Marketing z prawdziwego zdarzenia. Pozycjonowanie w Google sprawi, że klienci sami zaczną do Ciebie przychodzić

  • 31.10.2019, 14:48 (aktualizacja 03.11.2019, 17:54)
  • Mariusz Strzepek
Marketing z prawdziwego zdarzenia. Pozycjonowanie w Google sprawi, że klienci sami zaczną do Ciebie przychodzić
Zdobycie uwagi konsumenta na swojej ofercie to ekstremalnie trudne zadanie. Tym bardziej, że odbiorcy są atakowani przekazem marketingowym z każdej strony i większość z nich najzwyczajniej w świecie ignorują. Z tego względu strategie promocyjne oparte na nachalnym nagabywaniu trzeba zmienić – poniekąd odwrócić o 180 stopni. Wystarczy tylko odpowiednio prowadzić oraz pozycjonować firmową witrynę www w Google, a potencjalni klienci zaczną przysłowiowo walić drzwiami i oknami.

Żeby firmowa strona internetowa zaczęła dla Ciebie zarabiać, musisz wzbudzić zainteresowanie odbiorców

Użytkownik wyszukiwarki samodzielnie decyduje, co i kiedy chce zobaczyć. Zadaniem dla przedsiębiorców jest zadbanie o to, aby wybrał właśnie ich serwis www. Dostępne statystyki, a także badania na temat zachowań internautów jasno wskazują, że największą popularnością cieszą się strony z czołowych pozycji w rankingach Google. Pierwsze miejsce gwarantuje od 40 do 60% udziału we wszystkich kliknięciach – konkretne rezultaty zależą od branży, lokalizacji i wielu innych czynników. Z kolei witryny z pierwszej strony wyników wyszukiwania zgarniają łącznie aż 95% wejść. Biorąc pod uwagę liczbę stałych użytkowników serwisu, pozycjonowanie stron internetowych w Google  daje zdecydowanie największe możliwości pozyskiwania nowych klientów. Eksperci z agencji INSEO twierdzą, że żadna inna kampania w ramach e-marketingu nie przyniesie tak dużych korzyści. Skoro amerykańskiego serwisu używa ponad 94% internautów z Polski, to wnioski nasuwają się same. Obecność w TOP 10 SERP na istotne zapytania gwarantuje wzrost zainteresowania konsumentów o kilka rzędów wielkości.

Pozycjonowanie stron internetowych w Google realnie zwiększa zarówno ruch, jak i sprzedaż

Oczywiście same wejścia do serwisu www jeszcze nic nie dają – to od jego zawartości zależy, czy internauta stanie się klientem. Albo podczas tej samej sesji (dotyczy przede wszystkim sklepów internetowych), albo w niedalekiej przyszłości. Wysokie miejsce w wyszukiwarce automatycznie sprawia, że użytkownik darzy daną firmę większym zaufaniem. Tym samym przekonanie go do zakupów bądź skontaktowania się w celu zamówienia usługi staje się znacznie łatwiejszym zadaniem. Korzyści wizerunkowe wynikające z pozycjonowania stron internetowych w Google mają niebagatelny wpływ na zyski finansowe. Po wygodnym usadowieniu się w okolicach samego topu można liczyć na to, że liczba odwiedzin unikalnych użytkowników podskoczy nawet o kilkaset procent. Jak to się przełoży na sprzedaż? Według szacunków INSEO wzrost przychodów sięgnie nawet 70% na przestrzeni kilku miesięcy – rzecz jasna każdy przypadek należy traktować indywidualnie, ale to bardzo wymowny przykład.

Mariusz Strzepek

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe