Korzyści z personal brandingu

  • 17.11.2021, 19:41 (aktualizacja 17.11.2021, 19:47)
  • redakcja
Korzyści z personal brandingu
Zanim dowiemy się o tym, jakie korzyści z personal brandingu możemy mieć, zacznijmy od wyjaśnienia, czym właściwie jest ten personal branding. Personal branding to pewien rodzaj strategii internetowej, polegający na świadomym budowaniu marki osobistej po to, by przedstawić się odbiorcom tak, jak my tego chcemy. Można rzec, że jest to forma autopromocji, która obowiązuje w życiu zawodowym, jak i poza nim.

 

Jakie mamy korzyści z personal brandingu?

Oczywiście wszystkie podejmowane przez nas czynności mają za zadanie zbudować silną oraz rozpoznawalną markę osobistą, a także niosą różne korzyści z personal brandingu. Mogą one przynieść pozytywne efekty na wielu różnych płaszczyznach, do których zalicza się głównie zaufanie społeczne oraz wzrost dotychczasowego poziomu sprzedaży związanego z prowadzoną działalnością. Kształtowanie w mediach społecznościowych pozytywnego wizerunku swojej osoby, jest szczególnie ważne w przypadku polityków, ale sprawdza się także u aktorów, sportowców, dziennikarzy i przedsiębiorców. W ten sposób mogą oni prezentować własne poglądy. Jest tu także darmowe gry hazardowe owoce.

Personal branding w sferze handlowej

W przypadku osób, które działają w sferze handlowej oraz biznesowej wizerunek również odgrywa istotną rolę. Pozwala na ukształtowanie pozytywnego odbioru całej marki, wzbudzenie wśród klientów sympatii oraz dostosowanie odpowiedniej formy działań marketingowych i promocyjnych. W efekcie przedsiębiorstwo czy dana osoba mogą spodziewać się wzrostu sprzedaży, a co za tym idzie osiągania lepszych wyników finansowych.

Dodatkowe korzyści z personal brandingu

Badania dowodzą, że znacznie łatwiejsze jest przekonanie do nowej i często trochę droższej oferty produktów czy usług klienta, który żywi w stosunku do marki same pozytywne odczucia. Personal branding może pozytywnie wpłynąć również na postrzeganie samego siebie. Wszystko przez merytoryczne prezentowanie informacji, pewność siebie i wiara we własne możliwości.

Budowanie dobrego personal brandingu

Aby móc w pełni czerpać korzyści z personal brandingu, musimy go najpierw odpowiednio zbudować. Choć istnieją osoby zwane personal branderami, które oferują pomoc w tworzeniu strategii komunikacji marki osobistej, to z pewnością poradzisz sobie z tym samodzielnie, przynajmniej na początku. W końcu, kto zna Cię lepiej niż Ty sam.

Na początku zastanów się… właśnie nad sobą. Kim jesteś, co potrafisz i co chciałbyś przekazać innym? To proste, ale kluczowe zagadnienia. Określ również, po co rozpoczynasz przygodę z personal brandingiem. Chcesz zmienić pracę? Rozwinąć się w dotychczasowej branży? Sprecyzuj cel swoich działań oraz nakreśl obszary, w których chcesz coś zrobić. Dobrze będzie, jeśli już na tym etapie, spróbujesz wyobrazić sobie, gdzie widzisz siebie za rok, gdzie za trzy lata, a gdzie za pięć? Niech odpowiedzi na te pytania będą czymś, co zmotywuje Cię do ciągłego rozwijania się. Skoro wiesz już, co masz w sobie takiego, czego brakuje innym, przeanalizuj jeszcze swoje słabe i mocne strony i możesz iść dalej. Kolejny krok w drodze do personal brandingu to określenie grupy docelowej. Do kogo zmierzasz? Kim jest osoba, do której chcesz kierować komunikaty? Wyobraź ją sobie. Ile ma lat, gdzie pracuje, gdzie mieszka, co robi w czasie wolnym? To bardzo istotne zagadnienia, które pomogą Ci dobrze zaplanować swoją kampanię.

Zdaje się, że już masz świadomość, kim jesteś, czego pragniesz i do kogo się zwracasz. Zatem bierz się do pracy i daj poznać światu. Zacznij pisać blog ekspercki, udzielaj się na forach internetowych. Zacznij małymi krokami budować markę osobistą, aby móc czerpać korzyści z personal brandingu. Nie pozwól również, aby omijały Cię ciekawe branżowe eventy, na których poznasz ciekawych ludzi i zyskasz okazję do zaprezentowania siebie.

W personal brandingu liczy się to, jaki jesteś, ale też to, jak wyglądasz. Profesjonalny, adekwatny do sytuacji i budowanej pozycji wygląd jest ważny. Pamiętaj także o byciu autentycznym w tym, co robisz, a także pewnym siebie. Prostym sposobem na ukazanie swej pewności jest na przykład mocny, stanowczy uścisk dłoni przy witaniu się z osobami w nowym gronie. Pierwsze sekundy są istotne w całościowym odbiorze.

redakcja_

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe