Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 20 maja 2024 00:00
Reklama
Reklama

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o MZK... a bałeś się zapytać

O funkcjonowaniu Miejskiego Zakłądu Komunikacji mieliśmy okazję porozmawiać z prezes spółki Wiolettą Magin. Dowiecie się dzisiaj co nieco o zmianach w rozkładzie i wakacyjnych kursach. Czy autobusy dojadą latem nad Zalew?

NT.: Od dłuższego czasu komunikacja miejska jest bezpłatna. Ciekawi mnie o ile wzrosła w tym czasie liczba pasażerów?

Wioletta Magin: Znacząco, co potwierdziły badania popytu na usługi komunikacji miejskiej przeprowadzone na zlecenie Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. Według raportu kończącego badania, średniomiesięczna liczba pasażerów tomaszowskiej komunikacji miejskiej wzrosła w granicach miasta Tomaszowa Mazowieckiego o ok. 194 tys. osób, co stanowi wzrost o 69,2% w stosunku do roku 2017, natomiast na obszarze podmiejskim – o ok. 1600 osób (2,5%).

To bardzo dobre wyniki świadczące o tym, że Polityka zrównoważonego rozwoju transportu publicznego w Tomaszowie Mazowieckim to nie pusty dokument, tylko konsekwentnie realizowana polityka transportowa promująca wykorzystanie publicznego transportu zbiorowego w podróżach miejskich, ograniczająca transport indywidualny i minimalizująca jego negatywny wpływ na środowisko oraz zdrowie i życie mieszkańców.

Ilu mieszkańców okolicznych gmin korzysta z możliwości darmowych przejazdów?

Jeśli za miarę przyjmiemy statystykę zakupionych „Tomaszowskich Kart Komunikacyjnych”,  to w
2018 r. ok. 4,7 tys. mieszkańców. 

Mieszkańcy zwracają uwagę, że zbyt często autobusy wykonują tzw. puste przebiegi. Przewożą małą liczbę pasażerów. Czy monitorujecie na bieżąco  zasadność funkcjonowania niektórych kursów a może linii?

Tak, ale dodatkowo nasi klienci, czyli pasażerowie są w tym procesie niezwykle pomocni.

Jaki jest efekt tych obserwacji?

Zacznę od tego, że takimi „pustymi” kursami są właściwie tylko kursy poranne kiedy jedziemy po pasażerów lub powracamy po ostatnim kursie, szczególnie na trasach strefowych. Możemy mówić też o zauważanych pustych przebiegach na końcach tras, kiedy autobus musi dojechać do krańcówki, jednak bilans całego kursu wykazuje, iż jest on potrzebny.

W maju 2018 r. na zlecenie ZDiUM przeprowadzono w tomaszowskiej komunikacji miejskiej kompleksowe badania marketingowe wielkości popytu na usługi przewozowe, których głównym celem była weryfikacja trafności rozwiązań w zakresie planowania oferty przewozowej – nowych tras linii i rozkładów jazdy – wdrożonych w styczniu 2018 r.

Badania objęły wszystkie kursy na każdej z linii – zarówno w dni powszednie w okresie nauki szkolnej, jak i w soboty oraz w niedziele.  Na podstawie wyników wspomnianych badań oraz własnych obserwacji od kwietnia 2019 r. zredukowano kursy o bardzo niskim wskaźniku liczby pasażerów w przeliczeniu na jeden wozokilometr.

Po wykonanej reorganizacji zmniejszono przykładowo w dzień powszedni plan przewozowy o ok. 850 wozokilometrów.  Wspomniana przeze mnie korekta rozkładu jazdy dotyczyła jeszcze jednej, bardzo ważnej kwestii – uwzględniła znaczną część sugestii i próśb mieszkańców, które wpłynęły do Spółki czy ZDiUM. Pytanie dotyczy też zasadności kursowania niektórych linii, informuję, że nie ma planów likwidacji linii.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Pasażerka autobusu lini nr 8 03.06.2019 21:07
Ja napisze jedną sprawę niech ktoś zwróci uwagę na trzy dziewczyny co jeżdżą z kierowcami obok one są z ZSP nr 2 w Tomaszowie Mazowieckim.

Piotr 20.05.2019 18:51
Witam. Jeżdżę bardzo często MZK i jakoś nikt mnie o nic nie pytał. Zastanawiam się kto, kiedy i gdzie robił te ankiety????? chciałbym ponownie zwrócić uwagę na brak połączenia ul. Nowowiejskiej z jakąkolwiek komunikacją miejską. Odkąd zmienił się tabor i rozkład jazdy ta ulica została całkowicie pominięta w kursowaniu autobusów. Dom dziecka, orlik, Lechia, szkoła specjalna, osiedle mieszkalne i......ZERO AUTOBUSÓW I PRZYSTANKU MZK!!!! Czy ktoś z zarządu MZK czyta te wpisy? Czy nikt nie dostrzega problemu? Z rejonu ulicy Nowowiejskiej nie da się dojechać do szpitala i nigdzie w tamtą stronę. Kto układał ten rozkład????? Zastanawia mnie fakt ruchu MZK ulicą Słowackiego i Grunwaldzką. Przy DEKO SMAKU pełno pojazdów w strefie parkowania, cała ulica jest wąska ale autobus jedzie, pytanie po co skoro nie ma tam przystanku? Czy nie byłoby rozsądne skierowanie komunikacji głównymi ciągami centrum? Jeszcze raz proszę, aby ktoś pomyślał nad przystankiem na Nowowiejskiej. Obietnice składane od 2011 roku już się wyczerpały, jesteście państwo niesłowni i kłamiecie mieszkańców. Kupiłem 4 karty tomaszowianina na 3 lata i po co, skoro z Nowowiejskiej nie mogę dojechać do szpitala. Nawet z ronda Mościckiego nic nie jedzie w tamtą stronę. Gratuluję inteligencji osobie, która wymyśliła takie kursowanie MZK w naszym mieście. Za dwa lata z pewnością nie wykupię karty tomaszowianina, bo zarząd MZK ma w nosie opinie klientów. Mam też kilka uwag do rozkładu jazdy, a mianowicie na stronie internetowej są wykazane godziny odjazdu autobusów, które w rzeczywistości nie jadą. Przykład: autobus linii nr. 9 po godzinie 7 z przystanku z Mościckiego w kierunku dworca-w internecie jest, w rzeczywistości go nie ma i tym oto sposobem ostatnio z Mościckiego szedłem na dworzec na pociąg, bo autobusu wcale nie ma na przystanku w rozkładzie jazdy, a na stronie tomaszowskiego MZK jest. Jeżeli chodzi o komfort jazdy tutaj pochwalam zarząd i nie mam żadnych zastrzeżeń.

Wioletta Magin 20.05.2019 22:16
Bardzo dziękuję za te uwagi i postulaty korekty rozkładu jazdy.Z pewnością je przeanalizujemy.Pozdrawiam serdecznie.

podróżnik 18.05.2019 08:01
Gdzie linia 9 na Ludwikowie!!!??? W zeszłym roku dojazd na dworzec był bezproblemowy. Wsiadałem na Modrzewskiego w 9 prosto na dworzec. I tam szybkim pociągiem do Łodzi. Dziś jestem zmuszony jeździć ponownie na dworzec autem, bo po budowie ronda, linia 9 nie wróciła na stara trasę. Efekt? Przestałem na co dzień korzystać z MZK. O to walka ze smogiem...

Mieszkaniec 15.05.2019 21:04
A ja chciałbym coś wiedzieć o wypadku śmiertelnym z udziałem kierowcy MZK obok przejścia dla pieszych.Dlaczego nie ma tego w wiadomościach ani kronice.Czyżby miasto chciało wyciszyć tą tragedię i przestrogę dla innych, czy może coś innego ?

KrzaK 17.05.2019 09:17
A po co to rozdmuchiwać? Co chciałbyś wiedziec wiecej? Dziewczyna wbiegła pod autobus. Zero szans na jakąkolwiek reakcje. Zgineła. Tragedia nie do opisania dla dwóch stron.

Uwaga na ten zakręt! 18.05.2019 02:59
Dziwne trochę bo 32-latka. Już nie taka gówniara. Trzeba tam bardzo uważać jeżdżąc na czymkolwiek. Na rowerze też jest niebezpiecznie zjeżdżając ze skarpy na Warszawską dlatego, bo są śliska farba namalowane znaki na asfalcie. Nawet bez deszczu rano czy wieczorem gdy jest wilgotno (o co przy rzece nie trudno), wpadasz w poślizg. Szczególnie na tych strzałkach. Gdy jedzie auto za Tobą, nawet najmniejsze, nie masz szans. Małe seciento to jest chyba 200 kg... Zwalniać tam zawsze! Zaliczyłem upadek z rowerem na podobnym znaku przed Mostem Gdańskim w Warszawie. Zjeżdżają ścieżka rowerowa z ulicy Slonimskiego jadąc na Pragę, właśnie na most, który ma dwie kondygnacje, a ta dla rowerów idzie niżej, obok tramwajów. Tam jest nie strzałka a pasy dla pieszych (na szerokiej na metr sciezce<!> by a to nie najechał mamy kilkucentymetrowy pasek bez farby), na samym zakręcie :( Czasu nie mierzylem ale kilka minut na pewno lezalem omdlaly. Nic ostatecznie nc mi sie nie stało, ale i szybkość była max 30 km / h. Do jeżdżenia w kasku zachęcać nie będę bo to jest jeszcze fanaberia w Tomaszowie, co obserwuje od kilku miesięcy (pukanie się w głowę, bywa że i jakies chamskie zaczepki dzieciakow - chociaz rzadziej, ale się zdarzają, gapienie się jakbym na golasa jezdzil - to codziennie), ale przynajmniej nie najedzac ani na biale linie ani na żadne znaki poziome a drodze! Na zakrętach to bywa bardzo śliskie. Samochodem tego się nie odczuwa bo zawsze inne kola dotykają asfaltu, ale rowerem mozna po prostu się wywrocic.

Małe sprawy wpływające na samopoczucie APEL do Pani Prezes. 15.05.2019 17:35
Szanowna Pani Prezes, zwracam się w drobnej, ale tym samym prostej, nie wymagającej sporych kosztów sprawie. Otóż po drugiej stronie okienka z rozkładem jazdy na większości nowych przystanków, po drugiej stronie rozkładu wisi szara tablica z płyty pilśniowej :( Rozumiem, że to jest miejsce na potencjalną reklamę, ale na większości obserwowanych przeze mnie przystanków tej reklamy nie ma i pusta, czasem podmokła tablica szpeci cały wizerunek ładnego przystanku. Czy d czasu aż nie znajdą sie reklamodawcy nie można by wstwić tam plakatu z nowym logiem MZK? Tym zlelono szarym? Ewentualnie po logiem krótka informacja o tym, że miejsce jest no≥śnikiem reklamowych i że zapraszamy? Tylko bez wielkiego widocznego z daleko "Miejsce na Twoją reklamę" bo kojarzy się to z marketingiem bazarowym. Herb Tomaszowa, logo MZK i na dole jedno zdanie o możliwości reklamy w tym miejscu? Na przystanku na rogu św. Antoniego / Głowackiego, ta szara tablica wali po oczach wszystkich wracających z Niebieskich źródeł i licznych kierowców oczekujących podczas częstych korków w tym miejscu. Mała sprawa, ale wpływająca na wizerunek całej firmy, nasze miasta i samopoczucie nas wszystkich - mieszkańców Tomaszowian. Zwykły plakat. Herb Tomaszowa, nowe logo MZK. Drobne sprawy które ludzi wiążą emocjonalnie z miastem. Tak. Codziennie spotykana estetyczna symbolika. PS Redakcje przepraszam za wstawianie linku w komentarzu, staram się zwykle przestrzegać tego punktu regulaminu, ale googlowanie po frazach w tym akurat wypadku jest bardzo utrudnione. Przykryłem to zdjęcie innym węższym kadrem, bo ta tablica zwyczajnie szpeci. Przykład ogólnie ładnego przystanku z nieestetyczną pustą płytą: http://bit.ly/brzydkapłyta Serdecznie dziękuję za - przynajmniej rozważenie problemu. Z poważaniem, sympatyk MZK

Tylko propozycja 15.05.2019 17:43
Jeszcze może zaproponuje na samej górze wyraźny napis TOMASZÓW MAZOWIECKI. Fotografując przystanek i wrzucając do sieci, od razu, bez opisu widać jakiego miasta dotyczy. TOMASZÓW MAZOWIECKI niżej po środku HERB MIASTA niżej po środku NOWE LOGO MZK na samym dole Zapraszamy do reklamy w tym miejscu. Myślę, że po ładnym, ale minimalistycznym plakacie, i reklamodawcy na to miejsce zaczną się odzywać. Teraz nie bardzo wiadomo o co chodzi.

Wioletta Magin 20.05.2019 22:08
A może herb miasta,logo MZK i schemat linii autobusowych?Pozdrawiam serdecznie

Wioletta Magin 20.05.2019 22:00
Witam serdecznie.Bardzo dziękuję za zwrócenie nam uwagi na ten problem.Niebawem tablice,o których Pan napisał zostaną zagospodarowane.Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję.

Małe sprawy wpływające na samopoczucie 20.05.2019 23:04
Przepraszam za literówki. PS A poprzednicy Pai Prezes, patrzcie i uczcie się podejścia do ludzi. Dla mnie to jest kolosalna zmiana na lepsze. Kolosalna. Przed 2014 rokiem z furmańskiego bata można było dostać co najwyżej, pytając o coś w MZK. A tutaj proszę, oczy przecieram z niedowierzania. POZYTYWNY SZOK. Co oczywiście nie oznacza, że to co zaproponowałem będzie zrealizowane. Mogę czegoś nie rozumieć, czy nie mieć pełnej wiedzy. Ale już sama komunikacja z ludźmi jest ważna. No jestem w szoku. Z poważaniem sympatyk MZK

Mieszkaniec 15.05.2019 15:27
Poza Tomaszowem malo wzrosla liczba pasazerow, poniewaz autobusow jest za malo - nie ma czym dojechac chociazby do pracy. Autobusy jezdza w godzinach nieodpowiednich do zapotrzebowania i kazdy musi jezdzic samochodem.

tom 15.05.2019 14:04
Nie wiem jak kto liczył ale obserwując autobusy to albo są zbyt obszerne i trudno dostrzec ludzi albo korzystanie z nich jest słabiutkie...

M 15.05.2019 15:20
Słabo obserwujesz.

J
jakub_olczyk 15.05.2019 12:48
W kontekście ostatniego pytania, to w uchwalonym budżecie Tomaszowa Mazowieckiego na rok 2019 (wersja pierwsza, przed zmianami), widnieje zapis o wydatkowaniu na lokalny transport zbiorowy kwoty 11,6 mln zł. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że tyle kosztuje Nas komunikacja miejska.

Reklama
Polecane
Ekstraklasa piłkarska - Widzew - Lech 1:1Lechia zwycięska na wyjeździeZmarł ks. prałat Edward WieczorekLewica ogłosiła program do PE: prawa pracownicze, Karta Praw Kobiet, Europejski Fundusz MieszkaniowySondaż: 64,3 proc. badanych za budową umocnień na granicy z Rosją i Białorusią, 16,5 proc. przeciwOgórek trzecim wiceprzewodniczącymTragiczny pożar na ulicy KołłątajaZapraszamy na spotkanie z RzecznikiemHejt, cyberprzemoc i mowa nienawiściSynoptyk IMGW: niedziela przyniesie więcej opadów i burzW niedzielę w Kościele katolickim przypada uroczystość Zesłania Ducha Świętego„Inny punkt widzenia – Wiosenne przebudzenie”
Reklama
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
Reklama
Reklama
Reklama
Łóżko rehabilitacyjne  Elbur PB 533 Łóżko rehabilitacyjne Elbur PB 533 Cena: Do negocjacjiZapraszamy Państwa do odwiedzenia naszego punktu zaopatrzenia medycznego Tomaszów Maz. ul. Słowackiego 4Na zdjęciu: Obudowa PB 533 w kolorze nabucco z wkładem PB 521 z okrągłymi podstawami łóżka oraz frontami z nakładką tapicerowaną. Akcesoria: Lampa przyłóżkowa.Wysokiej jakości obudowa drewniana PB 533 dostępna w kilku kolorach w połączeniu z wkładem regulowanym PB 521 tworzy spójną całość i oddaje domowy charakter łóżka przy zachowania jego podstawowych funkcji. Możliwość konfiguracji wyposażenia dodatkowego w postaci np. składanych barierek bocznych sprawia, iż model ten cieszy się dużym zainteresowaniem klientów indywidualnych oraz placówek opiekuńczych.  Kolory niestandardowe*: DETALE PRODUKTU:1. Aplikacje z drewna bukowego4. Pilot z blokadą poszczególnych funkcji2. Możliwość konfiguracji z barierką składaną5. Tapicerowana nakładka (opcja)3. Różne wymiary leża 6. Okrągłe podstawy łóżka (opcja)OPCJE:zmiana długości i szerokości leża • zmiana kolorystyki • możliwość zastosowania okrągłych podstaw kół • tapicerowana nakładka frontuPODSTAWOWE DANE TECHNICZNEBezpieczne obciążenie robocze175 kgMaksymalna waga użytkownika140 kgRegulacja wysokości leża:od 39 do 80 cmRegulacja segmentu oparcia pleców:0 ÷ 70°Regulacja segmentu oparcia podudzi:0 ÷ 20°Wymiary zewnętrzne długość × szerokość:206 × 96 cmPrześwit pod łóżkiem:ok. 16 cmCiężar całkowity:106,8 kgStopki regulowanemax 100 mm FUNKCJEDO POBRANIA: Karta produktu PB-533 [PDF]
Reklama
Napisz do nas
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama