
Nowy rozkład jazdy pociągów został przygotowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wspólnie z przewoźnikami. Dzięki miliardowym inwestycjom z wykorzystaniem środków budżetowych i programów unijnych, do dyspozycji pasażerów są dostępniejsze stacje i przystanki. Zwiększa się atrakcyjność oferty połączeń regionalnych i dalekobieżnych. W rozkładzie jazdy uwzględniono najbardziej korzystne dla podróżnych połączenia oraz kontynuację prac na liniach kolejowych.
Na Dolnym Śląsku dzięki przeprowadzonej przez PLK rewitalizacji linii Wrocław Sołtysowice – Jelcz Laskowice zwiększy się dostępność do kolei. Są nowe przystanki: Wrocław Popiele, Wrocław Strachocin, Wrocław Wojnów Wschodni, Nadolice Małe, Chrząstawa Mała. Ponadto podróże ułatwią także nowe przystanki Wrocław Szczepin i Iwiny.
Mieszkańcy woj. lubelskiego w grudniu zyskają wygodniejsze i szybkie połączenia między Łukowem a Lublinem dzięki przebudowie odcinka linii Lubartów – Parczew. Nowe przystanki w Berejowie i Laskach oraz przebudowane perony zwiększą dostęp do kolei. Podróż na trasie Lubartów – Parczew zajmie pociągom dalekobieżnym ok. 18 min, a regionalnym 30 min.
Mieszkańcy województw świętokrzyskiego i łódzkiego od nowego rozkładu jazdy po 12 latach przerwy zyskają międzyregionalne połączenia kolejowe ze Skarżyska-Kamiennej do Tomaszowa Mazowieckiego i Łodzi. Dla podróżnych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowały stacje i przystanki.
Kolej staje się atrakcyjniejsza w woj. łódzkim. Od 23 grudnia, po przerwie pojadą pociągi na zmodernizowanej trasie z Łodzi do Kutna. Pasażerowie skorzystają z wygodnych peronów w Zgierzu, Ozorkowie, Sierpowie i Łęczycy.
W woj. śląskim od 12 grudnia podróżni skorzystają z nowych połączeń na linii Gliwice – Bytom, gdzie podróż zajmie ok. 20 min. Lepsze połączenia zapewni modernizowana linia Goczałkowice-Zdrój – Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg. Dla podróżnych będzie nowy peron w Zabrzegu. Pociągi pojadą po nowym torze i moście nad Wisłą.
W woj. opolskim dzięki postępowi prac na linii Kędzierzyn-Koźle – Opole, pociągi regionalne z Raciborza i Kędzierzyna-Koźla do Opola, Wrocławia i Zielonej Góry pomiędzy Kędzierzynem-Koźle a Opolem pojadą o ok. 5-10 min szybciej, a pociągi dalekobieżne jadące z Bielska-Białej do Ustki i Bydgoszczy oraz z Wiednia i Budapesztu do Berlina o ok. 15 min szybciej.
Dostęp do kolei w aglomeracji warszawskiej poprawi przystanek Warszawa Targówek, na którym zatrzyma się blisko 40 pociągów w relacjach Modlin – Warszawa Centralna – Modlin.
Mieszkańcy woj. mazowieckiego i kujawsko-pomorskiego po 21 latach przerwy zyskają bezpośrednie połączenia dalekobieżne z Płocka, Sierpca, Brodnicy i Grudziądza do Trójmiasta. To efekt prac PLK na linii Kutno – Płock – Brodnica.
W Małopolsce, dzięki zakończonej inwestycji PLK na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie, będą połączenie Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na trasie Skawina – Kraków.
Na trasę Kraków – Zakopane od 22 grudnia br. wracają bezpośrednie połączenia kolejowe na święta i ferie zimowe. W rozkładzie przewidziano 14 relacji dalekobieżnych min. z Gdyni, Gdańska, Szczecina i z Warszawy oraz połączenia regionalne. Dla podróżnych dzięki inwestycjom PLK zwiększyła się dostępność stacji i przystanków, m.in. w Poroninie, Skawie Środkowej i w Bystrej Podhalańskiej.
W woj. podkarpackim od 12 grudnia na linii Ocice – Rzeszów pojadą pociągi elektryczne. Elektryfikacja linii to rozwój ekologicznej kolei w województwie i warunki do przygotowania lepszej oferty dla podróżnych.
W woj. podlaskim od stycznia na stacji Nurzec będą zatrzymywać się pociągi dalekobieżne przewoźnika PKP Intercity. Dodatkowy postój na odcinku między Siemiatyczami i Czeremchą ułatwi podróże. Po ponad 17 latach wrócą także codzienne połączenia pasażerskie Czeremcha – Siemianówka.
30 nowych przystanków od ubiegłego roku
Dla podróżnych w porównaniu do rozkładu jazdy z grudnia 2020 r. oddano w ciągu roku 20 nowych przystanków m.in. w Olsztynie, Łodzi, Krakowie i Radomiu.
Od nowego rozkładu 12 grudnia kolejne 10 przystanków poprawi dostęp do kolei: Warszawa Targówek, Wrocław Popiele, Wrocław Strachocin, Wrocław Wojnów Wschodni, Nadolice Małe, Chrząstawa Mała, Wrocław Szczepin, Iwiny, Berejów, Laski.
Kolejne stacje i przystanki dzięki inwestycjom ze wsparciem środków unijnych są wygodniejsze i w pełni dostępne dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Kompleksowa informacja dla podróżnych
Informacje na temat aktualnego rozkładu jazdy pociągów są dostępne na stacjach i przystankach, w internecie na portalpasazera.pl, rozkład-pkp.pl oraz w aplikacjach mobilnych Portal Pasażera i Rozkład-PKP. Na stacjach i przystankach informacje o odjazdach i przyjazdach pociągów wyświetlane także na tablicach elektronicznych oraz przekazywane są podróżnym w formie komunikatów głosowych.
ŁKA schodzi na psy
Jeszcze 2 lata temu 45 minut z TM do Ł a teraz nawet połączenia nie ma, dno
idę szybciutko na
KASZ BUS !!!!
Niestety kolej ŁKA wprowadza bardzo złe zmiany do przyszłego rozkładu jazdy interesującego najbardziej tomaszowian czyli kursy na trasie TM-ŁÓDŻ-TM. Rano zostanie tylko jedno połączenie bezpośrednie natomiast powrót to już kompletna kpina z klienta, ponieważ popołudniu nie będzie żadnego połączenia bezpośredniego tylko z przesiadką w Koluszkach. W dodatku pociągi są ze sobą źle skomunikowane przez co pasażerowie będą musieli spędzić na peronach (oczywiście nieogrzewanych i z brakiem poczekalni) od 20 do 30 minut. Bezsensem jest też, iż wprowadzono bezpośrednie połączenia w godzinach, gdzie pociągi nie mają praktycznie żadnego obłożenia. Było miło (od roku) i się skończyło! Witaj stare PKP :-(
10-5 minut na przesiadkę.