Kilka uwag o oznakowaniu ul. Nowy Port

  • 21.03.2019, 10:16 (aktualizacja 21.03.2019, 11:15)
  • Adam Nawrocki
Kilka uwag o oznakowaniu ul. Nowy Port
Tym razem przejedziemy się w okolice "tomaszoskiego centrum rekreacji"

W ul. Nowy Port wjeżdżamy od ul. Mireckiego i zaraz po wjeździe widzimy znak C-13 (droga przeznaczona dla kierujących roweramia). Dużo lepszym rozwiązaniem byłoby ustawienia znaku C-13/16 (droga dle pieszych i rowerzystów). Jednak bardzo dużo ludzi tam spaceruje.

DSC01841.JPG

 

Jedziemy dalej, gdzie jest skrzyżowanie z ul. Bukową, która jest strefą zamieszkania a na dodatek jest drogą wewnętrzną więc znak D-1 jest zbędny tak jak i znak A-7 na tej ulicy. Podobnie jest na wszystkich innych skrzyżowaniach 

DSC01842.JPG

 

Dziwne natomiast jest że, jadąc od drugiej strony nie ma żadnego znaku D-1.

DSC01845.JPG

 

Czy tam jest intensywny ruch pieszych.

DSC01847.JPG

 

Tutaj mamy zestaw znaków A-11a B-33. Brak jest odwołania znaku, czyli B-34. Warto zadać też pytanie: po co tyle metrów ma jechać kierowca z taką prędkością.

DSC01848.JPG

 

Jadąc od strony ul.Wodnej mamy skrzyżowanie ulic PCK i Strzeleckiej i widzimy znak B-20

Znak B-20 stosuje się, gdy brak jest dostatecznej widoczności na zatrzymanie pojazdu przed skrzyżowaniem. Widoczność przed skrzyżowaniem dla jadących drogą podporządkowaną ustala się za pomocą trójkąta widoczności.

Tam widoczność jest bardzo dobra dlatego proponuje postawić znak A-7 a linie P-12 zmienić na linie P-14.

Znak informujący o intensywnym ruchu pieszych kwalifikuje się do likwidacji 

DSC01995.JPG

 

Ta sama sytuacja co wcześniej brak za progiem znaku B-34

DSC01997.JPG

 

Jadąc dalej mamy już kolejną niejasność związaną ze znakami D-1 gdyż, tam nie ma skrzyżowań jest to zatoka autobusowa te znaki są zbędne.

Do tego zbędny jest znak B-22 gdyż są tam znaki B-2 zaraz po skręcie w zatokę.

DSC01999.JPG

 

Dojeżdżając do skrzyżowania z ul.Mireckiego brakuje nam zestawu znaku D-2 z A-7. Wątpliwości budzi znak B-20 na drodze dla rowerów zamiast tego powinien być znak C-13a.

DSC02005.JPG

 

 

Adam Nawrocki
Podziel się:
Oceń:

Komentarze (7)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

1 zdjęcie
1 zdjęcie 22.03.2019, 11:56
i podpis wytłuszczonym drukiem: " okolice "tomaszoskiego centrum rekreacji".
Chyba powinno być napisane "tomaszowskiego".
x
x 22.03.2019, 09:33
dobrze ze zarząd nie bierze sobie do serca wszystkich uwag...
Myślący
Myślący 22.03.2019, 06:30
Redaktor szanowny niech się douczy, potem wypisuje drogowe uwagi - znak o ograniczeniu prędkości na progu zwalniającym obowiązuje tylko w momencie przekraczania progu, więc co najmniej 2 uwagi na temat tego jaki to jest bezsens umieszczać znak ograniczający prędkość 10m przed progiem, są bezzasadne.
Adam
Adam 23.03.2019, 17:53
https://www.prawodrogowe.pl/in…
MS
MS 22.03.2019, 09:40
Czy aby na pewno?
https://www.prawodrogowe.pl/in…
Robert
Robert 23.03.2019, 13:48
Wydaje mi się,że w takim wypadku najlepiej byłoby ustawienie tylko i wyłącznie znaku ostrzegawczego z podaną odległością.I tak już jest za dużo tych znaków,a stawianie kolejnego to kolejny wydatek pieniędzy,zapewne,jak sądzę nie małych.
Nawrot
Nawrot 21.03.2019, 20:57
Tak jest intensywny ruch, ale nie w takich porach jak teraz a zmieniać znaki sezonowo no niezbyt.

Pozostałe