Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 19 marca 2024 06:35
Reklama
Reklama

Dworzec jaki jest... każdy widzi

PKP SA. realizuje obecnie pierwszą edycję Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023. To gigantyczne przedsięwzięcie, niespotykane w najnowszej historii Polski. Dzięki niemu zmodernizowanych i zbudowanych od podstaw zostanie łącznie 189 dworców. Według danych PKP wartość przedsięwzięcia wyniesie około 1,6 mld zł. Najważniejsze jeste jednak to, że nowe dworce pojawią się w małych miejscowościach. Często mniejszych niż Tomaszów Mazowiecki. Na terenie województwa łódzkiego zaplanowano 10 inwestycji. Wśród nich przebudowa dworca w Koluszkach, Rokicinach i Łodzi Kaliskiej. Nasze miasto na mapie kolejowej się nie znalazło. Dlaczego? Być może nikt o to nie zabiegał. Tymczasem dworzec jest w katastrofalnym stanie. Podróżnych wita w stylu mickiewiczoskim, bo śmieszy, tumani, przestrasza...

Inwestycje, o których mowa, finansowane są z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, oraz ze środków własnych kolei. Obecnie PKP przygotowuje się do realizacji kolejnej edycji programu, który objąć ma kolejne 150 lokalizacji. Następne dworce będą więc modernizowane albo powstaną w ich miejsce obiekty, zwane Innowacyjnymi Dworcami Systemowymi. Z informacji, jakie do nas docierają również wynika, że i w tej edycji nie znajdziemy się na liście miast, które będą cieszyć się "dworcową inwestycją". Tymczasem, jak nas widzą, tak o nas piszą.  

 Władze PKP SA zastrzegają sobie, że uruchomienie drugiej części programu dworcowego uzależnione jest od otrzymania przez spółkę dodatkowych środków na ten cel. Nie oznacza jednak, że stań o remont nie powinniśmy czynić. Tym bardziej, że wszystkie zmodernizowane i nowe dworce będą audytowane pod względem przystosowania ich do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.To wyzwania zarówno dla władz miasta, jak i powiatu. 

Dla Tomaszowa Mazowieckiego niezwykle ważnym jest dobre skomunikowanie ze stolicą regionu. Dotyczy to nie tylko komunikacji drogowej, ale także kolejowej. Dodatkowe połączenia dostowane do potrzeb osób dojeżdżającycyh do pracy lub na wyższe uczelnie w Łodzi już zaczynają się pojawiać (co bylo zawsze źrółem krytyki). Warto więc być może te dostosować i dworzec do współczesnych warunków cywilizacyjnych


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Zwolennik asfaltu 14.02.2020 19:04
Dworzec byl stosunkowo niedawno bo w 2005 roku remontowany. Widzac co sie dzieje na trasie otwockiej z Warszawy, to naprawde nie jest zle. A tam nawet planowali wyburzenie tych zabytkowych wiat... Co do nawierzchnii peronu... jednym sie podoba innym nie, ale zwroccie uwage, ze do asfaltu wraca sie w takich ciagach pieszo-kółkowych. Warszawa tak utwardza ostatnio wiele alejek w parkach. Podkreslam w parkach. Asflat jest bardzo praktyczny. Panie Romku, ostatecznie wyrosl z Pana wielki, mądry Chłop, wiec czas przepracowac te traume bucikow wciaganych przez czarna magme na dworcu, bo to byla zwyczajnie Pana wyobraznia. Warto ja wykorzystac, w czym innym jak zniechecanie ludzi do tramsportu zbiorowego. U nas poki co, nadal gladko. Od ponad 40 lat Plyty mama byc? Pekaja szybciej niz kruszy sie asfalt. Jesli ten ma ponad 40 lat to i tak duzo lepiej sie trzyma niz plyty majace tyle samo. Pekaja, krusza sie, w koncu znikaja, jest klepisko.

romek 14.02.2020 23:06
To co tam jest nawet obok asfaltu nie stało. Chcesz umówimy się w lato w upalny dzień i sobie tam staniesz w słońcu, albo po prostu podjadę zrobię filmik i podrzucę tu administratorowi. Ja wiem, że ty wszystko potrafisz wytłumaczyć - jakby było nowe to byś pisał, że super wreszcie po 30 latach złodziejstwa ktoś wyremontował dworzec. Jak nie jest przy tym robione to piszesz, że świetnie, że nic nie robią bo to stare just super ekstra i dobrze, że nie ruszają. Cieszę się, że wiesz lepiej ode mnie co jest moją wyobraźnią, a co nie. Tak to prawda stare płyty chodnikowe, które były kładzione na słabo ubitą ziemię były jeszcze gorsze niż ten "asfalt", ale teraz perony robi się tak jak w Opocznie, Koluszkach czy Piotrkowie, a ostatnio nawet w Słotwinach z dużych ciężkich płyt, które nie pękają i się nie odkształcają.

Ma błyszczeć i świecić! Do roku po remoncie. 15.02.2020 00:33
” (...) ale teraz perony robi się tak jak w Opocznie, Koluszkach czy Piotrkowie, a ostatnio nawet w Słotwinach z dużych ciężkich płyt, które nie pękają i się nie odkształcają” Że są nowe nie znaczy, że nie pękają. Na perony często wjeżdża ciężki sprzęt bo nie wszystkie naprawy wykonują z szyn. Byłeś na dworcu podczas olbrzymich upałów, to naiwerzchnia się lepiła. Nie brudzi, jedynie robi „złe” wrażenie. Modernizacja stacji na szybko może skurkować wyrzuceniem de facto bufetu, bo wzrośnie zapewne czynsz „no bo panie standard został podwyższony” i ustawieniem automatów, które w tym miejscu, mimo kamer będą dewastowane. Co więcej, znająć już ułańską fanstazje modernizatorów, może pojawić się pomysł kładki nad torami „bo panie, nie sposób przejść tera przez tory. To niebezpieczne” Co będzie skutkować de facto odcięciem ludzi na wóżkach do drugiego peronu. Będzie być może winda która co drugi tydzień będzie wymagała naprawy ”bo paproch dostał się w mechanizm”, a ostatecznie jej konserwacja będzie zarzucona i pozostanie jedynie wspinanie się na 50 schodów, by przejść cztery szyny. Dzisiaj jest stajcja bez barier architektonicznych, na których poza „Małym Frankiem” zastrzelonym podczas okupacji niemieckiej przez Gestapo, nikt do tej pory nawet nogi nie złamał.

błyszczeć i świecić 15.02.2020 00:47
Peronów w Opocznie nie znam, ale w Koluszkach to też nie było potrzebne. To jest obielenie niewygodnej chałupy, a nie żadna modernizacja. Ducha można wyzionąć włażąc po tych schodach. Gdyby komuś zależało na poprawieniu stacji, to tam powinny być przejscia podziemne, owszem też ze schodami, ale na pewno nie tyloma.

biś 15.02.2020 00:58
W Tomaszowie jeśli stacja ma być na poważnie dofinansowana, powinien być zapewniony transport do Łodzi i Warszawy, umożliwiający codzienną tam pracę i mieszkanie w tutaj. Tak podrożuje codziennie mnóstwo ludzi mieszkających 70-100 km na wschód od Warszawy. Pociągi rano pełne, że nie ma gdzie usiąść bo nadal koleją jest taniej niż własnym autem. Nie jest to oczywiście komfortowe wstawać o 4 rano by dostać się na 8 do pracy ( godzina na ogarniecie się przed wyjściem, godzina pociagiem, godziny na spokojnie na dostanie się często na drugą stronę Warszawy, ale frekwencja w tych pociagach z linii otwockiej pokazuje, że jest na to zapotrzebowanie. U nas byłoby tak samo. Z oddalonego o 40 km od Warszawy Otwocka, mnóstwo młodzieży uczy się w warszawskich liceach, mimo, że mają swoje szkoły na miejscu. Młodsi nie, ale licealiści już tak. Kasa powinna iść przede wszystkim na trakcje, w drugiej kolejności na tabor. W drugiej kolejności, bo mimo, że pociag nowy, to nie może jechać szybciej niż 60-100, bo tory liche. Dworce to są już du.p.erele. Zamiatać codziennie, ściany od czasu do czasu podmalować, to wszystko.

Justyna 14.02.2020 11:54
Dworzec PKP czy Dworzec Autobusowy jest wizytówką miasta, dla przejeżdzających przez Tomaszów podróżnych. Raczej bardzo negatywnie wygląda nasze miasto zza szyb pociągu czy autobusu. Nie dosyć że zniszczono nam Dworzec Autobusowy jeden z ładniejszych wówczas w centralnej Polsce. To teraz Dworzec PKP sprawia wrażenie bardzo niechcianego budynku podworcowego, bez kas, okienka z informacją i poczekalni dla podróżnych. A może już czas to odmienić aby było lepiej, nieprawdaż panowie ze statuetkami przyjaciół Tomaszowa?

d 15.02.2020 00:39
Jeśli „modernizacja” miałaby pozostawić po sobie coś takiego jak teraz obserwujemy na Warszawskiej – czyli błoto zamiast trawników a emeryci z Niebrowa jak się przemykali po chodnikach tak się przemykają, to może podziękujemy za „odnowienie" stacji. Warszawska nie jest wizytówką? Rzygać się chce już od soboty do poniedziałku tylko od koszy pozostawianych na ulicy na cały weekend. Często przez pijaną młodzież wracajacą z miasta w nocy z sobty na niedziele, wywracanych. To jest slums nie główna ulica miasta. Łódź nam wyremontowałą ulicę...

d 15.02.2020 00:41
emeryci z Nebrowa na rowerach. Bo o brak ścieżki rowerowej (tylko po jednej stronie!), tutaj chodzi. Jest na nią miejsce. Pół metrowy kontrpas zamiast błotny „trawników”

Beata 14.02.2020 09:49
Nieprzyjemnie nawet tam czekać lepiej na dworze marznąć, ponieważ w środku jest smród z kanalizacji i nieprzyjemnie. Na zewnątrz tylko ma wygląd jako taki. Teraz tyle studentów i dorosłych jeździ pociągami, aż się prosi żeby odnowić

Nielegalne spuszzanie ścieków do studzienek miejskich nadal trwa! 14.02.2020 20:25
Smród z kanalizacji to jest wina nielegalnie odprowadzanych ścieków przez cichych szambaiarzy czyli biznesików typu „kupię sobie bekę na kółkach będę taniej opróżniał szamba z domków bo pod wieczór spuszczę to osbie do studzienki miejskiej” do której włazy często są na prywatnych posesjach. Co ma do tego dworzec i PKP? Śmierdzi od tego nawet w Kauflandzie, przy kiblach wieczorem. Bo o ile na sklepie nie ma otworów, to z umywalek i kibli przy spuszczaniu wody, to bucha. Cała beka szamba zrzucana do miejskiej studzienki 100-500 metrów od marketu. Urzędnicy z Kępy! Proszę zwróćcie na to uwagę. Przynajmniej kilku typów to w Tomaszowie robi. Legalnie ścieki odwozi się do oczyszczalni na Henrykowskiej, no ale za to się płaci.

gość 13.02.2020 21:18
Zmodernizują razem z obwodnicą.... Taki czarny humor...

€rnst $tavro B£ofeld 13.02.2020 21:00
Najważniejsze to poprawa bezpieczeństwa na linii kolejowej. Chcemy jeździć szybciej, połączeń ma być więcej etc. Aby te kryteria były spełnione tomaaszowski dworzec (linia kolejowa) musi stać się bezpieczniejszy. Sam budynek nie jest najgorszy. Najważniejsze aby było w nim oraz dookoła czysto.moze parking jest dobra inwestycja, dla osób dojerzdxajacych autkiem z dalszych okolic. Ten obecny trudno nazwać parkingiem. Dobra opcją byłoby więcej stojaków rowerowych pod monitoringiem bo chyba nie ma niczego lepszego jak wstać rano, wypić espresso, wsiąść na kolarzówke z lat 80, skoczyć nią na dworzec a stamtąd do pracy do np Ldz. Co do samego Tomaszowa to dość smutne że miasto z tak ogromnyn potencjałem transportowym - s8 oraz linia kolejowa prawie wpadajaca do strefy przemysłowej. Przez określenie strefa przemysłowa rpsze rozumieć okolice wistomu. Trochę się dziwię że takową właściwe nie istnieje. Rozumiem że potrzebny jest inwestor/zy z ogromnym portfelem*(skarb państwa, prywatni itp itd) ale niestety nie widzę starań Tomaszowa, zabiegania o rozwój tych okolic. Warto zapamiętać że transport to katalizator gospodarki. Fajnie by było aby autor artykułu miał rozeznanie nt spółek pkp. Można zastanawiać się kto ma wykonać ewentualną budowę dworca. Polskie Linie Kolejowe? Pkp intercity? Pkp cargo? Zachęcam do pogłębiania wiedzy na dany temat przed rozpoczęciem pisania artykułów i podniesie poziomu dziennikarstwa. A tak poza tym to niech się to trzyma i może kiedyś w tm będzie się super żyć.

Wyjecha=em dogdańska 13.02.2020 18:18
TM był jest i będzie dziurą. Nigdy to miasto nie miało prawdziwego gospodarza

Jak to bylo? Krowa, kora duzo muczy... 09.03.2020 04:44
60- tysieczne miasto z typowymi dla tej wielkosci miast, problemami. Nawet widac podobienstwa gdy sie pomieszka w innych krajach w takich miasteczkach jak nasze. Problemy sa wyolbrzymiane bo wielu z nas ma kompleksy. Z różnych powodów, często niezawionionych, no ale ma. WszYNDZI jest lepIJJ niż w tyj dziurze. To co sie pokazuje jako zagrozenia, to zjawiska jakie dotykaja caly zachodni świat. Zmienila sie przez 50 lat gospodarka, bo jesli by bylo po staremu to i te PRLowskie zaklady pociagnelyby, z mniejszym moze zatrudnieniem, ale by pociągneły, zmieniła się gospodarka wiekszosc miasteczek ponizej 100,000 w Europie sie kurczy. My i tak przez 20 lat nie spadlismy o 10 tysiecy, chociaz moze byc tak, ze nawet do 2025 Bełchatów bedzie większym miastem od Tomaszowa. Jesli kogos to szokuje, no to niech sie juz mentalnie przygotowuje by nie dostal udaru :)) Mnie nie szokuje. Wytykanie komus niekompetencji w tym wypadku w zarzadzanju to tylko sposob na robienie sobie dobrze. I to tez na chwile, jak u jakoegps alkoholika czy cpuna. Niczego nie tlumaczy, nawet krytycznie, tylko wyżywanie się. Jakby Ci sie nie zylo w tym Gdansku, nam tu bedziesz opowiadal, ze zyje Ci sie o niebo lepIJJ, a to moze byc nawet jakas fizyczna praca w fabryce ocieplen blokow, czy prowadzenie ciezarowki :)) Znam juz takich. Jeden zostawil corce cukiernie z dlugami (na etapie komornika), wyjechal jak sie okazuje sprzatac hotele (czyli kible tez), ale gdy przyjezdza do Tomaszowa juz od 10 lat mowi ze jest "oczko przed statusem managera"... Stąd mój wstręt do malego byznesu. Tanie, czesto absurdalne kłamstwa, a jak choca z przez moment sie zapomnisz i nie okażesz, ze mu wierzysz, to cie nawet pobije.

romek 12.02.2020 23:16
Budynek jak budynek, widywałem gorsze dworce, ale takich peronów jak w Tomaszowie to już chyba nigdzie nie ma. Pamiętam jak 40 lat temu będąc dzieciakiem stałem w upalny dzień i buciki zatapiały mi się w to coś co jest na wierzchu peronu (smoła?). Nadal jest tak samo, jak stoi się na peronie w słoneczny dzień to buty się przylepiają.

Zapiski o naszym dworcu 13.02.2020 05:17
To nie była taka smoła który by brudziła a i mocno za buta nie chwytała. Taka sama była i zdaje się nadal jest na Wiejskiej. Z kapsli po oranżadzie, pierwsze w życiu mozaiki się tworzyło wbijając w ulicę. Jakieś napisy, które trudno było usunąć. Nie bardzo trudno, no ale trzeba było podłubać śrobokrętem czy tam jakimś drutem.. A tak całkiem serio, to powiedz Romku, co byś chciał tam jeszcze oprócz wymiany nawierzchni – bo samo to to zdaje się jest parę groszy i do zrobienia w ciągu tygodnia bez nawet zmian w postojach postojach pociągów. Zatem co? Przed Euro 2012 Nowak odpicował Warszawę Wschodnią wyganiając stoiska bułkami słodkimi za złotówkę i inne tam stragany, ja tam na przykład kupowałem sobie filmy z gazet za złotówkę i mam masę ważnych filmów europejskich właśnie tak skolekcjonowanych. DVD za 1 zł. Z tysiac płyt pokuładanych. Teraz tam się polepszyło trochę, ale przez długi czas po Euro 2012 mogłeś jedynie kupić kawę w Coffee Heaven (dziś Costa), za min. 10 zł (wcześniej była za 1,5 zł tak jak do dziś na dworcu autobusowym Warszawa Zachodnia. Ta tańsza to zwyczajna domowo parzona kawa Tchibo zazwyczaj zalewana po prostu kawa mielona przez panią z czajnika elektrycznego dla mnie super, a tam od strony wschodniej wcale zamożniejsi ode mnie nie jeżdżą codziennie do tyrki w warszawskich marketach), teraz na szczęście jest mniejsza Biedronka, wiec do 2 zł rownież jakis batonik można kupić. Jest też Green Nero Cafe – taka modna kawiarnia sieciowa (założona w Warszawie przez pomarcowego Żyda Ringera), wszystko fajnie, tylko że bardzo drogo. To ma jakoś inispirować, że o gołym pysku spędzisz następne 3 godziny do domu, bo nie stać Cię na herbatę i byłkę słodką? Tylko buduje frustracje. Co to? Ci ludzie są gorsi bo urodzili się w Wołominie czy w okolicach Treblinki? Swoją drogą jakimi trzeba być oszustem by wypisywać o tych ludziach, to co napisał Gross w „Złotych żniwach” że oni tak bardzo się na tym pożydowskim złocie dorobili, że wsie w ciągu roku z drewnianych stały się murowane) Chamskie brutalne oczernianie najczęsciej do dziś słabo sytuowanych wieśniaków. To są pasażerowie właśnie tych dworców – Warszawa Wschodnia przy Kijowskiej i mniejszego kawałek dalej na północ - Warszawa Wileńska. Ja znam kilka konkretnych rodzin stamtąd, wiem co robią. Codziennie godzina-półtorej do roboty do Warszawy. W ochronie do niedawna za 5 zł na godzinę, do sprzątania osiedli ... takie krezusy. Chałupy morowane za żydowskie złoto z dołów krematoryjnych? 1. Do dziś część jest drewniana 2. Z tyrki w Warszawie, potem na zachodzie, żyjąc bardzo skromnie można było sobie podmurować i tak się działo w latach 80-90tych XXI wieku. Gdy ja tam robiłem badania 10 lat temu, to co pamietam takiego śmiesznego, to że był z ulicy jakby taki nawet miejski domek jednorodzinny typpu kostka, a jak się wyszło na bakon z drugiej strony... chlewik z 2-3 siwnkami. Nie obora, a takie boxy 2-3. Tylko tam to widziałem. Ludzie trzymają świnie, może nawet po cichu na czarną godzinę. Z jednej ubitej świni 4 osobowa rodzina przeżyje całą zimę. To jest bardzo dużo kalorywczego jedzenia. Dziś dla osoby najczęściej korzystającej z Warszawy Wschodniej jest drożej niż było przed 2012 rokiem. Polepszyło się? Oprócz odświeżenia troche głównej hali, wpuszczenia troche więcej światła, nie zyskał on na funkcjonalności. Przede wszystkim skandalem jest, że na peron nie można wjechać do dziś wózkiem czy podciagnać chociaż przez szyny na schodach. Tam jest bardzo stromo, tam jest dosć głęboko, bo nasyp kolejowy jest wysoki, nawet młodej filigranowej kobiecie ciężko jest wtaszczyć walizkę, która dziś przecież najczęściej ma kółka. Także taka to była modernizacja, na siłę. Już nie chce się pastwić i wyszukać za ile, no ale to nie były małe pieniądze. Nie ma wind na perony, jest goła hala, jedyny plus to mała Biedronka wpuszczona z boku dworca, bo tego rzeczywiście nie było, a jednak wygodnie jest sobie coś tam dokupić, czy to jakąś pastę do zębów, mydło, gdy się z domu zapomni. Jakbyś widział nasz dworzec po modernizacji? Tylko nie projektując społeczeństwa, bardzo bym Cię prosił, tylko biorąc pod uwagę większość obecnie korzystających bo ich nie wygazujesz a jeśli pojawią się nowi pasażerowie to bardzo dobrze, ale obecni muszą też mieć szanse. Dziś można u nas wjechać na wózku wszędzie. Jest otwarta toaleta, jest dobrze zaopatrzony bufet. Moim zdaniem byłoby idealnie, gdyby stojaki na rowery były gdzies pod kamerą. Nie, że specjalnie kamera tylko dla rowerów. ale przy okazji. Przyjeżdżam sobie wtedy rowerem nawet z końca miasta. zapinam, jadę do Łodzi, wieczorem wracam i rower stoi. To nie jest utopia, ani tylko obrazek z jakiegoś zamożnego niemieckiego miasta. Tak jest właśnie na Warszawie Wschodniej. Nasyp kolejowy u podnóża którego stoi stacja, jest przewierocny (to już było od kiedy pamiętam), i tam jest masa rowerow poprzyczepiana. Ludzie z okolicznych miasteczek zostawiają w Warszawie tańszy rower i nim jeżdża pod Warszawie. To jest piękne. Że to wszystko nie jest pokryte blachą i szkłem? To są tylko sprawy estetyczne (których i ja nie lekceważę, ale na pewno nie kosztem funkcjonalności) Odremontują, podwyższą czynsz bufetowi, ten się zwinie i nie przyjdzie nikt. bo – i to jest prawda – Tomaszów jeździ do Łodzi i Warszawy prywatnymi samochodami i busami, więc i dziś ten bufet jest na granicy opłacalności. Gdybym ja o tym decydował, to po modernizacji stacji, na jakiś czas nawet bym mu obniżył, czy w ogóle go zwolnił z płacenia czynszu (5 lat?)– bo taki bar w tym miejscu spełnia bardzo ważna funkcje społeczną. Jeśli zniknie, będzie tak jak pod drugiej stronie w PKSie... raz działąjący raz nie działajacy, automat do kawy. Ile razy miałem parę wolnych groszy (10-15 zł) i byłem głodny na dworcu, a bufet albo juz nie był, albo jeszcze nie był czynny. No ale też o papierosy chodzi oczywiście, nie będę kałamał że nie.

. 13.02.2020 05:54
DVD z filmami – to nie były kopie nielegalnie robione jakimi handlowano na stadionie XX-lecia. Tutaj były filmy z legalnie sprzedawanych gazet. I to nie było do końća legalne, bo wtórny obieg działa na niekorzyść wydawcy jeśli nie kupuje się gazety za 9,99 czy czasem nawet 19,99 zł, bo po miesiacu z dużą pewnmością można sam film kupić za złotówkę. Ale z perspektywy czasu możemy powiedzieć, że prawo i to nasze i europejska działa jedynie na krozyść dużego kapitału. Te filmy nadal w internecie nie są tak bez opłat dystrubuowane. Czasem nawet w ogóle. Jest wprawdzie Mubi na którym ja mam konto, za kilka miesięcy w Polsce będzie też Hulu, a to jest abonamentowa usługa jak Netflix. Będąc młodym człowiekiem, ze średnio sytuowanej rodziny, prawdopodobna jest teza, że ma się trudniejszy dostęp do kultury miż te 20 lat temu ja, kupując Felliniego, Viscontiego, Polańskiego całego Kieślowskiego, za złotówkę od filmu na straganie na Warszawie Wschodniej. Filmy których czasem się za pierwszym razem nie rozumie, po latach ogląda z innej perspektywy, które możesz sobie z płyty ściagnać, podzielić, a przede wszystkim nie musisz nieczego wykupować, bo coś raz na zawsze już masz. Ponoć dane z płty CD/DVD znikają, bo jakieś tam grzyby na te płyty wchodzą. No nie wiem, u mnie jakoś wszystko działa. Jeśli odtwarzacz jest sprawny to płyty sprzed 15 lat sobie przeglądam, Dziłś łatwiej? 1. Dostęp do internetu (nawet nie o cenę chodzi, ale musisz o to zadbać) 2. Wykupienie usługi streamingu. Masz 14-18 lat, nie masz jeszcze swoich dochodów, a matka ma Nokię bez dostępu do sieci. konto bankowe sprawdza raz w miesiącu przy bankomacie, zabierając gotówkę od razu do portfela, bo tyle tej pensji jest, że nie ma specjalnie co się bać o rabunek. No? I co teraz? Chcesz skorzystać z Mubi, Hulu, czy Netflixa? Och k...!! Jak mnie złości ta początkowa fascynacja brandami, bez rzeczywistego zainteresowania się co i jak proponują. Kapitalizm jest opresyjny i od samego początku jak ja obserwuję był. Nie wiem jak będzie, na świecie obserwujemy próbę korekty, ale jeszcze nic nie wiadmo. W takiej sytuacji jeśli społeczeństwo jest najierw atomizowane (każdy sobie i tylko dla siebie, wspólnota to bzdura), potem ten każdy sobie gdnieciony i wyzyskiwany... w takiej sytuacji na pewnien czas mamy prawo wymówić podstawy umowy społecznej, a nawet norm etycznych, już o jakiejś am praworządności nie wspominajac, bo w tym kontekście to są już ***rele. Gdy dochodzi do kryzysu to biedak na etacie z podaktow ma dopłacać jakiemuś Citi Bankowi, który go wcześniej dyma przez całe życie na kredycie za dach nad głową, a nawet odrobinę mądrzejsza rozrywaka jak ambitniejszy fiilm jest odgradzany opłatą. Nie chodzę do kina by się nażreć pop cornu, ale przez komputer wszystkie filmy powinny być za darmo. Kto zapłaci twórcom i pokryje inne koszty? Citi Bank, któremu pomogło wcześniej Państwo. I to nie z łaski, tylko owinni mieć obowiązek sponsorowaqnia kultury.

varan 13.02.2020 18:50
".co byś chciał tam jeszcze oprócz wymiany nawierzchni – bo samo to to zdaje się jest parę groszy i do zrobienia w ciągu tygodnia bez nawet zmian w postojach postojach pociągów.." Problem polega na tym, że ta robota na tydzień za parę groszy, jak się okazuje przez 40 lat jest nie do wykonania w TM ! ! !

? 15.02.2020 01:22
Zastanawiam sie, czy na lato ZDiUM po posemnej prosbie z PKP, nie powinien sypnac i rozprowadzic na peronach po prostu piachu... To mogloby zapobiec lepieniu sie nawierzchni. A byc moze po jednym sezonie posypywania, w nastepne lato w ogole by sie nie lepilo. Komu zalezy ten pisze do PKP emaila. Ja to zaraz zaczne robic. Jest weekend, kazdy z nas pwonienien cos zrobic dla Miasta.

ssss 12.02.2020 22:11
Grunt, że na Placu Kościuszki stanęła ławeczka walentynkowa! Na dworcu mało kto fotkę cyknie, ana ławeczce i owszem, Jest medialna? No jest, a nie jakiś tam dworzec...Co się Panie Strzępek czepiasz jakiegoś budynku na peryferiach....

Laweczka jest symbolem, zgadzam sie #PostkomunisciJestescieDramatemTakichMiastJakNasze :( 09.03.2020 05:01
Ze przez tyle lat postkomunisci nie stawiali ławeczki to jest dla mnie niezrozumiale. Co? Technologii nie bylo? :)) Jak to jest postkomchy, opcjo #NeDaSię Zamiast LEDowych swiecidelek spokojnie daloby rade kolorowymi zarowkami. Zreszta iluminacje na ulicach polskich - nawet mniejszych - miast sa inatalowane od 20 lat... Nie wiem ... Przez caly tydzien gdy nic tu nie pisalem, zastanawialem sie nad glownymi tezami ktore prezentuje w tych wpisach i nic sie nie zmenilo: to nie nastąpi bo konflikt spoleczny nie ma temperatury do takich aktow, ale za te lata zaniechan w Tomaszowie to oprocz Adamskoego i Kuklinskiego reszta prezudentow i kluczowych urzednikow powinna siedziec do dzis, albo byc wgnana z Polski. Nie ma takiego prawa? To sie napisze. Co najmniej 20 lat odebranych ludziom. Ile malzenstw sie rozpadlo, ilu ludzi przedwczesnie zmarlo.

question 12.02.2020 21:59
Po co w naszym mieście wyremontowany dworzec? Ten aktualnie nie wygląda najgorzej. Może zacznijmy od przywrócenia kasy biletowej na naszym dworcu? Nie żeby trzeba było jechać po bilet do Piotrkowa czy Koluszek (tam kasa też czynna tylko do 19.00). Nie każdy ma możliwość zakupu biletu przez internet. Wystarczy zajrzeć na dworzec w Piotrkowie Tryb., na którym przez okienkiem biletowym prawie zawsze ktoś dokonuje zakupu.

romek 12.02.2020 23:10
Masz nieaktualne informacje - kasa w Koluszkach już jest nieczynna.

. 13.02.2020 03:56
Bilety mozna kupowac w pociagu. Niech lepiej stawiaja na infrastrukture niz na etaty. Przynajmniej na razie. Za jakis czas zdaje sie i tak bedziemy musieli wpuscic Nimcow rowniez w przewozach osobowych. Jak sie Nimce zachowuja to widzimy jak traktują naszego od niedawna Condora na niebie... Brutalnosc, tepa sila, wrecz prostackie zagrania, bo nie jest madry narod, a po prostu wiekszy i tykko tyle. Nie sa elastyczni, nie potrafia kombinowac, nie maja za grosz fantazji. W trudny warunkach Niemiec w pojedynke jest ciapą. Zatem bedziemy musieli wpuscioc Nimcow i ...Czechow okazuje sie, bo kraik niby maly ale pieniunchy na prywatne linie kolejowe ktos tam jednak ma... Mieszczanskie, z silna diaspora zydowska niegdys (ale te rodziny gdzies tam po swiecie przeciez zyja - USA, Izrael, Francja), spoleczenstwo, a komunosci wszystkich zakamarkow widac nie przejrzeli. Sprywatyzuja, rozczlonkuja, w infrastrukture inwestowac nie beda. Bo to sa przekraczajace europejskie prywatne firmy koszty, do uniesienia jedynie przez panstwo, albo nawet UE czy Bank Swiatowy. PKP to strategiczna firma. Wojsko, gospodarka, wszystko. Czeskie prywtne linie kolejowe - wklej w Google: Prywatny czeski przewoźnik kolejowy chce nas wozić do Pragi. Nazywa sie LEO Express

...) 13.02.2020 08:28
naucz się pisać po polsku

zwolennik surowszej formy 13.02.2020 16:27
nieee, dlaczego, dobrze jest napisane, z serca i z trzewi, a nie wychuane w formie, a po prostu nieprawdziwe, jak to często bywa

W
WuPe 12.02.2020 21:40
Co z tego, że połączeń coraz więcej jak dla MZK korekta rozkładu dosłownie dwa razy w roku (bo co tyle PKP wprowadza zmiany i to nie zawsze) jest zbyt trudnym tematem do ogarnięcia? Niby coś w naszym mieście drgnęło, ale wyhamowało... Skończyły się pomysły i zapał włodarzom? Głosowałem na Witkę bo uważałem, iż PiSowskie znajomości pozwolą na skuteczne lobby... Albo widocznie taki urok Tumanowa, że się nie da, albo słabe te działania... Nie wiem. Z drugiej strony, to, że są te pociągi jest niewątpliwie czyjąś zasługą.

paweł 12.02.2020 23:19
Też mam wrażenie, że pomysły na rządzenie się wyczerpały. Zamiast budowy w mieście sieci 5G dyskutują o remoncie kawałka drogi bądź chodnika. Nowych inwestorów nie ma i zamiast rozwoju jest dzielenie biedy. Sam TTBS wart jest kilkaset milionów, mogliby sprzedać część udziałów, całkowicie oddłużyć miasto i jeszcze sporo zainwestować. Inne spółki miejskie też można spieniężyć ale ewidentnie brakuje pomysłów.

xxx 13.02.2020 15:27
Już był taki jeden co wszystko co mogł prywatyzował...

paweł 13.02.2020 16:24
W takim razie dorzucę jeszcze kwestię darmowych autobusów MZK. Jestem temu przeciwny, bo to corocznie drenuje budżet miasta o parę ładnych milionów. Nie rozumiem po co miastu tak dużo mieszkań i nieruchomości. Patrząc na stan niektórych obskurnych kamienic uważam, że miasto jest fatalnym gospodarzem. Do tego umarza zadłużenie niepłacącym lokatorom co podkopuje finanse TTBS. Jestem zdecydowanym przeciwnikiem własności państwowej tak jak darmowej służby zdrowia dla pijaków, ćpunów i innego elementu. Śmierdzący bezdomni obrzydzili mi na zawsze komunikację miejską.

Silv 12.02.2020 20:02
Czy autor tego wspaniałego artykułu wie jakie miasto miało największy węzeł kolejowy przez długie lata ? i jakie nadal ma jedno z większych a być może i największe w naszym regionie ?

MS 12.02.2020 20:40
Wie

EL 12.02.2020 21:36
@Silv - a co to ma do rzeczy??

Reklama
Polecane
Płacimy rachunki za niemądre decyzjePłacimy rachunki za niemądre decyzjeKampania wyborcza toczy się wolno... niczym żółw ociężale. Listy kandydatów są już opublikowane. Na nich sporo przypadkowych osób, które wyobrażenie o samorządzie jakieś mają, ale nie zawsze odpowiada ono rzeczywistości. Część wypowiedzi niemądrych, część naiwnych. Mało która ma jakieś podstawy merytoryczne. Najczęściej spotykamy utarte hasła, które w zderzeniu z rzeczową argumentacją pękają niczym mydlana bańka. Trudno się dziwić, skoro przez kilka miesięcy trwała prawdziwa łapanka kandydatów na radnych, żeby tylko zapełnić jakoś listy. Wczoraj dowiedziałem się, że są osoby, które nawet nie wiedziały, że są kandydatami.Data dodania artykułu: 16.03.2024 13:58 Ilość komentarzy: 7 Ilość pozytywnych reakcji czytelników: 6
Bezbramkowy remis na wyjeździePółtora procent dla MechanikaXVII Tomaszowskie Teatralia za namiBarwy kampanii. Bywa też zabawnie„Baby boom czyli kogel mogel 5”   w Kulturze Dostępnej już 21 marcaPłacimy rachunki za niemądre decyzjeSkandaliczne stosunki w magistracieRusza procedura wywłaszczeniowa fabrykanckiej williZarząd Związku Miast Polskich obradował w TomaszowieOBLICZA ZDRADY cz. VZUS: pierwsze "trzynastki" trafią do emerytów przed WielkanocąZapraszamy na spektakl
Reklama
„Burza” nad Pilicą „Burza” nad Pilicą Miejskie Centrum Kultury w Tomaszowie Mazowieckim serdecznie zaprasza na otwarcie wystawy „Burza” nad Pilicą. Wydarzenie odbędzie się 27 stycznia o godzinie 10 w Skansenie Rzeki Pilicy (ul. Modrzewskiego 9/11). Głównym moderatorem spotkania będzie Jakub Czerwiński, szerzej znany jako Irytujący Historyk. Wstęp wolny w godz. 10-12.Tego dnia w budynku skansenowej świetlicy wyeksponowana zostanie wystawa pamiątek związanych z historią 25. Pułku Piechoty Armii Krajowej z okresu II wojny światowej. Tam też będzie można zobaczyć m.in. sztandary, archiwalne zdjęcia, orzełki, opaski, hełmy, elementy umundurowania i wyposażenia wojskowego.Oddział 25. pp AK został sformowany w lipcu 1944 roku w Barkowicach Mokrych nad Pilicą na bazie oddziałów partyzanckich i dywersyjnych Inspektoratu Piotrkowskiego AK w ramach akcji „Burza”. Działał głównie w lasach koneckich i przysuskich do 9 listopada 1944, kiedy to został rozformowany jako oddział zwarty, z poleceniem prowadzenia dalszej walki małymi oddziałami.Warto zaznaczyć, że w oddziałach 25. pp AK służyło kilkudziesięciu tomaszowian na czele z dowódcą, majorem Rudolfem Majewskim ps. „Leśniak”, który obecnie jest patronem Jednostki Strzeleckiej 1002 w Tomaszowie Mazowieckim.W roku 2024 przypada 80. rocznica Akcji „Burza” i sformowania 25. Pułku Piechoty Armii Krajowej, stąd też pomysł na tematyczną wystawę w Skansenie Rzeki Pilicy. Eksponaty pochodzą ze zbiorów Fundacji Con Ignis z Piotrkowa Trybunalskiego. Organizatorem wydarzenia jest Miejskie Centrum Kultury w Tomaszowie Mazowieckim oraz Fundacja Con Ignis z prezesem zarządu Jakubem Czerwińskim.Wystawę będzie można oglądać do końca kwietnia 2024 r.Data rozpoczęcia wydarzenia: 27.01.2024
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
Reklama
Reklama
Wasze komentarze
Autor komentarza: Duch MiastaTreść komentarza: A kto jest kandydatem PiS na prezydenta miasta? Kogo mamy poprzeć?Źródło komentarza: Tomaszów bez radnego w Sejmiku? To bardzo możliweAutor komentarza: LucynkaTreść komentarza: Na schronisko dali by dla psów, biedactwa zawsze głodne może racje żywności za małe dostają, chudzinki kochane.Źródło komentarza: Barwy kampanii. Bywa też zabawnieAutor komentarza: CzytelniczkaTreść komentarza: dla Pana wiadomości - znalezione w internetach..."Rzeczownik frajer używany jest w języku potocznym. To obraźliwe określenie osoby...Źródło komentarza: Płacimy rachunki za niemądre decyzjeAutor komentarza: Mariusz StrzępekTreść komentarza: Czemu zaraz obrażać. Fakt jest taki: poziom jest koszmarnie niski. Jeśli ktoś idzie studiować, by mieć "kwita", to bardzo szybko zostaje zweryfikowany w miejscu pracy. Generalnie połowa osób legitymująca się tzw. wyższym wykształceniem 30 lat temu nie skończyłaby żadnych studiów, bo nie byłaby w stanie zdać egzaminów. Płacenie (bo mowa o odpłatnej formie studiowania) za studiowanie bez zdobywania odpowiedniego poziomu wiedzy i umiejętności jest frajerstwem. I tyle. Nie ma w tym nic obraźliwego. Chociaż z drugiej strony może też być cwaniactwem, bo w wielu miejscach jest kwit potrzebny a nie praktyczne umiejętności i merytoryczna wiedzaŹródło komentarza: Płacimy rachunki za niemądre decyzjeAutor komentarza: HehTreść komentarza: To ich prywatna kasa - wydają na co chcą :)Źródło komentarza: Barwy kampanii. Bywa też zabawnieAutor komentarza: AmeliaTreść komentarza: Co to jest? Pierwsze słyszę...Źródło komentarza: Łojotokowe zapalenie skóry – poznaj przyczyny choroby!
Reklama
Łóżko rehabilitacyjne  Elbur PB 331 Łóżko rehabilitacyjne Elbur PB 331 Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów oraz montaż gratisNa zdjęciu: Łóżko PB 331 w wykonaniu standardowym w kolorze buk. Akcesoria: stolik Rubens 9 w kolorze buk oraz wieszak ubraniowy z lustrem.PB 331 to najpopularniejszy model łóżka w ofercie Elbur. Domowy charakter, praktyczne funkcje i sprawdzone rozwiązanie powodują, że jest stosowane z powodzeniem w placówkach opieki długoterminowej oraz w środowisku domowym. Ze względu na możliwość dopasowania koloru harmonijnie wpisuje się w każde otoczenie.Więcej informacjiKolory standardowe:C1 bukC2 buk jasnyKolory niestandardowe*:C4 nabuccoC5 klonC6 akacjaC7 dąb jasnyC8 orzechC153 dąb sonomaDETALE PRODUKTU:1. Zabudowane napędy podnoszenia łóżka4. Dodatkowa regulacja za pomocą rastomatu2. Pilot z blokadą poszczególnych funkcji5. Solidne koło z hamulcem3. Leże z regulacją twardości6. Szeroka gama kolorystycznaOPCJE:zmiana wypełnienia leża • zmiana długości leża • zmiana kolorystykiPODSTAWOWE DANE TECHNICZNEBezpieczne obciążenie robocze175 kgMaksymalna waga użytkownika140 kgRegulacja wysokości leża:od 40 do 80 cmRegulacja segmentu oparcia pleców:0 ÷ 70°Regulacja segmentu oparcia podudzi:0 ÷ 20°Wymiary zewnętrzne długość × szerokość:215 × 102 cmPrześwit pod łóżkiem:ok. 22 cmCiężar całkowity:99,8 kgKółka jezdne:100 mm z hamulcem FUNKCJE ŁÓŻKA REHABILITACYJNEGO 
Reklama
Napisz do nas
Reklama
Reklama
Reklama