Remont mostu w Spale potrzebny od zaraz

  • 08.09.2019, 20:05 (aktualizacja 12.09.2019, 12:52)
  • Imię i nazwisko do wiadomości redakcji
Remont mostu w Spale potrzebny od zaraz
To jedna z atrakcji Spały

Kiedyś przewinął mi się w NT? taki artykulik o fatalnym stanie mostów w Tomaszowie.

Pokazuję aktualny stan mostu im. T. Buka w Spale. Być może jest on lepszy od tomaszowskich mostów, ale jak widzę ubytki w konstrukcji betonowej, które na pewno spadają do Pilicy (dobrze, że nie trafiły jeszcze na uczestników ciągnących się spływów kajakowych), to zaczynam mieć obiekcje, czy jeszcze raz uda mi się przez ten most szczęśliwie przejechać.

Pewne jest to, że ubytek na konstrukcji betonowej muszli koncertowej w parku tomaszowskim to był maleńki niegroźny pryszczyk. Muszli nie ma, most wisi a na moście krzewy czują się dobrze.

Konstrukcja stalowa mostu też już nie pamięta chyba swojego zabezpieczenia.

Kajakarze z Tomaszowa (i nie tylko) płynąc do Spały za 60 PLN wcale o tym, co nad nimi wisi, nie wiedzą.

Władze UG Inowłodza powinny wyjść z sali obrad w Zamku i obejrzeć swoje zaniedbania. Władze pow. Tomaszowskiego też. I zacząć działać dla dobra nas wszystkich!

Jeszcze przed dożynkami.

To przecież część Doliny Pilicy.

 

Imię i nazwisko do wiadomości redakcji
Podziel się:
Oceń:

Zdjęcia (6)


Komentarze (9)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

K debinski
K debinski 11.09.2019, 15:23
Z tym wojskiem to bardzo dobry pomysl nie sie biora do roboty a jak funduszy brak to nie zrobia zrzutke w niedziele na jarmarku lub na dozynkach i zaprasza prezydenta na spacer hehe po moscie
Fagot 25
Fagot 25 10.09.2019, 15:57
A może by tak wojsko odmalowało w ramach czynu społecznego w sobotę albo w niedzielę. W końcu to był kiedyś ich Dowódca.
Halina
Halina 09.09.2019, 18:38
Mysle ze wójt gminy Inowlodz doskonale wie co ma robić
Piotr
Piotr 09.09.2019, 14:19
Art.61.PB Właściciel lub zarządca obiektu budowlanego jest obowiązany utrzymywać i użytkować obiekt w sposób zgodny z jego przeznaczeniem i wymaganiami ochrony środowiska oraz utrzymywać w należytym stanie technicznym i estetycznym, nie dopuszczając do nadmiernego pogorszenia jego właściwości użytkowych i sprawności technicznej.

Art.91a.PB Kto nie spełnia, określonego wart.61, obowiązku utrzymania obiektu budowlanego w należytym stanie technicznym, użytkuje obiekt w sposób niezgodny z przepisami lub nie zapewnia bezpieczeństwa użytkowania obiektu budowlanego, podlega grzywnie nie mniejszej niż 100stawek dziennych, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

Ciekawe czy ktoś w Polsce to kiedyś wyegzekwował :D
Tu by się fajnie sprawdziło gdyby PINB wyszedł trochę w teren.
@Piotr
@Piotr 09.09.2019, 14:28
No to nie nadaje się. W ogóle konstrukcyjnie. Albo nowy szerszy most, albo wyłączenie z użytku dla aut.

To jest most który budowany był pod koniec lat 50tych XX w, właściwie jedynie po to by w przypadku wojny była szybka przeprawa przez rzekę dla małych oddziałów piechoty. Jako że w tym czasie wojsko nie miało czołgów to brali pod uwagę piechotę i koniki z ciągnące wozy z zaopatrzeniem.

Do cywilnego użytku przy obecnym natężeniu ruchu po prostu się nie nadaje.

Gdy usiądzie się na jednej z tych betonowych ławek i przejeżdża samochód, to ćwierć tonowe rozpędzone żelastwo ma się 60 cm od kolan...

Dzisiaj to powinna być jedynie kładka pieszo-rowerowa.
autor
autor 09.09.2019, 18:40
Pieprzycie, pietrze..
nie wypada wprowadzać czytelników w błąd.
Artykuł (tytuł autorski: Wierzby zdobywają historyczny most w Spale) był po to, żeby podkreślić rangę historyczną tego obiektu. Walących się i niszczonych bezmyślnie obiektów w naszym mieście może p. sam sobie poszukać.
Póki co: celowo załączyłem "czytelne" zdjęcie tablicy pamiątkowej przy moście. I p. czyta albo poprosi władze UG o przeczytanie: MOST TEN ZOSTAŁ ZBUDOWANY W ROKU 1936. ZBURZONO W LATACH 1939-1945. ODBUDOWANY W ROKU 1948.
Nieprawda, że "To jest most który budowany był pod koniec lat 50tych XX w, właściwie jedynie po to by w przypadku wojny była szybka przeprawa przez rzekę dla małych oddziałów piechoty. Jako że w tym czasie wojsko nie miało czołgów to brali pod uwagę piechotę i koniki z ciągnące wozy z zaopatrzeniem".
Panie! Wojsko, któremu nie brakowało guzika nie miało czołgów?

A tak dokładnie (sądzę, że władze UG I-dz te wiadomości posiadają): w 1884 r. wybudowano w tym miejscu kładkę z drewna (dzisiaj byłby to tymczasowy ponton), w 1936 przebudowano tę kładkę i poświęcenia już mostu dokonał Prez. I. Mościcki.
Tablica pamiątkowa informująca o projektantach poszczególnych etapów modernizacji mostu (Stanisław Rechniewski i Eugeniusz Hildebrandt, a jego arch.– inż.arch. Antoni Jawornicki) zniknęła (miejsce po niej pozostało na moście).
Czyżby po 135 latach mielibyśmy wrócić do kładki?
Bo na pewno do jej poświęcenia będzie kolejka dygnitarzy. A i na Wyspach Owczych też się wszyscy o tym naszym polskim osiągnięciu dowiedzą.

PS Cała historia mostu dostępna w internecie. Komentarze proponuję pisać po zapoznaniu się z tą ciekawą historią.
 
@autor
@autor 09.09.2019, 19:10
Wybudowany na nowo po wojnie.
w_p
WuPe 09.09.2019, 10:16
Głupie gałęzie i krzaki to sam wójt mógłby podjechać któregoś dnia i wyciąć
tomaszowianin
tomaszowianin 09.09.2019, 10:16
dopiero jak pieprznie, jak ta latarnia w Tomaszowie, to zauważą, że trzeba remontować...

Pozostałe