Smartfon odmawia posłuszeństwa? Zobacz, od czego zależy czas naprawy w serwisie

  • 27.01.2021, 21:11 (aktualizacja 01.02.2021, 14:46)
  • redakcja
Smartfon odmawia posłuszeństwa? Zobacz, od czego zależy czas naprawy w serwisie
Przysłowie „bez telefonu jak bez ręki” systematycznie zyskuje na znaczeniu. Normalne funkcjonowanie bez dostępu do licznych komunikatorów, aplikacji multimedialnych czy możliwości zadzwonienia do rodziny czy znajomych byłoby znacznie utrudnione. Dlatego przy każdej niepokojącej usterce sprzęt trafia do serwisu. Niektóre rzeczy robione są od ręki, na inne niestety trzeba poczekać nieco dłużej – co o tym decyduje?

Autoryzowany punkt producenta to nie jedyna opcja, jaką mają do wyboru użytkownicy urządzeń mobilnych

Problematycznego smartfona można oddać do jednego z wielu punktów. W rzeczywistości prywatnych i niezależnych firm, świadczących tego rodzaju usługi jest znacznie więcej, niż autoryzowanych serwisów. Jeśli komuś zależy na czasie, poszuka placówki naprawiającej telefony w najbliższej okolicy – chyba, że sprzęt wciąż znajduje się na gwarancji.

Wtedy każdy musi samodzielnie rozważyć, co jest istotniejsze: zachowanie wsparcia producenta, czy jednak termin realizacji. Nie da się ukryć, że przy oddaniu smartfona w miejscu zakupu naprawa potrwa odczuwalnie dłużej. A co w przypadku starszych modeli?

Tutaj wiele zależy od dostępności części zamiennych – generalnie im nowsze urządzenie, tym większe prawdopodobieństwo że serwis posiada niezbędne podzespoły na zapleczu i może od razu przystąpić do pracy. Przedstawiciele firmy Telefonarium zwracają uwagę, że czasami popularność danej marki i serii ma większe znaczenie, niż rok produkcji.

Czasami niewielka dopłata wystarczy, aby przyspieszyć realizację z 2 dni do niespełna godziny

Naturalnie na łączny czas naprawy wpływają także poziom uszkodzeń, charakter usterki oraz charakterystyka samego modelu. Przykładowo: jednym z najczęstszych problemów są awarie ekranu. Pęknięta szybka, wylany wyświetlacz albo szwankujące czujniki dotyku – wymiana wszystkich tych elementów w iPhonie 5S na oryginalne powinna zająć fachowcom mniej więcej 50 minut.

Natomiast zrobienie tego samego z iPhonem 11 zabierze od jednego do trzech dni roboczych. Więcej przykładowych czasów realizacji naprawy smartfona można znaleźć na stronie https://www.telefonarium.pl/ i przy okazji warto zwrócić uwagę na koszty. Często podawane są dwie ceny: jeśli klient chce, aby potraktować go priorytetowo, musi się liczyć z nieco większymi wydatkami. Czasami kolejka jest dość długa, co wynika m.in. z awaryjności sprzętu. Każdy musi samodzielnie ocenić, który wariant będzie bardziej opłacalny.

redakcja_

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe