PrestaShop – rozwiązanie dla małych i średnich firm z branży e-commerce. Dlaczego warto się nim zainteresować?

  • 18.01.2019, 12:09
  • Mariusz Strzepek
PrestaShop – rozwiązanie dla małych i średnich firm z branży e-commerce. Dlaczego warto się nim zainteresować?
Z każdym rokiem branża e-commerce staje się coraz bardziej konkurencyjna. Wraz ze wzrostem zysków związanych z działalnością w wirtualnej rzeczywistości, coraz więcej podmiotów gospodarczych upatruje w niej szansy na rozwój i pozyskanie nowych klientów. W końcu zakupy online są wygodne i szybkie, dlatego przyciągają odbiorców, generując niemałe przychody dla sprzedawców. Dlaczego warto zainteresować się oprogramowaniem PrestaShop?

Jakie korzyści płyną z użytkowania PrestaShop?

Na rynku dostępnych jest wiele programów i narzędzi online oferujących światowej klasy rozwiązania e-commerce, takich jak chociażby Magento czy Prestashop. Dziś zajmiemy się omówieniem drugiej z nich. PrestaShop stanowi platformę sprzedażową, która świetnie sprawdza się w przypadku średnich sklepów internetowych i jest jedną z najbardziej popularnych na polskim rynku. Otwarty kod źródłowy czyni ją interesującym rozwiązaniem, dobrze sprawdzającym się w przypadku małych i średnich sklepów internetowych.

 

Oto najważniejsze korzyści, jakie płyną z wykorzystania Presta w swoim sklepie online:

· prosta personalizacja – moduły PrestaShop umożliwiają nadanie bardziej indywidualnego wyglądu konkretnej witrynie sklepowej;

· szereg funkcji dodatkowych – dostępnych zarówno bezpłatnie, jak i za opłatą;

· elastyczność – panel administracyjny ułatwia dopasowanie sklepu do danej branży;

· niewielkie wymagania sprzętowe – platforma sprzedażowa Prestashop jest lekka i szybko się ładuje;

· łatwość instalacji – Presta nie wymaga wielkich umiejętności technicznych, wystarczy podstawowa znajomość;

 

Jakie moduły Presta najlepiej sprawdzą się w sklepie online?

Na uwagę zasługuje przede wszystkim widżet „Generator kodów rabatowych”. W końcu nic tak nie przyciąga klientów jak sezonowe rabaty i wyprzedaże. Moduł został stworzony po to, aby umożliwić szybkie wygenerowanie kodów rabatowych dla swoich klientów. Prostota oraz łatwość jego konfiguracji sprzyjają wygodnej obsłudze sklepu internetowego. Moduł pozwala ustawić konkretny rodzaj rabatu (procentowy lub cenowy) oraz okres ważności zniżki.

Oprócz niego, godnym uwagi jest także moduł „Produkty na stronie głównej slider - karuzela - Nowości, Promocje, Polecane, Bestsellery”, który ożywia i dynamizuje wygląd sklepu, czyniąc go bardziej atrakcyjnym dla oka. Moduł ułatwia prezentację dopiero co wstawionych do sklepu nowości, ale także zwraca uwagę klienta na produkty objęte promocją lub też najczęściej wybierane przez innych kupujących. Karuzelę produktów można w dużej mierze dopasować do własnych preferencji, konfigurując jej ustawienia.

 

Mariusz Strzepek
Podziel się:
Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe