E-commerce: przyszłość sprzedaży

  • 19.12.2019, 13:49 (aktualizacja 19.12.2019, 13:58)
  • Mariusz Strzepek
E-commerce: przyszłość sprzedaży
  E-commerce, czyli handel internetowy, z każdym rokiem rozwija się coraz bardziej dynamicznie i w coraz większym stopniu przejmuje funkcję tradycyjnych form kupowania oraz sprzedawania produktów. Czy taka strategia sprawdzi się w przypadku twojej działalności? Co warto wiedzieć na temat handlu za pośrednictwem sieci? Gdzie szukać przydatnych informacji?

Czym właściwie jest e-commerce?

E-commerce oznacza handel elektroniczny. W skrócie można zdefiniować go jako kupowanie i sprzedawanie towarów oraz usług za pośrednictwem Internetu. Transakcja może być całkowicie wirtualna (jak kupno gry w serwisie streamingowym i korzystanie z niej online) lub przebiegać po części w rzeczywistym świecie (na przykład zamówienie paczki kurierem).

Czy to dobra strategia dla ciebie?

Handel elektroniczny posiada wiele zalet. Przede wszystkim umożliwia on obniżenie kosztów, ponieważ potrzebne jest mniej przestrzeni i personelu, które stanowią niezbędny element tradycyjnych sklepów czy punktów usługowych. Poza tym, takie zakupy są znacznie wygodniejsze dla klientów, którzy mogą załatwić wszystkie sprawunki bez wychodzenia z dom i mają dostęp do znacznie większej ilości towarów. To doskonała strategia dla wielu przedsiębiorców - w szczególności warto zwrócić na nią uwagę, jeżeli dopiero rozpoczynasz prowadzenie własnego biznesu lub pragniesz rozszerzyć swoją dotychczasową działalność i zdobyć nowych klientów.

Co warto wiedzieć na temat handlu w Internecie?

Wiele osób kojarzy nazwę e-commerce, jednak nie zna istotnych faktów związanych z taką strategią handlową. Warto na przykład dowiedzieć się, co oznacza termin konwersja e-commerce, na czym polega pozycjonowanie twojego sklepu w Internecie lub czym jest aov marketing - ekomersiak to blog, na którym znajdziesz odpowiedź na te i wiele innych pytań na temat handlu za pośrednictwem sieci.

Gdzie znaleźć przydatne informacje?

Jeżeli planujesz rozpocząć działalność sprzedażową za pośrednictwem Internetu lub po prostu interesuje cię ten temat, warto poszukać informacji w wiarygodnych i sprawdzonych źródłach. Blog o ecommerce prowadzony przez osobę znającą się na rzeczy lub tematyczny kanał na YouTube pozwolą ci rozszerzyć wiedzę i poznać praktyczne wskazówki dotyczące handlu elektronicznego. Dobrym źródłem wiedzy mogą być też fora internetowe, na których użytkownicy dzielą się swoimi doświadczeniami - taka forma pozwala na poznanie opinii nie tylko sprzedawców, ale również klientów.

 

Mariusz Strzepek

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe