Przewodniczącym powołanego do życia zespołu został wicestarosta Leszek Ogórek. Jego skład uzupełniają: Adam Koziełek, Dariusz Żeleźny, Anna Przybyłkowicz, Wiesława Starosta, Sławomir Bernacki, Karolina Pittner-Wąchała, Beata Zysiak i Piotr Fiałkowski.
- Powołaliśmy zespół, który będzie spotykał się regularnie. Trzeba przyspieszyć z pracami. To, co leży po stronie samorządu powiatowego, to przede wszystkim podjęcie wszelkich możliwych działań, żeby ta inwestycja znalazła się w programie rządowym „100 obwodnic dla Polski” - mówi Starosta tomaszowski Mariusz Węgrzynowski
- Zespół będzie w sposób ciągły i nieprzerwany zajmował się wszystkimi sprawami związanymi z projektowaniem, ale później ‒ mam nadzieję ‒ przeistoczy się w grupę nadzoru inwestorskiego. Bardzo dużą rolę przypisujemy panu staroście i liczymy na jego pomoc i wsparcie także jego służb, ponieważ jest to samorząd, który obejmuje swoim obszarem i miasto, i gminę wiejską, a na obszarach tych właśnie gmin przebiegać będzie obwodnica. Wszystkie nasze wspólne działania będą sygnowane podpisem starosty i muszą na czas trafiać do konkretnych resortów ‒ czy to ministerialnych, czy do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska i wielu innych instytucji, z którymi musimy naszą inwestycję uzgodnić - dodaje Prezydent Tomaszowa Mazowieckiego Marcin Witko
- Będziemy aktywnie działać w tym zespole. Będą oddelegowani do niego nasi najlepsi ludzie, którzy na co dzień zajmują się inwestycjami i rozwojem gminy, mamy nadzieję, że będą służyć swoją wiedzą i doświadczeniem. Najważniejsze teraz to zdobyć dofinansowanie, bo to zawsze jest największy problem. To droga inwestycja i potrzebujemy w tym zespole ludzi, którzy potrafią się poruszać w tym zagadnieniu i te środki zdobywać. To ważna inwestycja dla miasta, ale i terenów przyległych. Dzięki niej nasz region będzie się mógł rozwinąć gospodarczo - przekonuje Wójt gminy Tomaszów Franciszek Szmigiel. I trudno się wójtowi dziwić, ponieważ to właśnie jego gmina czerpie główne korzyści z kopalni biała Góra, której pojazdy są zmorą dla części mieszkańców Tomaszowa Mazowieckiego.
Oczywiście planowana obwodnica ma też umożliwić transport piasku z kopalni Grudzeń Las do huty szkła w Niewiadowie. Rzecz jednak w tym, że kierowcy i tak będą wybierać najkrótszy wariant przez Tomaszów Mazowiecki a więc ulice Białobrzeską i Szczęśliwą. Nie powstrzyma ich (tak i obecnie nie powstrzymuje) ograniczenie tonażu na dwóch mostach do 30 ton. Ograniczenie to istnieje obecnie i jest ono notorycznie lekceważone. Podobnie zresztą jak w przypadku mostu na rzece Pilicy na ulicy Modrzewskiego.
Warto tu zauważyć, że obiekt już wymaga remontu. Jest więc tylko jedno skuteczne rozwiązanie problemu. To transport piachu za pomocą kolei, której bocznice posiadają obie duże kopalnie. Argument, że huty nie posiadają własnych bocznic jest mało przekonywujący, bo niby dlaczego mają się o to martwić mieszkańcy naszego miasta, którym proponuje się wycinkę resztek lasów, stanowiących płuca zatrutego do granic możliwości Tomaszowa.
Wczoraj o poprawę bezpieczeństwa na drodze S12 protestowali mieszkańcy Sulejowa. Liczba ciężarówek przejeżdżających przez ich miejscowość każdego dnia jest zatrważająca. Po budowie tomaszowskiej "obwodnicy" część ciężarówek może ruszyć właśnie w naszym kierunku. Droga przebiegać będzie w bezpośrednim sąsiedztwie Grot Nagórzyckich, przez tereny leśne i rekreacyjne. Przetnie ścieżkę rowerową w kierunku Nagórzyc. Ma być drogą powiatową ale władze powiatu zamierzają zabiegać o jej przejęcie przez Zarząd Województwa.
Polecamy również
Napisz komentarz
Komentarze