Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 29 marca 2024 16:11
Reklama
Reklama

SONDA: Co rodzice sądzą o proteście nauczycieli?

Na ósmego kwietnia 2019 roku zapowiadany jest krajowy protest nauczycieli. Co na to rodzice? W minionym tygodniu zapytaliśmy ich co sądzą o pomyśle Związku Nauczycielstwa Polskiego. Przypomnijmy że ZNP postuluje o 1000 złotych podwyżki
SONDA: Co rodzice sądzą o proteście nauczycieli?

Autor: ZNP

Joanna, mama 7-letniej Sandry, uczennicy klasy pierwszej.

Zastanawialiśmy się z mężem na indywidualnym tokiem nauczania, ponieważ córka jest bardzo zdolna, a znamy realia naszych lokalnych placówek. Tak naprawdę wysłaliśmy córkę do szkoły w zwykłym trybie, tylko po to, aby ta mogła spędzać czas z rówieśnikami. Po pół roku żałujemy nieco tej decyzji, gdyż szkoła publiczna nie jest ani bezpieczna, ani nie ma w niej zbyt wysokiego poziomu nauczania. Zamiast poświęcać czas na prace domowe, można przecież poświęcić go na pracę z dzieckiem nad indywidualnym przyswojeniem materiału, a z programem klas 1-3 poradzi sobie praktycznie każdy rodzic.  Nie są to trudne zagadnienia.  

 

Michał, ojciec 9 letniego Damiana

Proszę bardzo. Niech strajkują. Najwyżej z żoną weźmiemy urlop w kwietniu zamiast w sierpniu. „Księżniczkom” w szkołach to przecież nie przeszkadza, bo i tak mają wolne wakacje, ferie i wiele innych dni w roku, więc czemu nie miałyby zrobić sobie dodatkowego tygodnia wolnego naszym kosztem?  Tylko pogratulować. Dajemy sobie radę w ferie wakacje, damy sobie radę i tym razem. Nauczyciel to nie Policja, ani służba medyczna - żeby od nich zależało nasze życie”.  

 

Halina, babcia 8-latka

Bardzo dobrze. Dobry nauczyciel powinien dobrze zarabiać. W końcu to ciężka praca nauczyciela przygotowuje młodego człowieka do dorosłego życia. Nauczyciele  mają wpływ na wychowanie młodego człowieka. Jak widać, w szkołach jest z tym dzisiaj różnie, ale chyba nie odbiega to za bardzo  od czasów, kiedy ja do szkoły uczęszczałam.

 

Katarzyna, mama 10 letniej Patrycji o 8-letniego Adama

Wie Pan jak wygląda mój dzień? Pracuje od 7 do 15. Moje dzieci mają lekcje do 13. Zamiast odpoczywać po pracy muszę ugotować, posprzątać, a na dodatek odrobić lekcję z jednym i drugim. Tych lekcji jest tyle, że często schodzi nam do godziny 20. Dzisiaj w szkole uczeń zdobywa zarys wiedzy, a tak naprawdę wszystkiego uczy się w domu. Nauczyciel nie ma możliwości nauki w szkole. Nic dziwnego, na ucznia w 25 osobowej klasie przypadają niecałe dwie minuty w ciągu lekcji. To niewiele.  

 

O zdanie dotyczące wypowiedzi na temat strajku zapytaliśmy Panie z jednego z dyskontów:

Kiedy słyszę słowa Przewodniczącego ZNP o moich zarobkach, że niby mam 3500 - 4000 tysiące, to nie wiem, czy on tak na serio mówi, czy tez robi sobie z tych biednych nauczycieli ale i wszystkich ludzi jaja. Praca w sklepie to obecnie około 2300 złotych na rękę. Siadam nie tylko na kasie, ale także rozkładam towar, pomagam na zapleczu, dźwigam ciężkie skrzynki – zapraszam wszystkich strajkujących nauczycieli do pracy w sklepie. Może poznają co to znaczy ciężko popracować przez pełne 8 godzin. Dodatkowo w domu mam kolejne zajęcia, a są nimi między innymi tzw. „prace domowe”, które dzieciaki muszą odrobić, a w szkole nauczyciel nie miał czasu im dokładnie wytłumaczyć.

 

Znacznie lepsze zdanie rodzice mają o przedszkolankach. W tym przypadku nie usłyszeliśmy negatywnej wypowiedzi:

Szanuje ich pracę. Nam czasem z dwójką ciężko wytrzymać (śmiech), a Panie muszą z grupą 20 takich skrzatów. Wielki szacunek dla nich. Niech protestują, ale z rozsądkiem. Warto czasem o nas pomyśleć. Kokosów też nie mamy, a jednak staramy się działać. Podwyżki jak najbardziej, ale nie kosztem dzieci i rodziców”.

 

Kolejna wypowiedź także pozytywna:

Nasze Panie bardzo dobrze radzą sobie z dziećmi. Nie jest to łatwa praca, szczególnie jeżeli chodzi o 3-latki. Jeżeli chcą podwyżek – niech walczą.

 

Tata 4-latka:

1000 złotych Pan mówi? Coś tam słyszałem, ale nie miałem czasu za bardzo wgłębiać się w temat. Niech strajkują te nasze przedszkolanki. Myślę że każdy w tym kraju zarabiający poniżej 3-3,5 tysiąc złotych powinien strajkować, niezależnie czy to pracownik sfery budżetowej, czy też sfery prywatnej. Ja pracuję po 12 godzin i z pensji jestem zadowolony, więc na szczęście strajkować nie muszę”.

 

Przedsiębiorca, rodzic 12-letniego ucznia

Życzę powodzenia. Ogólnie dla mnie publiczna szkoła to wylęgarnia patologii. Moje dziecko chodzi do prywatnej szkoły.  Rodzice mało dbają o wychowanie swoich dzieciaków. Mało się nimi intersują. Lepiej mało ambitny serial, czy też inne bzdurne programy w TV obejrzeć, aniżeli dzieckiem się zająć.  Taka to nasza współczesna  forma rozrywki. Tak jest łatwiej, tyle że z czasem jak te dzieci zderzą się z dorosłym życiem  - to będzie znacznie trudniej. W przypadku nauczycieli – są lepsi i gorsi. Tym lepszym dałbym podwyżki, tym słabym uciąłbym pensję. Kapitalizm.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Ajdejano 19.03.2019 10:36
Do "szantymaniaka" : mam wrażenie, że jesteś jednym z tych nauczycieli, którzy w wakacje nadzorują dzieci nad Zalewem Sulejowskim na obozach żeglarskich. Ten czerwoniasty kolor jednak masz w tyle głowy. Oczywiście, nie przejmiesz do wiadomości, że 80% Twoich koleżanek i kolegów "nauczycieli" to ludzie kompletnie nie przygotowani (merytorycznie i pedagogicznie) do pełnienia swojego zawodu. Koło prawdziwych nauczycieli - oni nawet nie powinni siedzieć. Chyba, że siedzieć w *** za pogrążanie dzieci w niewiedzy, czyli za nie prawidłowe wykonywanie swojego zawodu. .

Nauczycielka 20.03.2019 08:24
Nie mogę sobie odpuścić, żeby nie napisać kilku słów do Ajdejano. Wypowiada się Pan/Pani właściwie na każdy temat. Monopol na mądrość, doskonałe samopoczucie, ocena (w tym obrażanie) ludzi to norma. Tym razem dotyka Pan/Pani nauczycieli. I co ? Wykłada się Pan/Pani na ortografii. Zarówno nieprzygotowani jak i nieprawidłowe piszemy łącznie. I co, nauczyciele byli słabi czy uczeń niewyuczalny?

nauczycielko 20.03.2019 09:30
Akurat słowa :"nie przygotowani" napisał "Czaro" wczoraj o 19.50, a nie "Ajdejano". Natomiast słowo "niewyuczalny" może dotyczyć np wiersza to znaczy, że np: wiersz jest niewyuczalny, a nie ucznia. Tekst na pamięć jest niewyuczalny niewyuczalny- czyli nie do nauczenia. Tylko nie wiem dlaczego w czasie pisania słowo "niewyuczalny" jest podkreślany czerwonym wężykiem. Może dlatego, że jest używany w języku angielskim i niemieckim.

szantymaniak 18.03.2019 20:55
Obecna władza kupuje sobie głosy obywateli rozdając różne datki na lewo i prawo. Mnie też się nie podoba jak w naszym mieście ludzie którzy "pomogli" PiS w sponsorowaniu wyborów teraz otrzymują intratne posadki w spółkach miejskich aby jakoś władza odwdzięczyła im się za poniesione koszta sponsoringu albo za "dofinansowanie" koła PiS na zasadach jak opisał to Pan Migalski (były euro PiS). Nauczyciele strajkują bo mają do tego prawo a że Tomaszów jest miastem twierdzą PiS ,stąd są takie a nie inne sondaże aby sterować ludźmi, pokazywać jak najwięcej złych komentarzy i opinii na temat nauczycieli. Dlaczego krytykantom nie przeszkadza to ile idzie pieniędzy podatników na ochronę Kaczyńskiego czy produkcję miesięcznic, dawanie darmowych datków ze skarbu Państwa na Rydzyka. Praca nauczyciela jest wyzwaniem i jak ktoś nie rozumie tego to wypisuje takie głupoty jak niektóre powyżej.Mamy wykształconych włodarzy niechcących zrozumieć problemu i ściśle trzymających się dyrektyw kolektywu z Nowogrodzkiej aby dyskredytować jakiś zawód, ludzi i niewygodne sprawy dla rządzących.

Sąsiad 18.03.2019 20:22
Panie Administratorze! Proponuję wprowadzić, tak jak w płatności elektronicznej, "kartę kodów jednorazowych". Ale płatną ( wielkość wpłaty wg sondażu), na wybrany, szczytny cel. Jeden numer za jeden wpis. Wtedy się zastanowią, pomyślą i byle czego nie będa pisać. Nie wymieniam , ale wystarczy obejrzeć. Portal na pewno na tym zyska. A co "elektorat" myśli o strajku to powyżej w sondażu widać. Pozdrawiam! Co myślisz o strajku nauczycieli Popieram żądania ale nie popieram strajku (12%) Nie popieram żądań ani strajku (35%) Popieram żądania oraz strajk (51%) Nie mam opinii na ten temat (3%)

Alojzy 18.03.2019 20:10
Niech im nawet podniosą o 100% ale niech pracują po 8 godzin dziennie. A jak im mało to niech zmienią prace.

m&m 18.03.2019 18:04
Teraz zacierają ręce. A będą piac z zachwytu jak naprawdę spełnią się najgorsze prognozy. I to jest najgorsze w tej tfu polityce, że nikt nie patrzy na dobro obywateli tylko na robienie szumu i sondaże. Obrzydlistwo

ona 18.03.2019 12:14
Broniarz do polityki razem z panem lisem ijeszcze niech namówią Urbana Brawo nasi wracają

Ajdejano 18.03.2019 11:59
Panie Mariuszu: temat staje się gorący, a będzie jeszcze cieplejszy. Proponuję wrzucić go znacznie wyżej.

Ajdejano 18.03.2019 11:54
Do m&m: nic dodać, nic ująć. Jeżeli chciałbym coś dodać, to tylko to, że ten terrorysta Broniarz śledzi różne media i cwaniaczek zorientował się, co się dzieje w tych mediach (tak jak w tym medium). W związku z tym, ten polityczny odrzutek komuny zorientował się, co zaczyna się dziać i zaczął delikatnie przepraszać rodziców za próbę zdezorganizowania najważniejszego okresu dla dzieci i młodzieży. Mam nadzieję, że ta sytuacja nie ujdzie temu czerwonemu krasnalowi na sucho. Póki co, różne Schetyny, Biedronie, Kosiniaki-Kamysze, Nowackie i pozostałe towarzystwo - zacierają ręce.

m&m 18.03.2019 09:28
Pewne rzeczy powinny być nienaruszalne. Nienaruszalne powinno być dobro dzieciaków i w tym ich prawo (obowiązek) do nauki. Można sobie strajkować i domagać się podwyżek, ale mówienie jednym tchem, że jak nie będzie kasy, to nie będzie egzaminów, promocji itd, to bezpośredni zamach na dzieci potem na rodziców a nie na rząd. Co to za nauczyciele, którzy nie myślą przede wszystkim o swoich podopiecznych. Czy każdy z nich może powiedzieć, że dobrze wypełnia swoje obowiązki i mu się należy? Bo nauczyciel, to nie kasjerka na biedronce? Spotkałem sporo nauczycieli na swojej drodze życia. Część z nich, to prawdziwi wychowawcy. Ale część , to miernoty, których praca nie jest więcej warta od funta kłaków. Pomysłodawca tej radykalnej akcji terrorystycznej powinien być zlinczowany przez społeczeństwo, dziennikarzy itd. Cała sprawa jak zwykle już ochlapana politycznym gównem, bo oczywiście już są wypowiedzi, że " my to byśmy dali 1000zł". Można dyskutować o podziale budżetu i zasadności jednych wydatków kosztem innych ( np wypłat dla nauczycieli). Ale nie wolno tym zakłócać prawa do spokojnej edukacji dzieciaków. Poza tym żądania, że albo 1000, albo nic, to jakaś mrzonka w naszej rzeczywistości. Nie wyobrażam sobie, że moje dzieci mogą być w jakiś sposób ofiarą tej akcji. W takim przypadku poparcie dla żądań nauczycieli spada u mnie do 0 absolutnego. Tym bardziej jeżeli przewodzi temu banda, której nie można wierzyć, że nie ma w tym grama polityki.

Ziolo 17.03.2019 21:23
Zupełnie zgadzam się z Panią Katarzyną. Nauka odbywa sie ostatnio tylko w domu ?☹ A w Lubochni to juz wogóle same damy nie wiadomo po co

Ajdejano 17.03.2019 19:21
Do "Znajomy". Szanowny Panie Mariuszu, już Panu wyjaśniam: 1. Rok szkolny zaczyna się we wrześniu i najpierw trwa do przerwy świątecznej, czyli do ok. 22 grudnia. W tym czasie, to sponiewierane ciało pedagogiczne może z powodzeniem założyć każdy strajk, nawet bezterminowy. Tylko, że to cwaniackie ciało pedagogiczne doskonale kuma, że co będzie, jeżeli ten pański Rząd ich oleje i będą musieli przedłużyć strajk na okres świąteczny ?! Dlatego to nauczycielskie cwaniactwo nigdy w tym czasie takiego strajku nie rozpocznie. Logiczne ? Chyba tak. 2. Identyczna sprawa z okresem od początku stycznia do ferii zimowych oraz z okresem maj-czerwiec. W tych okresach też można sobie strajkować - do woli !!! 3. Dla tego nygusostwa nauczycielskiego, najistotniejszym jest okres po feriach zimowych do wiosennych, jakichkolwiek egzaminów dla dzieci i młodzieży. Oni wiedzą, że w tym okresie mogą wymuszać wszelkie korzyści, bo równocześnie wiedzą, że za klęskę z egzaminami będzie obciążany głównie ten pański Rząd, a nie oni - niedouczone nieroby. Oni szkolne dzieci mają głęboko w tyle. Postarałem się wyjaśnić Panu, że w czasie roku szkolnego jest kilka okienek do strajków nieodpowiedzialnych nauczycieli. Sawietskij pazdraw.

Czaro 19.03.2019 19:36
Chyba Pan rowniez jest niedouczony, strajk jest po to aby byl skuteczny i rzadania byly spelnione, zatem jak najbardziej logiczne i madre jest strajkowac w momentach gdy cala Polska zwraca uwage na edukacje. To z jaka wiedza i analiza Pan pisze dowodzi ze te niedouczone nieroby calkiem niezle wykonaly swa prace. Serdecznie pozdrawiam

tomaszowianin 17.03.2019 14:58
Wszystkie komentarze mądre i ciekawe, ale jak nie dojedziemy do porozumienia to będzie jeszcze gorzej. Nauczyciele nie będą chcieli uczyć, rodzice będą sie burzyć a ucierpią dzieci. Kto na tym skorzyta? RZĄD! i to nie mowie tu PiS czy PO czy co tam za badziewie jest jeszcze. Zyska Rząd. Nasze dzieci będą niedouczone - głupie. A głupim narodem łatwiej się rządzi.

AK-47 17.03.2019 20:33
Te słowa to zwykły szantaż!...Przy tych nauczycielach nie ma szans aby Naród był mądrzejszy. ZNP to komunistyczny twór. Wystarczy przyjrzeć sie postawie Broniarza. Gimnazja powstawały: był przeciw. Gimnazja likwidują: dalej jest przeciw. Co ciekawe z podobną argumentacją. Są nauczyciele poza szkolnictwem publicznym. Ich Karta Nauczyciela nie w pełni obowiązuje. I dają radę...

Ajdejano 17.03.2019 11:56
Do "tomaszowianina" i do "Agi". Kolego, zanim coś napiszesz, najpierw chwilę pomyśl. Piszesz tak: "Sami kręcicie w swoich pracach/zawodach a tu ludzi, którzy chcą w miare godnie żyć się czepiacie..." Odpowiem Ci tak: jeżeli my "kręcimy" (czyli kombinujemy na lewo i prawo) w naszej pracy zawodowej, to gdy nas na tym "kręceniu" przyłapią - wylatujemy na zbitą mordę, albo idziemy do ancla na kilka lat. Natomiast: jak "kręci" nauczyciel, to jego nikt nie zwolni i on nie pójdzie do ancla, tylko efektem "kręcenia" tego nie przygotowanego do zawodu nauczyciela będzie niedouczone dziecko, a jeszcze będzie go bronił taki polityczny cwaniaczek Broniarz. Zdaje się, że jak ktoś chciał zostać nauczycielem, to chyba nie dla wielkiej kasiory, a z powołania - co? Nie zapomniałeś o tym ? Podobna sprawa z lekarzami. Debilowaty, niedouczony lekarz pośle do grobu swoich pacjentów i co ?! I jajco!!! Weź wsadź do więzienia takiego debila. Pół życia stracisz i pół majątku, a i tak wybronią go jego debilowaci koledzy. Tak więc, porównywanie nauczycieli, odpowiedzialnych za nauczanie cudzych dzieci i np. lekarzy za leczenie ludzi z innymi zawodami to lipne porównywanie. Koleżanko: nie wiem jaka jesteś nauczycielką - dobra, czy złą i czego uczysz dzieci. Z polskiego jesteś na pewno dobra. Wpis bezbłędny. Korepetycje. Rodzice myślą, że to cudowny środek do sukcesu, dlatego że jak dadzą nauczycielowi zarobić, to jakoś przepchnie tego bachora dalej i być może, przy okazji nauczy tego bachora trochę więcej niż w szkole. W ostatnim Twoim zadaniu - masz rację.

Znajomy 17.03.2019 18:03
Lubię Pana czytać Panie Janku... jak zawsze w formie :) Ale z jednym się nie zgodzę. A kiedy chciałby Pan żeby nauczyciele strajkowali? W wakacje? No byliby mocno nierozgarnięci. Właśnie jeśli nie docisną w odpowiednim momencie śruby to do końca życia będą zarabiać jak kasjerki w dyskoncie!

Ajdejano 16.03.2019 07:54
Najpierw trzeba być dobrym nauczycielem, a potem wymagać. Tymczasem dobrych nauczycieli można policzyć na placach jednej reki. Szkoły opuszczają niedouczone dzieci, a te które są douczone, to zasługa rodziców i DOBRZE PŁATNYCH korepetycji, pobieranych przez dzieci od tych samych nygusów-nauczycieli ze szkoły. Strajkowanie w okresach ważnych dla dzieci egzaminów, to będzie najlepsza specjalność nauczycieli - nieuków. Kupa dziada bez zelówek.

tomaszowianin 16.03.2019 09:41
nie no, bo tylko w zawodzie nauczycila znajdują się osoby niekompetentne :) Ludzie, chcecie mieć wykształcone dzieci to zmieńcie swoje podejście do nauczania i nauczycieli. Sami kręcicie w swoich pracach/zawodach a tu ludzi, którzy chcą w miare godnie żyć się czepiacie...

AK-47 16.03.2019 12:51
Kręcą bo im na korepetycje nie starcza!...

tomaszowianin 16.03.2019 22:57
Jeśli wasze dzieci nie dają rady to może jest problem w Was samych, rodzicie, może wasze ambicje są za duże. Nie każdy musi mieć maturę, studia wyższe. Są też ludzie potrzebni w zwykłych zawodach. Może trzeba na to wszystko popatrzeć z innej strony? AK-47 :"Kręcą bo im na korepetycje nie starcza!..." - a takie durne komentarze to byś sobie darował , bo juz chyba nie wiesz co pisać.

AK-47 17.03.2019 13:43
Durne????....A posądzanie wszystkich o kręcenie w pracy to czym jest????? Nie wiesz jak to się robi?....Wystarczy zaniżać oceny i "udowadniać" uczniowi, że nie umie....To jest faza zmiękczania. Potem z "troską" w głosie delikatna sugestia....."o jakiejś formie wyrównania wiedzy". Zajęcia wyrównawcze?...Czemu nie!...Tylko za jakiś czas okazuje się, że te zajęcia to za mało.....Więc rodzice aby sobie oszczędzić stresów pomijają fazę zajęć wyrównawczych i od razu decydują się na korepetycje. I oceny w niedługim czasie wracają do normalności....Cud! Cud panie! W którym momencie mamy zmienić podejście do nauczycieli?

tomaszowianin 17.03.2019 14:54
głupota i jeszcze raz głupota, popisalem sobie troche, tak dla jaj i widze, że sami sobie, a właściwie Waszym dzieciom fajny los zgotujecie :) POWODZENIA...

AK-47 17.03.2019 20:18
Pan sobie dla jaj nie pisze tylko sie po nich podrapie....

Aga 16.03.2019 21:56
Jestem nauczycielką, pewnie ni złą, ni dobrą. Staram się, a różnie mi to przez lata wychodziło. Tak jak w zawodzie nauczycielskim sa super nauczyciele, są i źli. Podobnie jest w każdej grupie zawodowej. Jeśli zaś chodzi o korepetycje, to często rodzice sami myślą, że to cudowny środek. Nie raz, nie dwa prosiłam rodziców moich uczniów o to by syn czy córka przychodzili na zajęcia wyrównawcze, to słyszałam, że nie, bo dziecko chodzi na korepetycje. Nieraz by wystarczyło, żeby rodzic był rodzicem i egzekwowali od swoich dzieci, by te wykonywały należycie swe obowiązki.

Czaro 19.03.2019 19:50
Za wyksztalcenie i wychowanie dzieci nie odpowiada wylacznie nauczyciel, zajmuje sie dzieckiem kilka godzin dziennie, wiekszosc czasu dziecko spedza w domu. Jesli zaklada sie ze szkola ma wszystko zapewnic, to nalezy wyslac dziecko do innego systemu ksztalcenia (Japonia) Jest Pan/Pani idiota jesli stwierdza, ze strajkowac wowczas beda nauczyciele nieuki i jesli dobrze zrozumialem dziady. Widocznie przy Panskiej edukacji cos nie zagralo, lecz trudno okreslac cala kadre na podstawie wlasnych przezyc. Zastanawiam sie tylko czy zadal Pan/Pani sobie trud aby zobaczyc jakie moga byc konsekwencje dla dzieci, czy pedagodzy nie przygotowali w asekuracji dla mlodziezy kolejnego terminu egzaminu dla klas 8 podstawowki czy 3 gimnazjum. Gdy ta wiedza dotrze do komentujacych byc moze inaczej spojrza na protest pedagogow.

m&m 13.03.2019 17:49
Decydując się na zawód nauczyciela żadna osoba chyba nie myślała, że robi to dla jakiś szczególnych pieniędzy. To zawód z misją i dopominanie sie o pieniądze ( ich pensje nie sa najwyzsze, więc nikt nie moze zabronic prodb o podwyzke)kosztem dzieci w tak radykalny sposób, to terroryzm. Poza tym nikt nie zmusza do wykonywania tego slabo platnego zawodu i można się np sprawdzić w biznesie zapierd... od rana do wieczora bez wakacji, urlopów itd i wtedy być w pełni usatysfakcjonowanym że swoich dochodów...

tomaszowianin 13.03.2019 23:36
powiedzial co widzial...biznesmen...

m&m 14.03.2019 20:38
opinia rodzica...

tomaszowianin 16.03.2019 09:38
również przez 'takich' rodziców zawód nauczyciela traci autorytet...

AK-47 16.03.2019 12:57
Nie traci tylko stracił. I nie tylko z winy rodziców ale przede wszystkim z winy samych nauczycieli i ZNP!....ZNP stworzył cały ten system awansów i wtłoczył w niego nauczycieli a ci....się zgodzili. Żadna reforma nie jest możliwa przy udziale komunistycznego ZNP i Karty Nauczyciela.

tomaszowianin 16.03.2019 23:03
jak najbardziej, zlikwidować kartę nauczyciela, od zawsze jestem za tym. praca od 8-16, po godzinach, wyj**** na wszystko, żadnych telefonów od rodzicó itp., za wycieczki oczywiście odpowiednia dieta (jak za delegacje), za zebrania i rady nauczycielskie wypłata za nadgodziny, w szkole odpowienie wyposarzenie aby można było przygotować lekcje i oczywiście ściśle określony czas na lekcie i ich przygotowanie aby po godzinie 16 nauczyciel mógł swobodnie spędzić czas ze swoją rodzina. więc zlikwidujcie tą durną karte nauczyciela. ale pytanie czy wtedy będzie Rząd stać na naczanie waszych dzieci... do AK-47: bo głupoty łatwo pisać....

Mąż 17.03.2019 08:41
Bardzo dobrze napisane. Jako mąż nauczycielki domagam się czasu dla rodziny a nie sprawdzania do wieczora durnych kartkowek, klasowek, matur probnych itd itp.

AK-47 17.03.2019 13:50
Widać słabo....się p. Mąż domaga.

tomaszowianin 17.03.2019 16:45
trol czy głupek?

Mąż 17.03.2019 18:14
Troll ktory totalne bzdury opwiada byle tylko pisać. Bardzo dobrze niech staną wtedy troll zobaczy co to znaczy. Nigdy panstwo nie wprowadzi 8 godzin pracy bo im braknie na wyposazenie placowek, trzeba by nowe lokale w szkole stawiac... Dlatego panstwo przerzuca na nauczycieli prace do domu! Pomijam juz że nauczyciel wf nie powinien byc rowny wynagrodzeniem np poloniscie.

AK-47 17.03.2019 20:24
To nie Państwo przerzuca na nauczycieli pracę do domu tylko robią to sami nauczyciele....bo im łatwiej emocjonalny szantaż uskuteczniać. W jednym się zgadzam, wuefista poloniście nierówny... tylko czyja to wina, że jest inaczej?....A trollami to Wy panowie jesteście! I głupkami!

Mąż 17.03.2019 21:26
Ale głupoty matko jedyna... Znalazł sie chętny do darmowych nadgodzin :) zero rad (no to promocje też poszły) zebrań i wycieczek na siłę, dni otwartych i innych bzdur. Pasuje. Pan to wprowadzisz. Trzymam za słowo, będę miał małżonkę częściej w domu niż teraz :)

AK-47 17.03.2019 23:24
Jakich darmowych nadgodzin?....Jakich w ogóle nadgodzin???... !8 h/tygodniowo i jakieś nadgodziny?...Daleko jeszcze do 40 godz. !!! Kto wycieczki robi na siłę???...Rodzice??? Pierwsze zebranie po rozpoczęciu roku u mojego dziecka w szkole średniej i taki słyszymy tekst zaraz na początku zebrania: "To gdzie w tym roku jedziemy na wycieczki?....No nie tu już byłam(!)....Najważniejszy problem na pierwszym zebraniu!!! Skoro Panu tak brakuje żony w domu to powinien Pan być za.....Czy czegoś nie rozumiem?

Mąż 18.03.2019 16:10
Trolu udajesz głupiego czy jesteś? Jestem za 8 h i ani minuty dłużej. Ani w pracy ani w domu. Żadnych ponad narad, zebrań i wycieczek. No dla jaśnie rodziców trzeba zebrania robić po 16 stej. Czego nie rozumiesz już wiesz, czy jeszcze słabo z percepcją?

AK-47 18.03.2019 19:43
Szanowny Mężu Nauczycielki....Nie przyszło Panu do głowy, że Żona siedzi długo w szkole bo ma męża prostaka co to nie umie w sposób grzeczny zwracać się do innych?....Jest coś takiego jak zadaniowy dzień pracy...Nauczyciel pracuje 18 godz. tyg., pracownik pozbawiony przywilejów nauczyciela pracuje 40 godzin...

AK-47 18.03.2019 19:46
I jeszcze jedno. Skoro jest Pan za to powinien Pan opowiadać się za zmianą systemową a nie za strajkiem i podwyżkami....

do Męża 20.03.2019 15:10
To wg szanownego męża rodzice dzieci powinni się zwalniać z pracy, aby uczestniczyć w szkolnym zebraniu?

Czaro humanista 19.03.2019 19:58
Pewnie, skoncz drogie Panie awf to wtedy zobaczysz jaka range maje te studia. Choc program przejrzyj. To ze Twojemu dziecku nic sie na zajeciach sportowych nie stanie to zasluga wlasnie wfistow i ich znajomosci anatomii.

AK-47 17.03.2019 20:25
Odpowiedziałem na Pana propozycje....To co?.....Spróbujemy wprowadzić?....

AK-47 17.03.2019 13:48
O właśnie! Tak powinna wyglądać dniówka nauczyciela. Z małą korektą....Nie od 8.00 do 16.00 tylko do końca pracy zadanej na ten dzień. Za zebrania i rady żadnych dodatkowych wynagrodzeń. Jak praca w korporacji to na całego! Nauczyciele to inteligentni ludzie. Ogarną temat....

Litości ! 20.03.2019 15:05
"wyposarzenie" czy wyposażenie? A propo's wyposażenia. Pobieram emeryturę w najniższej wysokości jak i wszyscy, którzy prowadzili DG. Pewnego dnia dzwoni Pani Nauczycielka z propozycją, czybym nie sfinansował szkole tablicę, bo szkoła jest za biedna, aby sama ją zakupić. Nadmieniam, że ani moje dzieci, ani wnukowie nie uczęszczają do tej szkoły o czym poinformowałam tą P.Nauczycielkę i z jakiej racji mam inwestować w jej szkołę. W odpowiedzi usłyszałem: "A ja myślałam..." Do dziś nie mogę dociec skąd ta P.N. miała mój nr tel. i czy w ogóle ona myśli.

Reklama
Polecane
Koncert Pasyjny w świątecznym nastrojuKoncert Pasyjny w świątecznym nastrojuKoncert Pasyjny Orkiestry Symfonicznej Tomaszowa Mazowieckiego TM Orchestra pod dyrekcją Kamila Wrony z towarzyszeniem solistów oraz chórów: chóru miejskiego „Artis Gaudium”, chóru z parafii św. Antoniego, chóru z parafii św. Rodziny, chóru „Via Musica” z parafii NMP Królowej Polski, chóru z Gminnego Ośrodka Kultury w Lubochni, chóru Państwowej Szkoły Muzycznej im. Tadeusza Wrońskiego w Tomaszowie Mazowieckim odbył się 27 marca w Kościele pw. NMP Królowej Polski. Tak jak i w poprzednich latach wydarzenie zgromadziło wielu słuchaczy, których koncert wprowadził w refleksyjny, podniosły i wzruszający nastrój nawiązujący do zbliżających się Świąt Wielkanocnych.Data dodania artykułu: Wczoraj, 12:16 Ilość pozytywnych reakcji czytelników: 2
Przegrać trzeba umieć. PO nadal brnie w brudną kampanięKolejny sprawdzian dla policyjnych koniPalenie szkodzi. Nie tylko zdrowiuZdrowe gotowanie dla każdego - przewodnik po lokalnych produktach i naczyniachPoznaj przepisy na nieoczywiste wielkanocne potrawy na bazie jajekWstąp w szeregi Ośrodka Reprezentacyjnego Wojsk Obrony Terytorialnej!„Kobieta z…” Kina KoneseraŚmiertelny bój murarzy. Zabójstwo i samobójstwoKoncert Pasyjny w świątecznym nastrojuDotacja dla Rodzinnych Ogrodów Działkowych – wnioski można składać od 15 kwietniaWIELKANOCNA JAZDA - WSTĘP WOLNY - PONAD 200 ATRAKCYJNYCH NAGRÓD DO ZDOBYCIA !Pędził przez miasto. Poniesie konsekwencje
Reklama
Elektryzująca love story w kwietniowym Ale Kino Elektryzująca love story w kwietniowym Ale Kino „Piosenki o miłości”, reżyserski debiut Tomasza Habowskiego, to kolejna propozycja kinowa Miejskiego Centrum Kultury w Tomaszowie Mazowieckim w cyklu Ale Kino. Projekcja filmu odbędzie się 10 kwietnia o godz. 18 w MCK Tkacz.„Piosenki o miłości” były największym przebojem Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni w 2021 roku. To słodko-gorzka historia o poszukiwaniu własnej tożsamości, o kobiecej walce o niezależność, buncie młodości przeciwko autorytetom, talencie i ambicjach oraz skomplikowanej miłości.Ona jest dziewczyną z bloku w małym mieście, on pochodzi z zamożnej, znanej warszawskiej rodziny. Ona kelneruje i śpiewa o tym, co jej w duszy gra, on marzy o wydaniu płyty, którą utarłby nosa sławnemu ojcu-aktorowi. Poznają się, gdy ona obsługuje przyjęcie, na którym on się bawi. Połączy ich miłość do muzyki, rozdzielą ambicje i marzenia. Kruche uczucie, które rodzi się między nimi, cały czas wystawiane jest na próbę: ona wciąż przed nim ucieka, on potrafi łgać jak z nut. Czy dwa tak różne brzmienia mogą się zestroić? Ile razy w życiu możliwy jest bis?W rolach głównych występują: Justyna Święs, wokalistka zespołu The Dumplings, oraz Tomasz Włosok, jeden z najciekawszych aktorów młodego pokolenia („Boże Ciało”, „Jak zostałem gangsterem”). Na ekranie zobaczyć będzie można również m.in. Andrzeja Grabowskiego, Patrycję Volny czy Krzysztofa Zalewskiego. Bilety do nabycia w Miejskim Centrum Kultury przy pl. Kościuszki 18 oraz przez serwis Biletyna.pl https://biletyna.pl/film/Sala-Kinowa-KiTKA-Cykl-ALE-KINO-Piosenki-o-milosci/Tomaszow-Mazowiecki. Zapraszamy w imieniu organizatorów. Data rozpoczęcia wydarzenia: 10.04.2024
„Burza” nad Pilicą „Burza” nad Pilicą Miejskie Centrum Kultury w Tomaszowie Mazowieckim serdecznie zaprasza na otwarcie wystawy „Burza” nad Pilicą. Wydarzenie odbędzie się 27 stycznia o godzinie 10 w Skansenie Rzeki Pilicy (ul. Modrzewskiego 9/11). Głównym moderatorem spotkania będzie Jakub Czerwiński, szerzej znany jako Irytujący Historyk. Wstęp wolny w godz. 10-12.Tego dnia w budynku skansenowej świetlicy wyeksponowana zostanie wystawa pamiątek związanych z historią 25. Pułku Piechoty Armii Krajowej z okresu II wojny światowej. Tam też będzie można zobaczyć m.in. sztandary, archiwalne zdjęcia, orzełki, opaski, hełmy, elementy umundurowania i wyposażenia wojskowego.Oddział 25. pp AK został sformowany w lipcu 1944 roku w Barkowicach Mokrych nad Pilicą na bazie oddziałów partyzanckich i dywersyjnych Inspektoratu Piotrkowskiego AK w ramach akcji „Burza”. Działał głównie w lasach koneckich i przysuskich do 9 listopada 1944, kiedy to został rozformowany jako oddział zwarty, z poleceniem prowadzenia dalszej walki małymi oddziałami.Warto zaznaczyć, że w oddziałach 25. pp AK służyło kilkudziesięciu tomaszowian na czele z dowódcą, majorem Rudolfem Majewskim ps. „Leśniak”, który obecnie jest patronem Jednostki Strzeleckiej 1002 w Tomaszowie Mazowieckim.W roku 2024 przypada 80. rocznica Akcji „Burza” i sformowania 25. Pułku Piechoty Armii Krajowej, stąd też pomysł na tematyczną wystawę w Skansenie Rzeki Pilicy. Eksponaty pochodzą ze zbiorów Fundacji Con Ignis z Piotrkowa Trybunalskiego. Organizatorem wydarzenia jest Miejskie Centrum Kultury w Tomaszowie Mazowieckim oraz Fundacja Con Ignis z prezesem zarządu Jakubem Czerwińskim.Wystawę będzie można oglądać do końca kwietnia 2024 r.Data rozpoczęcia wydarzenia: 27.01.2024
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
zachmurzenie duże

Temperatura: 17°CMiasto: Tomaszów Mazowiecki

Ciśnienie: 1006 hPa
Wiatr: 19 km/h

Reklama
Drogowe absurdy powiatowe. Czas na zmianę myślenia Drogowe absurdy powiatowe. Czas na zmianę myślenia Chyba nie ma nic, co byłoby równie często krytykowane jak drogi na terenie powiatu tomaszowskiego. Największa krytyka oczywiście dotyczy ulic na terenie miasta. Sposób ich remontowania, dobór kolejności budzą liczne pytania. Niejedna z osób puka się w czoło. Drogi powiatowe, mosty na terenie miasta niemal wszystkie wymagają pilnych remontów. W najgorszym stanie jest ulica Dąbrowska, ale niewiele lepsze są ulice Legionów, Elizy Orzeszkowej, ale też Piłsudskiego w wielu miejscach wymaga pilnych napraw. Absurd goni absurd, a Mariusz Węgrzynowski przez ostatnie ponad 5 lat naprawiał nie to, co najbardziej naprawy wymagało, tylko co było bliżej jego domu a więc okręgu wyborczego. Ale to tylko wierzchołek góry lodowej. Poniżej kilka słów o tym, jak się u nas drogi robi.Barwy kampanii: czy w Tomaszowie mamy jeszcze Straż Miejską i Policję Barwy kampanii: czy w Tomaszowie mamy jeszcze Straż Miejską i Policję Dzisiejszy docinek "barw kampanii" poświęcimy krótko "przyczepkom wyborczym". Pisaliśmy już o tym, że często zajmują one tak bardzo potrzebne mieszkańcom miejsca parkingowe w newralgicznych miejscach w Tomaszowie. Zdarza się jednak, że stwarzają realne zagrożenie dla uczestników ruchu drogowego. W ostatnim czasie na głównych ulicach miasta pojawiła się taka właśnie z olbrzymim banerem kandydata na radnego Rady Miejskiej Koalicji Obywatelskiej, Roberta Balickiego. Ustawiana jest na chodnikach i pasach drogowych poza wyznaczonymi miejscami strefy płatnego parkowania. Konstrukcja stanowi duże zagrożenie dla osób, które próbują wyjechać z legalnych miejsc parkingowych, ponieważ całkowicie ogranicza widoczność. Policja i Straż Miejska nie reagują, uważając zapewne, że troska o bezpieczeństwo tomaszowian nie jest ich problemem. Najwyraźniej nie jest ona też obiektem szczególnej troski pretendenta na radnego. Znowu Polak będzie mądry po szkodzie?
Reklama
Wasze komentarze
Autor komentarza: TomaszówTreść komentarza: Skoro jest taki hejt na powiat to proszę napisać ile mostów zostało zrobionych w powiecie w kończącej się kadencji a ile w poprzedniej? Z góry dziękuję za odpowiedź.Bez żadnego komentowania tylko liczbyŹródło komentarza: Drogowe absurdy powiatowe. Czas na zmianę myśleniaAutor komentarza: ja24Treść komentarza: Panie Prezydencie. Przyjąłbym te argumenty gdyby napisał je obrażony na świat nastolatek. Od polityka oczekuję odwagi w propagowaniu i obrony własnych idei nawet w najbardziej nieprzyjaznym otoczeniu. Pan w swojej kampanii również nie jest kryształowy. To nie zarzut - każdy polityk omija szerokim łukiem niewygodne tematy, a porażki i błędne decyzje chowa głęboko. Debata z oponentami jest jedyną możliwością, aby wyborcy poznali możliwie pełny obraz. Zgadzam się, że mamy też do czynienia z kłamstwem i manipulacjami (we wszystkich obozach). Nie jest to jednak przekonywujący powód, by zamiast debaty wybrać własne kółko wzajemnej adoracji.Źródło komentarza: Barwy kampanii. Zadaj pytanie PrezydentowiAutor komentarza: zasłyszaneTreść komentarza: Mohery w zwartych szeregach mają głosować tylko na PIS zatem katecheta ma duże poparcie!Źródło komentarza: Starosta Węgrzynowski załatwił się własną broniąAutor komentarza: Do alejajoTreść komentarza: Ty chamku nie za dużo sobie pozwalasz?Źródło komentarza: Stacja ładowania pojazdów elektrycznych już dostępna dla mieszkańcówAutor komentarza: AjdejanoTreść komentarza: Człowieku bez mózgu. Co ty pier...!!! To jest informacja o stacji na terenie Tomaszowa, a nie dla całej Polski, a może i Europy. Czy do ciebie-barani łbie nie dotarło, że to jest stacja tylko dla naszego grajdołu, a może i dla naszego powiatu?! Gdzie w takim terenie znajdziesz ten twój, obsrany milion samochodów elektrycznych - barani łbie.Źródło komentarza: Stacja ładowania pojazdów elektrycznych już dostępna dla mieszkańcówAutor komentarza: AjdejanoTreść komentarza: Piszesz o procedurze, jaklą teraz stosuje ten z pochodzenia Ukrainiec Bodnar, czyli: dajcie mi człowieka, a paragraf się znajdzie (patrz: Dżugaszwili, czyli Wisarionowicz Stalin), lub paragraf się wymyśli. Przykłady: bandyckie zajęcie tvp, bandyckie napady na ziobrowców. Dopiero teraz chłopcy od bandery (sorry: od Bodnara) zaczynają kombinować, jak, kur.a, te przepisy nagiąć do tego, co wyprawiają.Źródło komentarza: Starosta Węgrzynowski załatwił się własną bronią
Reklama
Reklama
Napisz do nas
Reklama
Reklama
Reklama