Droga Powiatowa numer 4332E - to określenie zapewne mało komu cokolwiek powie. No ale powiatowe drogi zlokalizowane poza miastem mają właśnie takie mało patriotyczne oznaczenia. W każdym razie istotnym jest fakt, że przebiega ona przez sołectwo Chorzęcin. Na ten rok Zarząd Dróg Powiatowych przewidział remont drogi na odcinku 400 metrów, będącym w najgorszym stanie technicznym. Prace nie uwzględniają jednak wykonania utwardzonego pobocza, po którym bezpiecznie mogliby poruszać się piesi.
Sołtys Chorzęcina, Piotr Kusideł, podkreśla, że uzyskał informację od dyrektor ZDP o tym, że budowa pobocza z kostki wraz ze zjazdami do posesji jest możliwa i że istnieją możliwości finansowe, by zadanie wykonać jeszcze w tym roku. Trochę to zaskakujący, ponieważ Powiat w ostatnim czasie ma problemy z rozstrzygnięciem przetargów na roboty drogowe, a wykonawca ciągów pieszych dla kilku ulic, którego wcześnie wyłoniono wycofał się z umowy i trzeba procedury wznowić.
Mieszkańcy Chorzęcina argumentują w piśmie do Starosty, że kierują się troską o zapewnienie bezpieczeństwa dla osób przemieszczających się w tym miejscu, zwłaszcza osób starszych i dzieci uczęszczających do Szkoły Podstawowej, a obecny stan drogi stwarza zagrożenie dla jej użytkowników.
Sołtys Chorzęcina zauważa też, że jego miejscowość nie jest jedyną, gdzie przy drogach administrowanych przez Powiat Tomaszowski brak jest jest poboczy i chodników, którymi bezpiecznie mogliby poruszać się piesi.
Przy okazji warto zauważyć, że powiat tomaszowski jest właścicielem i zarządcą blisko 400 km dróg. Prawie 350 kilometrów to drogi położone poza miastem. Niecałe 30 ma charakter dróg gruntowych, pozbawionych w ogóle utwardzonej nawierzchni.
Remont tak dużej ilości dróg nie jest praktycznie możliwy bez udziału finansowego gmin na terenie których są one położone i oczywiście miasta. To, co jednak daje się zauważyć na przestrzeni lat, to fakt, ż planowane przebudowy i remonty zdają się mieć dosyć przypadkowy przebieg. Nie ma przygotowanego żadnej racjonalnej koncepcji, która na przykład kolejność realizacji inwestycji uzależniała od natężenia ruchu.
Napisz komentarz
Komentarze