Ta ostatnia niedziela.... subiektywny komentarz powyborczy

  • 14.07.2020, 15:47 (aktualizacja 14.07.2020, 17:57)
  • Mariusz Strzepek
Ta ostatnia niedziela.... subiektywny komentarz powyborczy
Przyszła pora na krótkie i subiektywne podsumowanie wyborcze. Wyniki oficjalne poznaliśmy już wczoraj. Które to już z rzędu wybory sromotnie przegrane przez Platformę Wyborczą? Każde kolejne niczego nie uczą. Co gorsza utwierdzają działaczy tej partii w mylnym przekonaniu o swojej wielkości, mądrości i ważności. Dzisiaj ekscytują się "sukcesem" Rafała Trzaskowskiego, który de facto żadnym sukcesem nie jest, bowiem poparcie dla niego samego, jak i macierzystego ugrupowania to wciąż poziom okolo 20-30 procent. Już wyniki pierwszej tury były nieco zawyżone dla kandydata PO. Jak zwracają uwagę działacze lewicy (gwoli infantylnego usprawiedliwienia własnej sromotnej porażki) część ich wyborców głosowała na RT upatrując w nim większe szanse na zwycięstwo. Ja dodałbym, że nawet dla podkreślającej swój liberalizm obyczajowy socjaldemokracji Robert Biedroń, manifestujący swój homoseksualizm, był jednak zbyt daleko posuniętą ekstrawagancją. De facto, jak się zna różne postacie z tych kręgów, oczywistym jest, że trudno o środowiska bardziej seksistowskie. Tylko na co trzecią jedynkę na liście (w 41 okręgach wyborczych) trafiła kobieta. Podobnie było w koalicyjnym komitecie PO. No i gdzie to równouprawnienie? No ok, w PIS było ich jeszcze mniej.

Czegoś tak mało merytorycznego jak ostatnia kampania wyborcza trudno jest odszukać w najnowszej historii Polski. Bełkotu politycznyh działaczy i ich zwolenników nie dało się po prostu słuchać. Platforma Obywatelska nie nauczyła się niczego. Zarzucając antagonizowanie przeciwnikom, sama nie odstępowała ich ani na krok a często wręcz o kilka długości stadionu wyprzedzała. Dlatego między innymi zachęcałem do wyrażenia obywatelskiego protestu poprzez oddanie głosu nieważnego. W odpowiedzi słyszałem (i czytałem), że jest to zachowanie nieodpowiedzialne.

Dlaczego? Bo dawało w mniemaniu niektórych politycznych geniuszy przewagę Andrzejowi Dudzie. Czy aby na pewno? Bardziej odpowiedzialny jest bezmyślny wybór, oparty nie o rzetelne analizy ale o przekazy medialne i negatywne emocje? I tak właśnie było. 80 procent ludzi głosowało nie za kandydatem, ale przeciw konkurentowi. W dodatku w pierwszej turze wmówiono im, że nie ma alternatywy. Tylko Duda lub Trzaskowski.

No ale przecież wyborcy PO, to ci mądrzy młodzi i ładni. Wyborcy PiS, są starzy, roszczeniowi, głupi i brzydcy. Po prostu menele, sprzedający sie  za 500+. Tymczasem, kiedy przeglądamy wyniki wyborcze do Sejmu widzimy zupełnie coś innego. Do parlamentu z tych "mądrych" list nie dostają się osoby spoza czołówki. Poniżej "czwórki" jest już tylko armatnie mięso, na które głosują jedynie najbliżsi znajomi. No chyba, że na listę trafi kontrowersyjna influenserka (Boże cóż to za słowo). Ci, którzy często posługują się sloganami o równym traktowaniu środowisk LGBT równocześnie sami dokunują ordynarnych wykluczeń. No ale jakieś wytłumaczenie jest. Jak dzisiaj czytałem, ktoś wybrał za nich. Nie wiadomo, czy śmiać się, czy płakać. 

Mnie osobiście do niegłosowania na Rafała Trzaskowskiego przekonał... i tu będzie zapewne zaskoczenie... Szymon Hołownia, a następnie sam Trzaskowski, Ten pierwszy przeprowadził z nim internetową rozmowę. Przyznam, że trudno znaleźć coś równie dziwacznego w całych internetach. Kandydat PO zgodziłby się się na wszystko i wprowadziłby każde rozwiązanie, żeby tylko się przypodobać.

Tak naprawdę położył mnie na łopatki, kiedy sam siebie zaczął określać mianem "samorządowca". "Boże, słyszysz i nie grzmisz" - pomyślałem sobie. Facet całe życie spędził w partyjnych gabinetach, rok jest prezyentem Stolicy, za którego tyrają urzędnicy i już się (w całej swej skromności) tytułuje samorządowcem. W dodatku, nieco ponad rok od wyboru, bycie tym samorządowcem już mu się znudziło. Nie zdążył się jeszcze abecadła nauczyć a już by poszedł sobie gdzie indziej. W sumie trudno mu się nawet dziwić.

Bycie samorządowcem, to jednak ciężaka praca, a działacze PO z zamiłowania do niej, raczej nie słyną. Mogliśmy się o tym przekonać wczoraj, kiedy nawoływali, by Prezydent stolicy pracował na... pół etatu. Zaniemówiłem... Przecież ja tę pracę znam i prawdziwym włodarzom miast często dnia brakuje na wszystko. Litości! Czy Ci ludzie już aż tak bardzo odkleili się od rzeczywistości? Na to wygląda. Do mnie Marcin Witko czasem telefonuje późnym wieczorem poradzić się w jakiejś sprawie dotyczącej miasta. Znaczy zamiast odpoczywać z rodziną, cały czas główkuje...

A tu Prezydent stolicy będzie działał na "pół gwizdka", bo interes partii jest ważniejszy. Dalej uważacie, że wyborcy PO to właśnie Ci mądrzy, wykształceni i nowocześni. W sumie to przecież można miastem zarządzać zdalnie  z samochodu i organizować konferecje na "zoomie" w drodze z jednego spotkania partyjnego na drugie. Jak się przyjrzycie lokalnemu podwórku, zobaczycie, że jest dokładnie tak samo. Tu też platformersi nie zajmują się sprawami mieszkańców, tylko prowadzą pieniackie wielogodzinne przepychanki lub załatwiają osobiste interesiki. 

W podobnym tonie mówiłem i pisałem przed wyborami samorządowymi. Zwracałem uwagę, na brak wizji, programu i pomysłów. Byłem za to brutalnie i agresywnie atakowany. Nasyłano na mnie hejterów posługujących się fałszywymi kontami internetoowymi, komunistycznych donosicieli i inne podobne kreatury. Porażka byla druzgocąca, ale dzialacze PO nadal nie potrafią doszukać się winy w samych sobie. Naród jest przecież głupi i ciemnota wybiera nie tych, których oni by chcieli. Dudę też ta ciemnota wybierała. Ten brak szacunku do ludzi się mści, ale wywołuje też agresję. Trudno się dziwić emerytom, że na wiecach wyborczych atakują otumanione propagandą dzieciaki. Przecież kojarzeni są z tymi, którzy nazywają ich ciemnogrodem, albo motłochem.

Zresztą dzisiaj też jest podobnie. Radny Witczak promuje rozwiązania żywcem skopiowane z innych miejsc, nie zadając sobie nawet trudu na ich lekkie przeredagowanie. Podkrada nawet fotografie dodając na nich własne nazwisko. Cóż za osobista promocja... Fani na facebooku zachwyceni. "Teściowa" klaszcze w dłonie.  Hm... Tak naprawdę? Dosyć to bezmyślne, bo wszystko (nawet te dobre rozwiązania) należy dopasować do warunków lokalnych. 

No i wygrał Duda. Kto temu winien? No przecież już wiemy. Głupi wyborcy. Ale jeszcze ktoś. I to nie byle kto, bo prawdziwe zło wcielone. Diabelskie nasienia wymagające co najmniej egzorcyzmów. To propaganda TVP zwycięzyła. Kurski jest autorem sukcesu Dudy. No tak. Znowu więc mamy to samo. Wyborcy Prezydenta nie myślą i są głupi. Reżimowe media wciskają im ciemnotę, którą "łykają, jak młode gęsie". Nasi są mądrzy. To nic, że karmieni tak samo brutalną propagandą. Tyle, że ubraną w nieco lepsze garnitury w TVN, czy Gazecie Wyborczej.

Wkładka, o kórej pisałem przed wyborami, przebiła wszelkie poziomy nikczemności i TVP  kolejne lata będzie mogło czerpać wzorzec z produkcji Adama Michnika i jego Agory. Atakowała nie tylko Prezydenta, ale i jego rodzinę.

Oczywiście taka argumentacja wyborcę Trzaskowskiego przekonuje. Skoro jego idole tak mówią, to tak musi być. Po co ma sięgać do ogólnie dostępnych badań na temat oglądalności poszczególnych stacji. Wynika z nich, że liderem wśród programów informacyjnych są... tvn-owskie Fakty. W sumie to ci w "publicznej" w tym co robią wydają się bardziej uczciwi, bo przynajmniej nie udają obiektywizmu. 

Przejdźmy jednak do samego Tomaszowa. Z punktu widzenia interesów miasta zwycięstwo Andrzeja Dudy jest korzystne. I nie warto zaklinać rzeczywistości.  Prezydent Witko nie ukrywa swoich przyjacielskich relacji z Prezydentem kraju. W naszej sytuacji mogą one tylko pomóc. To dzięki nim można było zrobić odwiert geotermalny, czy budowany jest nowy żłobek. W czym miałby nam pomóc kontrkandydat Rafał Trzaskowski? Odpowiedzi na to pytanie poszukajcie sobie sami. Był to jedyny pretendent, jaki nie odwiedził Tomaszowa w kampanii wyborczej. Zamiast niego "lokalsi" zorganizowali szybki marsz przez miasto z Borysem Budką i "krzykaczkami" w rękach. 

Dziwicie się, że Duda w Tomaszowie wybory wygrał? Przecież 5 lat temu wynik był zgoła inny i zwycięzcą w naszym mieście okazał się Bronisław Komorowski.  Jak to więc jest. Ciemnota tomaszowska, przesiąknięta siarczkiem znowu zwyciężyła?

PS

Na górze fotografia z wieczoru wyborczego Prezydenta Dudy. Na dole Rafała Trzaskowskiego. Który z tych panów kandydował na Prezydenta RP?

 

Mariusz Strzepek

Podziel się:

Oceń:

Zdjęcia (1)

Komentarze (44)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Danuta Piechota
Danuta Piechota 22.07.2020, 16:28
Dziwię się Panu panie Mariuszu, że Pan tak zaciekłe broni obecnej władzy. Nie jestem fanką PO ale to co się dzieje obecnie to nawet za PRL nie było takiej retoryki i uwielbienia rządzącej partii. Ani Gomułce czy Gierkowi państwowa telewizja nie poświęcała tyle czasu co obecnie PISowi i jej przywódcom. Arogancja, ignorancja itp. aż się wylewa uszami z TVP i TVP info. Nie oglądam prawie wcale telewizji bo nie chcę się denerwować. Jestem emerytką i martwię się o swoje wnuki, które - jak się nic nie zmieni- wkrótce będą się uczyć o tym jak dwaj bracia bliźniacy uratowali Polskę przed zagładą i stworzyli nowy piękny kraj nad Wisłą. Jak Romulus i Remus Rzym. Bo historię tworzą zwycięzcy. Pozdrawiam
tomaszowianin
tomaszowianin 20.07.2020, 21:27
Dobrze ruszyło. Z polską pisownią. Do czegoś się przydałem. Się cieszę.
Ajdejano
Ajdejano 20.07.2020, 20:11
Szanowny Panie Mariuszu: mnie wystarczy jedynie ten pański komentarz, napisany "grubym" tekstem. To, co jest napisane poniżej, to tylko rozwinięcie tego "na grubo".

Już przed wyborami pisałem tutaj do wielbicieli po i ich wybrańca: poczekajcie, poczekajcie: 12 lipca mohery was wyprostują i ja wam to przypomnę.

NO I PRZYPOMINAM WAM - WY JEWROPIEJSAKAJA, RUSSKAJA "YNTELYGENCJO" - z wiechciem słomy w gumofilcach.
I jak wy teraz wyglądacie w lustrze, jak na siebie patrzycie. Pomogę wam: jak zgniłe jajo.
Proszę
Proszę 19.07.2020, 09:00
Zamiast obrażać i wyzywać od idiotów, może jakiś program jak Konfederacja!
T.m
T.m 19.07.2020, 14:13
Bardzo szanowalem swierzy powiew konfederacji,jednak w najwazniejszym monencie sie zawiodlem ze nie staneli po prawej stronie Polski tylko ich liderzy powiedziwli robta co chceta,to tylko pokazuje ze merytoryka ok ale brak decyzyjnosci!!!znam mnostwo pisiorow ktorzy smigaja na marsz niepodleglosci pod sztandarem bialo czerwonej flagi wasi liderzy nie opowiedzieli sie czy bialo czerwona czy teczowa!!!
Ajdejano
Ajdejano 22.07.2020, 09:54
Dobrze, że napisałeś, iż szanowałeś "swierzy" powiew tej konfederacji, bo jeśli "swierzy", to znaczy, że to jest powiew zgniłych jaj, który ma się nijak do "świeżego", zdrowego powiewu.
Fakty
Fakty 20.07.2020, 07:18
Nie sprzedał ich...jak Szymek
T.M
T.M 17.07.2020, 21:37
Roznica miedzy pisem a po jest taka ze ci drudzy maja haslo ***** *** A CI pierwsi niech zyje Polska!
Rak
Rak 17.07.2020, 16:37
Mamy piękną przystań, bulwary, czego chcieć więcej, no jedynie błonie moglibyśmy upiększyć
T.m
T.m 16.07.2020, 11:43
Gdzie macie flagi bialo czerwone?Na corke prezydenta jadem pryskac to jest ok?
rafcio
rafcio 16.07.2020, 08:58
jestem absolutnie pewien że będę prezydentem...
tomaszowianin
tomaszowianin 16.07.2020, 18:16
i już zagłosowałem. Równy normalny gość.
ad
ad 17.07.2020, 08:36
jak każdy pod krawatem Andrzej... tak trzymać!
Kiedy
Kiedy 15.07.2020, 16:32
startowała p. Kidawa napisałem, że winny będzie Kurski. No i proszę...
Z drugiej strony nie ma się co podniecać. Pycha zawsze kroczy przed upadkiem.
Miś
Miś 15.07.2020, 12:07
Co ja to ostatnio pisałem /Miś Wczoraj, 13:06/ i mamy - Prezydent Polski Andrzej Duda padł ofiarą dwóch żartownisiów z Rosji Aleksieja Stoljarowa i Wladimira Kuzniecowa (znanego jako Lexus i Vovan).

"Krzysztof Szczerski urodził się 15 kwietnia 1973 roku w Krakowie. W 1997 roku uzyskał tytuł magistra politologii ... "

z czym do ludzi ...
Fakty
Fakty 15.07.2020, 11:55
Trzaskowianka... ujęcie wody w Wiśle... To brzmi dumnie...
Trzaskobus- dowieziemy Cię nawet do nieba...
Nilu
Nilu 16.07.2020, 14:42
Nie. To jest Kaczkowianka, od czasów prezydentury Kaczyńskiego, wtedy bez awarii do Wisły wszystko płynęło.
G
G 14.07.2020, 22:45
A jaki właściwie (realny) cel ma "obywatelski protest poprzez oddanie głosu nieważnego"? Kiedyś też naiwnie wierzyłem, że politycy widząc jak dużo jest głosów nieważnych lub jak niska jest frekwencja, zmienią swoje postępowanie. Niestety, to tak nie działa. Teraz też ani jedna, ani druga opcja nie będzie przejmowała się tym, że ponad 10 mln obywateli jest przeciwnych ich wizji Polski. W zasadzie po co mieliby się zacząć przejmować, skoro mimo ciągłych afer i nadużyć, Polacy i tak na nich zagłosują. I to jest smutne.
Rodzic
Rodzic 14.07.2020, 21:59
Aż 20 mln rodaków nie chciało powrotu PO do władzy.... Nawet w więzieniach spadło poparcie z 90% na 75%, coś w tym jest...
Nilu
Nilu 14.07.2020, 23:56
Naprawdę? W takim razie aż 20 milionów Polaków nie wybrało Dudy. Nie chcą go za prezydenta. W 36 domach opieki w 100% zagłosowano na Dudę. Opiekuni zabrali dowody pensjonariuszom?
???
??? 15.07.2020, 23:00
Opiekuni??? A cóz to za słowo?
Tvn
Tvn 15.07.2020, 11:54
20 mln było za tym co jest, 10 oddało głos, a drugie 10 zostało w domu, popierając tym samym obecny stan, gdyby chcieli zmiany, poszliby zagłosować...
Dimos
Dimos 14.07.2020, 22:29
20 milionów Polaków nie było w stanie zagłosować na PADa.
Prezydent Duda ma poparcie tylko 10 mln i zaczyna śmierdzieć przy sprawdzaniu wyborów
Baletnica
Baletnica 15.07.2020, 07:11
Nie było w stanie?
baletnicy przeszkadza rąbek u spódnicy...
Mieli dość!
Lato
Lato 14.07.2020, 21:58
Nowa woda z ujścia Wisły...Trzaskowianka...

A tak nawiasem... są wakacje i jest lato...


Nilu
Nilu 14.07.2020, 16:44
„Sromotnie przegrane” ? Różnica 2%! Duda z całym rządem przez ostatni rok urządzali kampanię prezydencką, Premier rozdawał wyimaginowane fundusze, wozy strażackie, emerytury oczka wodne. Miliardy z podatków na PiS TV, niewyobrażalne kwoty kosztowała podatnika kampania prezydencka Dudy. Trzaskowski przez dwa miesiące zrobił taką kampanię, że Dudzie dorównał. Pomimo szczucia, kłamstw i pomówień, tylko 2 % wyborców mniej zagłosowało na Trzaskowskiego. Ta kampania jest porażką obecnego prezydenta.
AK-47
AK-47 14.07.2020, 18:30
Tak. Sromotnie przegrane. Dlaczego? Bo dwóch kandydatów PO nie dało rady jednemu kandydatowi PiS-u....Może PO miała o jednego kandydata za mało?
MS
MS 14.07.2020, 17:53
Jola. 2 procent więcej głosowało za Dudą niż przeciwko niemu. Tu nie było głosowania za Trzaskowskim, który de facto nie zrobił żadnej kampanii. Napiszę to jezcze raz: realny poziom poparcia to 20-25 procent. Dlaczego klęska opozycji okazało się sromotna? Ponieważ była tu "siła złgo na jednego". Przy poziomie nienawiści, jaki nam zafundowano, Duda miał bardzo dobry wynik. Dziennikarze z mediów pozapublicznych nie kryli swoich sympatii podobnie jak Ci z TVP. To prawda, że ci drudzy finansowani są z środków publicznych, ale właśnie o pinieniądze tu idzie. Krytykowano finansowanie mediów publicznych, a nawet nie zająknięto się, że miliardy złotych płynęły do mediów komercyjnych w czasach PO-PSL. Poziom hipokryzji level hard.
Nilu
Nilu 14.07.2020, 18:10
Mariusz, nie ma symetrii, wiesz o tym doskonale. Wiesz ile miejsca za poprzedniego rzadu miała opozycja w TV i obecnie. Teraz opozycja w pisowskiej telewizji jest wyłącznie do szkalowania. Tak nie było, nie było w żadnym stopniu. Bardzo krótką masz pamięć albo wybiórczą. Jeżeli uważasz, że nie głosowano na Trzaskowskiego , to również nie głosowano na Dudę, tylko na te wszystkie plusy ich państwa socjalistycznego.
MS
MS 14.07.2020, 18:13
No przecież na tym to polega. To sobie pooglądaj Kolęde Zalewską albo Monikę Olejnik
Nilu
Nilu 16.07.2020, 15:56
Ty, dziennikarz? Nie widzisz różnicy pomiędzy państwowymi a prywatnymi mediami? Nie słyszałeś o pluralizmie mediów?
ComTM
ComTM 14.07.2020, 13:55
Smutno przed i po wyborach. Przed, bo ilość absurdu w obietnicach, opluwanie, agresja, podział i stan wojny pomiędzy "obozami" przekroczyły wszystkie dotychczas znane poziomy. Po, bo podziały będą trwać nadal, zwycięski obóz umocni się w pysze i poczuciu nieomylności, opozycja będzie mu się "odgryzać". Nie jestem wyborcą PO, ale nie jest w porządku twierdzenie, że TVP zachowywała się jak na telewizję publiczną przystało, że propagandowo i organizacyjnie nie zaangażował się w wybory niemal cały aparat rządowo - samorządowy. Nie tak być powinno, nawet w brudniej grze o nazwie polityka, elementarne zasady winny obowiązywać. W "Lapidarium VI" św. pamięci Ryszard Kapuściński słusznie zauważył, że wiek XXI to ofensywa brudnej polityki, niepotrzebne wdzieranie się w każdy zakątek życia i coraz bardzie destrukcyjny wpływ na człowieka i całe społeczeństwa.
MS
MS 14.07.2020, 14:02
Masz rację. To jest od lat funcjonująca u nas patologia. Kiedyś przy okazji jednej z kampanii wyborczych obserwowalem, jak D. Tulsk jeden z trzech ówczesnych szefów PO, przyjechał na wiec przedwyborczy służbowym sammochodem slużbowym. Zostawił go na terenie hurtowni w ok. zakładów drobiarskich a następnie przesiadł się do prywatnego samochodu jednego z działaczy i tak dojechał już na Pl. Kosciuszki. Dokładnie tak samo zawłaszczano Państwo w czasach, kiedy rządził AWS i na gigantycznym poziomie w okresie SLD.
PiSdzielec
PiSdzielec 14.07.2020, 13:21
Nidługo będziemy drugą Czechosłowacją ...
T.m
T.m 14.07.2020, 13:16
Wystarczylo posluchac ooogladac oba sztaby tuz po ogloszeniu wynikow z jednej strony bialo czerwono ludzie usmiechnieci prezydent zaprasza swojego konkurenta do palacu prezydenckiegoa z drugiej strony zero flag polski i gadanie o tvpis .Wyksztalciuchy i elitka z salonow niech pogodza sie ze robia dobrze ale tylko dla siebie i pogodza sie z wola wiekszosci!Konstytucyjne wybory wygral AD!!!mimo kabaretu jaki zafundowala nam opozycja!Chwala wielkiej Polsce!
Miś
Miś 14.07.2020, 13:06
Kto nami rządzić będzie - zaplecze Prezydenta Dudy (oficjalne ze strony kancelarii, nie wiem czy można to pisać ale na www jest więc chyba tak):

1) Paweł Soloch urodził się 3 lutego 1962 roku w Szczecinie. Jest absolwentem Wydziału Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego ...
2) Krzysztof Szczerski urodził się 15 kwietnia 1973 roku w Krakowie. W 1997 roku uzyskał tytuł magistra politologii Uniwersytetu Jagiellońskiego ...
3) Halina Szymańska urodziła się 9 listopada 1959 roku w Żarach. Z wykształcenia lekarz weterynarii, absolwentka Wydziału Medycyny Weterynaryjnej Akademii Rolniczej ...
4) Grażyna Ignaczak-Bandych ukończyła filologię polską ...
5) Adam Kwiatkowski urodził się 7 grudnia 1972 roku w Warszawie. Jest absolwentem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego...
6) Wojciech Kolarski urodził się 29 października 1972 r. w Krakowie. Jest absolwentem filozofii ...

Można domniemywać że tylko:
Anna Surówka-Pasek, Błażej Spychalski, Andrzej Dera, Paweł Mucha mogą mieć co nieco leju w głowie i wyobraźni, reszta to zwyczajne cwaniaczki i karierowicze polityczni po politologii i historii życia nie znając.
Muniek
Muniek 14.07.2020, 12:59
Wszystko ok ale na pierwszą wizytę zagraniczną wybrał Rzym (czytaj: Watykan - musi zdać relację, w Częstochowie już podobno był). Czyli w polityce zagranicznej dalej będzie DNO jakiego jeszcze nie było.

PS
Panie Redaktorze proszę nie usuwać tego wpisu z uwagi na fakty.

Pozostałe