Mieszkanie Plus dla Tomaszowian

  • 26.10.2016, 13:08
  • Mariusz Strzępek
Mieszkanie Plus dla Tomaszowian
Realizację rządowego programu "Mieszkanie Plus" w Tomaszowie Mazowieckim zapowiedział na dzisiejszej konferencji prasowej, zwołanej z samego rana w Urzędzie Miasta, Prezydent Marcin Witko. Będziemy jednym z ok. 10 miast w Polsce i jedynym w województwie łódzkim miastem, gdzie wdrażana będzie pilotażowa wersja projektu. Na ten cel przeznaczone zostały (do wyboru) dwie działki budowlane o łącznej powierzchni ponad 1 ha. Powstać ma kilkadziesiąt mieszkań (60) dla rodzin, których nie stać na zakup własnego "M". Budownictwo ma być realizowane na miejskich terenach przy ulicy Chopina lub Norberta Barlickiego.

Nie jest dla nikogo tajemnicą, że nowe mieszkania w Tomaszowie osiągają gigantyczne ceny. Ich cena zakupu przekracza 4 tysiące złotych za metr kwadratowy. Koszt ich nabycia bywa większy niż pieniądze, jakie można wydać na budowę w systemie gospodarczym niedużego domku jednorodzinnego. Przygotowany przez Rząd program, do którego przystępuje Tomaszów ma więc pomóc przede wszystkim miastom i gminom na budowę mieszkań przeznaczonych na wynajem.  

 

List intencyjny w sprawie uczestnictwa w programie zostanie podpisany dzisiaj przez Marcina Witko oraz przedstawicieli Banku Gospodarstwa Krajowego.

 

- To bardzo dobra informacja dla mieszkańców Tomaszowa Mazowieckiego. Rozpoczniemy budowę w naszym mieście ponad 60 mieszkań przeznaczonych na wynajem. Program ukierunkowany jest na  ludzi młodych, którzy chcą poprawić sobie warunki bytowe. Ma też zachęcać do tego, by nie bali się powiększania swoich rodzin - mówił Prezydent.

 

List intencyjny, podpisany 26 października 2016 roku, zakłada współpracę w celu realizacji projektów inwestycyjnych obejmujących budownictwo mieszkaniowe oraz infrastrukturę społeczną i techniczną. Porozumienie dotyczy nieruchomości wytypowanej przez miasto i wstępnie zaakceptowanej do dalszej analizy pod kątem możliwości realizacji inwestycji przez BGK Nieruchomości S.A. – spółkę zależną Banku Gospodarstwa Krajowego, odpowiedzialną za operacyjne przygotowanie i pilotażową realizację programu Mieszkanie Plus.

 

 

Dzisiejsze porozumienie jest wstępem do przeprowadzenia szczegółowych analiz, niezbędnych w przypadku każdego procesu inwestycyjnego. Uzyskanie pozytywnej oceny ekonomicznej i prawnej inwestycji na wskazanej działce pozwoli na określenie programu funkcjonalnego zabudowy oraz ewentualne zawarcie ostatecznej umowy inwestycyjnej.

 

- Mamy nadzieję, że do realizacji programu przystąpimy jak najszybciej. Średnie ogólnopolskie szacunki mówią o koszcie budowy mieszkań na poziomie ok. 3 tysięcy złotych. Im więcej mieszkań, tym koszt jednostkowy mniejszy. Dla nas ważne jest to, że nie będziemy musieli na ten cel wykładać własnych budżetowych pieniędzy, tak jak miało to miejsce w przypadku budownictwa realizowanego ze środków Krajowego Funduszu Mieszkaniowego. Dodatkowa różnica jest taka, że mieszkania z programu będzie można w perspektywie czasu nabyć na własność - odpowiadał na pytania portalu NaszTomaszow.pl, Marcin Witko.

 

Inwestycje w ramach programu Mieszkanie Plus realizowane będą na zasadach rynkowych, bez angażowania pieniędzy podatników. Mieszkania, jakie powstaną we wskazanych przez poszczególne gminy lokalizacjach, będą się charakteryzować umiarkowanymi czynszami, dostępnymi także dla słabiej uposażonych rodzin. To pozwoli im m.in. ograniczyć konieczność zadłużania się oraz wzmocni ich mobilności i elastyczność na rynku pracy.  

[reklama2]

 

Mariusz Strzępek
Podziel się:
Oceń:

Komentarze (32)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

do 22
do 22 27.10.2016, 20:53
http://www.polskieradio.pl/7/1…
Dimos
Dimos 27.10.2016, 17:37
Z jednej strony to dobrze, że jesteśmy w programach rządowych ale powstaje pytanie czy mieszkanie za 2200zł za metr jest dalekie od ceny metra na Niebrowie? Kolejna sprawa to, że mieszkania komunalne w Tomaszowie są diabelnie drogie w relacji do dochodów. Ceny porównywalne z Krakowem czy Warszawą. TTBS jest do zreformowania a nawet do "zaorania". SM Przodownik potrafi zarządzać i utrzymywać całe osiedla przy dużo niższych opłatach. Ktoś powie, że TTBS ma spore koszty utrzymania ruin. No to niech je wyburzy (tam gdzie to możliwe).
A
A 27.10.2016, 17:22
łudził się ktoś że Pis myśli o narodzie??? To wciąż chodzi o to by następnej puli kolesiów zapewnić dochód...
31.10.2016, 11:20
Zapewne o przyszłości narodu myślą zwolennicy legalnej aborcji;-)
reniska
reniska 27.10.2016, 14:11
taki czynsz to w Warszawie-okazja ale w Tomaszowie!!!!!!!! no cóż????
500+ nie na kazde dziecko
miwszkanie + nie na kazda kieszeń
Dobra zmiana!
31.10.2016, 11:19
Jak do władzy dojdą komuchy 500 będzie dla każdego i mieszkanie za darmo też dla każdego. I nie będzie wtedy dziury budżetowej tylko kraina bogactwa.
A nie lepiej byłoby
A nie lepiej byłoby 27.10.2016, 10:00
dać młodym prawo do zakupu za przysłowiową złotówkę działki pod budowę z obowiązkiem wybudowania w załóżmy ciągu trzech lat domu jednorodzinnego energooszczędnego i ekologicznego? Zamiast pchać państwo w durne koszty, scedować to na młodych, chętnych do poprawy bytu swoich rodzin. Wtedy na pewno i domki będą zadbane i ludzie szczęśliwi bo z kwaterunkowymi domami wiemy co się dzieje... po prostu po paru latach staną się slamsami...
he-man
he-man 27.10.2016, 08:07
I z czego sie poniektórzy cieszcie? Rząd ma juz problemy z przekazywaniem gminom/miastom pieniędzy na 500+. Kraj jest coraz bardziej zadłużony. Następny rząd dostanie mega kukułcze jajo. Ale ci z PISu się tym nie przejmują. A wy cieszycie się z chwilowych kilku stówek. Obudźcie się w końcu jak chcecie by wasze dzieci/wnuki żyły w wolnej Polsce.
31.10.2016, 11:15
Ale następny rząd też będzie rządem PiSu;-) Możesz sobie porównać kadencję pana Zagozdona, który łatał tylko dziury, oszczędzał i w zasadzie nie robił nic by wypchnąć miasto do przodu ciągle argumentując pustką w miejskiej kasie. Mnie bardziej podoba się aktywna polityka, szukanie pieniędzy, korzystanie z unijnych środków, zwiększanie komfortu życia, korzystanie ze znajomości czy lobby dla miasta obecnie panującego prezydenta. Możesz sobie też porównać jak wyglądał w ostatnich latach prężny rozwój Katowic, a jak ciągły płacz i nieporadność Łodzi, która zamiast stać się liderem regionu wciąż ten region pcha w biedę.
borek
borek 27.10.2016, 01:04
ja się pytam, czemu mieszkania nie będą budowane na terenie ośrodka "Borki"??? Już rodziła się w tym kierunku koncepcja w tęgich głowach a tu... dobrze żarło i zdechło. Borki lepsze od Majorki. :)
ciekawy
ciekawy 26.10.2016, 22:07
Czynsz 1200zl miesiecznie?
ecik
ecik 26.10.2016, 22:02
Przewidywane koszty budowy to ok 3 tyś. za metr kwadratowy w tej cenie to można kupić mieszkanie używane w każdym punkcie Tomaszowa. Natomiast jeśli chodzie o wynajem "Mieszkania Plus" zgodnie z programem to cena ma się wahać od 10 do 20 złotych za metr kwadratowy niech ktoś mi powie gdzie jest ta taniość, licząc tylko najniższą stawkę to za 50 m x 10 = 500 złotych.
Achaaa
Achaaa 26.10.2016, 21:16
No może w końcu się coś sie zmieni, bo w Ttbs czekam na mieszkanie już 9 lat, wiem ,że to i tak krótko w porównaniu do innych. Ale chociaż na początku nie będzie mieszkań zadluzonych i do remontu, tyle dobrego. Tylko ciekawe kto bedzie miał pierwszeństwo do tego mieszkania, młodzi ze "znajomosciami"
hmmm
hmmm 26.10.2016, 20:29
Boże słyszysz i nie grzmisz... cokolwiek dobrego w tym mieście by się nie działo i tak w komentarzach wiecznie źle... Ludzie ogarnijcie się może troszkę.... Kurka udało się załatwić pieniądze na mieszkania i tak się Wam to nie podoba. Autobusy źle, galeria źle, ulice za wąskie, tor źle, koncepcja zwiększenia Tomaszowa po to aby uzyskać teren pod inwestycje źle... może po 5 urzędników do każdego działu w Urzędzie Miasta powinni dodać... Gdzie oczekujecie tych fabryk ?? Inwestycji ??? Ja tam nie wiem, po półtora roku, że jeszcze nie ma tutaj 10 wielkich zakładów produkcyjnych w których wynagrodzenie będzie stanowiło średnią krajową... toż to beznadzieja.... A może by się tak przeprowadzić? Albo wziąć życie w swoje ręce i zacząć coś osiągać a nie ciągle narzekać...
Jaki teren pod inwestycje sie pytam@
Jaki teren pod inwestycje sie [email protected] 26.10.2016, 21:08
Przecież zwidkom chodzi tylko i wyłącznie o kasę ! A tereny inwestycyjne w mieście są i nie trzeba ich tworzyć wystarczy zająć się terenem po wistomowskim !
31.10.2016, 11:31
Ale tam nie ma miejskich terenów tylko prywatne;-)
#
# 26.10.2016, 23:19
Kiedyś planowano budowę bloków na terenie byłego targowiska przy ul. Spalskiej. Do dzisiaj tam nic się nie dzieje.
Pytanie do naszych władz UM kto i ile płaci podatku od tego terenu (może nikt nie płaci, a innym cenę się podnosi).
wio
wio 26.10.2016, 19:39
Mogli by budowę dać jakiejś firmie z Tomaszowa.
Wiem przetarg
Anna
Anna 26.10.2016, 19:01
Tak się zastanawiam dla kogo właściwie te mieszkania , dla jakich młodych , skoro praktycznie wszyscy młodzi po ukończeniu nauki uciekają z naszego miasta. Może zamiast mieszkań stworzyć miejsca pracy , dać wynagrodzenie za które można się utrzymać - aby przyciągnąć młodych , aby chcieli się tutaj osiedlać, zakładać rodziny- mając pracę a co za tym idzie stałe dochody młodzi mieszkania kupią sobie za swoje, a jak przy tym będą mogli liczyć na pomoc miasta to wtedy dopiero należałoby się cieszyć.
31.10.2016, 11:28
Gdzie te miejsca pracy chciałabyś stworzyć? W Tumanowskim magistracie? Bo terenów miejskich pod budowy fabryk nie ma.
biedny bo głupi
biedny bo głupi 26.10.2016, 15:53
Oczywiście wiecie, jaki czynsz będą płacić ci biedni ludzie???
♥
26.10.2016, 15:02
Oby te mieszkania trafiły w godne ręce, a nie dla osób, które zrobią w nich meliny.
Rafał
Rafał 26.10.2016, 14:50
Choć ogólnie nie podoba mi się co PiS robi obecnie w Polsce. To program mieszkaniowy póki co wygląda obiecujaco. Ale do faktycznej oceny tego programu trzeba będzie poczekać.
mieszkaniec
mieszkaniec 26.10.2016, 13:33
to budownictwo ma być realizowane w tych miastach gdzie jest największe dziadostwo i bieda więc
nie ma co się dziwić , że Tomaszów się załapał. Dajcie ludziom pracę to sami sobie kupią mieszkania , a nie będą dziadować. Tylko jałmużna i ochłapy są wykorzystywane przez znajomości prezydenta miasta do "niby rozwoju Tomaszowa ". A ilu inwestorów prezydent lub podległe mu służby ściągnęli , aby miasto mogło się rozwijać . Wybudowanie galerii to kolejny sklep , w który będą sprzedawane towary wyprodukowane w innych krajach , gdzie ludzie się bogacą na takich jak Tomaszowianie
31.10.2016, 11:25
Pracy jest tyle, że ściągnięto już 2 000 000 Ukraińców, a są plany na drugie tyle. Osobiście szukam pracownika od maja.
Święta
Święta 26.10.2016, 20:57
racja !!! Żadnej pozytywnej działalności pana Witko nadal nie widać. Poza oczywiście działalnością festyniarsko- żebraczą... . No i jeszcze rozmontowaniem na trzy czwarte roku infrastruktury drogowej prawie całego centrum miasta. GRATULACJE !!!
Stachu
Stachu 26.10.2016, 16:00
Nie gadaj że biedota, dziś od rana słyszę na klatce schodowej i przed blokiem tylko Marche Marche, poroznoszono już ulotki z Galerii i trwa gorączkowe oczekiwanie na jutrzejsze otwarcie . Pójdż i zobacz radość ludzi z zakupów i gdzie tu bieda???
Ewa
Ewa 26.10.2016, 15:06
Najnowsze badania udowadniają, że rozdawnictwo socjalne tylko pogłębia zapaść danego regionu. Ludzi otrzymując coś za darmo nie mają motywacji do pracy, bo wiedzą, że jak podejmą pracę to nie dość, że się napracują to jeszcze ich dochodu zdyskwalifikują ich do otrzymania super zasiłków, mieszkań i innych przywilei. Panie prezydencie - nie tędy droga. Zatrudnić eksperta ekonomistę lub poczytać trochę fachowej literatury. Trzeba tworzyć miejsca pracy, zachęcać inwestorów, pomagać zakładać własną działalność, a ludzie zarobią na własne mieszkanie, a i na czynsz ich będzie potem stać.
Agnieszka
Agnieszka 26.10.2016, 21:38
Racja, ale politykom zupełnie nie kalkuluje się szeroko pojętą inwestycja w naród. Wykształcenie i zaradność społeczeństwa to wróg populizmu, a zatem oznacza w konsekwencji jedno - bezrobocie dla kasty politycznej.
Jakie za darmo
Jakie za darmo 26.10.2016, 20:59
obliczcie sobie jaki czynsz zbierze państwo za te mieszkania. Wychodzi na to że wyższy będzie niż przy wynajmie od osób fizycznych.
26.10.2016, 16:15
Nieśmiało tylko nadmienię, że zaspokajanie potrzeb mieszkaniowych jest jednym z zadań własnych gminy /miasta/. Oznacza to, że miasto tak czy inaczej musi budować mieszkania. W tym przypadku będzie to robiła za pieniądze z budżetu centralnego a nie własnego. To źle?
Pewnie
Pewnie 26.10.2016, 13:57
Ciezko ci z tym jadem zyc?!

Pozostałe