Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 29 marca 2024 14:45
Reklama
Reklama

TiR-y zniszczyły. Powiat musi naprawić

 Stało się to, co stać się musiało. Jednym z poważniejszych tematów,  z jakimi przyjdzie nam się zmierzyć w najbliższym czasie będzie konieczność dokonania remontów mostów. Już teraz ograniczony ruch samochodów na ulicy Modrzewskiego. Będzie jednak gorzej, bo obiekt na Brzustówce nie jest jednym wymagającym pilnych napraw.

Co gorsza, będą one tym bardziej kosztowne, że odkładane od lat. Obecnie nikt chyba nie ma już wątpliwości , że największy problem w Tomaszowie poza smogiem jest tranzyt prowadzony przez miasto. Nie tylko tworzy zagrożenie i uciążliwości ale przeładowane ciężarówki niszczą miejsko powiatowe ulice. Szczególnie dokuczliwe są te wożące piasek z okolicznych kopalni. Kolejne władze powiatu w sprawie kopalni nie robiły nic. Często ulegały presji, a przecież decyzje dotyczące każdorazowego zwiększenia wydobycia wymagają licznych konsultacji. Również  obowiązujące w Polsce prawo nie jest doskonałe. Nie ma żadnych przepisów, które wymagałby na przykład wśród warunków technicznych dla nowo budowanych hut budowy bocznic kolejowych.

Zamkniętym mostem na ulicy Modrzewskiego oraz wyznaczonymi objazdami zajmowała się w bieżącym tygodniu komisja bezpieczeństwa Rady Powiatu Tomaszowskiego, kierowana przez Grzegorza Glimasińskiego.  Radni zwracali uwagę miedzy innymi na fakt , że decyzja zbiegła się równocześnie z rozpoczęciem remontu odcinka drogi wojewódzkiej numer 713 /Mireckiego/. Ponadto podkreślali, że  drogi przez Młoszów, Swolszewice Małe i Smardzewice nie są dostosowane dla ruchu ciężarówek. Wszystkie one są również mocno wyeksploatowane. Za trzy miesiące staną się więc całkowicie nieprzejezdne.

 Zarząd Dróg Powiatowych twierdzi, że jest to nagła i awaryjna sytuacja.  Czy aby na pewno? Przeglądy obiektów inżynieryjnych mają swoje określone terminy. Ponadto uzgadniając tymczasową organizację ruchu z Zarządem Dróg Wojewódzkich należało brać pod uwagę stan techniczny mostów. Most przy ulicy Modrzewskiego to stosunkowo „młody” obiekt. Powstał z ogromnymi problemami niemal ćwierć wieku temu. Wcześnie w tym miejscu znajdował się most o konstrukcji drewnianej, który rozebrano (przy okazji wydobywając z dna Pilicy transporter opancerzony „Rosie”). Budowa trwała kilka lat. Brakowało funduszy na dokończenia inwestycji. Temat pomógł załatwić Mirosław Kukliński, który w czasach rządów AWS był tomaszowskim posłem.  Teraz okazuje się, że ciężarówki z Białej Góry są w stanie zniszczyć nawet nowoczesne w miarę konstrukcje.

Zarząd Dróg Powiatowych zadecydował na podstawie wykonanej ekspertyzy o ustawieniu znaków ograniczających. Postawiono znaki zakazu B-5 (zakaz wjazdu dla ciężarówek), oraz o ograniczeniu prędkości do 30 km/h i zwężeniu jezdni. Autobusy mogą nadal przejeżdżać przez most. Da ciężarówek wyznaczono tymczasowe objazdy, które mają się kierować się na drogą ekspresową S8 przez węzeł Wolbórz.  Mieszkańcy miejscowości przez które poprowadzono objazdy protestują. Trudno im się dziwić, zważywszy na wysoką uciążliwość Osobnym problemem jest zapora na Zalewie Sulejowskim na tej „długiej prostej” samochody pędzą z prędkościami o wiele przekraczającymi dozwolone 40 km/h. Na tamie jest też dopuszczalna masa całkowita pojazdów ograniczona do 30t. Znaków jednak nikt nie przestrzega i jeżdżą tu nawet ważące 40 ton kolosy

Trzy lata temu, Starosta Mirosław Kukliński podjął decyzję w sprawie nowego oznakowania dojazdów Tomaszowa od Strony Smardzewic a dokładnie kopalni Biała Góra. Nowa organizacja ruchu miała uniemożliwić wjeżdżanie ciężarówek na miejskie ulice. O podobnym rozwiązaniu mówiło się juz od dłuższego czasu.   Starosta niestety decyzję podjął, później się z niej pod presją wycofał. Decyzja, która miała wyprowadzić ciężarówki z miasta, by chronić nasze ulice (chociaż chyba ważniejszym argumentem powinna być ochrona mieszkańców) była oczywiście słuszna. Razem z ładunkiem każda z nich waży 40 ton. Oznacza to, że nawet bez stosownego oznakowania pionowego nie mają one prawa do miasta wjeżdżać. Tomaszowskie mosty mają udźwig do 30 ton, a więc nie może poruszać się po nich ani transport z Białej Góry ani też z  Grudzenia

Samochody z Białej Góry zgodnie z przepisami powinny więc jeździć w kierunku do Sulejowa a następnie Piotrkowa drogą krajową numer 12. W ten sposób każdego dnia omijałoby Tomaszów kilkaset załadowanych piachem Tirów. Władze kopalni protestowały więc przeciwko takiemu rozwiązaniu, ponieważ oznaczałoby ono każdorazowo zwiększenie dystansu o 60 kilometrów a więc podniosłoby koszty transportu. Argumentacja to poniekąd prawdziwa, tylko co ona obchodzi kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców naszego miasta, dla których są one utrapieniem.

Tomaszów potrzebuje obwodnicy. Proponowany ponad rok temu tzw. wariant południowy jest już nieaktualny. Głębsza analiza pozwoliła potwierdzić wątpliwości mieszkańców i jego całkowitą absurdalność. Miasto zabiegać więc będzie o obwodnicę w wersji północnej a więc wyprowadzać ruch tych ciężarówek wprost na drogę krajową numer  48. W przyszłorocznym  budżecie zaplanowano na ten cel wydatki związane z przebudową odcinka ulicy Luboszewskiej.  


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
tomaszowianin 03.01.2021 20:12
Dobry pomysł Red. na rozbudzenie umysłów komentujących w 2021. Temat stary. Ze szczepionką należy ostrożniej. Bo jak jedni nie chcą i zostanie, to należy uwalić tych, co uratowali ją przed zniszczeniem. Byle tylko reklamować swoją działalność. Z piaskiem jest inaczej. Nikt nie sygnalizuje jakie są zniszczenia wynikające z eksploatacji kopalni Biała Góra; nawet 80 tonowe (nie przesadzam) tiry z piaskiem jeżdżą z cennym piaskiem ul. Głowackiego. Bez ograniczeń niekiedy całą dobę. Kto kiedykolwiek próbował zważyć taki ładunek na trasie? (można skorzystać z wagi w ZGC). Ciężarówy odkryte, zakryte – jak wygodnie i bezpiecznie. Kto na tym zarabia? Kto znowu tą ulicę będzie remontował za nasze pieniądze? ONI sprzedali, a NAM się NIE OPŁACA odkupić.Ta kopalnia powinna ciągle podlegać polskiemu (nie zagranicznemu) skarbowi. P. Nawrocki: p. poprosi Kopalnię o info, ile tych tirów w ciągu doby przejeżdża tą ulicą i ile wyjeżdża z Kopalni i niszczy inne ulice. I jakie są plany zagospodarowania terenu po zamknięciu kopalni Włodarze tego naszego terenu p. nie odpowiedzą. To pytanie na pewno ich przerośnie. Może nowy ZALEW wyłożony szkłem piaskowym? Proszę się przejechać w stronę Smardzewic, bloków na BG i zobaczyć co się dzieje. Zza śmiesznych ogrodzeń terenu można zrobić b. dużo pamiątkowych zdjęć. Dla potomnych. PS W sprawie szczepionki. Polecam film "Pacjent zero" Wielka Brytania 2018.

Adam N. 06.01.2021 20:55
Wystarczy spytać przewoźnika czyli p.Kopacza bo on wstawia MAN-y do przewozu piasku i z tego co się dowiedziałem jest kilka samochodów na godzine czyli sporo i sporo przeładowanych. Jak dla mnie powinno się wycofać auta i koleją powinno to się odbywać a na byłym wistomie można przeładowywać na auta tylko trzeba trochę kasy wydać. Miasto i powiat nie powinien się cackać z tym i zrobić całkiwite zakazy wjazdu do miasta nie jeżdzą nawet 50 km więcej ale nasze ulice będą w stanie normalnym.

Zielony 02.01.2021 07:30
Po co taki długi objazd? Marnowanie paliwa i potęgowanie smogu. Puścić ruch wzdłuż Pilicy, na Nowy Port, a z drugiej strony przez Ludwików. Proste rozwiązanie. Tak jak ścieki w stolicy. Do Wisły.

T.J. 02.01.2021 21:22
Tiry z drogocennym piaskiem skierowane przez Nowy Port i Strzelecką naruszyłyby konstrukcję naszej Areny Lodowej. I kto by wyłożył miliony na jej remont?

Je 03.01.2021 11:21
Wy tak serio??? Może od razu Pilica spływającej z tymi tirami.

Psikuta bez s 01.01.2021 23:31
A ja proponuje zeby żadna ciezarowka do tomaszowa nie przyjezdzala czy to z paliwem czy jedzeniem. Wtedy nie ktorzy by zobaczyli jak transport jest ważny. Szkoda ze nie ma wyborow bo bylaby mowa o jakies obwodnicy i budowie?

Adam Nawrocki 01.01.2021 21:20
Przez lata było i nadal jest pozwolenie na przekraczanie wagi na mostach i nie mowa i tym moście ale na ul. Nowowiejskiej, Mireckiego czy nawet Warszawskiej fak te ostatnie są wojewódzkie ale są i co będzie jak one zostaną zniszczone wszystkie te mosty mają nośność do 30t, Czy ta komisja do spraw bezpieczeństwa zna się choć trochę na tym co robi bo moim zdaniem nie . Są pracownicy w Zarządzie Dróg Powiatowych co zapewne się znają na swojej pracy tylko czy zawsze mają rację myślę że też nie. Jest specjalny człowiek na stanowisku związanym z Bezpieczeństwem w Ruchu Drogowym ale czy on się na tym zna odpowiem z całą odpowiedzialnością że NIE!!!!.Dlaczego tak twierdzę napiszę w najbliższym felietonie o naszej pięknej nowo wyremontowanej drodze czyli Grota Roweckiego. Od ponad 2 lat próbuje poprawić oznakowanie w naszym mieście i powiecie co odzwierciedla się na poprawie Bezpieczeństwie w Ruchu Drogowym i wszystkie te wnioski jaki pisze są w trakcie realizacji od ponad 2 lat nie wiem co o tym sądzić. i ostatnie moje spostrzeżenie co jak widzę nadal w tym mieście tkwi ( zresztą nie tylko w tym mieście robią takie głupoty), niech mi ktoś mądrze odpowie co oznacza znak B-5 czyli zakaz wjazdu samochodów ciężarowych

Kierowca 01.01.2021 23:18
Teraz tak patrzę na to kto zasiada w tej komisji do spraw bezpeiczeństwa publicznego i transportu i posługując się rożnymi portalami społecznościowymi widzę że ci co tam zasiadają naprawdę nie znają się na tym bo albo są to osoby które mają swój zajazd albo osoby mające swoje sklepy itp nie mający żadnego wykształcenia w tym kierunku a myślę że o tym żadnego doświdczenia żenada.

Ajdejano 02.01.2021 21:40
Panie Adasiu (tak piszę, ponieważ się dobrze znamy): 100 - 200 % racji. I tak, trzymać! I moja myśl: z głąbami Pan nie wygra. Ponadto: ma Pan mój telefon: Ludwików - aktualny....

Adam N. 05.01.2021 21:12
W czwartek robię zdjęcia na całym tym obszarze i w sobotę coś napiszę

varan 01.01.2021 20:28
"Razem z ładunkiem każda z nich waży 40 ton. Tomaszowskie mosty mają udźwig do 30 ton," To niech ładują o 10-12 ton mniej i niech ktoś to kontroluje. Zamiast łożyć na naprawę dróg i mostów lepiej zainwestować w wagi przy wjeżdzie do miasta i kontrolować każdą ciężarówkę, albo wstawić swoich kontrolerów na wagi w kopalniach, aby przeciążone ciężarówki nie wyjeżdżały z nich. Jeśli się nie zgodzą, to niech sobie nadkładają te kilkadziesiąt kilometrów. "Tomaszów potrzebuje obwodnicy. Proponowany ponad rok temu tzw. wariant południowy jest już nieaktualny. Głębsza analiza pozwoliła potwierdzić wątpliwości mieszkańców i jego całkowitą absurdalność." Brawo ! Ale mimo wszystko głębsza analiza trwająca ponad rok, czegoś co samo nasuwa się chyba każdemu zdroworozsądkowemu człowiekowi widzącemu trzy ważne drogi przebiegające na północy miasta, niezbyt dobrze świadczy o ludziach w starostwie.

AW 01.01.2021 20:27
Jaki problem, aby prezydent miasta oficjalnie poprosił o systematyczne kontrole ITD z wagą. Gdyby przez jakiś czas egzekwowano zakazy skończyłyby sie problemy. Tak na marginesie - co robi tomaszowska "drogówka" przecież oni również mogą skierować ciężarówki na wagę i ukarać...

Ajdejano 02.01.2021 21:34
Brawo!!! 100 - 200% racji.

rwd 01.01.2021 18:17
''TiR-y zniszczyły. Powiat musi naprawić'' - Tylko, że na życzenie Powiatu. Czyli nie ma tematu. Właściwie to jest bo zapłacimy my podatnicy , a nie właściciele kopalni i kierownictwa powiatu.

mieszkaniec 01.01.2021 17:42
Tirom zrobić zakaz wjazdu do miasta, miasto dla mieszkańców a Tiry na obwodnice. Domy popękane te na Brzustówce i te na Szczęśliwej. Zakazać wjazdu a piach na tory czy obwodnice.

Ajdejano 01.01.2021 17:26
"Tiry zniszczyły. Powiat musi naprawić." Szanowny Panie Mariuszu: już w tytule materiału powyżej bierze Pan nas pod to, co koń pod brzuchem nosi. Tiry zniszczyły - O.K. "Powiat musi naprawiać"?! To chyba jakiś żart (z nas - czytelników tego portalu). Powiat ??? A kto to jest ten "Powiat" ??? Otóż, ten "Powiat" to jest jeden z wyłudzaczy naszych - Polaków pieniędzy (podatków), które to nasze podatki, z reguły - totalnie marnuje. Pytam: kto zabronił Wam-naszym radnym i zarządowi powiatu tak ustalić jazdę ciężkiego taboru samochodowego przez miasto, aby mosty nie zostały zniszczone ?!?! Nie macie mózgów i technicznego pomysłu - baranie łby ?!?! To nie pchajcie się między wódkę i zakąskę - baranie łby !!! Zarząd Dróg Powiatowych i starosta katecheta: to są ludzie, którzy dobro mieszkańców powiatu mają głęboko w du... żym poważaniu. Czy Wy - radni tego nie kumacie?!?! Owszem - tak, doskonale kumacie, ale z tymi bancwołami jesteście jedną szajką.

Psikuta bez s 01.01.2021 23:37
Trafny komentarz

***** *** 29.01.2021 21:10
Brawo !!!!!!!

Mieszkaniec 01.01.2021 16:42
Aha, czyli jak inni sie nie zgadzają na budowę nowej obwodnicy 'bo nie będą mieli gdzie biegać', to trzeba ją umieścić pod samymi oknami mieszkańców ul. Wysokiej. Bardzo ciekawe rozwiązanie, zwłaszcza że i tak jest bardzo duży ruch tranzytowy, a chodnika i oświetlenia jak nie było tak nie ma.

Maniek 01.01.2021 20:18
Najlepiej żeby z Wysokiej ludzie wynieśli się po dobroci.

Mieszkaniec 03.01.2021 01:12
Jeśli zapewnione zostaną zastępcze lokale mieszkalne to jak najbardziej.

kierowca 03.01.2021 12:01
Ulica Wysoka to pozostałość Kaczki, wysiedlić do reszty i pobudować solidną wylotówkę

Wysoka 03.01.2021 13:30
Myślę, że nikogo nie stać na taką odważny ruch jak wysiedlenie około 1000 osób.

Gość 02.01.2021 17:06
Wysoka jest drogą krajową i od dawma jest tam ruch tranzytowy....a niedlugo bedzie przebudowa. I ponadto- to gdzie te samochody mają jeździć skoro nawet nie po drgach krajowych i niewielkiej w sumie zabudowie.... zawsze coś nie tak..

Mieszkaniec 03.01.2021 01:09
Tamtejsza zabudowa powstała dużo wczesniej niż owa droga krajowa. Niech budują na terenach nie zamieszkałych, lub planowanych pod zabudowe. Tak, zawsze coś nie tak, podobnie jak dla mieszkańców ulicy Szczęśliwej jest po prostu uciążliwe. Plan remontu ul. Wysokiej już istnieje w głowach decydentów od bardzo dawna, tylko jakoś do tej pory nikt nic nie zrobił. Łatwo jest decydować i przerzucać problem na innych, ale rozsądnego rozwiązania nikt nie proponuje. Wysoka, Warszawska i Ujezdzka już są wystarczająco zakorkowane, zwłaszcza jak zamknięty jest przejazd.

Kondominium czy rownoprawne panstwo UE? 01.01.2021 16:39
Odważny, prawdziwy tekst za ktory dziekuje. Czy w końcu postawimy się Niemcom z Quarzwerke Biała Góra GmbH? Czy nadal bedziemy uwazac ze kazde pierdniecie w jakas odkrywkę ktora powiekszy zatrudnienie o 5 operatorow koparek to jest giga inwestycja za ktora powinnismy byc im wdzieczni i przymykac oko na koszty funkcjonowania tego biznesu tutaj? Kopalnia stawiana przez Polaków, gdyby dzis byla nadal polska pewnie partycypowalaby w kosztach napraw mostów ktore ona przede wszystkim eksploatuje. No Ceramika Paradyz na przyklad pomaga w remoncie najstarszego kosciola luteranskiego i drugiego najstarszego zabytku w Tomaszowie czyli kosciola na placu Kosciuszki. Komunikacja z niemieckim biznesem wyglada jak proba zgloszenia reklamacji w Aldi: "Pisz pan do centrali" Ale mysle sobie, ze skoro malej 5 milionowej Litwie udalo sie przyblokowac wazna inwestycje polskiego Orlenu w Mozejkach, gdzie odmawiali nam koniecznego remontu jedynynych torow kolejowych prowadzacych do portu i to przezwiele lat w czasach rządów nieudaczników z Platformy Obywatelskiej, to moze uda sie w czasach dobrej zmiany cos na Nimcu wymusic? Firmo Quarzwerke Biała Góra GmbH! Czas placic jakas kase lokalenej spolecznosci za dewastacje drogowe i - to co widac golym okiem codziennie - za kilogramy piachu przy kraweznikach kazdej ulicy w Tomaszowie.

Edek 01.01.2021 19:13
Zarówno zakład " Biała Góra" jak i " Euroglas Niewiadów" posiadają własne bocznice kolejowe które mogą dostosować do transportu własnej produkcji. Trzeba tylko postawić przed nimi taki warunek. Dziura-odkrywka w ziemi którą fedruje Quarzwerke jest dramatycznie ogromna, co z ze środowiskiem? niech współfinansują naprawę dróg tranzytowych to skłoni ich do rozwiązań transportu koleją.

Maniek 01.01.2021 20:14
Przede wszystkim należałoby zacząć od rzetelnego bilansu ile dochodów dostaje rocznie gmina i powiat od właściciela kopalni w postaci różnego rodzaju podatków. Chyba nie jesteśmy tak bogaci żebyśmy mogli całkowicie zamknąć tę kopalnię i zatrzymać dalszą degradację tamtego terenu. Choć przymus w postaci wożenia piachu koleją wydaje się niezbędny, bo koszty remontu wszystkich mostów i dróg robią się kosmiczne.

Kierowca 01.01.2021 22:03
Tylko co ma wspólnego Biała Góra i Euroglas ? Przecież Biała Góra bierze piach z innej kopalni

Gość 02.01.2021 17:08
Coś Ci nie poszło w yym tekście....chyba odwrotnie?

? 02.01.2021 04:43
Mądrze mówisz Edek. Jak Ci pomóc?

Reklama
Polecane
Koncert Pasyjny w świątecznym nastrojuKoncert Pasyjny w świątecznym nastrojuKoncert Pasyjny Orkiestry Symfonicznej Tomaszowa Mazowieckiego TM Orchestra pod dyrekcją Kamila Wrony z towarzyszeniem solistów oraz chórów: chóru miejskiego „Artis Gaudium”, chóru z parafii św. Antoniego, chóru z parafii św. Rodziny, chóru „Via Musica” z parafii NMP Królowej Polski, chóru z Gminnego Ośrodka Kultury w Lubochni, chóru Państwowej Szkoły Muzycznej im. Tadeusza Wrońskiego w Tomaszowie Mazowieckim odbył się 27 marca w Kościele pw. NMP Królowej Polski. Tak jak i w poprzednich latach wydarzenie zgromadziło wielu słuchaczy, których koncert wprowadził w refleksyjny, podniosły i wzruszający nastrój nawiązujący do zbliżających się Świąt Wielkanocnych.Data dodania artykułu: Wczoraj, 12:16 Ilość pozytywnych reakcji czytelników: 2
Przegrać trzeba umieć. PO nadal brnie w brudną kampanięKolejny sprawdzian dla policyjnych koniPalenie szkodzi. Nie tylko zdrowiuZdrowe gotowanie dla każdego - przewodnik po lokalnych produktach i naczyniachPoznaj przepisy na nieoczywiste wielkanocne potrawy na bazie jajekWstąp w szeregi Ośrodka Reprezentacyjnego Wojsk Obrony Terytorialnej!„Kobieta z…” Kina KoneseraŚmiertelny bój murarzy. Zabójstwo i samobójstwoKoncert Pasyjny w świątecznym nastrojuDotacja dla Rodzinnych Ogrodów Działkowych – wnioski można składać od 15 kwietniaWIELKANOCNA JAZDA - WSTĘP WOLNY - PONAD 200 ATRAKCYJNYCH NAGRÓD DO ZDOBYCIA !Pędził przez miasto. Poniesie konsekwencje
Reklama
Elektryzująca love story w kwietniowym Ale Kino Elektryzująca love story w kwietniowym Ale Kino „Piosenki o miłości”, reżyserski debiut Tomasza Habowskiego, to kolejna propozycja kinowa Miejskiego Centrum Kultury w Tomaszowie Mazowieckim w cyklu Ale Kino. Projekcja filmu odbędzie się 10 kwietnia o godz. 18 w MCK Tkacz.„Piosenki o miłości” były największym przebojem Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni w 2021 roku. To słodko-gorzka historia o poszukiwaniu własnej tożsamości, o kobiecej walce o niezależność, buncie młodości przeciwko autorytetom, talencie i ambicjach oraz skomplikowanej miłości.Ona jest dziewczyną z bloku w małym mieście, on pochodzi z zamożnej, znanej warszawskiej rodziny. Ona kelneruje i śpiewa o tym, co jej w duszy gra, on marzy o wydaniu płyty, którą utarłby nosa sławnemu ojcu-aktorowi. Poznają się, gdy ona obsługuje przyjęcie, na którym on się bawi. Połączy ich miłość do muzyki, rozdzielą ambicje i marzenia. Kruche uczucie, które rodzi się między nimi, cały czas wystawiane jest na próbę: ona wciąż przed nim ucieka, on potrafi łgać jak z nut. Czy dwa tak różne brzmienia mogą się zestroić? Ile razy w życiu możliwy jest bis?W rolach głównych występują: Justyna Święs, wokalistka zespołu The Dumplings, oraz Tomasz Włosok, jeden z najciekawszych aktorów młodego pokolenia („Boże Ciało”, „Jak zostałem gangsterem”). Na ekranie zobaczyć będzie można również m.in. Andrzeja Grabowskiego, Patrycję Volny czy Krzysztofa Zalewskiego. Bilety do nabycia w Miejskim Centrum Kultury przy pl. Kościuszki 18 oraz przez serwis Biletyna.pl https://biletyna.pl/film/Sala-Kinowa-KiTKA-Cykl-ALE-KINO-Piosenki-o-milosci/Tomaszow-Mazowiecki. Zapraszamy w imieniu organizatorów. Data rozpoczęcia wydarzenia: 10.04.2024
„Burza” nad Pilicą „Burza” nad Pilicą Miejskie Centrum Kultury w Tomaszowie Mazowieckim serdecznie zaprasza na otwarcie wystawy „Burza” nad Pilicą. Wydarzenie odbędzie się 27 stycznia o godzinie 10 w Skansenie Rzeki Pilicy (ul. Modrzewskiego 9/11). Głównym moderatorem spotkania będzie Jakub Czerwiński, szerzej znany jako Irytujący Historyk. Wstęp wolny w godz. 10-12.Tego dnia w budynku skansenowej świetlicy wyeksponowana zostanie wystawa pamiątek związanych z historią 25. Pułku Piechoty Armii Krajowej z okresu II wojny światowej. Tam też będzie można zobaczyć m.in. sztandary, archiwalne zdjęcia, orzełki, opaski, hełmy, elementy umundurowania i wyposażenia wojskowego.Oddział 25. pp AK został sformowany w lipcu 1944 roku w Barkowicach Mokrych nad Pilicą na bazie oddziałów partyzanckich i dywersyjnych Inspektoratu Piotrkowskiego AK w ramach akcji „Burza”. Działał głównie w lasach koneckich i przysuskich do 9 listopada 1944, kiedy to został rozformowany jako oddział zwarty, z poleceniem prowadzenia dalszej walki małymi oddziałami.Warto zaznaczyć, że w oddziałach 25. pp AK służyło kilkudziesięciu tomaszowian na czele z dowódcą, majorem Rudolfem Majewskim ps. „Leśniak”, który obecnie jest patronem Jednostki Strzeleckiej 1002 w Tomaszowie Mazowieckim.W roku 2024 przypada 80. rocznica Akcji „Burza” i sformowania 25. Pułku Piechoty Armii Krajowej, stąd też pomysł na tematyczną wystawę w Skansenie Rzeki Pilicy. Eksponaty pochodzą ze zbiorów Fundacji Con Ignis z Piotrkowa Trybunalskiego. Organizatorem wydarzenia jest Miejskie Centrum Kultury w Tomaszowie Mazowieckim oraz Fundacja Con Ignis z prezesem zarządu Jakubem Czerwińskim.Wystawę będzie można oglądać do końca kwietnia 2024 r.Data rozpoczęcia wydarzenia: 27.01.2024
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
zachmurzenie duże

Temperatura: 16°CMiasto: Tomaszów Mazowiecki

Ciśnienie: 1006 hPa
Wiatr: 23 km/h

Reklama
Drogowe absurdy powiatowe. Czas na zmianę myślenia Drogowe absurdy powiatowe. Czas na zmianę myślenia Chyba nie ma nic, co byłoby równie często krytykowane jak drogi na terenie powiatu tomaszowskiego. Największa krytyka oczywiście dotyczy ulic na terenie miasta. Sposób ich remontowania, dobór kolejności budzą liczne pytania. Niejedna z osób puka się w czoło. Drogi powiatowe, mosty na terenie miasta niemal wszystkie wymagają pilnych remontów. W najgorszym stanie jest ulica Dąbrowska, ale niewiele lepsze są ulice Legionów, Elizy Orzeszkowej, ale też Piłsudskiego w wielu miejscach wymaga pilnych napraw. Absurd goni absurd, a Mariusz Węgrzynowski przez ostatnie ponad 5 lat naprawiał nie to, co najbardziej naprawy wymagało, tylko co było bliżej jego domu a więc okręgu wyborczego. Ale to tylko wierzchołek góry lodowej. Poniżej kilka słów o tym, jak się u nas drogi robi.Barwy kampanii: czy w Tomaszowie mamy jeszcze Straż Miejską i Policję Barwy kampanii: czy w Tomaszowie mamy jeszcze Straż Miejską i Policję Dzisiejszy docinek "barw kampanii" poświęcimy krótko "przyczepkom wyborczym". Pisaliśmy już o tym, że często zajmują one tak bardzo potrzebne mieszkańcom miejsca parkingowe w newralgicznych miejscach w Tomaszowie. Zdarza się jednak, że stwarzają realne zagrożenie dla uczestników ruchu drogowego. W ostatnim czasie na głównych ulicach miasta pojawiła się taka właśnie z olbrzymim banerem kandydata na radnego Rady Miejskiej Koalicji Obywatelskiej, Roberta Balickiego. Ustawiana jest na chodnikach i pasach drogowych poza wyznaczonymi miejscami strefy płatnego parkowania. Konstrukcja stanowi duże zagrożenie dla osób, które próbują wyjechać z legalnych miejsc parkingowych, ponieważ całkowicie ogranicza widoczność. Policja i Straż Miejska nie reagują, uważając zapewne, że troska o bezpieczeństwo tomaszowian nie jest ich problemem. Najwyraźniej nie jest ona też obiektem szczególnej troski pretendenta na radnego. Znowu Polak będzie mądry po szkodzie?
ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.
Wasze komentarze
Autor komentarza: TomaszówTreść komentarza: Skoro jest taki hejt na powiat to proszę napisać ile mostów zostało zrobionych w powiecie w kończącej się kadencji a ile w poprzedniej? Z góry dziękuję za odpowiedź.Bez żadnego komentowania tylko liczbyŹródło komentarza: Drogowe absurdy powiatowe. Czas na zmianę myśleniaAutor komentarza: ja24Treść komentarza: Panie Prezydencie. Przyjąłbym te argumenty gdyby napisał je obrażony na świat nastolatek. Od polityka oczekuję odwagi w propagowaniu i obrony własnych idei nawet w najbardziej nieprzyjaznym otoczeniu. Pan w swojej kampanii również nie jest kryształowy. To nie zarzut - każdy polityk omija szerokim łukiem niewygodne tematy, a porażki i błędne decyzje chowa głęboko. Debata z oponentami jest jedyną możliwością, aby wyborcy poznali możliwie pełny obraz. Zgadzam się, że mamy też do czynienia z kłamstwem i manipulacjami (we wszystkich obozach). Nie jest to jednak przekonywujący powód, by zamiast debaty wybrać własne kółko wzajemnej adoracji.Źródło komentarza: Barwy kampanii. Zadaj pytanie PrezydentowiAutor komentarza: zasłyszaneTreść komentarza: Mohery w zwartych szeregach mają głosować tylko na PIS zatem katecheta ma duże poparcie!Źródło komentarza: Starosta Węgrzynowski załatwił się własną broniąAutor komentarza: Do alejajoTreść komentarza: Ty chamku nie za dużo sobie pozwalasz?Źródło komentarza: Stacja ładowania pojazdów elektrycznych już dostępna dla mieszkańcówAutor komentarza: AjdejanoTreść komentarza: Człowieku bez mózgu. Co ty pier...!!! To jest informacja o stacji na terenie Tomaszowa, a nie dla całej Polski, a może i Europy. Czy do ciebie-barani łbie nie dotarło, że to jest stacja tylko dla naszego grajdołu, a może i dla naszego powiatu?! Gdzie w takim terenie znajdziesz ten twój, obsrany milion samochodów elektrycznych - barani łbie.Źródło komentarza: Stacja ładowania pojazdów elektrycznych już dostępna dla mieszkańcówAutor komentarza: AjdejanoTreść komentarza: Piszesz o procedurze, jaklą teraz stosuje ten z pochodzenia Ukrainiec Bodnar, czyli: dajcie mi człowieka, a paragraf się znajdzie (patrz: Dżugaszwili, czyli Wisarionowicz Stalin), lub paragraf się wymyśli. Przykłady: bandyckie zajęcie tvp, bandyckie napady na ziobrowców. Dopiero teraz chłopcy od bandery (sorry: od Bodnara) zaczynają kombinować, jak, kur.a, te przepisy nagiąć do tego, co wyprawiają.Źródło komentarza: Starosta Węgrzynowski załatwił się własną bronią
Reklama
Łóżko rehabilitacyjne  Elbur PB 337 Łóżko rehabilitacyjne Elbur PB 337 Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów oraz montaż gratisNa zdjęciu: Łóżko PB 337 w wykonaniu standardowym w kolorze buk. Akcesoria: stolik Rubens 3 w kolorze buk.Łóżko PB 337 jest szczególnym łóżkiem do opieki długoterminowej, które w przeciwieństwie do klasycznych łóżek posiada możliwość opuszczenia krawędzi leża do poziomu ok. 23 cm. Niskie, dolne położenie leża ułatwia dostęp osobom z problemami z koordynacją ruchową i zwiększa bezpieczeństwo pacjenta nawet przy opuszczonych barierkach bocznych.Więcej informacjiKolory standardowe: DETALE PRODUKTU:1. Położenie leża 23 cm od podłogi4. Solidne koło z hamulcem2. Zabudowane napędy podnoszenia łóżka5. Pilot z blokadą poszczególnych funkcji3. Leże z regulacją twardości6. Dodatkowa regulacja za pomocą rastomatu OPCJE:zmiana wypełnienia leża • zmiana długości leża • zmiana kolorystykiPODSTAWOWE DANE TECHNICZNEBezpieczne obciążenie robocze175 kgMaksymalna waga użytkownika140 kgRegulacja wysokości leża:od 23 do 63 cmRegulacja segmentu oparcia pleców:0 ÷ 70°Regulacja segmentu oparcia podudzi:0 ÷ 20°Wymiary zewnętrzne długość × szerokość:219 × 102 cmPrześwit pod łóżkiem:ok. 7 cmCiężar całkowity:101,4 kgKółka jezdne:100 mm z hamulcem FUNKCJEDO POBRANIA: Karta produktu PB-337 [PDF]
Reklama
Napisz do nas
Reklama
Reklama
Reklama