Ławeczka do ćwiczeń – charakterystyka i zalety

  • 15.03.2019, 00:00 (aktualizacja 18.03.2019 12:15)
  • Mariusz Strzepek
Ławeczka do ćwiczeń – charakterystyka i zalety
Zdrowe odżywianie i treningi są obecnie coraz bardziej popularne. Nie wszyscy jednak mają czas na wizyty w siłowni czy klubie fitness. Wiele osób decyduje się na ćwiczenia w domu. Warto więc wiedzieć, że poza treningiem z własnym ciałem wystarczy niewiele, by wykonać efektywny trening z obciążeniem w domowych warunkach. Niezwykle przydatna okazuje się wtedy ławeczka do ćwiczeń.

Ławeczki – rodzaje

Jednym z najpopularniejszych rodzajów ławek do ćwiczeń jest ławeczka prosta. Jest ona skierowana poziomo do podłoża i pozwala wykonać podstawowe ćwiczenia. Rekomenduje się ją osobom początkującym. Ławeczka skośna przeznaczona jest do ćwiczeń mięśni brzucha i klatki piersiowej. Tego typu sprzęt pozwala wykonywać ćwiczenia o wyższym stopniu trudności. Zazwyczaj dostępne są wersje z różnym poziomem nachylenia. Poza tym, na rynku dostępne są również ławki regulowane, które łączą w sobie zalety ławeczki prostej i skośnej. Można ustawić w nich wysokość, kąt nachylenia oraz kąt oparcia. Do dyspozycji jest jeszcze ławeczka pod sztangę, która posiada wbudowany stojak na gryf. W zależności od rodzaju ławki może mieć ona różne dodatki. Modlitewnik służy na przykład do treningu ramion. Linki pozwalają również ćwiczyć ręce. Poza tym, spotyka się ławki wyposażone w stojak na hantle, rozpiętki i dźwignię.

Jak wybrać ławeczkę do ćwiczeń?

Podczas wyboru ławeczki warto zwrócić uwagę na kilka elementów. Bardzo istotna jest możliwość regulowania urządzenia: wysokości, kąta nachylenia, oparcia i siedziska. Dzięki niej ławka staje się wielofunkcyjna i pozwala na wykonywanie ćwiczeń o różnym poziomie trudności. Ławeczka do ćwiczeń powinna być stabilna i mieć wytrzymałą tapicerkę. Poza tym, warto zwrócić uwagę, czy można łatwo ją złożyć. Wiele osób nie ma wystarczającego metrażu, by trzymać przyrządy rozłożone, dlatego po każdym treningu je chowają. Oczywiście ławeczka musi być bezpieczna dla ćwiczącego, dlatego najlepiej jest sprawdzić, czy nogi ławki mają osłonki, czy metalowe elementy są odporne na korozję i czy ławka nadaje się na każdy rodzaj podłoża. Poza tym, że sprzęt ładnie wygląda musi być przecież solidny i wytrzymały.

Zalety ławeczek do ćwiczeń

Ławki mają wiele zalet. Przede wszystkim przy pomocy hantli, gryfu i obciążeń pozwalają one wykonać efektywny trening na bicepsy, tricepsy, barki, nogi, klatkę piersiową i brzuch. Poza tym, nie zajmują one wiele miejsca, łatwo nimi manewrować i przestawiać z miejsca na miejsce. Wiele modeli poza tym, że są stabilne i solidne są również lekkie, co ułatwia przenoszenie. Dodatkowo, ławeczka do ćwiczeń nie jest drogim sprzętem w porównaniu do możliwości jakie daje. Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów ławeczek, więc każdy może wybrać odpowiedni sprzęt dla siebie.

Mariusz Strzepek
Podziel się:
Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe