Czy warto prowadzić marketing firmowy w Google?

  • 18.11.2018, 13:08
Czy warto prowadzić marketing firmowy w Google?
Podstawą w prowadzeniu skutecznej działalności reklamowej w dzisiejszych czasach jest obecność  brandu w internecie. Jeżeli wciąż wraz z naszą działalnością dryfujemy poza orbitą wirtualnego rynku, nie tylko tracimy doskonałą platformę do kontaktowania się z odbiorcami, ale przede wszystkim nieograniczone źródło potencjalnych transakcji i zysku. W centrum tego wielkiego cyfrowego świata stoi zaś wyszukiwarka będąca jedynym mechanizmem decydującym o bycie lub nieobecności naszego biznesu w świadomości konsumentów. Oto dwie najpopularniejsze metody promocji widziane oczami specjalistów z najlepszych agencji.

SEO, czyli pierwsze kroki w pozycjonowaniu serwisu

 

Każdy dobrze prosperujący w globalnej pajęczynie podmiot na pewnym etapie korzystał, a najpewniej wciąż posiłkuje się zaletami, jakie niesie z sobą pozycjonowanie stron. Operacje podejmowane przez wyspecjalizowane agencje sprowadzają się w tym wypadku do kluczowej dla całości procesu optymalizacji witryny pod kątem wymogów wyszukiwarki (SEO) oraz szeregu czynności przekierowujących ruch z ważnych dla naszej branży stron wprost w nasze cyfrowe progi – przy tej okazji mówić będziemy o link buildingu, tworzeniu unikatowych i atrakcyjnych treści (content marketing) a także o utrzymywaniu stałej obecności w kanałach mediów społecznościowych.  Każdy z tych aspektów z osobna okazuje się istotny nie tylko dla robotów indeksujących, lecz przede wszystkim dla użytkowników WWW poszukujących informacji, dobrych rozwiązań i najlepszych ofert produktowych.  Fundamentem batalii o lokatę w wynikach wyszukiwania pozostaje mimo wszystko odpowiednie dostosowanie strony, tak jej technicznych kulisów oraz wydajności, jak i aspektów estetyki czy wygody korzystania z projektu (UX). Zbiór wszystkich zmian i poprawek uczynionych celem uatrakcyjnienia strony dla internautów i samego Google to główne zajęcie ekspertów SEO – tłumaczy profesjonalista od lat nadzorujący kampanie pozycjonowania we wrocławskiej firmie Afterweb.

 

Ads – jeszcze bliżej wyszukiwarki niż pozycjonowanie?

 

Wielu początkujących przedsiębiorców e-commerce narzeka na akcje określane jako SEO/ pozycjonowanie. Dzieje się tak dlatego, że na rezultaty prac nad pozycją w Google trzeba najczęściej czekać kilka miesięcy ze względu na opieszały czas reakcji algorytmu z Moutain View. Oczywiście, w sytuacji gdy od razu zmuszeni jesteśmy wykazywać wysokie przychody lub nagli nas potrzeba zbycia sezonowego towaru, bardziej na miejscu wyda się inna technika przyciągania chętnych nabywców. W razie zniecierpliwienia bądź problemów z utrzymaniem stałego miejsca w rankingu wyszukiwarki powinniśmy  uciec się do kampanii linków sponsorowanych, która przy odpowiedniej konfiguracji pozwoli nam dotrzeć do nieograniczonej grupy docelowej lub wręcz przeciwnie, dopasować idealnego odbiorcę naszej oferty. Baner będzie wyświetlany na pierwszym miejscu listy wyników na dane frazy tak długo, jak długo w budżecie akcji pozostaną środki. W dodatku oprócz działania już w kwadrans po zatwierdzeniu promocji, Google może (po wybraniu odpowiedniej opcji) rozliczać nas tylko za kliknięcia, nie zaś za wyświetlenia odsyłaczy do strony – zwiększony traffic gwarantowany!

 

Podziel się:
Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe