Kiedy warto zacząć się pozycjonować i jak długo trzeba czekać na rezultat?

  • 03.10.2019, 10:29
  • Mariusz Strzepek
Kiedy warto zacząć się pozycjonować i jak długo trzeba czekać na rezultat?
Bez skutecznej reklamy trudno myśleć o rynkowym sukcesie, zawsze jest to jednak jeden z szeregu wydatków, toteż planowaniu takich działań towarzyszą pewne dylematy. Pozycjonowanie to metoda, którą charakteryzuje znakomita skuteczność, uzyskanie spodziewanych efektów wymaga jednak pewnej cierpliwości. Już samo to oznacza, że nie warto zwlekać z nawiązaniem współpracy  z profesjonalną agencją i rozpoczęciem tego rodzaju działań. Nie jest to jednak jedyny powód.

Unikaj ponoszenia zbędnych kosztów i uzyskuj przy tym najlepsze efekt

Nie jest dziś tajemnicą, że nakład i charakter pracy, jaki konieczny jest do skutecznego wypozycjonowania strony znacznie się w ciągu minionych lat zmienił. Na znaczeniu bardzo zyskała optymalizacja, która obecnie oznacza konieczność zajęcia się wieloma aspektami funkcjonowania witryny. Póki jej nie ma, pracować nie ma nad czym, jednak jeśli webmaster z agencji SEM będzie mógł przystąpić do pracy dopiero po zakończeniu jej budowy, z dużym prawdopodobieństwem poświęci na to dużo czasu i wprowadzi bardzo liczne zmiany. A po cóż dwa razy tworzyć to samo i ponosić związane z tym koszty? Tym bardziej, że w przypadku np. dobrze przygotowanego, bezpiecznego sklepu internetowego, są one przecież znaczne. Oszczędzaj więc swoje pieniądze i dobrze planuj wydatki!

Obecnie, by stworzyć witrynę, która ma być wysoko oceniona przez algorytmy Google, musimy zadbać m.in. o jej odpowiednią nawigację, postać adresów, szybkość ładowania, czy łatwość wyświetlania na urządzeniach mobilnych, a to tylko część istotnych aspektów. Jeśli więc dopiero tworzymy sieciową wizytówkę nowego przedsięwzięcia, albo właśnie zamierzamy zlecić jej odświeżenie, to jest jednocześnie najlepszy moment na to, by rozpocząć pozycjonowanie stron firmowych. Nie zwlekaj!

Pozycjonowanie stron wymaga cierpliwości, jednak efekty wynagradzają ją z nawiązką

Kolejna rzecz, z której trzeba zdać sobie sprawę, to to, że droga na szczyt listy wyszukiwania musi niestety trochę trwać. Jak przypominają specjaliści z firmy AFTERWEB, żaden rzetelny fachowiec nie będzie obiecywał błyskawicznych efektów. W praktyce wszystko zależy od konkretnych uwarunkowań a więc aktualnego miejsca na liście rezultatów oraz siły i liczebności konkurencji. Inaczej trzeba podejść do promowania np. ośrodka sportów zimowych w takim mieście jak Bielsko-Biała, a inaczej w lokalizacjach bardziej od gór odległych. Dobra strategia, którą można nakreślić po wnikliwej analizie sytuacji i stanu domeny, od której specjaliści zaczynają swoją prace, pozwala osiągnąć cel w jak najkrótszym czasie – nawet, jeśli dotyczy to strony zupełnie nowej. Z reguły jednak musi to trwać kilka miesięcy. Pozycjonowanie jest skuteczną metodą dotarcia do licznych użytkowników sieci – każdy dzień zwłoki i każda pozycja dzieląca Cię od szczytu to zatem zamówienia i kontakty, które zbierze ktoś inny. A więc, kto pierwszy, ten lepszy! Do dzieła!

Mariusz Strzepek
Podziel się:
Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe