Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 20 maja 2024 11:56
Reklama
Reklama

Jak skutecznie kreować treści i budować wiarygodność

W dzisiejszym świecie konsumenci coraz częściej kierują się informacjami dostępnymi w sieci, podejmując decyzje dotyczące swojego domowego budżetu. W obszarze usług finansowych, gdzie temat pieniędzy jest złożony i trudny, kluczowym wyzwaniem staje się przekazywanie informacji w sposób przejrzysty. W niniejszym artykule omówimy, jakie kroki podejmować, aby skutecznie promować produkty finansowe, respektując przy tym obowiązujące przepisy i budując wiarygodność poprzez wysokiej jakości treści na stronie internetowej.

Konsumenci często podejmują decyzje na podstawie informacji znalezionych w sieci. Nie inaczej dzieje się w przypadku domowego budżetu. Pieniądze stanowią jednak trudną i złożoną kwestię, dlatego temat należy podejmować w sposób jak najbardziej przejrzysty. Promowanie produktów i usług finansowych może stanowić więc nieco utrudnione zadanie, jednak dobrze opracowana treść witryny internetowej pomoże przekuć słowa w sukces. O czym należy pamiętać? 

Marketing w zgodzie z przepisami 

Realizując strategię marketingową w jakiejkolwiek postaci, przedsiębiorstwa i instytucje finansowe muszą przestrzegać przepisów krajowych, a także zaleceń Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, czyli organizacji, których zadaniem jest m.in. ochrona odbiorców przed szkodliwymi praktykami ze strony firm. Z aktualnymi przepisami i komunikatami można zapoznać się w serwisach internetowych obu podmiotów. 

Na przykład UOKiK dba o respektowanie zasad prezentowania kredytów konsumenckich w materiałach marketingowych i reklamowych, określając, jakie informacje powinny się tam znaleźć (m.in. stopa oprocentowania, wysokość rat, czas obowiązywania umowy). Instytucja wskazuje również, że wszelkie warunki kredytu muszą być przedstawione w sposób zrozumiały oraz dobrze widoczny na tle całości. 

Czytelne i rzeczowe treści na stronie internetowej 

Kredyt hipoteczny czy pożyczka gotówkowa to nie to samo, co zakup nowej pary butów. Decyzja o skorzystaniu z określonego produktu finansowego musi być przemyślana – w przeciwnym razie może nieść za sobą szereg konsekwencji. Firmy z branży kredytowej powinny więc zatroszczyć się o zamieszczenie w serwisie sensownej treści, która dokładnie zaprezentuje dostępną ofertę. 

Czym charakteryzują się wysokiej jakości teksty? Wyczerpują temat, a jednocześnie wspierają budowanie wiarygodności podmiotu. Złożoność kwestii związanych z pieniędzmi sprawia, że content na stronę internetową musi być opracowywany przez ekspertów z danej dziedziny. Pozwoli to zbudować u czytelników zaufanie oraz poczucie bezpieczeństwa. Co więcej, należy pamiętać, aby na bieżąco sprawdzać i analizować publikowane materiały, a w razie jakichkolwiek zmian zaktualizować prezentowane wiadomości. 

Formy content marketingu dla usług finansowych 

Treści na poszczególnych podstronach serwisu internetowego mogą okazać się niewystarczającym źródłem wiedzy dla potencjalnych klientów. Aby zdobyć zainteresowanie odbiorców oraz w kompleksowy sposób przedstawić najważniejsze informacje, firmy oferujące produkty lub usługi finansowe mogą podjąć szereg działań z zakresu content marketingu. Warto zastanowić się nad włączeniem do swojej strategii takich form jak: 

  • Blog firmowy – wirtualne miejsce, które można wykorzystać do przekazywania odbiorcom m.in.: aktualności z życia organizacji, porad dotyczących finansów osobistych czy też ciekawostek powiązanych tematycznie z produktami i usługami finansowymi. Należy przy tym pamiętać, aby posługiwać się zrozumiałym słownictwem, ale jednocześnie dostosowywać formę do zagadnienia. Sprawdź nasz cennik na https://www.sunrisesystem.pl/pozycjonowanie-stron/cennik/ 
  • E-book – publikacja elektroniczna doskonale sprawdza się w sytuacji, gdy chcemy dostarczyć czytelnikom pokaźny zasób informacji na dany temat, np. wyjaśniając niezrozumiałe terminy bankowe czy opisując formy kredytowania. Szczegółowe opracowanie pomoże zaprezentować autora w roli eksperta. Materiał udostępniony w formacie PDF warto zoptymalizować, aby przyniósł witrynie dodatkowe korzyści w postaci ruchu z wyszukiwarki internetowej. 
  • Newsletter – regularnie prowadzony mailing ze zbiorem interesujących treści stanowi doskonały sposób na zwiększenie konwersji. Za jego pośrednictwem możemy przekazywać odbiorcom aktualności, informacje o promocjach lub nowościach, a także dawkę artykułów eksperckich (np. wybranych propozycji z bloga firmowego). 
  • Sekcja FAQ – zbiór najczęściej zadawanych pytań pozwoli w skrócie opisać konkretne zagadnienia, o które regularnie i chętnie dowiadują się klienci (m.in. za pośrednictwem korespondencji mailowej, przez telefon lub w komentarzach w social media). Sekcja w serwisie internetowym pomoże zatem zaoszczędzić czas na obsługę powtarzających się zapytań. 
  • Wideo poradnik – zamiast tłumaczyć zawiłe kwestie w obszernych opracowaniach, czasem lepiej sięgnąć po ciekawszą i łatwiej przyswajalną formę. Pojedynczy filmik instruktażowy, np. wyjaśniający skomplikowane mechanizmy finansowe lub cały kanał na YouTube z pewnością zostaną docenione przez bardziej wymagających klientów. 

Unikalność publikowanych tekstów ma znaczenie 

Oprócz opracowywania przyciągających, ale jednocześnie rzetelnych informacji, ogromną wartość ma także regularna weryfikacja publikowanych tekstów pod kątem duplikacji. Sprawdzanie unikalności contentu pozwoli uchronić się przed nieuczciwymi działaniami konkurencji, ale nie tylko. Umożliwi również wykrycie ewentualnych przeoczeń po stronie firmy – np. kopii komunikatów o produktach lub usługach finansowych, które zostaną użyte w obrębie innych witryn (m.in. w rankingach kredytów). 

Jakie kroki należy podjąć, by skontrolować unikalność treści? Najprostszym sposobem weryfikacji jest umieszczenie kawałków tekstu z użyciem cudzysłowu w wyszukiwarce Google. W wynikach wyszukiwania powinna pojawić się wyłącznie podstrona z naszego serwisu, na której docelowo znajduje się skopiowany fragment. Jeśli pośród pozycji w SERP-ach wystąpią także inne strony internetowe, oznacza to, że mamy do czynienia z duplikacją tekstu. 

 

Inną opcją na sprawdzenie oryginalności publikowanych materiałów jest skorzystanie z dostępnych narzędzi online. Programy takie jak Plagiarism Checker, Copyscape czy Content Watch porównują wklejony tekst z contentem innych witryn w sieci. Oprócz weryfikacji „po fakcie”, warto jednak pomyśleć o zabezpieczeniu się przed kradzieżą treści z wyprzedzeniem. Można to zrobić na kilka sposobów – m.in. personalizując artykuły, umieszczając informację o prawach autorskich (np. w formie banerów) czy blokując prawy przycisk myszy. 

 

Budowanie wiarygodności w sieci 

Działania content marketingowe o wysokiej wartości merytorycznej to tylko jedna z form kształtowania wiarygodności firmy z branży finansowej. Reputację w internecie dobrze jest budować także poprzez dostarczanie szczegółów o samym przedsiębiorstwie. W tym celu doskonale sprawdzi się uzupełniona zakładka „O nas”, gdzie powinny znaleźć się m.in. dane kontaktowe, w tym adres biura, numer telefonu oraz adres e-mail, jak również precyzyjny komunikat o tym, kto jest odpowiedzialny za zawartość i prowadzenie witryny www. 

Użytkownicy poszukujący usług finansowych za pośrednictwem wyszukiwarki Google, przywiązują wagę do rzetelnych informacji. Warto zadbać więc o to, aby poza docelową stroną internetową znaleźli ofertę również bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. W tym wypadku świetnie sprawdzi się konto w usłudze Google Moja Firma i wizytówka z uzupełnionymi danymi kontaktowymi. Dzięki temu m.in. nazwa firmy, adres, telefon kontaktowy oraz adres URL witryny będą widoczne ponadto w Mapach Google. 

Content marketing i bezpieczeństwo idą w parze 

Widoczne dane czynią firmę godną zaufania, jednak to nie jedyny element, który zwiększa u klientów poczucie bezpieczeństwa. Osoby sięgające po pożyczkę lub kredyt gotówkowy muszą mieć pewność, że decydują się na współpracę z odpowiednim podmiotem. Temu przeświadczeniu można pomóc również na poziomie strony internetowej, właściwie ją ochraniając i informując o tym użytkowników. 

Jakie kroki należy podjąć? Przede wszystkim ułatwić dostęp do bezpośredniego kontaktu z doradcą, np. poprzez aktywny i intuicyjny formularz online, który w razie potrzeby odpowie na nurtujące pytania. Serwis należy również zabezpieczyć protokołem HTTPS oraz certyfikatem SSL. Rozwiązania pozwolą zadbać o poufność danych, szyfrując wrażliwe informacje. W ten sposób użytkownik wchodzący na stronę internetową otrzyma czytelny komunikat – witryna jest bezpieczna. 

 

Dbanie o zgodność z przepisami, opracowywanie klarownych treści na stronie internetowej oraz korzystanie z różnorodnych form content marketingu to kluczowe elementy skutecznej strategii dla firm finansowych. Unikalność treści, bezpieczeństwo danych i transparentność działania to fundamenty, na których można zbudować trwałą relację z klientem. Wraz z rosnącym znaczeniem internetu w podejmowaniu decyzji finansowych, odpowiedzialne podejście do kreowania treści staje się nieodzowne dla sukcesu w dzisiejszym cyfrowym środowisku.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Polecane
Szkolenie z Czarnej Taktyki w 9 Łódzkiej Brygadzie Obrony TerytorialnejArbuzy ekologiczneUOKiK: klienci Biedronki, którzy wzięli udział w promocji „Magia Rabatów”, mogą otrzymać 150 złNFOŚiGW: start programu dopłat do przydomowych wiatraków planowany na 2.-3. kwartał 2024 r.Ekstraklasa piłkarska - Widzew - Lech 1:1Lechia zwycięska na wyjeździeZmarł ks. prałat Edward WieczorekLewica ogłosiła program do PE: prawa pracownicze, Karta Praw Kobiet, Europejski Fundusz MieszkaniowySondaż: 64,3 proc. badanych za budową umocnień na granicy z Rosją i Białorusią, 16,5 proc. przeciwOgórek trzecim wiceprzewodniczącymTragiczny pożar na ulicy KołłątajaZapraszamy na spotkanie z Rzecznikiem
Reklama
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
Reklama
Reklama
Wasze komentarze
Autor komentarza: amunakiTreść komentarza: wybitny fachowiec od odbioru dróg w gminie RzeczycaŹródło komentarza: Ogórek trzecim wiceprzewodniczącymAutor komentarza: BarmanTreść komentarza: Leszek to mój mentor i przyjaciel, to prawda że miał w poważaniu Tomaszów ale ile zrobił dla Rzeczycy!!! Lechu tak trzymaj wszystko omówimy w lesniczówce!Źródło komentarza: Ogórek trzecim wiceprzewodniczącymAutor komentarza: Entliczek pentliczek na kogo ...Treść komentarza: Trumf, trumf, Misia Bela, Misia Kasia, konfacela. Misia A, Misia Be, Misia Kasia, konface.Źródło komentarza: Ogórek trzecim wiceprzewodniczącymAutor komentarza: Wszystko jest na sprzedażTreść komentarza: Toż to ludzie spod brudnej PałyŹródło komentarza: Węgrzynowski ponownie Starostą Powiatu TomaszowskiegoAutor komentarza: Dla "chołoty" JBTreść komentarza: Trzeba … rozłożyć ten naród od wewnątrz, zabić jego moralność… Jeśli nie da się uczynić zeń trupa, należy przynajmniej sprawić, żeby był jako chory ropiejący i gnijący w łożu… Trzeba mu wszczepić zarazę, wywołać dziedziczny trąd, wieczną anarchię i niezgodę… Trzeba nauczyć brata donoszenia na brata, a syna skakania do gardła ojcu. Trzeba ich skłócić tak, aby się podzielili i szarpali, zawsze gdzieś szukając arbitra. Trzeba ogłupić i zdeprawować, zniszczyć ducha, doprowadzić do tego, by przestali wierzyć w cokolwiek oprócz mamony i pajdy chleba.Źródło komentarza: Prezes PiS: Polska potrzebuje planu "Siedem razy tak", m.in. dla inwestycji, wsi i bezpieczeństwaAutor komentarza: MirekTreść komentarza: Gratulacje!Źródło komentarza: Znakomity występ młodych lekkoatletów MKS Tomaszów Mazowiecki.
Reklama
Reklama
Napisz do nas
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama