25
"A wystarczyło przez chwilę pomyśleć lub poprosić o radę wybitnych specjalistów od reklamy internetowej i social media z portalu NaszTomaszów.pl" Wasza skromność jest urzekająca :)

Manager 30.04.2012 07:47
radę wybitnych specjalistów z nasztomaszow.pl? A macie jakieś doświadczenie? Nie prowadzicie przecież ani kampanii reklamowych, ani nie zajmujecie się marketingiem wizerunkowym. Raczej w branży marketingowej o Was nie słychać.

Reklama
Polecane
Ćwiczenia gimnastyczne w tomaszowskich fabrykachNowy partner Lechii TomaszówIV Festiwal Jazzowy „Barwy Muzyki Improwizowanej - Opoczno 2024”„Tkalnia żartu” – odsłona trzeciaJutro noga z gazuKoszykarki z 14-tki na podiumTankuj taniej na Samoobsługowej Stacji Paliw MZKNowy portal turystyczny miasta i gminy Tomaszów Mazowiecki już działaOdkryj wymarzony prezenty na chrzest dla chłopca! Znajdź idealny dar, który uwieczni ten niezapomniany dzień!Tomaszowskie dzieci miesiącami czekają na pomocGrand Prix Polski w kręglarstwie.Inteligentna sygnalizacja świetlna na ul. Wspólnej.
Reklama
Otwarcie sezonu turystycznego na Zamku w Inowłodzu Otwarcie sezonu turystycznego na Zamku w Inowłodzu Zapraszamy serdecznie na otwarcie sezonu turystycznego na Zamku w Inowłodzu.Wydarzenie obfitować będzie w wiele atrakcji!To już tradycja, że otwarciu sezonu turystycznego na Zamku towarzyszy Łżykwiat kasztelański, czyli impreza historyczna na którą zjeżdżają bractwa z całej Polski. Łżykwiat, to również ze staropolskiego kwiecień. Nazwa pochodzi stąd, że ten miesiąc „wyłudza z ziemi przedwcześnie kwiaty”. Jak co roku rekonstruktorzy ubiorą się w swoje średniowieczne stroje, stworzą wokół Zamku wioskę, będą gotować, bawić się, strzelać z łuku, walczyć na miecze, grać w średniowieczne gry…To świetna okazja do podejrzenia jak wyglądało życie w średniowieczu. Podczas wydarzenia, będziecie mieli niepowtarzalną okazję skosztowania zupy według średniowiecznej receptury! Zapewniamy dawkę ciekawej wiedzy i przednią zabawę!W tym roku otwarciu sezonu turystycznego towarzyszy bardzo bogaty program. Oprócz imprezy historycznej, na zamkowym dziedzińcu odbędą się rozgrywki szachowe. „Teatr na zamku” przygotował premierę swojego najnowszego spektaklu „Co się starej szafie śni” czyli bajkę dla dzieci, w każdym wieku Grupa "Teatr po godzinach" ze Zduńskiej Woli przedstawi moralitet „Starzec i śmierć” – to już dla starszych widzów.W sobotę w galerii ZI odbędzie się także wernisaż wystawy „Droga jest celem” Piotra Sabacińskiego – podróżnika, człowieka gór. Zdjęcia prezentowane na wystawie powstały podczas dwutygodniowej wyprawy na najwyższy szczyt obu Ameryk – Aconcaguę (6960,8 m.n.p.m.).Zapraszamy wszystkich bardzo serdecznie! Data rozpoczęcia wydarzenia: 20.04.2024
„Burza” nad Pilicą „Burza” nad Pilicą Miejskie Centrum Kultury w Tomaszowie Mazowieckim serdecznie zaprasza na otwarcie wystawy „Burza” nad Pilicą. Wydarzenie odbędzie się 27 stycznia o godzinie 10 w Skansenie Rzeki Pilicy (ul. Modrzewskiego 9/11). Głównym moderatorem spotkania będzie Jakub Czerwiński, szerzej znany jako Irytujący Historyk. Wstęp wolny w godz. 10-12.Tego dnia w budynku skansenowej świetlicy wyeksponowana zostanie wystawa pamiątek związanych z historią 25. Pułku Piechoty Armii Krajowej z okresu II wojny światowej. Tam też będzie można zobaczyć m.in. sztandary, archiwalne zdjęcia, orzełki, opaski, hełmy, elementy umundurowania i wyposażenia wojskowego.Oddział 25. pp AK został sformowany w lipcu 1944 roku w Barkowicach Mokrych nad Pilicą na bazie oddziałów partyzanckich i dywersyjnych Inspektoratu Piotrkowskiego AK w ramach akcji „Burza”. Działał głównie w lasach koneckich i przysuskich do 9 listopada 1944, kiedy to został rozformowany jako oddział zwarty, z poleceniem prowadzenia dalszej walki małymi oddziałami.Warto zaznaczyć, że w oddziałach 25. pp AK służyło kilkudziesięciu tomaszowian na czele z dowódcą, majorem Rudolfem Majewskim ps. „Leśniak”, który obecnie jest patronem Jednostki Strzeleckiej 1002 w Tomaszowie Mazowieckim.W roku 2024 przypada 80. rocznica Akcji „Burza” i sformowania 25. Pułku Piechoty Armii Krajowej, stąd też pomysł na tematyczną wystawę w Skansenie Rzeki Pilicy. Eksponaty pochodzą ze zbiorów Fundacji Con Ignis z Piotrkowa Trybunalskiego. Organizatorem wydarzenia jest Miejskie Centrum Kultury w Tomaszowie Mazowieckim oraz Fundacja Con Ignis z prezesem zarządu Jakubem Czerwińskim.Wystawę będzie można oglądać do końca kwietnia 2024 r.Data rozpoczęcia wydarzenia: 27.01.2024
„Weselny toast” „Weselny toast”  „Weselny toast” to francuska komedia, na którą Miejskie Centrum Kultury w Tomaszowie Mazowieckim zaprasza 8 maja do sali kinowej KiTka przy ul. Niebrowskiej 50. Film zostanie wyświetlony w ramach cyklu Ale Kino i będzie to już ostatni seans przed wakacyjną przerwą. Początek o godz. 18. Jak można przeczytać w opisie filmu, w „Weselnym toaście” znajdziemy wszystko to, za co uwielbiamy francuskie komedie: romantyczną miłość, wigor, odrobinę nostalgii i cięty humor, którego ostrze łagodzi czułość, z jaką odmalowane są słabości bohaterów. Laurent Tirard („Facet na miarę”, „Mikołajek”), który wyreżyserował ten obraz, do komedii podszedł w świeży i oryginalny sposób, wplatając w nią elementy stand-upu. Pokazał, że męczące rytuały stają się znacznie milsze, jeśli choć trochę polubimy swoją rodzinę. A wtedy może nawet będziemy gotowi na założenie własnej.Główny bohater, 35-letni Adrien, jest neurotykiem i właśnie rozstał się z dziewczyną. Podczas rodzinnej kolacji zostaje poproszony o wygłoszenie toastu na weselu siostry. Czego będzie chciał życzyć młodej parze, gdy jego związek legł w gruzach? Czy wyjdzie ze strefy komfortu i będzie walczył o swoją miłość? Przekonacie się, przychodząc na film. Bilety w cenie 9 zł dostępne są w sekretariacie Miejskiego Centrum Kultury przy pl. Kościuszki 18 oraz przez serwis Biletyna.pl (https://biletyna.pl/film/Sala-Kinowa-KiTKA-Cykl-ALE-KINO-Weselny-toast/Tomaszow-Mazowiecki).Zapraszamy w imieniu organizatorów.Data rozpoczęcia wydarzenia: 08.05.2024
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
zachmurzenie duże

Temperatura: 4°CMiasto: Tomaszów Mazowiecki

Ciśnienie: 1004 hPa
Wiatr: 15 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Napisz do nas
Reklama
Reklama
Reklama