Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 18 kwietnia 2024 23:24
Z OSTATNIEJ CHWILI:
Reklama
Reklama CUK kalkulator OC i AC

Fabryki drewna a nie tlenu

Mieszkańcy naszego miasta i powiatu od dłuższego czasu zwracają uwagę na masową wycinkę drzew, jaka jest prowadzona na naszym terenie. Harwestery pracują, nie oglądając się na nic. Nawet okresy lęgowe ptaków nie stoją na przeszkodzie. Jaka jest skala tej dzialalności? Trudno tak naprawdę powiedzieć. Próbuję ustalić to od kilku miesięcy. Bezskutecznie. Starostwo Powiatowe nie posiada danych na temat wielkości leśnych wyrębów. Lasy Państwowe ze względu na koronawirusa (idealna wymówka) również od kilku tygodni nie pokusiły się o odpowiedź. Państwo w państwie. "Nie mamy Pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi"?

10 marca wysłałem do Lasów Państwowych oficjalne zapytanie. Do dzisiaj, mimo kolejnych ponagleń, nie otrzymałem na nie odpowiedzi. Chciałem uzyskać następujące dane statystyczne dotyczące nadleśnictw na terenie powiatu tomaszowskiego:

- Ile łącznie hektarów drzew podlegało wycince w kolejnych latach od 2010 do 2020?

- ile metrów sześciennych drewna w tym okresie pozyskiwano?

- jakie gatunki drzew i w jakiej ilości wycięto?

- jaką ilość drzew wycięto ze względów sanitarnych (pasożyty – jakie, itp)?

- Ile dokonano w tym czasie nasadzeń ?

- Jaki obszar terenów leśnych wyłączano z produkcji leśnej i w jakim trybie?

- jak dużo drewna przeznaczono do przetworzenia na terenie kraju?

- ile eksportowano poza jego granice? 

Każde przedsiębiorstwo prowadzące, chociażby w minimalnym stopniu, analitykę własnej działalności (np. na potrzeby GUS) takie dane powinno posiadać od ręki. Lasy Państwowe jak się okazuje... nie. Jak napisać artykuł, kiedy instytucje zobowiązane do udzialenia odpowiedzi, zwyczajnie się od niej uchylają? Pozostaje jedynie formuła felietonowa.

To, że lasy znikają w zastraszającym tempie widać gołym okiem (nie zawsze bezpośrednio z głównych dróg, ponieważ najczęściej wycinka odbywa się głębi kompleksów leśnych). Czy powinniśmy się temu dziwić? Powiedziałbym, że nie. Dlaczego?  Otóż lasy w Polsce traktowane są od dłuższego czasu nie jako fabryki produkujące niezbędny do życia tlen, ale jako przedsiębiorstwa wytwarzające surowiec do produkcji tanich mebli przez koncerny, takie jak na przykład Ikea. O ich jakości świadczy używane nawet na rynku nieruchomości określenie "standard Ikea". Niedawno wynajmowałem w Łodzi takie odświeżone w tym standardzie mieszkanie. Przyklejona do biurka taśma klająca odeszła z niego razem z okleiną. Wytwarzane niegdyś przez rzemieślników meble służyły wiele lat, a często przekazywane były w ślubnym wianie. 

Dzisiejszy świat wypracował nowe normy i wzorce zachowań tzw. konsumenckich. Mimo, że dużo mówi się o ochronie środowiska naturalnego, wciąż działania podejmowane w tym zakresie przez Rządy mają charakter raczej pozorowany. Mamy kupować dużo i często. Przedmiotów tanich ale i mało trwałych a nawet wręcz niepotrzebnych. Do tego przyczyniają się media (przy okazji wrócę do tematu współczesnych form totalitaryzmu), które przekonują, że ważne są trendy, mody itp. Bombardowani takim przekazem idziemy jak owce, tyle, że już nie na strzyżenie ale na rzeź. Smutne? Straszne!

Na ziemi żyje nas coraz więcej, więc i tlenu niezbędnego do życia potrzeba jest więcej. Tymczasem my rozprawiamy o wzroście gospodarczym, który oparty jest w głównej mierze na eksploatacji i dewastacji środowiska naturalnego. Czy człowiek jest najgłupszym ze zwierząt? Tak, w dodatku najbardziej chciwym. Często ludzie pytają mnie, czy uważam, że epidemia koronawirusa coś w nas zmieni? Coś na pewno tak, ale nie wyeliminuje ona ludzkiej pazerności. Więc wycinamy lasy, rozprawiając, że to w trosce właśnie o te lasy. Dosyć to kuriozalne. 

Ale to nie jedyny u nas problem, kiedy trzeźwo przyjrzymy się otaczającemu nas światu. Tysiące hektarów gruntów rolnych przekształcanych jest w działki budowlane. Tworzy to koszty i problemy z dostępem do infrastruktury, zakłóca hydrogospodarkę (a narzekamy przecież na suszę). Gmina Tomaszów to naprawdę doskonały wręcz przykład. 

W atrakcyjnych turystycznie miejscowościach (na przykład górskich) buduje się tysiące apartamentowców i to w miejscach, gdzie zdrowy rozsądek nakazywałby ich właśnie zakazywać, Krótkowzroczna polityka lokalnych władz, nastawiona na bieżący dochód, bo trudno to nazwać rozwojem, doprowadzi wcześniej czy później do katastrofy. Całe połacie gruntu betonowane są z przeznaczeniem na parkingi. A górskie ścieżki zaśmiecane i rozdeptywane przez miliony ludzi. Podobnie było we Włoszech, teraz Włosi zaczynają się budzić. Duża liczba turystów, to duża liczba śmieci, wzmożone zapotrzebowanie na wodę oraz konieczność odprowadzenia ścieków. 

Skoro piszemy o chciwości, to warto zauważyć, że chciwość Kowalskiego jest niczym w porównaniu z chciwością korporacji, która jest de facto nieograniczona. Często widzę drwiące uśmieszki, kiedy mówię, że czeka nas globalna wojna straszniejsza niż te, które znamy. Być może będziemy walczyć nie jako narody, ale jako ludzie z globalnymi, nastawionymi na maksymalizację zysku, korporacjami. Walka będzie o tyle trudna, że przeciwnik dysponuje kapitałem, politycznymi wpływami, to on tworzy prawo, lub ma wpływ na jego tworzenie. Sponsoruje polityków i Rządy większośc krajów na świecie. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Hiszpan 14.05.2020 23:12
Wszyscy musimy zrozumieć, że lasy to nasze wspólne wielkie dobro, a nie prywatny folwark Lasów Państwowych, to nie fabryka drewna, a nasza szansa w walce ze zmianami klimatu, o roli rekreacyjnej nie wspominając.

Grzegorz Bińczyk 07.05.2020 23:49
Dlaczego, wbrew Pana opiniom, regularnie zwiększa się lesistość, miąższość i średni wiek lasów w Polsce? Potwierdzają to GUS i doroczne raporty LP o stanie lasów.

MS 08.05.2020 00:15
Już to wyjaśniałem w innym artykule. Lesistość między 1995 a 2018 rokiem wzrosła z 28 do 29,6 procent. Głównie na terenach prywatnych. Powodem był system dopłat stosowanych przez UE, a nie polityka "zalesiania" prowadzona przez Lasy Państwowe Zgadzam się natomiast co do tego, że wiele osób nie rozumie konieczności wykonywania cięć pielęgnacyjnych. regulujących zagęszczenie. Postaram się to wyjaśnić przy najbliższej okazji.

Gauga 30.04.2020 17:24
Takie wycinki widać na każdym kroku, jeszcze 5 lat temu było to nie do pomyślenia.

AK-47 30.04.2020 18:45
Bzdura.

PioGor 01.07.2021 21:28
Mały las pomiędzy miejscowością Baby a Wolbórz. Od małego gnojka nikt praktycznie nic tam nie wycinał. Obraz od kilku lat to cięcie, cięcie i jeszcze raz cięcie. Więc moim zdaniem żadna bzdura. W jakim lesie ostatnio się nie znajdę, to cięcie, cięcie i jeszcze raz cięcie. Więc także żadna bzdura.

Stan Step 30.04.2020 16:53
Powstrzymać dewastatorów przyrody!

AK-47 30.04.2020 18:47
Zacznijmy od Greenpeace....

WuPe 30.04.2020 10:06
Jest taki profil na YT prowadzony przez leśników (a jakże) Oblicza Lasów. Zachęcam do zapoznania się z nim. Pada tam wiele odpowiedzi na nurtujące pytania.

Piotr 29.04.2020 11:30
Trzeba zlozyc wniosek do Prokuratury! A koniec koncow do TSUE.

! 01.05.2020 11:25
Buahhaahha... no trzeba. Tylko nie czekaj za długo.

Szymon 28.04.2020 20:59
Bilans w naszej Polsce my Polacy musimy mieć dodatni by żyło nam i naszym dzieciom i przyszłym pokoleniom lepiej.

Filip 28.04.2020 18:47
Tak się składa, że ostatnio sprawdziłem na stronie GUS (w Banku Danych Lokalnych) ile wycięto/posadzono drzew (nie tylko w lasach) w latach 2005-2018. Bilans ubytków/nasadzeń zarówno dla gminy miejskiej Tomaszów Mazowiecki i powiatu tomaszowskiego jest ujemny, czyli krótko mówiąc więcej się wycina niż sadzi. Dokładne dane poniżej: 1) gmina miejska Tomaszów Mazowiecki - wycięto 7776 drzew, zasadzono 4766 (bilans -3010). 2) gmina wiejska Tomaszów Mazowiecki - wycięto 0 drzew, zasadzono 55 (bilans +55) 3) powiat tomaszowski - wycięto 11452 drzewa, zasadzono 7824 (bilans -3628) Bilans dla województwa łódzkiego to -6014 drzew. Najlepszy bilans ubytków/nasadzeń drzew w województwie ma gmina Czarnocin (+17238), a najgorszy gmina Kamieńsk (-14630). Dane prawdopodobnie dotyczą tylko terenów państwowych, więc nie obejmują drzew wyciętych w czasie obowiązywania lex Szyszko.

WuPe 30.04.2020 09:44
Wierutne bzdury. Te dane w ogóle nie obejmują lasów, a opierają się na zgłoszeniach wycinki i decyzjach urzędniczych. Niestety bilans jest jeszcze gorszy, bo w zamian za wycinane drzewa sadzone są np. gałęzie. Urzędnik przyjeżdża na kontrolę (ale najczęściej nie) i widzi że nowe nasadzenia są, ale jaka jest ich jakość, to już nie jego kompetencje. W Tomaszowie wybetonowano plac, św. Antoniego, wycięto drzewa z Mościckiego... Otrzymaliśmy nowe nasadzenia? Nie lub takie, które się nie przyjmują dzięki złemu doborowi gatunków i ,,pielęgnacji".

m&m 30.04.2020 13:41
Tu się dyskusja toczy na temat terenow wyłącznie leśnych, a nie wycinek w miastach czy nasadzeń na bulwarach.

Andrzej 28.04.2020 10:36
Panie Mariuszu Strzepek. Zwracając się o informację trzeba było zaznaczyć, że jest to na podstawie Ustawy o dostępie dom informacji publicznej. Taki ktoś jak Pan powinien znać tą ustawę. Termin na odpowiedź lub informację o innym terminie odpowiedzi ze względu na czasochłonność zebrania informacji wynosi 14 dni. Po tym terminie przypomniałbym o tym i po odczekaniu kolejnych 14 dni złożył bym zażalenie do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (podstawa Kodeks postępowania administracyjnego). Na ogół jest reakcja i sąd też ma określony w kpa termin. W przypadku braku odpowiedzi, przypomnienie , odczekanie kolejnego terminu i Naczelny Sąd Administracyjny (raczej nie ma takiej potrzeby). Taką zasadę stosowałem wielokrotnie i zawsze uzyskiwałem odpowiedzi. Powołanie się na ustawę nie jest konieczne ale pomaga w przypadku konieczności zwrócenia się do WSA. Takie zapytania traktowane są jako zadane na podstawie wymienionej ustawy. Biorąc się za tego typu interwencje należy to robić profesjonalnie a nie jak nowicjusz. Tym razem nie popisał się Pan....Ja w swoich działaniach zwracałem się kilka razy do Prezydenta skąd otrzymywałem odpowiedzi wyjaśniające ale to trzeba chcieć walczyć wytrwale...

WuPe 30.04.2020 09:48
Skąd wnioski, że redaktor nie użył tego trybu?

m&m 28.04.2020 09:04
Może najpierw należy sprawdzić te dane, a potem dopiero pisać takie rzeczy i prowokować komentarze o wyrzynaniu lasów. Głupotą by było nie gospodarować takim majątkiem, jakim są polskie lasy. A gospodarowanie, to m.i. wycinka i handel drewnem. Ale generalnie od dziesiątek lat tych lasów raczej przybywa (moi ze się mylę, to wyprostujcie). To, że gdzieś, przed czyimiś oczami się zetnie parę hektarów, to nie znaczy, że gdzieś indziej nie obsadzono dwa razy więcej. Skądś to drewno musi się brać. A bierze się dużo. Gorszy lament powinien być, jak platfusy chciały poprywatyzować ten największy polski skarb. Gdyby się okazało, że ktoś rzeczywiście zarządził wycinanie lasów bez ładu i składu, to pierwszy bym sznur przez latarnię przerzucał dla zdrajców narodu, ale tu takiej sytuacji chyba nie ma... No chyba, że wreszcie odpowiedzą. Albo można o tym gdzieś przeczytać? Na pewno można.

WuPe 30.04.2020 09:54
Dokładnie. Dodatkowo mali rolnicy przestali gospodarować. Teraz na wsiach nie hoduje się już kilku świnek, krówek, a nawet najmniej problemowego ptactwa. Nie uświadczysz porannego piania koguta i wieczornego ryczenia krów przed dojeniem. Te wszystkie małe pola obsadzane są najczęściej sosną, a nierzadko puszczone samopas przemieniają się w brzozowe młodniki. W okolicach Tomaszowa na naszych bardzo nieurodzajnych glebach jest tego cała masa.

Anna 27.04.2020 23:56
Wokol Lunlina też wycięto mnistwo piekntch drzew. Nie poznałam lasu po odwolaniu zakazu wstępu. Mam duzo zdjęć tej dewastacji. Nadleśnictwo Świdnik, lesnictwo Zemborzyce

Ajdejano 28.04.2020 18:56
"Wokol Lunlina też wycięto mnistwo piekntch drzew." Co za piękna polszczyzna tej niedouczonej dziewuchy.

Zenek 29.04.2020 07:36
Jest nauczyciel polonista, jak zwykle żeby tylko się przyczepić.

Ajdejano 29.04.2020 15:07
Zenuś: lepiej dobrze pilnuj firmy. Dobrze na tym wyjdziesz. Pozdrowienia od starego czekisty.

Zenek 01.05.2020 08:21
Zachowam komentarz

Ajdejano 01.05.2020 11:58
I to mi się podoba. Przy okazji spytam: jak tam świetna woda znad rzeki ?!

Zenek 01.05.2020 15:17
Nie celuj bo nic z tego

WuPe 30.04.2020 09:56
A Ty oszołom śledzący psychopatycznie komentarze Ajdejano. Stalking?

Zenek 01.05.2020 08:19
Pomyliłeś pojęcia jak ktoś zaczyna oceniać to musi się liczyć z tym że sam podlega ocenie.

WuPe 30.04.2020 09:55
Za tego typu wypowiedzi możesz ponieść konsekwencje prawne.

patriota 27.04.2020 20:57
mieszkam kolo Gorzowa a wiec jeden z najbardziej zalesionych terenow w Polsce, wycinka trwa co najmniej od 2014 byc moze tez wczesniej. kase kradna z pewnoscia..

WuPe 27.04.2020 21:32
Kradli to Szwedzi, Niemcy i Ruscy.

AK-47 27.04.2020 23:05
Ale koło Gorzowa to raczej Niemcy....

AK-47 27.04.2020 21:38
Sprawdź czy to nie Niemcy odbierają w ten sposób rekompensaty za Vaterland....

Łukasz 27.04.2020 17:45
Autor pisze "To, że lasy znikają w zastraszającym tempie widać gołym okiem". Gołym okiem to możesz Pan sobie coś pooglądać. A dane na temat zalesienia Polski przeczą pańskim populistycznemu twierdzeniu. Niech Pan zacznie sprawdzać dane a nie tworzyć paradziennikarstwo

Ajdejano 28.04.2020 13:23
Paraznawcą gospodarki leśnej, to jesteś właśnie Ty - koleś. Dlaczego ? Ano dlatego, że nie zauważasz "drobnej" różnicy pomiędzy wycinaniem w pień całych połaci leśnych, czyli - jak leci: stare, młode, chronione, nie chronione, a potem - sadzenie małych sadzonek, które po około 80-100 latach będą nadawały się do wycinki. Nie przez leśników-złodziei naszego dobra narodowego, tylko może przez prawdziwych leśników. Prawdziwy leśnik wie, że każda totalna wycinka, czyli dewastacja lasu, a potem zasłanianie się, że przecież znów się zasadziło, to zwykłe draństwo i złodziejstwo. Ty nie widzisz tego, co właśnie gołym okiem widzą wszyscy inni. I dlatego jesteś, niestety, tylko paraznawcą gospodarki leśnej i lasu.

as 27.04.2020 10:16
Powiedziałabym nawet, że człowiek jest najgorszym pasożytem na ziemi. Gdyby zabrakło owadów, człowiek też zginie (pszczoły to tylko jeden w wielu przykładów). Gdyby zabrakło człowieka owady nawet tego nie zauważą.

Jokero 27.04.2020 09:32
Niestety w calej Polsce ten sam problem,banda zlodzieji i degeneratow zrobila sobie istny folwark z naszego kraju...jezeli ludzie w co smiem powatpiewac nie przejrza na oczy to zniszcza wszystko co bylo budowane przez cale pokolenia w naszym kraju

WuPe 27.04.2020 21:35
To nie jest komentarz a zwykłe g.

Reklama
Polecane
Ćwiczenia gimnastyczne w tomaszowskich fabrykachNowy partner Lechii TomaszówIV Festiwal Jazzowy „Barwy Muzyki Improwizowanej - Opoczno 2024”„Tkalnia żartu” – odsłona trzeciaJutro noga z gazuKoszykarki z 14-tki na podiumTankuj taniej na Samoobsługowej Stacji Paliw MZKNowy portal turystyczny miasta i gminy Tomaszów Mazowiecki już działaOdkryj wymarzony prezenty na chrzest dla chłopca! Znajdź idealny dar, który uwieczni ten niezapomniany dzień!Tomaszowskie dzieci miesiącami czekają na pomocGrand Prix Polski w kręglarstwie.Inteligentna sygnalizacja świetlna na ul. Wspólnej.
Reklama
Otwarcie sezonu turystycznego na Zamku w Inowłodzu Otwarcie sezonu turystycznego na Zamku w Inowłodzu Zapraszamy serdecznie na otwarcie sezonu turystycznego na Zamku w Inowłodzu.Wydarzenie obfitować będzie w wiele atrakcji!To już tradycja, że otwarciu sezonu turystycznego na Zamku towarzyszy Łżykwiat kasztelański, czyli impreza historyczna na którą zjeżdżają bractwa z całej Polski. Łżykwiat, to również ze staropolskiego kwiecień. Nazwa pochodzi stąd, że ten miesiąc „wyłudza z ziemi przedwcześnie kwiaty”. Jak co roku rekonstruktorzy ubiorą się w swoje średniowieczne stroje, stworzą wokół Zamku wioskę, będą gotować, bawić się, strzelać z łuku, walczyć na miecze, grać w średniowieczne gry…To świetna okazja do podejrzenia jak wyglądało życie w średniowieczu. Podczas wydarzenia, będziecie mieli niepowtarzalną okazję skosztowania zupy według średniowiecznej receptury! Zapewniamy dawkę ciekawej wiedzy i przednią zabawę!W tym roku otwarciu sezonu turystycznego towarzyszy bardzo bogaty program. Oprócz imprezy historycznej, na zamkowym dziedzińcu odbędą się rozgrywki szachowe. „Teatr na zamku” przygotował premierę swojego najnowszego spektaklu „Co się starej szafie śni” czyli bajkę dla dzieci, w każdym wieku Grupa "Teatr po godzinach" ze Zduńskiej Woli przedstawi moralitet „Starzec i śmierć” – to już dla starszych widzów.W sobotę w galerii ZI odbędzie się także wernisaż wystawy „Droga jest celem” Piotra Sabacińskiego – podróżnika, człowieka gór. Zdjęcia prezentowane na wystawie powstały podczas dwutygodniowej wyprawy na najwyższy szczyt obu Ameryk – Aconcaguę (6960,8 m.n.p.m.).Zapraszamy wszystkich bardzo serdecznie! Data rozpoczęcia wydarzenia: 20.04.2024
„Burza” nad Pilicą „Burza” nad Pilicą Miejskie Centrum Kultury w Tomaszowie Mazowieckim serdecznie zaprasza na otwarcie wystawy „Burza” nad Pilicą. Wydarzenie odbędzie się 27 stycznia o godzinie 10 w Skansenie Rzeki Pilicy (ul. Modrzewskiego 9/11). Głównym moderatorem spotkania będzie Jakub Czerwiński, szerzej znany jako Irytujący Historyk. Wstęp wolny w godz. 10-12.Tego dnia w budynku skansenowej świetlicy wyeksponowana zostanie wystawa pamiątek związanych z historią 25. Pułku Piechoty Armii Krajowej z okresu II wojny światowej. Tam też będzie można zobaczyć m.in. sztandary, archiwalne zdjęcia, orzełki, opaski, hełmy, elementy umundurowania i wyposażenia wojskowego.Oddział 25. pp AK został sformowany w lipcu 1944 roku w Barkowicach Mokrych nad Pilicą na bazie oddziałów partyzanckich i dywersyjnych Inspektoratu Piotrkowskiego AK w ramach akcji „Burza”. Działał głównie w lasach koneckich i przysuskich do 9 listopada 1944, kiedy to został rozformowany jako oddział zwarty, z poleceniem prowadzenia dalszej walki małymi oddziałami.Warto zaznaczyć, że w oddziałach 25. pp AK służyło kilkudziesięciu tomaszowian na czele z dowódcą, majorem Rudolfem Majewskim ps. „Leśniak”, który obecnie jest patronem Jednostki Strzeleckiej 1002 w Tomaszowie Mazowieckim.W roku 2024 przypada 80. rocznica Akcji „Burza” i sformowania 25. Pułku Piechoty Armii Krajowej, stąd też pomysł na tematyczną wystawę w Skansenie Rzeki Pilicy. Eksponaty pochodzą ze zbiorów Fundacji Con Ignis z Piotrkowa Trybunalskiego. Organizatorem wydarzenia jest Miejskie Centrum Kultury w Tomaszowie Mazowieckim oraz Fundacja Con Ignis z prezesem zarządu Jakubem Czerwińskim.Wystawę będzie można oglądać do końca kwietnia 2024 r.Data rozpoczęcia wydarzenia: 27.01.2024
„Weselny toast” „Weselny toast”  „Weselny toast” to francuska komedia, na którą Miejskie Centrum Kultury w Tomaszowie Mazowieckim zaprasza 8 maja do sali kinowej KiTka przy ul. Niebrowskiej 50. Film zostanie wyświetlony w ramach cyklu Ale Kino i będzie to już ostatni seans przed wakacyjną przerwą. Początek o godz. 18. Jak można przeczytać w opisie filmu, w „Weselnym toaście” znajdziemy wszystko to, za co uwielbiamy francuskie komedie: romantyczną miłość, wigor, odrobinę nostalgii i cięty humor, którego ostrze łagodzi czułość, z jaką odmalowane są słabości bohaterów. Laurent Tirard („Facet na miarę”, „Mikołajek”), który wyreżyserował ten obraz, do komedii podszedł w świeży i oryginalny sposób, wplatając w nią elementy stand-upu. Pokazał, że męczące rytuały stają się znacznie milsze, jeśli choć trochę polubimy swoją rodzinę. A wtedy może nawet będziemy gotowi na założenie własnej.Główny bohater, 35-letni Adrien, jest neurotykiem i właśnie rozstał się z dziewczyną. Podczas rodzinnej kolacji zostaje poproszony o wygłoszenie toastu na weselu siostry. Czego będzie chciał życzyć młodej parze, gdy jego związek legł w gruzach? Czy wyjdzie ze strefy komfortu i będzie walczył o swoją miłość? Przekonacie się, przychodząc na film. Bilety w cenie 9 zł dostępne są w sekretariacie Miejskiego Centrum Kultury przy pl. Kościuszki 18 oraz przez serwis Biletyna.pl (https://biletyna.pl/film/Sala-Kinowa-KiTKA-Cykl-ALE-KINO-Weselny-toast/Tomaszow-Mazowiecki).Zapraszamy w imieniu organizatorów.Data rozpoczęcia wydarzenia: 08.05.2024
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
zachmurzenie małe

Temperatura: 2°CMiasto: Tomaszów Mazowiecki

Ciśnienie: 1013 hPa
Wiatr: 10 km/h

Reklama
Reklama
Wasze komentarze
Autor komentarza: AjdejanoTreść komentarza: Ten Alior Bank, to zupełne dno!!! Jak można było dopuścić do takiego przekrętu, wykonanego przez zwykłą pracowniczkę ?!?!?! Niech wszystkich Pan Bóg broni przed korzystanie z tego banku!!! Posiedzi cwana baburica parę wiosen i co z tego?!?! Kto odda kasiorkę klientom tego banku??? Ludziska: omijajcie z daleka taki przekrętny bank.Źródło komentarza: Klienci Alior Banku odzyskują pieniądze.Autor komentarza: tTreść komentarza: Czy będzie można zamieszczać swoje materiały. Czy materiały będą cenzurowane.Źródło komentarza: Nowy portal turystyczny miasta i gminy Tomaszów Mazowiecki już działaAutor komentarza: Odpowiednie osoby naodpowiednimmiejscuTreść komentarza: Paweł PiwowarskiŹródło komentarza: Kto powinien zostać Starostą Powiatu TomaszowskiegoAutor komentarza: AjdejanoTreść komentarza: Do "Bareja". Jeżeli ja podpisałbym się "Jan Kępa" - też byś to łyknął, jak młody indor kluchy?! Oczywiście, kompletnie nie interesuje ciebie to, co napisała ta Aleksandra Kępa: "... nie ma tak Wielkiego, oddanego Człowieka dla Tomaszowa." Wg mnie], ta tzw. Kępa, to totalny idiota. Dlaczego? Proste, jak świńska kita. Wyrazy: wieki człowiek pisze debil z dużej litery, a ponadto zapomniał debil, że starosta, to jest samorządowy szef powiatu tomaszowskiego, a nie Tomaszowa. Dla debila, to jeden chuk.Źródło komentarza: Kto powinien zostać Starostą Powiatu TomaszowskiegoAutor komentarza: Roman WildertTreść komentarza: Całe to skorumpowane towarzystwo na śmietnik historii ,może czas na kogoś młodego ,ambitnego ?Źródło komentarza: Kto powinien zostać Starostą Powiatu TomaszowskiegoAutor komentarza: AjdejanoTreść komentarza: Panie Adamie: ogólnie wiadomo, że jest Pan dobrym drogowcem, bo pracuje Pan w tym zawodzie (szkoda, że nie w Tomaszowie). W swoim wpisie ma Pan 100 % racji. Jednak nasze miasto jest tak zaniedbane pod względem komunikacji (głównie skrzyżowania), że takich przykładów, jakie Pan podał, znalazłoby się wiele więcej. Czasy się zmieniają i oczekiwania ludzi też się zmieniają. I to jest normalne. Jednak, nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że "... Batorski znów chce się pokazać...". Zapomina Pan o tym, że Pan Batorski chce się pokazać nie dlatego, że jest taki ładny], tylko dlatego, że Pan Radny Batorski reprezentuje swoich i nie tylko swoich wyborców. I ten facet już wielokrotnie pokazywał, że nie tylko przed wyborami wiedział, po co został wybrany na radnego, czyli na przedstawiciela mieszkańców miasta. W podsumowaniu: taki ktoś, jak Pan, też przydałby się jako radny: miejski, a raczej powiatowy, bo ma pan łeb na karku w sprawach drogowych. Pozdrowienia od starego czekisty.Źródło komentarza: Inteligentna sygnalizacja świetlna na ul. Wspólnej.
Reklama
Reklama
Napisz do nas
Reklama
Reklama
Reklama