KoenzymQ10 na zdrowie, czyli jak naturalnie wspomóc kondycję

  • 16.04.2021, 10:20 (aktualizacja 21.04.2021, 08:23)
  • redakcja
KoenzymQ10 na zdrowie, czyli jak naturalnie wspomóc kondycję
Powszechnie znany koenzym Q10 określany często eliksirem młodości ma ogromnie istotny wpływ nie tylko na wygląd naszej skóry i skalę atakujących ją zmarszczek, ale również nieocenione jest jego oddziaływanie na pracę wielorakich narządów wewnętrznych. Ubichinon, bo o nim tutaj mowa, stanowi niezbędny składnik każdej komórki ludzkiej. Skąd go czerpać, skoro naturalnie, wraz z biegiem czasu, zmniejsza się jego samoistna produkcja?

Właściwości

Chcąc scharakteryzować koenzym Q10, obowiązkowo musimy wspomnieć, że jest to przeciwutleniacz, więc wykazuje on jak wszystkie antyoksydanty cenne właściwości antynowotworowe. Tworzy barierę ochronną dla powstawania złogów tak zwanego złego cholesterolu. Nie dopuszcza do powstawania zatorów w tętnicach oraz leczy niewydolność krążeniową. Jest znakomitym środkiem wspomagającym walkę z cukrzycą typu II, chorobą Parkinsona, Alzheimera, paradontozą oraz miażdżycą. Uniemożliwia rozwój choroby niedokrwiennej serca. Zapobiega chorobom mięśni.

Symptomy niedoboru

Kiedy poziom ubichinonu w organizmie zaczyna diametralnie się zmieniać i maleć, zawsze daje to się we znaki, odbijając się na samopoczuciu. Pojawia się przede wszystkim chroniczne zmęczenie, brak energii, gorsza wydolność fizyczna oraz mniejsza odporność. Do tego, odczuwamy zaburzenia w rytmie pracy mięśnia sercowego. Należy także wspomnieć, że normalnym jest, iż poziom koenzymu q10 zmniejsza się po trzydziestym piątym roku życia. Do tego, suplementację wysokiej jakości preparatami na bazie ubichinonu typu te dostępne na witaminyswanson.pl, powinni rozważyć trenujący intensywnie. W ich organizmie ubichinonu jest z pewnością znacznie mniej. Podobnie, jeśli chodzi o osoby na co dzień przebywające w mocno zanieczyszczonym środowisku, na przykład żyjące w miastach pełnych smogu.

Różne źródła

Koenzym q10 można przyjmować dwiema drogami – albo dociera do nas z pożywienia, albo jak wspomnieliśmy to już akapit wyżej – w formie suplementów diety. W pierwszym ze wspomnianych przypadków, ubichinon znajduje się w brokułach, szpinaku, produktach pełnoziarnistych oraz olejach i podrobach, a także w dużej ilości w wartościowych gatunkach ryb.

redakcja_

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe