Petycja w sprawie przedszkoli w magistracie. Podpisało ją kilkaset osób

  • 21.09.2019, 09:45 (aktualizacja 21.09.2019, 10:08)
  • Mariusz Strzepek
Petycja w sprawie przedszkoli w magistracie. Podpisało ją kilkaset osób
 Sezon grzewczy zbliża się wielkimi krokami. Tomaszów Mazowiecki znajduje się niestety na liście miast najbardziej zanieczyszczonych w Europie. By to zmienić potrzebne są działania długofalowe i wielopłaszczyznowe, obejmujące nie tylko finansowanie wymiany węglowych "kopciuchów" ale też politykę przestrzenną, gospodarowanie terenami zielonymi i edukację.

Działania te (nawet najlepiej przygotowane) zajmą nam zapewne najbliższe 30-50 lat. Tymczasem na choroby związane ze smogiem dorośli i przede wszystkim dzieci zapadają już dzisiaj. Specjaliści alarmują, że wzrasta umieralność na schorzenia związane z zanieczyszczeniem powietrza. Koniecznym jest więc podjęcie doraźnych działań prewencyjnych w miejscach, w których jest to możliwe, a które przeznaczone są na długotrwały pobyt ludzi. Należą do nich instalacje rekuperatorów oraz oczyszczaczy powietrza w miejscach długotrwałego przebywania ludzi.

Polecamy:

Zbliża się sezon grzewczy. Zadbajmy o dzieci w przedszkolach

Tydzień temu opublikowaliśmy felieton Krzysztofa Krasnodębskiego, w którym autor postuluje zakup do tomaszowskich przedszkoli urządzeń filtrujących powietrze. Na samej publikacji jednak nie poprzestał i w ślad za nią przygotował petycję do władz miasta o pilne sfinansowanie i zakup tzw. oczyszczaczy powietrza. W dosłownie jeden dzień podpisało ją kilkaset osób.

- Tomaszów Mazowiecki od kilku lat jest na liście 50 najbardziej  zanieczyszczonych miast Unii Europejskiej groźnym pyłem PM2,5, PM10. Najnowszy raport WHO na temat powietrza jest druzgocący dla miast z regionu łódzkiego w szczególności dla Tomaszowa Mazowieckiego. Śmiertelne skutki unoszącego się w sezonie grzewczym smogu możemy śledzić dzięki sieci czujników badających jakość powietrza. Dane te nie ulegają poprawie mimo starań samorządu w kierunku poprawy jakości powietrza. Obowiązek edukacji jaki musimy zapewnić najmłodszym mieszkańcom Tomaszowa zmusza rodziców do zostawiania dzieci w szkołach a młodsze dzieci, które nie mogą zostać w domu w ciągu dnia spędzają czas w żłobku i przedszkolach. Tam są narażone na wdychanie groźnych dla zdrowia pyłów, substancji rakotwórczych w tym wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych - pisze w swojej petycji

I trudno temu stwierdzeniu odmówić słuszności. Dolegliwości związane ze smogiem najsilniej odczuwane są właśnie przez dzieci i osoby starsze.

- Zanieczyszczone powietrze w takich zbiorowiskach jak placówki edukacyjne sprzyja rozwojowi chorób i infekcji górnych dróg oddechowych, zwiększając zaraźliwość. Szkodliwe substancje unoszące się w powietrzu doprowadziły  w ubiegłym roku do licznych nagłych  przypadków  wymagających hospitalizacji dzieci w Tomaszowskim Centrum Zdrowia (nasilenie objawów alergii, astmy oskrzelowej). Skutkowało to przepełnieniem oddziału dziecięcego, a kolejne dzieci wymagające pomocy lekarskiej nie mogły zostać przyjęte na ten oddział z powodu braku wolnych łóżek - dodaje

Krasnodębski przywołuje raport zat.  „Sytuacja zdrowotna ludności Polski i jej uwarunkowania” przygotowany przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego - Państwowy Zakład Higieny. Wynika z niego, że choć statystyczna długość życia w Polsce rośnie od lat, to w powiecie tomaszowskim żyje się znacznie krócej. W latach 2015-2017 średnia życia mężczyzny wynosiła 71,5 lat dla porównania średnia krajowa to 74 lat (najdłużej żyją mężczyźni w Rzeszowie 78 lat). Podobne różnice występują w średniej życia u kobiet. Wynika z tego, że główną przyczyną wcześniejszych zgonów jest zła jakość powietrza i pozostałych czynników środowiskowych.

Co na to władze miasta? Jak informuje nas rzeczniczka prasowa Prezydenta Marcina Witko, Joanna Budny, magistrat "zasypuje gruszek w popiele". W tym tygodniu, jeszcze zanim petycja trafiła biurka urzędników, przygotowali oni wniosek do Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi o dofinansowanie zakupu oczyszczaczy. Samorząd województwa posiada fundusze na takie właśnie cele. Wszystko więc wskazuje na to, że jeszcze w tym roku pojawią się one w tomaszowskich przedszkolach.

Mariusz Strzepek
Podziel się:
Oceń:

Komentarze (44)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

👛💲💵💷💷
👛💲💵💷💷 28.09.2019, 13:02
To tera czas na filtry!

Kucharski zlozyl juz "inerperalcje" teraz czas na postraszenie ludzi. Jak to te dzieciaczki beda chorowac gdy napija sie wody z kranu.

Mozna to zmienic, za pomoca magicznego filtra za jedyne 4,999 zl od kranu.
edek
edek 25.09.2019, 09:38
Jestem na nie. Tego typu zadania powinny być globalne a nie lokalne. Zakup urządzeń to wyrzucenie kasy w błoto bo nic nie zmienią. O wiele lepiej jest aby miasto sadziło na masową skalę drzewa tlenowe - oxytree. Produkują one 10 razy więcej tlenu niż drzewa liściaste, a przy tym są proste w pielęgnacji, nieinwazyjne i mają szybki przyrost (na stronie producenta padają że 16m w 6 lat, więc można je później sprzedać do tartaku i pozyskać pieniądze na kolejne sadzonki).
w tm raczej wycinka i beton. Taka nowoczesnosc liberalna
w tm raczej wycinka i beton. Taka nowoczesnosc liberalna 26.09.2019, 15:24
Z zalesianiem w Tomaszowie wielu sympatyków nie znajdziesz, chociaż oczywiście masz racje.

Liberalizm w takim polskim, małomiastewczkowym wyobrażeniu kojarzy się z wybetonowaniem, upstrzeniem jakimiś gadzetami - najlepiej migajacymi, które psują się po dwóch trzech latach.

Plac Kościouszki który odnawiali a z 6 lat, jest tego najlepszym przykładem.

Dopierto obecna ekipa PiSowska wydrążyła w kamieniu torhcę otworów by posadzić kilkanaście drzew.

To jest raczej tak społeczność, która ludzi zaaganżowanych w politykę lokalną, ma pokroju - beton, stal, fontanna. Najlepiej pogrodzone, płatne.

mylisz się Pawełku
mylisz się Pawełku 26.09.2019, 15:39
Oczywiście znów się mijasz z prawdą - kwiecień 2014 to chyba jeszcze nie ekipa PISowska.
https://www.nasztomaszow.pl/wi…
Remont placu trwał od kwietnia 2012 do końca 2014 - trochę mniej niż 6 lat.
@mylisz się Pawełku Dzisiaj, 15:39
@mylisz się Pawełku Dzisiaj, 15:39 26.09.2019, 16:03
grzebali i zamykali już coś wcześniej. A drzew przybyło jakoś teraz ostatnio. To że czegoś nie ma na tym portalu to nie znaczy, że się nie wydarzyło.

Jakoś parę dni temu swoją zawodową autobiografie w Tomaszowie promował Andrea Anastazi były selekcioner siatkarskiej reprezentacji Polski. Tutaj ani słowa po tym :(

To samo z wybuchem bankomatu na Niebrowie... Także spokojnie z tymi pseudodanymi
jakub_olczyk
jakub_olczyk 23.09.2019, 11:36
Brawo Panie Krzysztofie! Sama petycja mi umknęła, a chętnie bym ją podpisał. I nawiązując do naszej krótkiej pogawędki na FB, to szybko Pan przeszedł od słów do czynu. Raz jeszcze BRAWO!
krzysztof_krasnodebski
krzysztof_krasnodebski 23.09.2019, 14:37
Jezeli magistrat nie zalatwi niezwolcznie (mam namysli tydzien czasu) tek sprawy, to beda kolejne podpisy. Tysiac, dwa moze trzy. Do skutku. Wiec moze jeszcze bedzle mial Pan okazje podpisać :) Miejmy nadzieje, że jednak nie bedzoe takiej potrzeby.
?
? 26.09.2019, 12:40
To jest jakies ultimatum :))?
krzysztof__krasnodebski
krzysztof__krasnodebski 26.09.2019, 17:06
Tak. To bylo ultimatum.
Gość
Gość 23.09.2019, 09:49
@krzysztof_krasnodebski /19:47/; Ani razu nie odniosłeś się merytorycznie do moich wątpliwości (a mnie pyt. o dane?). Jedynie obstajesz przy swojej słusznej sprawie wstawieniu tych oczyszczaczy powietrza, bo tak trzeba. No i niech będzie twoja racja. W końcu chodzi o całokształt.

One jednak nie uzdrowią sytuacji, a tym bardziej dzieci w przedszkolu, gdyż po wyjściu z niego nadal będą narażone na działanie zanieczyszczeń - dom, spacer, zajęcia na otwartym powietrzu. Trzeba z tym walczyć, ale akurat te oczyszczacze w tym przypadku nie pomogą. Ty dostaniesz super plusa za zaangażowanie, inni lepiej się pewnie poczują, bo niby coś zrobili - ale efekt tego będzie praktycznie zerowy (zdrowotny) - no może jakaś iskierka. Ale pewnie doskonale o tym wiesz. Cóż wstawiajcie, działajcie, trzymam kciuki. By było b.zdrowo.
krzysztof_krasnodebski
krzysztof_krasnodebski 23.09.2019, 10:37
Do koniecznosci zaopatrzenia wszystkich placowek edukacyjnych w oczyszczacze powietrza odnioslem sie merytorycznie w petycji. Wystarczy przeczytac ze zrozumieniem.

Walka z zanieszczyszczniem powietrza jest procesem dlugofalowym. Nie da sie ot tak pstryknac palcem i rozwiazac problemu.

Majac swiadomosc powyzszego nalezy podjac doraźne dzialania. Dzialania polegajace na bezposredniej ochronie zdrowia. Dziecko spedza 6 do 10 godzin w przedszkolu, szkole. To w zbiorowiskach ludzi dzieci sa najbardziej narazone. Na malej powierzchni oddychaja tym samym powietrzem z blisko trzydziestoma innymi.

To jest takie proste. Wystarczy chwile pomyslec i miec odrobine dobrej woli, ktorej Ci brakuje.
Mini Jack
Mini Jack 22.09.2019, 22:59
Zgadzam sie z powyzszym artykulem.Mieszkam z rodzina w okolicach ulicy Majowej i Orlej,niestety swiadomosc sasiadow zwiazanej z opalaniem domow jest bardzo niska,zebe nie powiedziec wrecz tragiczna.Z kominow domow w okresie gzewczym wydobywaja sie kleby smierdzacych supstancij ktore trudno nazwac.Nie jest to dym drzewny ani weglowy,w powietrzu czuc smrod plastiku oraz laminatu(plyt wiorowych,lakierowanych).Ludzie pala czym popadnie,nie liczac sie z konsekwecjami zdrowotnymi.A przeciez chodzi o zdrowie nasze oraz naszych pociech,tych ktorzy maja przed soba cale zycie.Uwazam ze katrole piecow w okresie grzewczym powinny byc nagminne,po to bysmy uswiadamiali nasze Tomaszowski spoleczenstwo o szkodliwosci trucia wlasnego spoleczenstwa.
Ja
Ja 22.09.2019, 21:25
Tomaszów jest na liście najbardziej zanieczyszczonych pyłami miast w Polsce. Cała Europa na nas patrzy. Ludzie żyją o 3-4 krócej co podaje GUS. Zachorowania na raka są wyższe od średniej (dane NFZ i GUS). Wszystkie dane statystyczne to potwierdzają.
Małe dzieci są w tym gettcie smogu powoli zabijane.
Samorząd na pierwszym miejscu ma dbanie o zdrowie i bezpieczeństwo mieszkańców.
Po co ta dyskusja?
Te oczyszczacze powinny tam być obowiązkowo od kilku lat!
krzysztof_krasnodebski
krzysztof_krasnodebski 22.09.2019, 19:47
Kilkanascie komemtarzy napisanych przez tego samego nieszczesliwego czlowieka, ktory za każdym razem podpisuje sie inaczej. W dodatku jest tak zmiszczony psychicznnie ze sam sobie lajkuje komentarze kilka razy a innym z uporem maniaka klika lapke w dol z kilku adresow IP. Nie myślcie ze tak wielu ludzi w tym miescie nie mysli racjonalnie. Wcale az tak zle nie jest :)
Papa
Papa 21.09.2019, 20:04
Ha ha No to jak w Tomaszowie nie ma smogu to nie ma go nigdzie
@Papa Dzisiaj, 20:04
@Papa Dzisiaj, 20:04 21.09.2019, 22:54
Namontujmy odświerzaczy, a jak dymiło tak niech dymi. Co tam. Dziadostwo na ulicach niech się dusi.

My w SUVach będziemy też mieli takie urządzonka (być może nawet refundowane, bo wiadomo miasto ma obowiązek itd), bo jeśli jeszcze tego nie wynaleziono to na bank jakiś innowator powiatowy, wertuje już AliExpress tudzież Wish'a. Chińczycy już projektują niezbędny ekłipment dla wyższej cywilizacji jaką jest 5% tomaszowian. Za 10 lat będziemy do nich jeździć do roboty. Brytyjskie uniwersytety już kwiczą, na ich mniejsze zaintersowanie i drenaż lepszych naukowców.

Tym bardziej, że większość z nas (w sensie lepiej urodzonych, mimo, że czasem bez szkół, ale z trzosem z PRLu), ma również chałupy z własnymi piecem. Ale panie to zupełnie co innego. No wiadomo :)

Ewentualnie dronem polatać, nawlepiać mandatów w ramach co miesięcznej łapanki biedaków. Majac komornika na koncie biedocie na pewno będzie starczać na właściwy węgiel. A może nawet solara.
Dachów TTBSu nie będzie trzeba tak często dziadostwu remontować. Będą wreszcie chętniej przychodzić do nas do roboty za 1300 zł. Po co im więcej? Skoro kwota wolna od zajecia jest dwie stowki wyższa. Te dwie stówy będiemy dawać w ramach premii, albo łaską pańską na świnta.

Nareszcie powrót do normalnych sprawiedliwych warunków współżycia społecznego. Tak jak było.

Kasuj Mariusz. Ludzie i tak to już widzą.
Ludmiła
Ludmiła 21.09.2019, 18:58
W tym miescie jest totalne zanieczyszczenie
Ludmiłko
Ludmiłko 22.09.2019, 00:14
ale przynajmniej póki co ruskie kule nie świstają
Renata
Renata 21.09.2019, 16:06
Dzieci nie powinny płacić za cudzą głupotę
kariko
kariko 21.09.2019, 14:08
W przynajmniej czterech przedszkolach:

- Warszawska / Zawaszka
- Sikorskiego
- Strzelecka
- Kombatantów na Niebrowie

to jest ABSURD.

Dookoła bloki, domki niepodłączone do ciepłowni bardzo daleko.

Bazując na Airly serwisie wskazującym zanieczyszczenie powietrza z Airly, to nawet podczas najzimniejszych dni w grudniu - styczniu zawsze w/w miejsca są na zielono.
Tak się akurat składa, że obserwuje w miarę regularnie te miejsca z powodów rodzinno-zawodowych.

Skoro tak dbamy o przedszkolaki, to może przyszłe przedszkola budować w miejscach gdzie nie ma niskiej emisji z domków?
varan
varan 21.09.2019, 21:15
W ostatnim okresie grzewczym bardzo dokładnie śledziłem zanieczyszczenie w mieście dwukrotnie w ciągu dnia o godz 14 i 20 , notując wyniki w swoim miejscu zamieszkania (okolice przedszkola na Sikorskiego) i najwyższy poziom zanieczyszczenia w mieście. W styczniu faktycznie na Sikorskiego było 11 dni mieszczących się w normie, ale jednak aż 20 poza normą, w lutym podobnie. Jednak to dane z godz 14, w godzinach porannych zapewne było gorzej. Natomiast okolice Warszawskiej i Zawadzkiej i Głównej to jedno z najbardziej zanieczyszczonych miejsc, gorzej każdego dnia było tylko w okolicach Szczęśliwa - Spalska - Żeromskiego. Tak więc pisanie że zawsze te miejsca są na zielono jest zwykłą bzdurą. Może napisz najpierw co to znaczy "Tak się akurat składa, że obserwuje w miarę regularnie te miejsca" ?
Bodaj w środę idąc od Wolbórki w stronę Piłsudskiego trzykrotnie poczułem swąd palonych tworzyw sztucznych, a mamy połowę września i 12-15 stopni na plusie za oknem.
Nie wiem, może trzeba zastanowić się nad pozwem zbiorowym przeciwko miastu, aby wreszcie wymusić jakieś realne działania, choćby takie jak w Krakowie (zobaczymy jaki efekt przyniesie zakaz spalania paliw stałych), który i tak w porównaniu z TM miał całkiem niezłe powietrze.
narav
narav 22.09.2019, 00:30
„W ostatnim okresie grzewczym bardzo dokładnie śledziłem zanieczyszczenie w mieście”

Jak większość z nas, to dziś to bardzo łatwe. Nie egzaltuj się.

Wprawdzie w małych miastach Airly nie ma mierników na większości terenu na temat którego dane publikują, na pytania o metodologie ich zbierania, reagują bardzo nerowowo, a można przecież ustawić mapkę tak by barwiła się na czuja. Wg analizy z google maps (gdzie zabudowa jednorodzinna / szeregowa to przeciez muszą dymić, a jak nie to na pewno przewiewa), ale kto tam będzie wnikał w takie szczególy.

Ważne jest że interes się kręci.

„Koszt uczestnictwa:
Sponsor czujnika opłaca roczną opłatę abonamentową w wysokości 79,00 zł netto miesięcznie.

*Umowa na min. 12 m-cy, płatna z góry za rok 948 zł netto.”

Źródło: Airly.eu

Weź to Varan, będziemy mieli pewność. A trzy dzielnie obok też obmierzysz z balkonu.
krzysztof_krasnodębski
krzysztof_krasnodębski 21.09.2019, 21:46
@varan szacunek za obiektywny komentarz i rzeczowa wypowiedz odnoszacs sie do stanu faktycznego.
@krzysztof_krasnodębski
@krzysztof_krasnodębski 21.09.2019, 21:58
Jeśli nie procent od sprzedaży to jakieś pieniążek na pewno tak. Pomógł.


Nizydz
Nizydz 21.09.2019, 18:57
Co ty piszesz człowieku. Nic nie wiesz Wystarczy wziąć dane airly i juz wiesz że to wlasnie najgorzej zanieczyszvzone miejsca. Ponad 1000% przekroczenia norm to NIC??? No mie moge co za głupoty. Tomaszow czysty miastem?
krzysztof_krasnodębski
krzysztof_krasnodębski 21.09.2019, 15:51
@kariko absurdem to jest wypisywanie tego typu bzdur i twierdzenie, że w Tomaszowie jest jakas strefa wolna od zanieczyszczeń powietrza.

Tak die sklada ze mamy wrzesień, a juz wczoraj czujniki zlokalizowane najblizej tych 4 placówek wskazywaly PM 2,5 powyzej 100 %. No chyba zeckorzystamy z dwoch roznych aplikacji airly :)

Podobnie absurdalny jest pomysl budowania przedszkoli w tych rzekomo czystych strefach miasta. Oznaczaloby to ze strony wladz miasta przyzwolenie na zly stan powietrza i zapowiadalo wieloletnią bierność w podejmowaniu działań zmierzajacych do eliminacji problemu smogu w naszym mieście.
Eliza
Eliza 21.09.2019, 12:58
Szybka akcja, szybki pieniądz. Mam nadzieje, że jeśli magistrat się na to zdecyduje to będzie rozpisany, a przede wszystkim należycie ogłoszony przetarg. I nie prefereowane tym razem tomaszowskie czy „podtomaszowskie” podmioty. Te urządzenia będzie trzeba wymieniać średnio raz na 2 lata, dużo częsciej, odpłątnie rzecz jasna serwisować. Nie każdy ma dzieci w przedszkolu, skłądać się będzie musiał każdy z nas.
Szereg podobnych potrzeb można wymyślić, przez Facebooka skrzynknąć znajomych, pojeździć nawet do nich po te podpisy i „ i to nie podlega dyskusji, jak rownież to, że jest problem”
krzysztof_krasnodebski
krzysztof_krasnodebski 21.09.2019, 13:09
@Eliza takim tokiem rozumowania to miasto nie musi interesowac sie chorymi bo przeciez zdrowi będą sie na to skladać. Olać niepelnosprownych, bo przeciez my mamy rece i nogi, czemu mamy za to płacić?
Bardzo adpoleczne podejście.

Prosze nie wprowadzać dezinformacji. Urzadzenia nie sa kosztowne w eksploatacji, nie trzeba bedzie ich wymieniac co dwa lata. Chyba ze dysponuje Pani jakims konkretnym zrodlem w kwesti serwisowania i eksploatacji tego typu urządzeń, to prosze je podac. Z pewnością każdy z checią sie zapozna.
Gość
Gość 21.09.2019, 11:17
No szkoda bardzo w szkole i w przedszkolu wdychają tak zanieczyszczone powietrze, a w domu u swoich rodziców będą wdychać sam czysty tlen. Rodzice ten tlen zapewne kupują na rynku na litry dla swoich kochanych pociech. Paranoja. K.Krasnodębski u siebie w domu też ma taki oczyszczacz powietrza, by się nie udusił? Ciekawe?
krzysztof_krasnodębski
krzysztof_krasnodębski 21.09.2019, 12:44
Tak, mam tez w domu oczyszczacz powietrza od trzech lat. Wielu moich znajomych ma. Polecam kazdemu kto moze sobie finansowo pozwolic.

Miasto jest organem prowadzacym zlobek, przedszkola i szkoly podstawowe. Ochrona zdrowia w placowkach edukacyjnych jest obowiazkiem miasta i to nie podlega dyskusji, jak rownież to, że jest problem.

Zwykla ignorancja jest (a moze problemem z czytaniem ze zrozumieniem) twierdzenie że problemu zanieczyszczonego powietrza nie w miescie nie ma. Bagatelizowanie skutków, danych statystycznych, naukowych to zwyczajna glupota.

Dlatego tez Wladze Miasta zajma sie tym problemem, chocby pod petycją mialo podpisac sie nie kilkaset jak do tej pory, ale kilka tysiecy mieszkanców.


MS
MS 21.09.2019, 11:39
Może cie to zdziwi, ale oczyszczacze są w wielu tomaszowskich domach. Szczególnie w tych, w których rodzice troszczą się o zdrowie własnych dzieci.
l
l 26.09.2019, 15:27
giną komentarze widzę
Magdalena
Magdalena 21.09.2019, 11:22
Jak malo mozgu trzeba miec zeby napisac taki kretynski komentarz. Wspolczuje.
Gość
Gość 21.09.2019, 12:52
@Magdalena - posiada w domku taki specjalistyczny sprzęt? Rodziny w TM z takim oczyszczaczem powietrza to mały promil wśrod ludności Tomaszowa. Ja nie znam nikogo kto miałby go w swoim domu. Więc to jakiś rarytas, a wręcz teraz nawet może będzie na niego moda. Efekty ciężko wyczuć, ale kasę trzeba wydać. Jakieś firmy na tym zrobią niezły interes, jak się to podkręci jeszcze mocniej. Biznes i już.
krzysztof_krasnodebski
krzysztof_krasnodebski 21.09.2019, 13:01
@Gość z jakiego zrodla sa te dane, że rodziny posiadajace w Tomaszowie oczyszczacz to maly promil?

Jesli nawet tak jest, to moze warto poczytac wiecej na ten temat zamiast nie majac żadnej wiedzy wypowiadać sie na temat skutecznosci tego typu urządzeń.
uff
uff 26.09.2019, 12:53
A z jakiego zrodla sa pana dane, ze to tak chodliwy w Tomaszowie sprzet? Przygotowujac taki skok na publiczna kase, mogl pan chociaz obdzwonic najwieksze elektromarkety z takim pytaniem. A nie zapierac sie teraz w kolko tym samym, ze nie mamy pojecia tylko pan sie zna.

Nie ma pan ani wyksztalcenia w tym kierunku, ani zadnego dluzszego doswiadczenia. Jeszcze niedawno chodzil pan po bazarze z Palikotem, wiec wodac, ze to kolejny. Pomysl na zycie
Do KK
Do KK 21.09.2019, 13:13
Gość z Dzisiaj, 12:52 poczytał coś wiecej niż foldery sprzedawców, czy tekściki po których pierwszym akapicie, wyczuwalne jest, że są sponsorowane i wyszło mu, że zdania są podzielone.

Tak jak przy fajkach - zwykłych i elektronicznych. W przypadku chorób płucnych to są zwykle badania które muszą trwać latami.

I proszę się tak nie denerować. zawsze może pan albo zakupić do przedszkola swojego dziecka samemu, albo zaproponować coś w ramach budżetu obywatelskiego.

A nie tylko łapkę wyciagać po wspólne.
krzysztof_krasnodebski
krzysztof_krasnodebski 21.09.2019, 13:22
@Do KK wcale sie nie denerwuje. Tak jak napisalem pod petycja podpisalo sie kilkaset osob, ale jak bedzie potrzeba podpisze sie kilka tysiecy. Wsrod nich beda nawet Ci ktorzy nie maja dzieci, ale myslacy bardziej odpowiedzialnie zdroworozsadkowo niz "Gosc"

I kazdy "wyciagnie lapke po wspolne" czyki rowniez po swoje.
Gość
Gość 21.09.2019, 14:02
Rozumiem, że jak już będą te oczyszczacze w tych przedszkolach to troskliwi rodzice (od petycji) tych dzieci po 2 egz. kupią do swoich domów, by była ciągłość tego czystego powietrza dla nich. Bo w przeciwnym razie takie doraźne oczyszczanie płuc chyba niekoniecznie przyniesie oczekiwane rezultaty zdrowotne. Może się mylę? Następnie trzeba pomyśleć o kolejnych już szkołach, miejscach pracy itp. dla nich. Kiedy będą starsi to złe powietrze już im nie zaszkodzi? Czy raczej samo już wtedy się oczyści i będzie super? Jest to jakiś nowy początek, era oczyszczaczy i innych udoskonaleń. Idziemy do przodu.
komentarz jak każdy inny
komentarz jak każdy inny 21.09.2019, 12:17
Terror na dzieci? :))

Może niech się rodzice zrzucą i kupią gdzie uważają za stosowne.

Przedszkola są również na wietrznym Niebrowie, wśrod kilku blokowisk również.
To raz.

Dlaczego całe miasto ma się na was - rodziców przedszkolaków składać.
To dwa.

Jeśli przedszkola to dlaczego nie podstawówki? To trzy.

Niech się pani nie egzaltuje, a przynajmniej nie tak prostacko, bo mało kogo to już przekonuje. To cztery.

Pa.
MS
MS 21.09.2019, 14:37
Jak ja lubię osoby opowiadające o wzorcach rodziny i opiece nad dziećmi, kiedy sami tych dzieci nie posiadają. Wypisz wymaluj jak jeden jegomość z Żoliborza. A papier i zużyte reklamówki do pieca...
4
4 25.09.2019, 07:30
oj malutki jesteś, że taki komentarz cię dotyka. Malutki.
@MS, Dzisiaj, 14:37
@MS, Dzisiaj, 14:37 21.09.2019, 23:05
Dom dr Jarosława Kaczyńskiego, ktorego zajmuje połowę, który odziedziczył po rodzicach, przy Mickiewicza 49 na warszawskim Żoliborzu (róg Mickiewicza i Potockiej), jest podłączony do sieci ciepłowniczej. Od wielu lat, jak większość ulicy. Mickiewicza od Ronda Wilsona do wiaduktu.

Nie będąc tam nigdy można się domyślić po zdjeciach domu.

Po drugiej stronie Mickiewicza wybudowano niedawno coś o podobnym metrażu. Od razu było do sprzedania. Z ciekowości zatelefonowałem - 2 miliony, no ale też wiem, że jest ogrzewany z miasta.

Mieszkanie Kaczyńskieg jest mniejsze od większości tych z domków szeregowych wzdłuż Wierzbowej w Tomaszowie.

Na dzieci w Polsce, mimo, że swoich nie ma, dał pierwszy od Bolesława Bieruta, a wcześniej Piłsudskiego.

Tak, w wielu obszarach jest dla mnie wzorem.
Gość
Gość 21.09.2019, 19:41
Wzorzec rodziny i opieka nad dziećmi nie ma tu przecież nic do rzeczy. Chodzi tylko o wykazanie samej skuteczności tej metody. Jaki pozytywny efekt jako całość przyniesie zainstalowanie tych oczyszczaczy tylko w przedszkolach. Dzieci będą już zdrowsze? Po pobycie 8-11 godz. w strefie oczyszczacza wrócą do domu, gdzie go nie ma. Rodzice wychodzą z tymi dziećmi przecież na spacer, inne zajęcia, w zależności od pory roku. I co, wtedy nie są narażone na wdychanie zanieczyszczeń? Przez ww działania jedynie co można tylko ciut zmniejszyć ciągłość oddychania przez nie tym fatalnym powietrzem. Inaczej to jak na filmach SF musiałyby te dzieci chodzić w jakiś spec kaskach izolujących - a podających tylko czyściutkie powietrze. Czy to, aby nie jakiś matrix? No może za parę lat? Nie mam nic przeciwko walce z zanieczyszczonym powietrzem, ale chyba nie tędy droga. Brak kompleksowych rozwiązań. Jedynie dużo szumu, efektów brak. I te oczyszczacze nic nie dadzą, dzieci od nich zdrowsze nie będą, ale oczywiście jest wolny wybór.

Pozostałe