Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 29 marca 2024 08:01
Reklama
Reklama

Drogowe kwiatki na Treście i w Smardzewicach

Czytam ostatnio, że prawie każdy zachwyca się nową drogą prowadzącą od Smardzewic do Tresty. Miałem okazję przejechać się nią i... nie jest tak różowo, jakby się wydawać mogło. Do tego stopnia, że chciałbym zapytać: kto to zaprojektował, kto się pod tym projektem podpisał? Ludzie Ci nie powinni pracować przy projektowaniu czy zatwierdzaniu dróg, bo się po prostu na tym nie znają. Dopiero teraz ta droga jest bardzo niebezpieczna. Po kilkunastu absurdach drogowych jakie mamy w mieście i powiecie, a które miałem okazję opisywać, to jest chyba numer jeden.

Może gdyby projektant troszkę poczytał na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym inaczej by to wyglądało. Ja swoją wiedzę na ten temat zaczerpnąłem  m.in. z podręcznika jaki wydała Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego z Rekomendacją Ministra Infrastruktury o nazwie "Wytyczne organizacji ruchu drogowego" wydanego w czerwcu 2019 r., który wszystkim polecam. Zacznę od początku....

 

 

 

Na powyższym zdjęciu widać po prawej stronie kilkumetrowy ciąg rowerowo-pieszy. Po co? Tego nie wiadomo. W jakim celu znalazł się tu taki krótki odcinek tej drogi? Po lewej stronie mamy drogę przecież drogę dedykowaną dla rowerów...  no właśnie jest to droga tylko dla rowerów pieszy nie ma prawa po niej chodzić... Być może dlatego może nie zaprojektowano tutaj przejścia dla pieszych.

 

 

 

Każdy kierowca powinien wiedzieć, że od słupka "przystankowego" nie można się zatrzymywać w odległości 15 metrów przed i za przystankiem, czyli łącznie 30 metrów. Tutaj jest 25 metrów. Jest to znak P-17. Jak widać dalej mamy linie przerywaną. Konia z rzędem temu, kto jest w stanie racjonalnie wyjaśnić sposób jej wymalowania.  

 

IMG_20201118_110835.jpg

 

Po lewej stronie znajdujemy także nowatorskie rozwiązania. Widzimy, że na odcinku przystanku utworzono fragmentarycznie ciąg rowerowo-pieszy. Zapewne po to, aby piesi mogli tam stać... Niby logiczne, bo jakby pieszy mógł wejść do autobusu, skoro byłaby tylko droga dla rowerów. :D 

 

IMG_20201118_110843.jpg

 

Widać tutaj prawie dobrze oznakowany próg zwalniający. Dlaczego prawie? Bo przed progiem powinien być znak  na jezdni P-25m. Patrząc nieco dalej widzimy odwołanie prędkości 20km/h. Bardzo ładnie... tylko po co? Za tym znakiem, w odległości ok. 20 metrów  jest odwołanie obszaru zabudowanego. Mamy więc zbędne koszty ustawienia znaku. Po prawej stronie widoczne są te słupki. Nie można było wstawić tam barierki takiej samej jak zwidzimy z lewej strony drogi?

 

IMG_20201118_110919_1.jpg

 

Po co tutaj stoją te znaki, skoro nie ma żadnego skrzyżowania? Jesteśmy poza obszarem zabudowanym  i według szerokości jezdni czyli każdy pas ma 2,50 m. Najważniejsze pytanie jakie się nasuwa to: jak ma się w swoim pasie zmieścić pojazd ciężarowy. Według wspomnianego na początku podręcznika zaleca się aby droga dla rowerów była poza jezdnią. Tutaj nie ma nawet opaski o szerokości 50cm bo przynajmniej taka powinna być. Jest to bardzo niebezpieczna droga. Pieszy jest zmuszany iść poboczem. Nawet hulajnogą trzeba jechać jezdnią,  ponieważ polskie prawo mówi że, kierujący hulajnogą jest traktowany, jako pieszy.

 

Tabela 7.4. Zalecane kryteria segregacji ruchu rowerowego i innych pojazdów

dopuszczalna prędkość pojazdów

warunki dopuszczenia ruchu mieszanego

w funkcji wartości natężenia ruchu pojazdów

proponowane rozwiązania techniczno-organizacyjne

 

≤ 30km/h

oraz strefy ruchu uspokojonego

(zamieszkania i „strefa 30”),

natężenie ruchu

≤ 2500 p/d

ruch rowerów na jezdni

(ruch mieszany,

kontraruch rowerów,

kontrapas dla rowerów,

pas ruchu dla rowerów)

 

30 ÷ 50 km/h

natężenie ruchu

> 2500 p/d

ruch rowerów prowadzony na jezdni (kontrapas dla rowerów

pas ruchu dla rowerów)

lub poza jezdnia

(droga dla rowerów,

droga dla rowerów i pieszych*

 

> 50 km/h

ruch mieszany stanowi duże zagrożenie

bezwzględnie zalecane drogi dla rowerów poza jezdnią

ruch rowerów poza jezdnią

(droga dla rowerów,

droga dla rowerów i pieszych*

 

*/ w sytuacjach wynikających z uwarunkowań lokalnych, np. zagrożenia brd rowerzystów i/lub konieczności zachowania ciągłości trasy rowerowej.

 

IMG_20201118_111003.jpg

 

Wjeżdżamy do Tresty i mamy obszar zabudowany.

 

IMG_20201118_111009.jpg

 

Widzimy nie oznakowany próg zwalniający.

 

IMG_20201118_111110.jpg

 

Wykonawca tutaj troszkę zaoszczędził gdyż zrobił pasy dla pieszych i przejazd dla rowerów nie zgodnie z przepisami. One jasno określają jak to ma być wykonane. Znak P-10 czyli przejście dla pieszych powinien mieć minimalną długość 4 metry a znak P-11 czyli przejazd dla rowerów powinien być oddalony od przejścia dla pieszych do 0,5 metra.

 

IMG_20201118_111236.jpg

 

Dlaczego tutaj jest ciąg rowerowo-pieszy, skoro wszędzie jest tylko droga dla rowerów?

 

IMG_20201118_111247.jpg

 

Wracając widzimy że, znowu zrobiła się droga tylko dla rowerów.

 

IMG_20201118_111312.jpg

 

Tutaj widać przejście dla pieszych oraz zmianę na ciąg rowerowo-pieszy ale zapomniano wymalować znaku P-17 czyli linii przystankowej.

 

IMG_20201118_111454.jpg

 

Z progami na wjeździe do obszaru zabudowanego bardzo dobrze pomyślano, gdyż każdy musi wyhamować, ale te drogi dla rowerów są bardzo złe. Zauważmy, że zarządca drogi nie wiem dlaczego upiera się na robieniu takiej drogi z kostki, skoro wiadomo, że to najgorsze  rozwiązanie z możliwych. Dlaczego? Już wyjaśniam.

Dla rowerzysty najważniejsze są następujące cechy nawierzchni :

*równość – brak wstrząsów i małe opory toczenia,

* szorstkość – bezpieczne pokonywanie zakrętów i hamowanie,

* dobre odwodnienie – bezpieczeństwo jazdy,

* małe opory toczenia – mniejszy wysiłek energetyczny rowerzysty, niski poziom wibracji i hałasu.

Dlatego nawierzchnie asfaltowe są obecnie preferowanym rozwiązaniem. Nie posiadają takich wad jak nawierzchnie z kostki. Są stosunkowo łatwe i szybkie w wykonaniu (także w kolorze). Inne zalety to: trwałość, równość i małe opory toczenia, brak wibracji oraz komfort i pozytywny odbiór przez użytkowników. Nawierzchnie asfaltowe są nawierzchniami ekologicznymi i nie mają negatywnego wpływu na otoczenie .

Nawierzchnie gruntowe są dość tanie i szybkie w wykonaniu. Stosuje się je na szlakach turystycznych w lasach i innych terenach zielonych. Ich zaletą jest dostosowanie do naturalnego otoczenia, a wadami są nierówności, podatność na warunki atmosferyczne oraz mniejsza trwałość i konieczność częstych zabiegów utrzymaniowych .

Nawierzchnie betonowe dróg dla rowerów są rzadko stosowane. Można wyróżnić nawierzchnię: z betonu cementowego, z betonu wałowanego oraz wodoprzepuszczalne (żywiczne lub z betonu cementowego) .

Nawierzchnie prefabrykowane są wykonywane np. z kostki lub płyt. W przeszłości były często stosowane, jednak obecnie nie są zalecane. „Decydują o tym takie cechy jak wibracje obniżające komfort użytkownika, większe zużycie energii (nawet o 30-40%) przez rowerzystę w porównaniu do jazdy po nawierzchni asfaltowej, mała trwałość (pogorszenia równości) oraz podatność na rozwój roślinności i zwiększoną konieczność zabiegów utrzymaniowych z tym związanych” .

O oświetleniu tej drogi już nie będę się rozpisywał bo to jest... prawdziwa tragedia.

Jak widać nie wszystko co robią "drogowcy" jest zgodne z prawem jak i bezpieczeństwem w ruchu drogowym. Czasem wydaje się, ż dla zarządców dróg najważniejszym jest zrobić i przeciąć wstęgę. Bezpieczeństwo ma drugorzędne znaczenie. Skoro, jest tam dopuszczony ruch samochodów ciężarowych i autobusów miejskich które mają masę po 20 ton i szerokość większą od pasa ruchu to tą drogę dla rowerów szybko rozjadą.

Zarządcy dróg zanim rozpiszą przetarg  powinni się wspomóc opiniami specjalistów, którzy się na tym znają.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Michał 02.12.2020 15:19
Tylko narzekac i sie czepiac. Bo to Polska wlasnie

Onn 03.12.2020 02:47
Twój komentarz właśnie pokazuje jskim pustym jesteś

aa 30.11.2020 14:06
Oprócz tego, ze sciezka jest wylozona sliską kostką )ale to probelm całej Polski), to wszystko jest ok. PiS buduje na potęgę, narzekają ci którzy przyez 20 lat nic nie robili odbierając pensje / diety. Co do kostki zamiast czerwonego asfaltu, muszą być też jakieś argumenty za bo nie jestem pierwszy który na to narzeka. Może to jest tańsze, może chodzi o to, że łatwiej rozłożyć i złożyć w przypadku koniecznosci jakichś prac ziemnych. Takze postkomuniści nie jęczeć. Sami póki co nie zrobiliście nic, wybudowaliscie chalupki pod miastem i tyle nam z was.

Ujazd 25.11.2020 10:33
Prosze wrzucic zdjecie nowej ul.przedszkolnej w ujezdzie ,tak jest przejscie dla pieszy na srodku wjazdu na teren szkoly,to jakis twgi muzg mosial wymyslyc:)kto tam pomyslal o bezpieczenstwie dzieci?ale car usmiwchniety;)

Sasiad 10.12.2020 12:49
I do tego po niecalym roku oddania przedszkola poprawiamy kosteczke wokol niego.Kabareciarze;)

Ajdejano 24.11.2020 13:45
Ludziska: nie dziwcie się temu drogowemu knotowi, temu badziewiu. To badziewie było: 1. Projektowane przez kompletnych ignorantów. 2. Zatwierdzane przez kompletnych ignorantów i nierobów ze starostwa 3. Wykonywane przez kompletnych nierobów i ignorantów. PS. Taki mamy świat - w dobie wirusa.... mózgu.

Architekt krajobrazu 24.11.2020 15:42
Takich knotów mamy mnóstwo niby całościowo ładnie bo nowe ale w detalach dno np.: - kompletny brak skoordynowania przekrojów poprzecznych i funkcjonalności ul. Antoniego z ul. Warszawską - kompletnie wymieszanie standardów wykończenia nawierzchni w parku bulwary i na przystani tj. jedne ścieżki w grysie inne w betonie jeszcze inne w gumie, grys sypiąc się na w/w wykończenia niszczy je a ponadto kompletny brak komfortu na zagrysionej gumie czy kostce - całe mnóstwo WC i sanitariatów na przystani - po co ? a gastronomi brak ? - budowa sieci kanalizacji do oczyszczalni po kilkadziesiąt kilometrów od Tomaszowa co podnosi znakomicie koszty funkcjonowania ZGWiK poprzez to że buduje się mnóstwo przepompowni które muszą mieć zasilanie podstawowe i rezerwowe za które płaci się jak za zboże - Arena lodowa technicznie doskonała - biznesowo totalna klapa - wymaga przebudowy modelu biznesowego działania - plac Kościuszki - tiry granitu efekt w najlepszej ocenie obojętny - WC w parku Rodego lepiej wyeksponowane z iluminacjami świetlnymi niż nasz bohater obok Tadeusz Kościuszko (koszta toalety nie będę komentował) - inwestycje starostwa z ostatniego biuletynu -> kilka razy kilkaset tysięcy złotych = marność - ulica Szopena bez egzekwowania gwarancji - zapadliska - jakość kostki brukowej na parkingach obok targowiska - nie spełniona mrozoodporność lub złe utrzymanie poprzez sypanie soli kostka się sypie - zadaszenie targowiska trąci dalekim wschodem lub gorzej , strona wizualna słaba , bardziej przypomina to gniazda dla gołębi - Stasiolas i wybrukowane pobocza z omijaniem drzew - bez komentarza - remont Warszawskiej z przyległymi - hmmm nie wiem czy zieleńcami czy miejscami parkingowymi - nie da się zjeść ciastka i mieć ciastka lub być częściowo w ciąży jak to mówią - ławka niepodległości - bez komentarza - budynek Sądu w Tomaszowie - bez komentarza - budynek ZUS w Tomaszowie - bez komentarza - budynek US w Tomaszowie - bez komentarza tak w skrócie - żeby nie było zbyt dołująco to sukces na 100% - zajezdnia MZK z zakupem taboru - MDM - oczyszczalnia (choć podobno nieprawidłowo na początku eksploatowali) - budynek starostwa - ciekawa architektura , nowoczesny i wygodny - wszystkie działy w jednym miejscu - galeria Tomaszów -prywatna inwestycja - żłobek - nowy - basen na Ostrowskiego powodzenia w nowych inwestycjach w regionie

Adam N. 24.11.2020 23:00
Projekt zrobiła firma projektowa z Piotrkowa zatwierdził ją Wójt Gminy F.Szmigiel za kwotę 1.733.000,00 zł zrobila to firma z Piotrkowa :PEUK"

Ajdejano 25.11.2020 12:17
Panie Adamie (pozdrowienia i przypomnienie: o Ludwikowie pamiętam), czyli: Wy zaprojektowaliście, wójt łaskawie przyklepał kosztorys projektowy, a Tomek K. wykonał projekt. W takim razie, nie odniósł się Pan do tych "drogowych kwiatków" , opisanych w materiale powyżej. A kto ma się do tego materiału lepiej odnieść, jak nie Pan ???

Adam N 29.11.2020 21:55
To jest mój materiał ale błędnie został podpisany

Miś 24.11.2020 09:38
niezgodności tej inwestycji z prawem wykaz (rozporządzenie WT dla dróg): - § 46. Usytuowanie ścieżki rowerowej 1. Usytuowanie ścieżki rowerowej i ścieżki pieszo-rowerowej względem jezdni powinno zapewnić bezpieczeństwo ruchu. 2.Odległość ścieżki rowerowej i ścieżki pieszo-rowerowej od krawędzi jezdni oraz ich usytuowanie powinny spełniać wymagania określone w § 43 tj.: Chodnik usytuowany bezpośrednio przy jezdni, pasie postojowym lub zatoce postojowej powinien być wyniesiony ponad ich krawędź na wysokość od 6 cm do 16 cm i oddzielony krawężnikiem. Ustalenie to nie dotyczy przejść dla pieszych, przejazdów dla rowerzystów oraz zjazdów. ponadto: Odległość chodnika od krawędzi jezdni nie powinna być mniejsza niż1,0 m – w przypadku drogi klasy GP i niższej poza terenem zabudowy (Przy rozbudowie i przebudowie dróg dopuszcza się przyjęcie mniejszych odległości ... pod warunkiem zastosowania ogrodzenia oddzielającego chodnik od jezdni lub innych rozwiązań zapewniających bezpieczeństwo ruchu.) !!! TEGO TAM NIE MA - zatem jak kogoś zabije to śmiało donosić do prokuratury a i cywilnie wygrana w ręku. ponadto: § 37. Pobocza gruntowe drogi klasy GP i dróg niższych klas 1. Pobocza gruntowe drogi klasy GP i dróg niższych klas powinny mieć szerokości, z zastrzeżeniem § 38, nie mniejsze niż: ... 4) 0,75 m - na drodze klasy L lub D. i wiele innych !

Gosc 24.11.2020 19:17
Ten artykuł bardzo rzeczowy jest o ścieżce a nie chodniku i nie trzeba zageszczac komentarzy

69 23.11.2020 22:13
Trzeba donieść na Projektanta do ŁOIIB a inwestorowi wytaczac procesy za szkody za pomocą ubezpieczalni - tyle w temacie. Sprawa wbrew pozorom prosta.

waa 23.11.2020 16:24
Progi zwalniające - TAK! Ale niszczące NIE! Te na tej drodze to naprawdę ABSURD...

69 22.11.2020 22:39
Brawo za rzeczową recenzję !!! Dziody w gminach i małych powiatach - wszystko co mądre w świecie a na miejscu sami szamani !

tut 22.11.2020 18:01
Wykonanie tych progów ma dwa zadania - zwolnić i rozprawiczyć zawieszenie. Co za " fachowiec "zainstalował taki badziew! Kto to odebrał?!

SA. 22.11.2020 17:33
Dlaczego taka sytuacja, jeżeli ktoś ją tak szczegółowo przeanalizował nie jest zgłaszana do odpowiednich organów. A jeżeli to je przynosi oczekiwanego rezultatu do organów nadrzędnych, kontrolnych. Przecież ci co opisali "Wytyczne organizacji ruchu..." po coś to wydali.

m&m 22.11.2020 17:29
Większość rzeczy dla mnie to czepialstwo, ale z jednym się zgodzę. Ścieżki rowerowe z kostki do debilizm. Jak mam potem się ***, jadąc autem, do kolarzy, że nie chcą ścieżka jechać? Ktoś próbował po kostce na takiej oponce?

rowarzysta 23.11.2020 13:23
Ciekawą byś mine jakbyś jechał rowerem i od tyłu by cie ktoś autek puknął co byś powiedział a jak ktoś wpadnie w poślizg i potrąci dużą grupę rowerzystów to czyja będzie wina.

m&m 23.11.2020 16:32
No to po to jest ten czerwony pas, żeby tam rowerem jeździc a nie autem. W przeciwieństwie do wcześniejszego okresu, gdy go nie było. Jeździłem wcześniej i teraz i widzę duża poprawę sytuacji- jako rowerzysta. Brak czy źle postawiony znak tego nie zmieni, że jest po prostu fajnie, że będzie można bezpieczniej przemieszczac się rowerem czy nawet pieszo. Tyle w temacie. Jest wiele innych tematów do narzekania. Można by napisać, że się w ***ch poprzewracało ;))… ale w sumie jak już coś robią, to niech to będzie już zrobił nr do końca. Zatrudnijcie wreszcie autora tych artykułów, to nie będzie czego poprawiać i nikt się nie będzie czepiał:)

rowerzysta 23.11.2020 23:35
Idzie o to że taka ścieżka nie ma krawężnika i każdy pojazd pojedzie po niej i nawet nie zauważy niech przypadkiem ktoś się zagabi bo luknie na telefon albo żar z peta mu na spodnie spadnie i ma każdy pozamiatane a tak zawsze jakiś krawężnik ratował takie sytuacje . Myślenie nie boli.Tym bardziej jak ktoś będzie jechał prawie 100 km/h.

Mieszkaniec tresty 24.11.2020 16:02
Dokładnie Krawężnik nie istnieje tiry jeżdżą po drodze rowerowej

ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.
Polecane
Koncert Pasyjny w świątecznym nastrojuKoncert Pasyjny w świątecznym nastrojuKoncert Pasyjny Orkiestry Symfonicznej Tomaszowa Mazowieckiego TM Orchestra pod dyrekcją Kamila Wrony z towarzyszeniem solistów oraz chórów: chóru miejskiego „Artis Gaudium”, chóru z parafii św. Antoniego, chóru z parafii św. Rodziny, chóru „Via Musica” z parafii NMP Królowej Polski, chóru z Gminnego Ośrodka Kultury w Lubochni, chóru Państwowej Szkoły Muzycznej im. Tadeusza Wrońskiego w Tomaszowie Mazowieckim odbył się 27 marca w Kościele pw. NMP Królowej Polski. Tak jak i w poprzednich latach wydarzenie zgromadziło wielu słuchaczy, których koncert wprowadził w refleksyjny, podniosły i wzruszający nastrój nawiązujący do zbliżających się Świąt Wielkanocnych.Data dodania artykułu: Wczoraj, 12:16 Ilość pozytywnych reakcji czytelników: 2
Drogowe absurdy powiatowe. Czas na zmianę myśleniaDrogowe absurdy powiatowe. Czas na zmianę myśleniaChyba nie ma nic, co byłoby równie często krytykowane jak drogi na terenie powiatu tomaszowskiego. Największa krytyka oczywiście dotyczy ulic na terenie miasta. Sposób ich remontowania, dobór kolejności budzą liczne pytania. Niejedna z osób puka się w czoło. Drogi powiatowe, mosty na terenie miasta niemal wszystkie wymagają pilnych remontów. W najgorszym stanie jest ulica Dąbrowska, ale niewiele lepsze są ulice Legionów, Elizy Orzeszkowej, ale też Piłsudskiego w wielu miejscach wymaga pilnych napraw. Absurd goni absurd, a Mariusz Węgrzynowski przez ostatnie ponad 5 lat naprawiał nie to, co najbardziej naprawy wymagało, tylko co było bliżej jego domu a więc okręgu wyborczego. Ale to tylko wierzchołek góry lodowej. Poniżej kilka słów o tym, jak się u nas drogi robi.Data dodania artykułu: 27.03.2024 13:11 Ilość komentarzy: 6 Ilość pozytywnych reakcji czytelników: 6
Starosta Węgrzynowski załatwił się własną broniąStarosta Węgrzynowski załatwił się własną broniąMarcowa sesja Rady Powiatu Tomaszowskiego zwołana została, jak można się było spodziewać w trybie nadzwyczajnym. Poza kilkoma małymi zmianami w budżecie, które można było wprowadzić już w ubiegłym miesiącu, albo wstrzymać się z nimi do kwietnia. Chodziło raczej o to, by radni mogli zgarnąć kasę. Przy okazji okazało się, że nawet w takim trybie Mariusz Węgrzynowski nie potrafi przygotować sesji. Ma ona ściśle określoną formułę. Zmiana porządku obrad jest możliwa, ale musi za nią zagłosować polowa ustawowego składu rady. Ten trick zastosował Starosta, kiedy radni chcieli uchylić Powiatową Kartę Rodziny, rozszerzając porządek obrad sesji. W piątek ten sam manewr zastosowali radni Koalicji Obywatelskiej i Wszyscy razem i odrzucili wniosek o wpisanie punktu dotyczącego dofinansowania w kwocie 500 tysięcy złotych zakupu wyposażenia na potrzeby stacjonarnego hospicjum.Data dodania artykułu: 27.03.2024 12:36 Ilość komentarzy: 5 Ilość pozytywnych reakcji czytelników: 3
„Kobieta z…” Kina KoneseraŚmiertelny bój murarzy. Zabójstwo i samobójstwoKoncert Pasyjny w świątecznym nastrojuDotacja dla Rodzinnych Ogrodów Działkowych – wnioski można składać od 15 kwietniaWIELKANOCNA JAZDA - WSTĘP WOLNY - PONAD 200 ATRAKCYJNYCH NAGRÓD DO ZDOBYCIA !Pędził przez miasto. Poniesie konsekwencjeCeramika Paradyż zagrała rekordowo dla WOŚPKomunikacja w okresie Świąt Wielkanocnych 2024Drogowe absurdy powiatowe. Czas na zmianę myśleniaStarosta Węgrzynowski załatwił się własną broniąZapraszamy na promocję monografii 4 Pułku Artylerii CiężkiejKlasyki powitały wiosnę
Reklama
Elektryzująca love story w kwietniowym Ale Kino Elektryzująca love story w kwietniowym Ale Kino „Piosenki o miłości”, reżyserski debiut Tomasza Habowskiego, to kolejna propozycja kinowa Miejskiego Centrum Kultury w Tomaszowie Mazowieckim w cyklu Ale Kino. Projekcja filmu odbędzie się 10 kwietnia o godz. 18 w MCK Tkacz.„Piosenki o miłości” były największym przebojem Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni w 2021 roku. To słodko-gorzka historia o poszukiwaniu własnej tożsamości, o kobiecej walce o niezależność, buncie młodości przeciwko autorytetom, talencie i ambicjach oraz skomplikowanej miłości.Ona jest dziewczyną z bloku w małym mieście, on pochodzi z zamożnej, znanej warszawskiej rodziny. Ona kelneruje i śpiewa o tym, co jej w duszy gra, on marzy o wydaniu płyty, którą utarłby nosa sławnemu ojcu-aktorowi. Poznają się, gdy ona obsługuje przyjęcie, na którym on się bawi. Połączy ich miłość do muzyki, rozdzielą ambicje i marzenia. Kruche uczucie, które rodzi się między nimi, cały czas wystawiane jest na próbę: ona wciąż przed nim ucieka, on potrafi łgać jak z nut. Czy dwa tak różne brzmienia mogą się zestroić? Ile razy w życiu możliwy jest bis?W rolach głównych występują: Justyna Święs, wokalistka zespołu The Dumplings, oraz Tomasz Włosok, jeden z najciekawszych aktorów młodego pokolenia („Boże Ciało”, „Jak zostałem gangsterem”). Na ekranie zobaczyć będzie można również m.in. Andrzeja Grabowskiego, Patrycję Volny czy Krzysztofa Zalewskiego. Bilety do nabycia w Miejskim Centrum Kultury przy pl. Kościuszki 18 oraz przez serwis Biletyna.pl https://biletyna.pl/film/Sala-Kinowa-KiTKA-Cykl-ALE-KINO-Piosenki-o-milosci/Tomaszow-Mazowiecki. Zapraszamy w imieniu organizatorów. Data rozpoczęcia wydarzenia: 10.04.2024
„Burza” nad Pilicą „Burza” nad Pilicą Miejskie Centrum Kultury w Tomaszowie Mazowieckim serdecznie zaprasza na otwarcie wystawy „Burza” nad Pilicą. Wydarzenie odbędzie się 27 stycznia o godzinie 10 w Skansenie Rzeki Pilicy (ul. Modrzewskiego 9/11). Głównym moderatorem spotkania będzie Jakub Czerwiński, szerzej znany jako Irytujący Historyk. Wstęp wolny w godz. 10-12.Tego dnia w budynku skansenowej świetlicy wyeksponowana zostanie wystawa pamiątek związanych z historią 25. Pułku Piechoty Armii Krajowej z okresu II wojny światowej. Tam też będzie można zobaczyć m.in. sztandary, archiwalne zdjęcia, orzełki, opaski, hełmy, elementy umundurowania i wyposażenia wojskowego.Oddział 25. pp AK został sformowany w lipcu 1944 roku w Barkowicach Mokrych nad Pilicą na bazie oddziałów partyzanckich i dywersyjnych Inspektoratu Piotrkowskiego AK w ramach akcji „Burza”. Działał głównie w lasach koneckich i przysuskich do 9 listopada 1944, kiedy to został rozformowany jako oddział zwarty, z poleceniem prowadzenia dalszej walki małymi oddziałami.Warto zaznaczyć, że w oddziałach 25. pp AK służyło kilkudziesięciu tomaszowian na czele z dowódcą, majorem Rudolfem Majewskim ps. „Leśniak”, który obecnie jest patronem Jednostki Strzeleckiej 1002 w Tomaszowie Mazowieckim.W roku 2024 przypada 80. rocznica Akcji „Burza” i sformowania 25. Pułku Piechoty Armii Krajowej, stąd też pomysł na tematyczną wystawę w Skansenie Rzeki Pilicy. Eksponaty pochodzą ze zbiorów Fundacji Con Ignis z Piotrkowa Trybunalskiego. Organizatorem wydarzenia jest Miejskie Centrum Kultury w Tomaszowie Mazowieckim oraz Fundacja Con Ignis z prezesem zarządu Jakubem Czerwińskim.Wystawę będzie można oglądać do końca kwietnia 2024 r.Data rozpoczęcia wydarzenia: 27.01.2024
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 9°CMiasto: Tomaszów Mazowiecki

Ciśnienie: 1006 hPa
Wiatr: 15 km/h

Reklama
Drogowe absurdy powiatowe. Czas na zmianę myślenia Drogowe absurdy powiatowe. Czas na zmianę myślenia Chyba nie ma nic, co byłoby równie często krytykowane jak drogi na terenie powiatu tomaszowskiego. Największa krytyka oczywiście dotyczy ulic na terenie miasta. Sposób ich remontowania, dobór kolejności budzą liczne pytania. Niejedna z osób puka się w czoło. Drogi powiatowe, mosty na terenie miasta niemal wszystkie wymagają pilnych remontów. W najgorszym stanie jest ulica Dąbrowska, ale niewiele lepsze są ulice Legionów, Elizy Orzeszkowej, ale też Piłsudskiego w wielu miejscach wymaga pilnych napraw. Absurd goni absurd, a Mariusz Węgrzynowski przez ostatnie ponad 5 lat naprawiał nie to, co najbardziej naprawy wymagało, tylko co było bliżej jego domu a więc okręgu wyborczego. Ale to tylko wierzchołek góry lodowej. Poniżej kilka słów o tym, jak się u nas drogi robi.Barwy kampanii: czy w Tomaszowie mamy jeszcze Straż Miejską i Policję Barwy kampanii: czy w Tomaszowie mamy jeszcze Straż Miejską i Policję Dzisiejszy docinek "barw kampanii" poświęcimy krótko "przyczepkom wyborczym". Pisaliśmy już o tym, że często zajmują one tak bardzo potrzebne mieszkańcom miejsca parkingowe w newralgicznych miejscach w Tomaszowie. Zdarza się jednak, że stwarzają realne zagrożenie dla uczestników ruchu drogowego. W ostatnim czasie na głównych ulicach miasta pojawiła się taka właśnie z olbrzymim banerem kandydata na radnego Rady Miejskiej Koalicji Obywatelskiej, Roberta Balickiego. Ustawiana jest na chodnikach i pasach drogowych poza wyznaczonymi miejscami strefy płatnego parkowania. Konstrukcja stanowi duże zagrożenie dla osób, które próbują wyjechać z legalnych miejsc parkingowych, ponieważ całkowicie ogranicza widoczność. Policja i Straż Miejska nie reagują, uważając zapewne, że troska o bezpieczeństwo tomaszowian nie jest ich problemem. Najwyraźniej nie jest ona też obiektem szczególnej troski pretendenta na radnego. Znowu Polak będzie mądry po szkodzie?
Barwy kampanii: bez kultury i bez zasad Barwy kampanii: bez kultury i bez zasad Kiedy wczoraj zobaczyłam w Internecie na profilu Sztabu Wyborczego Piotra Kucharskiego film dokumentujący zaklejanie plakatów na tablicy w okolicach ZUS, pomyślałam że jest on weekendowym, wyborczym żartem. Tak przynajmniej sugerowała podłożona pod film "radosna" muzyczka. Sporych rozmiarów tablica została w całości zaklejona materiałami wyborczymi wspomnianego wyżej Kucharskiego. Niestety to, co wyglądało na fejk, okazało się prawdą. Nie byłoby to może zbyt wielkim problemem (poza manifestacją swego rodzaju narcyzmu politycznego), gdyby nie fakt, że wcześniej w tym miejscu były wyklejone plakaty innych kandydatów. A to już jest poważnym wykroczeniem, za które grozi kara grzywny.Starosta Węgrzynowski załatwił się własną bronią Starosta Węgrzynowski załatwił się własną bronią Marcowa sesja Rady Powiatu Tomaszowskiego zwołana została, jak można się było spodziewać w trybie nadzwyczajnym. Poza kilkoma małymi zmianami w budżecie, które można było wprowadzić już w ubiegłym miesiącu, albo wstrzymać się z nimi do kwietnia. Chodziło raczej o to, by radni mogli zgarnąć kasę. Przy okazji okazało się, że nawet w takim trybie Mariusz Węgrzynowski nie potrafi przygotować sesji. Ma ona ściśle określoną formułę. Zmiana porządku obrad jest możliwa, ale musi za nią zagłosować polowa ustawowego składu rady. Ten trick zastosował Starosta, kiedy radni chcieli uchylić Powiatową Kartę Rodziny, rozszerzając porządek obrad sesji. W piątek ten sam manewr zastosowali radni Koalicji Obywatelskiej i Wszyscy razem i odrzucili wniosek o wpisanie punktu dotyczącego dofinansowania w kwocie 500 tysięcy złotych zakupu wyposażenia na potrzeby stacjonarnego hospicjum.
Reklama
Wasze komentarze
Autor komentarza: AjdejanoTreść komentarza: Człowieku bez mózgu. Co ty pier...!!! To jest informacja o stacji na terenie Tomaszowa, a nie dla całej Polski, a może i Europy. Czy do ciebie-barani łbie nie dotarło, że to jest stacja tylko dla naszego grajdołu, a może i dla naszego powiatu?! Gdzie w takim terenie znajdziesz ten twój, obsrany milion samochodów elektrycznych - barani łbie.Źródło komentarza: Stacja ładowania pojazdów elektrycznych już dostępna dla mieszkańcówAutor komentarza: AjdejanoTreść komentarza: Piszesz o procedurze, jaklą teraz stosuje ten z pochodzenia Ukrainiec Bodnar, czyli: dajcie mi człowieka, a paragraf się znajdzie (patrz: Dżugaszwili, czyli Wisarionowicz Stalin), lub paragraf się wymyśli. Przykłady: bandyckie zajęcie tvp, bandyckie napady na ziobrowców. Dopiero teraz chłopcy od bandery (sorry: od Bodnara) zaczynają kombinować, jak, kur.a, te przepisy nagiąć do tego, co wyprawiają.Źródło komentarza: Starosta Węgrzynowski załatwił się własną broniąAutor komentarza: Andrzej KiermasTreść komentarza: Ja rozumie wezwania o oszczędność> Toi może by tak radni dali przykład i zrezygnowali z bardzo obfitych diet i udziału w Radach NadzorczychŹródło komentarza: Słowo na niedzielę: Starostwo Powiatowe niczym biuro podróży...Autor komentarza: A.KiermasTreść komentarza: Na to bardzo liczę, WYCHOWANKOWIE SZKÓŁKI BĘDĄ TRAFIAĆ CZĘŚCIEJ DO DRUŻYNY.Źródło komentarza: Wychowanek Akademii Piłkarskiej w drużynie seniorskiej LechiiAutor komentarza: EllaTreść komentarza: Bardzo ciekawy artykul a i wpisy internautow daja duzo do myslenia i poszerzaja perspektywe. Brawo.Źródło komentarza: Oświata niejedno ma imię. Co dalej z tomaszowskimi szkołami?Autor komentarza: EllaTreść komentarza: Humorystycznie rzecz ujmujac- jak beda przyznane pieniadze, to cel, skala i rodzaje potrzeb sie sprecyzuje. Proste i smieszne. A z drugiej strony to wciaz ten koniunkturalizm, to sie mi oplaca, tamto moze zaszkodzic, z tym bede trzymal, tamtego sie wypre.Źródło komentarza: Starosta Węgrzynowski załatwił się własną bronią
Reklama
Reklama
Napisz do nas
Reklama
Reklama
Reklama