Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 29 marca 2024 11:14
Reklama
Reklama

Nie do końca to wszystko przemyślane

Chciałbym pokazać i wyjaśnić jakie prawidłowości pojawiają się w naszym mieście na przykładzie nowo wyremontowanego odcinka ulicy Zawadzkiej wraz z wykonanymi na nowo dwoma  ‘’rondami ‘’ . Od dawna zastanawiam się, dlaczego urzędnicy podpisują projekty, które są nie zgodne z obowiązującymi przepisami i dlaczego ktoś, kto projektuje nie do końca się zna na swojej profesji. Przyznam, że projekt widziałem wcześniej i już na samym wstępie i wskazałem dużo błędów. Nic nie dało. Szkoda, bo do publicznych pieniędzy należy podchodzić w sposób co najmniej racjonalny 

Radny Szymon Michalak w swojej interpretacji, skierowanej do Starosty zabiega, aby podczas remontów planowano powstawanie ścieżek rowerowych. Bardzo ważna inicjatywa, gdyż takich dróg w naszym mieście nam brakuje, ale czy wszędzie gdzie zostały one zrobione są zgodne z przepisami i co za tym idzie bezpieczne? Przecież na bezpieczeństwie niechronionego uczestnika drogi zależeć powinno nam najbardziej. 

Firma Binstal zrobiła cały odcinek Zawadzkiej w sposób nie budzący zastrzeżeń. Wszystko jest schludne, przejrzyste i równe. Z tym, że chciałbym zwrócić uwagę na sposób organizacji  i oznakowania .

Dojeżdżając z każdej strony do każdego ze skrzyżowań o ruchu okrężnym, widzimy zestaw znaków D-2 i A-7. Takie zestawy znaków „koniec drogi z pierwszeństwem”, „ustąp pierwszeństwa” stosuje się w celu odwołania pierwszeństwa nadanego wcześniej znakiem D-1, a żadna droga nie ma skrzyżowania z inną drogą (Dzieci Polskich, Orzeszkowa, Zawadzka od „Ronda” z Warszawską do Milenijnej czy sama Milenijna), więc takie zestawy znaków są zbędne, czyli 8 szt. Jednym słowem  niepotrzebne koszty.

 

IMG_20220420_154550.jpg

 

IMG_20220420_154557.jpg

 

Widzimy, że zarówno z prawej, jak i z lewej strony drogi jest ciąg rowerowo-pieszy. Pytanie oczywiste:  po co? Czyżby aż tak wielu rowerzystów się tu poruszało? Po prawej stronie drogi nie było dotąd chodnika. Został zrobiony i to cieszy, bo zawsze go brakowało w tym miejscu. Droga dla rowerów wydaje się jednak zbędna, skoro jest po przeciwnej stronie. Myślicie, że od przybytku głowa nie boli?  Czy aby na pewno? Trzeba pamiętać, że parkowanie oraz zatrzymywanie się na takim ciągu jest kategorycznie zabronione. Dlaczego zrobiono go więc w tym miejscu skoro są tutaj domy jednorodzinne, sklepy oraz bar. Wszyscy parkujący tutaj łamią po prostu przepisy? Dlaczego właściciele lokali nie zgłaszali sprzeciwu, tego nie wiem, ale może się zdarzyć. że kiedyś przyjdzie tak Policja lub Straż Miejska i zacznie karać ich klientów?

 

IMG_20220420_154627.jpg

 

Tutaj jest przykład tego, o czym pisałem wcześniej. Jest znak D-1 droga z pierwszeństwem, ale jak widać po lewej stoi znak Strefa zamieszkania a z drugiej strony koniec strefy zamieszkania a taki wyjazd z strefy zamieszkania to włączanie się do ruchu, więc, po co tam stoi  A-7 

 

IMG_20220420_154634.jpg

 

Są wytyczne, w jaki sposób  projektować drogi dla rowerzystów i takich wytycznych jest naprawdę dużo. Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w 2017 wydała wytyczne projektowania dróg rowerowych. Jest  też podręcznik projektowania przyjaznej dla rowerów infrastruktury oraz Standardy i wytyczne kształtowania infrastruktury rowerowej. Każdy, kto chce projektować  poza uprawnieniami taką literaturę powinien mieć i ją zrozumieć. Na drodze rowerowej nie może być żadnych, ale to żadnych przeszkód nawet w postaci latarni znaków słupków itd. Znaki drogowe powinny być umieszczone poza drogą słupek w kształcie odwróconej litery L i znak nad drogą rowerową.

 

IMG_20220420_154642.jpg

Zestaw znaków A-7 i C-12, czyli ustąp pierwszeństwa i ruch okrężny powinien stać w odległości od skrzyżowania do 25 metrów, ale trzeba pamiętać, że zestaw znaków od innego zestawu znaków powinien stać minimum w odległości 10 metrów od siebie. Dlaczego te znaki, czyli przejście dla pieszych ustąp pierwszeństwa i ruch okrężny nie są na jednym słupku były by bardziej widoczne ? Dodajmy, że znak przejście dla pieszych stoi za blisko krawędzi jezdni, bo nie słupek a tarcza znaku powinna stać od 0, 5 metra do 2 metrów od krawężnika. Jak widać jest tutaj droga dla rowerów, więc znak, czyli słupek znaku powinni stać poza jezdnią i wyniesione nad drogą da rowerów w odwróconej literze L

 

IMG_20220420_154651.jpg

 

Jadąc od strony trasy S-8 mamy malutki kawałek jezdni o 2 pasach ruchu w tym samym kierunku, ale przed ”rondem” się kończy. Widać znak, że zaraz nastąpi koniec pasa ruchu szkoda tylko, że nie ma takich znaków poziomych wymalowanych na jezdni a powinny być. I jak widać znowu zbędny zestaw znaków D-2 i A-7.

 

IMG_20220420_161150.jpg

 

IMG_20220420_161157.jpg

 

Na Tym zdjęciu widać znak B-5 z dziwnym niezrozumianym napisem i nie wiadomym, o co chodzi. W żadnym obowiązującym rozporządzeniu takie napisu nie ma. Dlaczego latarnia stoi tak blisko jezdni mogła stać o wiele dalej. Obawiam się zostanie nie raz uszkodzona?

 

IMG_20220420_161228.jpg

 

Znaki drogowe są tak skonstruowane, aby były widoczne z odległości pozwalające kierującemu pojazdem jego spostrzeżenie, odczytanie i prawidłową reakcje. Tylko jak odczytać znak, który jest zasłonięty innym znakiem i dopiero z zaledwie Kiku metrów ukazuje się kierowcy? Jak wcześniej pisałem nie są zachowane prawidłowe odległości między znakami?

 

IMG_20220420_162634.jpg

 

IMG_20220420_162636.jpg

 

Patrząc a te wszystkie zdjęcia zastanawiam się, jakimi farbami były one malowane: akwarelami czy plakatowymi, bo jak widać są wytarte. Ruchu ciężarówek jak na razie tutaj jest mało, więc czemu tak się stało?

Ustawodawca jasno napisał, jakiej powinny być ścieralności i jaką mają trwałość.

Tabela 1.3. Grubość warstwy i okres trwałości materiałów do oznakowania poziomego

Rodzaj materiału

Grubość mm

Okres trwałości rok/lata

Farba rozpuszczalnikowa

0,3-0,8*)

1-2

Farba wodorozcieńczalna

0,3-0,6*)

1

Farba chemoutwardzalna

0,5-0,8

3

Masa chemoutwardzalna do natrysku

0,3-0,8 3

3

8 Masa chemoutwardzalna do nakładania

1,8-3,0

4

Masa termoplastyczna do nakładania

2,5-3,5

5

Masa termoplastyczna do natrysku

1,0-1,5

3

Odblaskowa taśma prefabrykowana przyklejana na podkład

1,0-3,0**)

4

Odblaskowa taśma prefabrykowana wbudowana w nową warstwę ścieralną w ostatnim cyklu wałowania

1,0-3,0**)

5 *)

 

Grubość warstwy mierzona na mokro, po wyschnięciu zmniejsza się o 40–50%. **)

Grubość warstwy bez uwzględnienia garbów dla taśm profilowanych.

Na koniec już nie wiem, czemu w naszym mieście nadal buduje się drogi dla rowerów z kostki skoro wiadomo, że jest to bardzo złe rozwiązanie. Nawierzchnie asfaltowe są obecnie preferowanym rozwiązaniem, ponieważ spełniają wymogi dobrej drogi rowerowej i nie mają takich wad jak nawierzchnie z kostki. Są stosunkowo łatwe i szybkie w wykonaniu dostępne są różne technologie, nawierzchnie są kolorowe. Co ważne, są tańsze w budowie w stosunku do wielu różnych technologii?

Jak pokazywałem wcześniej jest sporo znaków zbędnych.  Wokół „rond” jest ich 8 zestawów, czyli 8 znaków D-2 i 8 A-7 i 9 słupków a reszta to 10 znaków D-1 i 10 słupków a także 4 A-7 i 4 słupki. Koszt jednego znaku to około 180 zł plus słupek też około 180 zł. Można sobie policzyć jakie to koszty a także jakie koszty są wymalowania znaków poziomych.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Xmen 02.05.2022 16:46
Kto projektuje i kto zatwierdza tak nieprzemyślane, ciasne, wąskie ronda ?????!?!!? Czy ten starosta to bierze pieniądze za modlitwę czy weźmie się w końcu ze swoją ekipą do roboty ?!

mieszkaniec gubałówki 02.05.2022 16:37
ja kilka dni temu pojechałem rowerem na budowany odcinek ulicy mireckiego i zastałem trzech ludzi ale oni nie chcieli pracować. nasza cierpliwość się kończy i pogonimy tych partacze i dlatego popatrzcie jak wygląda zawadzka a pan Adam się pastwi Będzie miał kolejny temat, czy go pan podejmie

t 30.04.2022 20:25
Na jednym zdjęciu widzimy lampę oświetlającą przejście "brawo", kilka metrów dalej widzimy latarnię na słupie betonowym "marnowanie naszych pieniędzy na lampę i prąd".

Ajdejano 30.04.2022 19:18
Szanowny Panie Adamie: niech Pan nie wspomina tzw. "projektantów" dróg. Z reguły, to różne, młode łebki, które ukończyły jakieś, tzw. techniczne szkółki -sołtysówki, "załatwili" sobie jakieś uprawnienia do projektowania i potem piszą te chłopaki bzdury w tych swoich "projektach- badziewiach". Potem, tzw. powiatowa komisja d/s bezpieczeństwa ruchu drogowego zatwierdza takie projektowe knoty i na koniec, wychodzi to wszystko tak, jak Pan to opisuje. Panie Adamie - dobrze radzę: szkoda zdrowia. Ze starostą-katechetą i z jego urzędasami-bezmózgami Pan nie wygra.

ZZZZ 01.05.2022 17:51
Wiadomo nie od dziś, że dobry projekt wykonany przez doświadczonego projektanta musi kosztować. Natomiast w działaniach samorządów chodzi o to by było tanio. Więc mamy to co mamy.

Adam N. 02.05.2022 12:50
Jestem akurat nad morzem i pierwszy raz zabralem rowery i jak teraz sobie tak pomykam ścieżkami nadmorskimi to łezka w oku się kręci dlaczego nie można zrobić tak porzadnych asfaltowych dróg rowerowych bez żadnych przeszkód drogowych.

Kierowca 30.04.2022 13:44
Sciezka rowerowa jest i tak rowerzysci jezdza ulica. Za malo mandatow za to daja.

mar 30.04.2022 12:12
-podobnie jest na odcinku remontowanej drogi 713 - osoby projektujące i zatwierdzające projekt nie maja zielonego pojęcia /chodzi miedzy innymi o zjazd na ulicę kolejową ,brak ścieżki rowerowęj "wyprostowanie wjazdu na przejazd kolejowy" itp/

Z Niebrowa jestem 30.04.2022 11:09
Autor nie zwrócił uwagi, że farba znaków pozimych wytarła się już po kilku tygodniach. Zebry praktycznie nie widać, podobnie jak linii rozdzielających pasy ruchu

ja też jestem z Niebrowa 01.05.2022 17:54
Pasy były malowane w deszczu na efekty nie trzeba było długo czekać

Calcium 02.05.2022 10:00
wapnem malowali ?

Reklama
Polecane
Koncert Pasyjny w świątecznym nastrojuKoncert Pasyjny w świątecznym nastrojuKoncert Pasyjny Orkiestry Symfonicznej Tomaszowa Mazowieckiego TM Orchestra pod dyrekcją Kamila Wrony z towarzyszeniem solistów oraz chórów: chóru miejskiego „Artis Gaudium”, chóru z parafii św. Antoniego, chóru z parafii św. Rodziny, chóru „Via Musica” z parafii NMP Królowej Polski, chóru z Gminnego Ośrodka Kultury w Lubochni, chóru Państwowej Szkoły Muzycznej im. Tadeusza Wrońskiego w Tomaszowie Mazowieckim odbył się 27 marca w Kościele pw. NMP Królowej Polski. Tak jak i w poprzednich latach wydarzenie zgromadziło wielu słuchaczy, których koncert wprowadził w refleksyjny, podniosły i wzruszający nastrój nawiązujący do zbliżających się Świąt Wielkanocnych.Data dodania artykułu: Wczoraj, 12:16 Ilość pozytywnych reakcji czytelników: 2
Drogowe absurdy powiatowe. Czas na zmianę myśleniaDrogowe absurdy powiatowe. Czas na zmianę myśleniaChyba nie ma nic, co byłoby równie często krytykowane jak drogi na terenie powiatu tomaszowskiego. Największa krytyka oczywiście dotyczy ulic na terenie miasta. Sposób ich remontowania, dobór kolejności budzą liczne pytania. Niejedna z osób puka się w czoło. Drogi powiatowe, mosty na terenie miasta niemal wszystkie wymagają pilnych remontów. W najgorszym stanie jest ulica Dąbrowska, ale niewiele lepsze są ulice Legionów, Elizy Orzeszkowej, ale też Piłsudskiego w wielu miejscach wymaga pilnych napraw. Absurd goni absurd, a Mariusz Węgrzynowski przez ostatnie ponad 5 lat naprawiał nie to, co najbardziej naprawy wymagało, tylko co było bliżej jego domu a więc okręgu wyborczego. Ale to tylko wierzchołek góry lodowej. Poniżej kilka słów o tym, jak się u nas drogi robi.Data dodania artykułu: 27.03.2024 13:11 Ilość komentarzy: 6 Ilość pozytywnych reakcji czytelników: 6
Starosta Węgrzynowski załatwił się własną broniąStarosta Węgrzynowski załatwił się własną broniąMarcowa sesja Rady Powiatu Tomaszowskiego zwołana została, jak można się było spodziewać w trybie nadzwyczajnym. Poza kilkoma małymi zmianami w budżecie, które można było wprowadzić już w ubiegłym miesiącu, albo wstrzymać się z nimi do kwietnia. Chodziło raczej o to, by radni mogli zgarnąć kasę. Przy okazji okazało się, że nawet w takim trybie Mariusz Węgrzynowski nie potrafi przygotować sesji. Ma ona ściśle określoną formułę. Zmiana porządku obrad jest możliwa, ale musi za nią zagłosować polowa ustawowego składu rady. Ten trick zastosował Starosta, kiedy radni chcieli uchylić Powiatową Kartę Rodziny, rozszerzając porządek obrad sesji. W piątek ten sam manewr zastosowali radni Koalicji Obywatelskiej i Wszyscy razem i odrzucili wniosek o wpisanie punktu dotyczącego dofinansowania w kwocie 500 tysięcy złotych zakupu wyposażenia na potrzeby stacjonarnego hospicjum.Data dodania artykułu: 27.03.2024 12:36 Ilość komentarzy: 6 Ilość pozytywnych reakcji czytelników: 3
Poznaj przepisy na nieoczywiste wielkanocne potrawy na bazie jajekWstąp w szeregi Ośrodka Reprezentacyjnego Wojsk Obrony Terytorialnej!„Kobieta z…” Kina KoneseraŚmiertelny bój murarzy. Zabójstwo i samobójstwoKoncert Pasyjny w świątecznym nastrojuDotacja dla Rodzinnych Ogrodów Działkowych – wnioski można składać od 15 kwietniaWIELKANOCNA JAZDA - WSTĘP WOLNY - PONAD 200 ATRAKCYJNYCH NAGRÓD DO ZDOBYCIA !Pędził przez miasto. Poniesie konsekwencjeCeramika Paradyż zagrała rekordowo dla WOŚPKomunikacja w okresie Świąt Wielkanocnych 2024Drogowe absurdy powiatowe. Czas na zmianę myśleniaStarosta Węgrzynowski załatwił się własną bronią
Reklama
Elektryzująca love story w kwietniowym Ale Kino Elektryzująca love story w kwietniowym Ale Kino „Piosenki o miłości”, reżyserski debiut Tomasza Habowskiego, to kolejna propozycja kinowa Miejskiego Centrum Kultury w Tomaszowie Mazowieckim w cyklu Ale Kino. Projekcja filmu odbędzie się 10 kwietnia o godz. 18 w MCK Tkacz.„Piosenki o miłości” były największym przebojem Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni w 2021 roku. To słodko-gorzka historia o poszukiwaniu własnej tożsamości, o kobiecej walce o niezależność, buncie młodości przeciwko autorytetom, talencie i ambicjach oraz skomplikowanej miłości.Ona jest dziewczyną z bloku w małym mieście, on pochodzi z zamożnej, znanej warszawskiej rodziny. Ona kelneruje i śpiewa o tym, co jej w duszy gra, on marzy o wydaniu płyty, którą utarłby nosa sławnemu ojcu-aktorowi. Poznają się, gdy ona obsługuje przyjęcie, na którym on się bawi. Połączy ich miłość do muzyki, rozdzielą ambicje i marzenia. Kruche uczucie, które rodzi się między nimi, cały czas wystawiane jest na próbę: ona wciąż przed nim ucieka, on potrafi łgać jak z nut. Czy dwa tak różne brzmienia mogą się zestroić? Ile razy w życiu możliwy jest bis?W rolach głównych występują: Justyna Święs, wokalistka zespołu The Dumplings, oraz Tomasz Włosok, jeden z najciekawszych aktorów młodego pokolenia („Boże Ciało”, „Jak zostałem gangsterem”). Na ekranie zobaczyć będzie można również m.in. Andrzeja Grabowskiego, Patrycję Volny czy Krzysztofa Zalewskiego. Bilety do nabycia w Miejskim Centrum Kultury przy pl. Kościuszki 18 oraz przez serwis Biletyna.pl https://biletyna.pl/film/Sala-Kinowa-KiTKA-Cykl-ALE-KINO-Piosenki-o-milosci/Tomaszow-Mazowiecki. Zapraszamy w imieniu organizatorów. Data rozpoczęcia wydarzenia: 10.04.2024
„Burza” nad Pilicą „Burza” nad Pilicą Miejskie Centrum Kultury w Tomaszowie Mazowieckim serdecznie zaprasza na otwarcie wystawy „Burza” nad Pilicą. Wydarzenie odbędzie się 27 stycznia o godzinie 10 w Skansenie Rzeki Pilicy (ul. Modrzewskiego 9/11). Głównym moderatorem spotkania będzie Jakub Czerwiński, szerzej znany jako Irytujący Historyk. Wstęp wolny w godz. 10-12.Tego dnia w budynku skansenowej świetlicy wyeksponowana zostanie wystawa pamiątek związanych z historią 25. Pułku Piechoty Armii Krajowej z okresu II wojny światowej. Tam też będzie można zobaczyć m.in. sztandary, archiwalne zdjęcia, orzełki, opaski, hełmy, elementy umundurowania i wyposażenia wojskowego.Oddział 25. pp AK został sformowany w lipcu 1944 roku w Barkowicach Mokrych nad Pilicą na bazie oddziałów partyzanckich i dywersyjnych Inspektoratu Piotrkowskiego AK w ramach akcji „Burza”. Działał głównie w lasach koneckich i przysuskich do 9 listopada 1944, kiedy to został rozformowany jako oddział zwarty, z poleceniem prowadzenia dalszej walki małymi oddziałami.Warto zaznaczyć, że w oddziałach 25. pp AK służyło kilkudziesięciu tomaszowian na czele z dowódcą, majorem Rudolfem Majewskim ps. „Leśniak”, który obecnie jest patronem Jednostki Strzeleckiej 1002 w Tomaszowie Mazowieckim.W roku 2024 przypada 80. rocznica Akcji „Burza” i sformowania 25. Pułku Piechoty Armii Krajowej, stąd też pomysł na tematyczną wystawę w Skansenie Rzeki Pilicy. Eksponaty pochodzą ze zbiorów Fundacji Con Ignis z Piotrkowa Trybunalskiego. Organizatorem wydarzenia jest Miejskie Centrum Kultury w Tomaszowie Mazowieckim oraz Fundacja Con Ignis z prezesem zarządu Jakubem Czerwińskim.Wystawę będzie można oglądać do końca kwietnia 2024 r.Data rozpoczęcia wydarzenia: 27.01.2024
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
zachmurzenie małe

Temperatura: 11°CMiasto: Tomaszów Mazowiecki

Ciśnienie: 1007 hPa
Wiatr: 23 km/h

Reklama
Drogowe absurdy powiatowe. Czas na zmianę myślenia Drogowe absurdy powiatowe. Czas na zmianę myślenia Chyba nie ma nic, co byłoby równie często krytykowane jak drogi na terenie powiatu tomaszowskiego. Największa krytyka oczywiście dotyczy ulic na terenie miasta. Sposób ich remontowania, dobór kolejności budzą liczne pytania. Niejedna z osób puka się w czoło. Drogi powiatowe, mosty na terenie miasta niemal wszystkie wymagają pilnych remontów. W najgorszym stanie jest ulica Dąbrowska, ale niewiele lepsze są ulice Legionów, Elizy Orzeszkowej, ale też Piłsudskiego w wielu miejscach wymaga pilnych napraw. Absurd goni absurd, a Mariusz Węgrzynowski przez ostatnie ponad 5 lat naprawiał nie to, co najbardziej naprawy wymagało, tylko co było bliżej jego domu a więc okręgu wyborczego. Ale to tylko wierzchołek góry lodowej. Poniżej kilka słów o tym, jak się u nas drogi robi.Barwy kampanii: czy w Tomaszowie mamy jeszcze Straż Miejską i Policję Barwy kampanii: czy w Tomaszowie mamy jeszcze Straż Miejską i Policję Dzisiejszy docinek "barw kampanii" poświęcimy krótko "przyczepkom wyborczym". Pisaliśmy już o tym, że często zajmują one tak bardzo potrzebne mieszkańcom miejsca parkingowe w newralgicznych miejscach w Tomaszowie. Zdarza się jednak, że stwarzają realne zagrożenie dla uczestników ruchu drogowego. W ostatnim czasie na głównych ulicach miasta pojawiła się taka właśnie z olbrzymim banerem kandydata na radnego Rady Miejskiej Koalicji Obywatelskiej, Roberta Balickiego. Ustawiana jest na chodnikach i pasach drogowych poza wyznaczonymi miejscami strefy płatnego parkowania. Konstrukcja stanowi duże zagrożenie dla osób, które próbują wyjechać z legalnych miejsc parkingowych, ponieważ całkowicie ogranicza widoczność. Policja i Straż Miejska nie reagują, uważając zapewne, że troska o bezpieczeństwo tomaszowian nie jest ich problemem. Najwyraźniej nie jest ona też obiektem szczególnej troski pretendenta na radnego. Znowu Polak będzie mądry po szkodzie?
Reklama
Wasze komentarze
Autor komentarza: zasłyszaneTreść komentarza: Mohery w zwartych szeregach mają głosować tylko na PIS zatem katecheta ma duże poparcie!Źródło komentarza: Starosta Węgrzynowski załatwił się własną broniąAutor komentarza: Do alejajoTreść komentarza: Ty chamku nie za dużo sobie pozwalasz?Źródło komentarza: Stacja ładowania pojazdów elektrycznych już dostępna dla mieszkańcówAutor komentarza: AjdejanoTreść komentarza: Człowieku bez mózgu. Co ty pier...!!! To jest informacja o stacji na terenie Tomaszowa, a nie dla całej Polski, a może i Europy. Czy do ciebie-barani łbie nie dotarło, że to jest stacja tylko dla naszego grajdołu, a może i dla naszego powiatu?! Gdzie w takim terenie znajdziesz ten twój, obsrany milion samochodów elektrycznych - barani łbie.Źródło komentarza: Stacja ładowania pojazdów elektrycznych już dostępna dla mieszkańcówAutor komentarza: AjdejanoTreść komentarza: Piszesz o procedurze, jaklą teraz stosuje ten z pochodzenia Ukrainiec Bodnar, czyli: dajcie mi człowieka, a paragraf się znajdzie (patrz: Dżugaszwili, czyli Wisarionowicz Stalin), lub paragraf się wymyśli. Przykłady: bandyckie zajęcie tvp, bandyckie napady na ziobrowców. Dopiero teraz chłopcy od bandery (sorry: od Bodnara) zaczynają kombinować, jak, kur.a, te przepisy nagiąć do tego, co wyprawiają.Źródło komentarza: Starosta Węgrzynowski załatwił się własną broniąAutor komentarza: Andrzej KiermasTreść komentarza: Ja rozumie wezwania o oszczędność> Toi może by tak radni dali przykład i zrezygnowali z bardzo obfitych diet i udziału w Radach NadzorczychŹródło komentarza: Słowo na niedzielę: Starostwo Powiatowe niczym biuro podróży...Autor komentarza: A.KiermasTreść komentarza: Na to bardzo liczę, WYCHOWANKOWIE SZKÓŁKI BĘDĄ TRAFIAĆ CZĘŚCIEJ DO DRUŻYNY.Źródło komentarza: Wychowanek Akademii Piłkarskiej w drużynie seniorskiej Lechii
Reklama
Łóżko rehabilitacyjne  Elbur PB 337 Łóżko rehabilitacyjne Elbur PB 337 Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów oraz montaż gratisNa zdjęciu: Łóżko PB 337 w wykonaniu standardowym w kolorze buk. Akcesoria: stolik Rubens 3 w kolorze buk.Łóżko PB 337 jest szczególnym łóżkiem do opieki długoterminowej, które w przeciwieństwie do klasycznych łóżek posiada możliwość opuszczenia krawędzi leża do poziomu ok. 23 cm. Niskie, dolne położenie leża ułatwia dostęp osobom z problemami z koordynacją ruchową i zwiększa bezpieczeństwo pacjenta nawet przy opuszczonych barierkach bocznych.Więcej informacjiKolory standardowe: DETALE PRODUKTU:1. Położenie leża 23 cm od podłogi4. Solidne koło z hamulcem2. Zabudowane napędy podnoszenia łóżka5. Pilot z blokadą poszczególnych funkcji3. Leże z regulacją twardości6. Dodatkowa regulacja za pomocą rastomatu OPCJE:zmiana wypełnienia leża • zmiana długości leża • zmiana kolorystykiPODSTAWOWE DANE TECHNICZNEBezpieczne obciążenie robocze175 kgMaksymalna waga użytkownika140 kgRegulacja wysokości leża:od 23 do 63 cmRegulacja segmentu oparcia pleców:0 ÷ 70°Regulacja segmentu oparcia podudzi:0 ÷ 20°Wymiary zewnętrzne długość × szerokość:219 × 102 cmPrześwit pod łóżkiem:ok. 7 cmCiężar całkowity:101,4 kgKółka jezdne:100 mm z hamulcem FUNKCJEDO POBRANIA: Karta produktu PB-337 [PDF]
Reklama
Napisz do nas
Reklama
Reklama
Reklama