Czym dla polskich przedsiębiorców są upominki reklamowe?
Jak wynika z badania „Postrzeganie upominków reklamowych jako nośnika reklamy”, przeprowadzonego w 2015 roku przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych, polscy menadżerowie chętnie korzystają z możliwości wręczania gadżetów reklamowych. Choć biznesmeni są w pełni świadomi siły reklamy internetowej, nadal wielu z nich uznaje, że najlepszym i najtańszym nośnikem są popularne upominki. Według zdecydowanej większości biorących udział w ankiecie (70,7%), drobne upominki są owocnym sposobem zwiększania rozpoznawalności firmy. Warto mieć to na uwadze, decydując się na kupno gadżetów firmowych, takich jak klips na notatki, płócienna torba na zakupy czy piersiówka z logotypem marki. Jeżeli szukasz nieszablonowych upominków, możesz zdecydować się na prezent taki jak peleryna przeciwdeszczowa dla dzieci swoich pracowników. Ciekawy wybór firmowych gadżetów ze spersonalizowanym nadrukiem posiada tampogadżet.pl.
Jaki odsetek polskich przedsiębiorców korzysta z gadżetów reklamowych do działań promocyjnych?
Wyniki badania z 2015 roku mówią o tym, że przeważająca część przedsiębiorców, bo aż 82,93%, decyduje się na kupno gadżetów reklamowych celem kształtowania pozytywnego wizerunku ich firmy – w oczach dotychczasowych i przyszłych klientów. Wśród najważniejszych kryteriów, jakie właściciele firm biorą pod uwagę, decydując się na nabycie firmowych upominków, znajdują się aspekty takie jak:
-
jakość (68,2%) – przedsiębiorcy, chcący dać swoim klientom gadżet, coraz częściej szukają wartościowych i oryginalnych przedmiotów, dopasowanych do preferencji konkretnego partnera biznesowego,
-
cena (63,4%) – menadżerowie zmagający się z napiętymi firmowymi budżetami powinni szukać takich prezentów, których stosunek ceny do jakości jest korzystny;
-
wygląd (65,8%) – przedsiębiorcom zależy na tym, aby wręczane przez nich prezenty były eleganckie i dopracowane; istotny jest nie tylko sam produkt, ale również jego zewnętrzne opakowanie; wśród najczęściej kupowanych znajdują się produkty takie jak płócienna torba na zakupy; jest to dobry wybór, gdyż z jednej strony jest w pełni funkcjonalny, z drugiej zaś pokazuje, że firmie bliska jest idea ekologii i ochrony środowiska naturalnego; pozwala jej to budować korzystny wizerunek w oczach wspólników;
-
funkcjonalność (56,1%) – przedsiębiorcy nadal mocno pragmatycznie patrzą na przekazywanie upominków, starając się, aby miały one charakter użytkowy; z tego też powodu wielu właścicieli firm decyduje się na zamówienie firmowych kalendarzy ułatwiających planowanie czy gadżetów takich jak peleryny przeciwdeszczowe – sprawdzających się przede wszystkim w przypadku klientów przyjeżdżających do pracy skuterem lub działających na otwartym terenie; część właścicieli firm kupuje też peleryny przeciwdeszczowe dla dzieci swoich pracowników – wtedy zamawia na nich firmowy nadruk.
Po które gadżety reklamowe przedsiębiorcy sięgają najchętniej?
Rodzimi prezesi najchętniej wybierają artykuły promocyjne w formie artykułów piśmienniczych (63,4%), kalendarzy (60,98%) i artykułów biurowych (53,6%). Są to na tyle uniwersalne prezenty, że znajdują zastosowanie w wielu branżach; są też na tyle funkcjonalne, że nie będą leżeć zapomniane w szufladzie. Dobrej jakości materiały z tej kategorii można w dobrej cenie – widać zatem dobrze, że artykuły te spełniają najważniejsze kryteria, które przedsiębiorcy biorą pod uwagę podczas podejmowania decyzji zakupowych. A komu zwykle je wręczają? Zgodnie z tymi samymi badaniami, najczęstszą grupą obdarowanych są kontrahenci (73,1%), z czego nieco bardziej uprzywilejowani są klienci nowi (68,2%) względem klientów stałych (63,4%). Do okazji idealnych do wręczania upominków firmowych właściciele firm zaliczają zazwyczaj wydarzenia takie jak targi branżowe (58,5%), okres świąt (51,2%) oraz eventy (39%).
Dlaczego warto zainwestować w praktyczne upominki firmowe?
Podarowanie gadżetów reklamowych klientom może przynieść firmie konkretne korzyści w obszarze:
- utrwalenia marki wśród odbiorców i ich najbliższych;
- promocji produktów oraz usług firmy;
- wzmocnienia pozytywnego wizerunku marki;
- budowania dobrych skojarzeń z marką;
- prezentacji hasła przewodniego czy idei danej firmy.
Korzyści wynikające z obdarowywania klientów i partnerów biznesowych gadżetami firmowymi przewyższają więc poniesione nakłady. Warto pamiętać i o tym, że księgowy może zaliczyć wydatki związane z zakupem prezentów firmowych jako koszty reprezentacji i promocji, w skutku czego odliczyć od nich podatek VAT. Większość przedsiębiorców podkreśla liczne zalety, które łączą się z docenianiem swoich obecnych i nowych klientów drobnymi prezentami.
Napisz komentarz
Komentarze