Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 19 marca 2024 06:52
Reklama
Reklama

Jak ugasić pożar benzyną? Obwodnica, która nie będzie obwodnicą

Wczoraj w siedzibie Miejskiego Centrum Kultury odbyło się spotkanie dotyczące planowanej budowy obwodnicy miasta. Ostatecznie okazało się, że obwodnica obwodnicą nie będzie, a jedynie kolejną drogą publiczną, poprowadzoną, przez okołomiejskie tereny rekreacyjne. Tędy władze miasta, powiatu oraz gminy zamierzają skumulować cały ruch pojazdów ciężkich, ale nie tylko... Po co? Chyba tylko po to, by udowodnić, że rządowy projekt budowy "100 obwodnic" działa. Temat jest wielowątkowy i dotyczy bezpośrednio mieszkańców miasta. W czasie spotkania jednak niektóre osoby zapomniały, że kampania wyborcza już się skończyła i zamiast sensownych wypowiedzi usłyszeliśmy to, kto do jakiej partii należy i kto w Polsce aktualnie rządzi. Czy podobało się to mieszkańcom? Chyba niespecjalnie.

Kliknij aby odtworzyć
Drogi użytkowniku! Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

Na początek warto wspomnieć kilka słów o samym problemie. Oczywiście jest nim ruch pojazdów ciężarowych ulicami miasta. Nikt nie ma wątpliości, że ciężarówki niszczą nasze ulice, blokują je i stwarzają zagrożenie. Rozpędzone samochody gnają ulicami Białobrzeską, Szczęśliwą, Spalską, Grota Roweckiego, Szeroką. Nic dziwnego, że mieszkańcy tych ulic protestują. Mają rację. Tyle, że ich protest jest tak ukierunkowany, że sprowadza się do przesunięcia ruchu spod ich okien pod okna innych ludzi.. Czy to jest dobre rozwiązanie? Należy chyba w to wątpić. 

Przez Tomaszów Mazowiecki przejeżdżają w sumie trzy strumienie samochodów ciężarowych. Warto je dosyć dokładnie przeanalizować, bo może się okazać za chwilę, że wszystkie te samochody pojawią się w jednym miejscu, bo droga, którą zbudujemy będzie najkrótszą do trasy S8. Zacznijmy od strony południowej. Właściwie głównym, jeśli nie jedynym problem są ciężarówki wożące piach z kopalni Biała Góra. Mkną one przez ulicę Modrzewskiego, a następnie most na Brzustówce, dalej Św. Antoniego, Bartosza Głowackiego, Nowowiejską, i dalej wspomnianymi Grota Roweckiego, Szeroką i Orzeszkowej. W czasie spotkania nikt nie był w stanie powiedzieć ile tych samochodów każdego dnia jeździ. Jednak dane takie są dostępne i wszelkie analizy należałoby od nich rozpocząć. Otóż w 2014 opracowano dokument o nazwie "Studium ruchowe poprawy dostępności transportowej projektowanego obszaru funkcjonalnego w ramach realizacji projektu „Partnerstwo na rzecz rozwoju obszaru funkcjonalnego Dolina Rzeki Pilicy w powiecie tomaszowskim”. Zawiera on dane na temat wielkości ruchu w tamtym okresie oraz prognozy do 2030 roku. W chwili jego opracowywania z kopalni wyjeżdżało 100 ciężarówek dziennie. W związku z planami rozbudowy kopalni będzie ich zapewne 2 razy więcej. 

Jak twierdzi wójt, dla niemieckiego przedsiębiorcy to spory problem. Tyle tylko, że ten problem nie powinien być naszym problemem. Zacytuję w tym miejscu wspomniany dokument po raz pierwszy.

Gmina Tomaszów Mazowiecki jest gminą turystyczno-przemysłową. Na terenie gminy znajduję się największa w Polsce odkrywkowa kopalnia piasków kwarcowych Biała Góra. Transport ładunków z kopalni odbywa się częściej za pomocą transportu drogowego, niż transportu kolejowego.

i dalej wśród celów strategicznych wskazuje się...

pobudzenie transportu kolejowego w obsłudze transportu kopalin, ze szczególnym uwzględnieniem transportu dalekobieżnego

autorzy opracowania wskazują, że 

Przez Tomaszów Mazowiecki przebiega linia kolejowa, posiadająca bocznice kolejowe, prowadzące do kopalni Biała Góra oraz kopalni Wąwał. Obecnie kopalnie sporadycznie korzystają z transportu kolejowego do przewozu piasku, a całość jest transportowana komunikacją samochodową. W świetle trudności z przejazdem ciężkiego transportu samochodowego przez Tomaszów Mazowiecki, należy dążyć do pobudzenia transportu kolejowego, będącego mniej uciążliwym dla miasta i jego mieszkańców. Wykorzystanie transportu kolejowego w sposób istotny może ograniczyć niekorzystne oddziaływanie ruchu pojazdów ciężarowych na tereny cenne przyrodniczo, w tym obszary prawnie chronione rzeki Pilicy.

i dokładnie o to chodzi... "TIR-y na tory" brzmi popularne hasło i choć często bywa używane na wyrost ma w tym przypadku głębokie uzasadnie. Warto bowiem pamiętać, że piasek z Białej Góry nie trafia do huty w Niewiadowie ale głównie do Częstochowy i innych hut na południu Polski (ale nie tylko). Mają one ten problem, że nie posiadają bocznic kolejowych. Ale... no właśnie... To jest ich problem a nie mieszkańców gminy Tomaszów i samego Tomaszowa Mazowieckiego. Wynika z tego bowiem, że aby huta szkła w drugim koncu Polski mogła funkcjonować, część jej kosztów muszą ponieść tomaszowianie. Czy to nie jest absurd?



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Dołączając do głosu Oli i pana Mariusza 16.11.2019 06:42
https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/radoslaw-slusarczyk-polska-przyroda-jest-dewastowana-na-ogromna-skale/sz720kz

Ajdejano 14.11.2019 17:43
Do draculi z dnia 26.10.2019 r. na różowo: zainstaluj sobie aplikację automatycznego podkreślania pisemnych błędów i wtedy wyjdzie Tobie, że nie piszemy: "Zamarzesz ylko", ale: zamażesz tylko. I będzie O.K. Poza tym: wymazanie samego zdjęcia oraz imienia i nazwiska to za mało. Chyba nie masz pojęcia, co na tym dyplomie jest jeszcze. Pozdrowienia od starego czekisty.

Jacek 03.11.2019 11:04
Ja również ABSOLUTNIE jestem przeciwny budowie obwodnicy południowej. Tylko północna ma sens i to z maksymalną korzyścią dla środowiska i mieszkańców. Jeśli północny wariant jest dla miasta za drogi niech się wesprą pieniędzmi państwowymi . Przecież ogłoszony został plan budowy 100 obwodnic!!! Ponadto skoro Niemcy wydobywają tu piasek to też częściowo w ich interesie jest ta droga jak i częściowe jej finansowanie. Jeśli przejdzie jakimś cudem ten południowy plan obwodnicy to sam osobiście będę protestował i robił wszystko aby nie doszedł do skutku!

pracownik szpitala 01.11.2019 17:13
Przypominam , że przed podaniem informacji o budowie obwodnicy , podpisano z wielką fetą przedłużenie umowy na wydobycie piasku,można się domyśleć , że wówczas ustalono ,iż trzeba rozwiązać problem transportu. Najlepiej za państwowe pieniądze /program rządowy/ a to właściciele kopalni winni zadbać aby wywóz kopalin odbywał się bezkolizyjnie dla miasta Tomaszów Maz. Gospodarz gminy zadowolony z przedłużenia umowy -wyraźnie preferuje aby mieszkańcy poparli budowę.Obwodnica tak -ale nie w sposób najbardziej wygodny dla właścicieli kopalni i bez ich finansowego udziału.

Misiek 27.10.2019 09:00
Niemiec zainwestuje 200 mln Polak 120 mln w obwodnice , niemiec po dziesiąte pokolenia będzie czerpał zysk a nasze dzieci spłacać długi. Cieszymy się jak tubylcy 500 lat temu w ameryce jak hiszpanie przywozili koraliki. Głupi my naród oj głupi.

Ola 25.10.2019 18:46
Prawie calość tej drogi planowana jest w otulinie parku krajobrazowego może ktoś zacznie myśleć w końcu. Obwodnica tak ale nie na pałę - brak sensownych koncepcji - ludziom podduwa się do podpisu nie wiadomo co.

Gienek 25.10.2019 12:25
Wyprowadzić ruch Tirów przez Piotrków i tak dojadą do celu. Piotrków ma świetną siatkę obwodnic zatem mieszkańcy nie ucierpią. A Tomaszów to oaza ciszy spokoju gdzie wzmożony ruch osobówek jest jedynie w dni targowe.

stop tirom 25.10.2019 18:06
Eugeniuszu pewnie jesteś mieszkańcem ulicy Szczęśliwej?

drogowiec 26.10.2019 20:59
Mówicie przez Piotrków to i przez most sulejowski. Trzeba byłoby zrobić ekspertyzę tego mostu czy wytrzyma przejazdy czasami i 60 tonowych transportów.

JACEK 25.10.2019 10:53
Najgorzej jak ktoś niezna sie na budownictwie infrastruktualnym sie najbardziej wypowiada..... o tych miejscach co wspomina Pan z kucykiem.... jakoś nie widze tych tlumów mieszkańców, wielkiej aktywności turystycznej, raczej mieszkańców okolicznych gdzie sa podrzucane smieci.... małolatów co katują crossami te tereny , dzikie ogniska imprezki itp..... niema tam nawet infrastruktury turystycznej bo teren jest pisząc kolokawialnie ,,dziki,,. Chętnie porozmawiam z tym Panem... jak w TM dojdzie naprawde to katastrofy drogowej.... bo rozbedzone 40 ton.... nie stanie w miejscu.... a wypadek z taką cieżarówką jest ,,rzeżnią,, co widac w mediach czasami.Drogi sie rozpadają z roku na rok... a miasto wydaje kolosalne sumy na ich naprawe. Większosc tej drogi i tak bedzie pewnie przebiegać ,,górą,, a nie skrzyzowania 1:1. Nie wspomne już o stękaniu w godziach szczytu ze miasto zakorkowane........ przykład: na jednym ,,zielonym,, przejedzie ok 10 osobówek... Cięzarówek 2-3 ........ Ogólnie rzecz biorąc.... TM nieopłaca sie robić kompletnie Nic, bo społeczeństwo jest zacofane mentalnie...... lepiej wydawac nie na rentowne ,,tory,, i inne głupoty ......

as 26.10.2019 20:14
Codziennie jeżdżę wzduż ścieżki do pracy i z pracy, potem jeszcze po południu na zakupy itp. i zawsze widzę sporo osób korzystających z tego miejsca. Na spotkaniu było powiedziane, że skrzyżowania z drogami będą jednopoziomowe czyli kolizyjne. Więc ciekawe co Pan powie jak jadący ścieżką na rolkach czy rowerze wpadnie pod rozpędzone 40 ton, bo właśnie cały ruch ciężarowy ma przejeżdzać przez ścieżkę rowerową.

Ajdejano 25.10.2019 00:25
Do draculi: popatrzyłem w ten mój indeks i doszedłem do wniosku, że w skanach musiałbym wymiksować zbyt wiele informacji i wtedy, ty - oczywiście miałbyś swój "bal" w postaci używnia sobie na mnie. Jednak - nie załamuj się. "Cóś" wymyślę.

Vlad_Palovnick 26.10.2019 23:48
Pokaż więc dyplom. Zamarzesz ylko zdjęcie imię i nazwisko. Buziaki ?

Ajdejano 24.10.2019 15:15
Do "prymus UW" na różowo: może nie byłem prymusem, ale moja średnia z egzaminów w całych studiach (5 lat) to 4,25 (w skali 2-5). Indeks ze studiów mam i mogę ci skany z tego indeksu przesłać. Ale musisz mi podać swojego mail'a. Z tą cielęcinką trochę przesadziłeś, ale te kopy jaj - to dobry trop (ale jaja). PS. Ściskam Cię mocno (tak, aby Ciebie nie udusić).

Vlad_Palovnick 24.10.2019 16:42
Ja poprosze o skany indeksu. Mail: [email protected] Buziaki?

Kk 27.10.2019 09:54
I ja: [email protected] Dziekuje

Ajdejano 24.10.2019 08:49
Do "Inż.Bud. AGH.". Te twoje estakady to ty masz chyba w swojej głowie. Nawbijali Ci do głowy na na tej AGH tych estakad i tak już Ci zostało. Uważasz, że za nasze, ciężko wypracowane podatki (bo to są właśnie NASZE - Polaków podatki) nieodpowiedzialne Państwo Polskie i nieodpowiedzialne samorządy mogą sobie fundować wszystko, co im do tych pustych główek wpadnie ?! Albo jesteś świeżo upieczonym absolwentem AGH, albo już tak starym, że w głowie masz tylko estakady. Do "Ola". 100% racji. W skutek społecznego nacisku, postanowili zorganizować nasiadówkę, do której zupełnie się nie przygotowali. Ktoś poniżej dobrze napisał: na mapach, pośpiesznie namalowali kilka kresek i przedstawili te kreski jako tzw. "warianty". Bedz konkretów odnośnie zagrożeń ekologicznych, zagrożeń dla okolicznych zabudowań, bez informacji o przewidywanych przesiedleniach poszczególnych nieruchomości, itp., itd. Ci organizatorzy tej nasiadówki, to zwykli ignoranci, próbujący wciskać ludziom kit. Do Admina: materiał powyżej - bardzo dobry.

Prymus UW 24.10.2019 12:48
Ludzie powinni się wstydzić tytułu "pppprrr..ymus" zdobytego za kopy jaj i cielęcinkę.

Ola 24.10.2019 05:42
Posiedzieli 02.07.2019 na białej górze i uradzili. Polacy wyłożą kasę ze swojej opodatkowanej marnej pensji a niemcy będą się cieszyć i rozkręcać biznes. Za 20 lat pozostawią nam dziurę w ziemi wcześniej zasypując śmieciem bo i na tym da się zarobić.

Asia 23.10.2019 19:38
Wlasnie cos cholera wie co sami nie wiedza co

Gość 23.10.2019 19:09
Goście chcą coś zrobić dla ludzi a tu nagle zadyma.Lepiej stać w korkach i dalej narzekać

Jack 23.10.2019 20:54
Coś chcą zrobić dla ludzi? Chyba chcą ale dla właściciela Białej Góry za publiczne pieniądze.

Jack 23.10.2019 17:48
Bubel nie obwodnica. Bubel że skrzyrzowaniami i rondami. Zadziwia mnie arogancja wójta i inżyniera miasta... Starosta i wice prezydent języka w g..ie zapomnieli... Pani Bąk obudziła się na końcu i podsumowała nic, dokładnie nic. Proszę zapoznać się z definicją obwodnicy, proszę zapoznać się z realizacjami na obszarach natura2000, proszę przeanalizować potrzeby ruchu, realnie przeanalizować i poddać opinii kilka koncepcji obwodnic, a potem robić spotkania. Bo tak realnie z boku patrząc, chcieliście z ludzi zrobić idiotów a wyszło chyba odwrotnie.

Reklama
Polecane
Płacimy rachunki za niemądre decyzjePłacimy rachunki za niemądre decyzjeKampania wyborcza toczy się wolno... niczym żółw ociężale. Listy kandydatów są już opublikowane. Na nich sporo przypadkowych osób, które wyobrażenie o samorządzie jakieś mają, ale nie zawsze odpowiada ono rzeczywistości. Część wypowiedzi niemądrych, część naiwnych. Mało która ma jakieś podstawy merytoryczne. Najczęściej spotykamy utarte hasła, które w zderzeniu z rzeczową argumentacją pękają niczym mydlana bańka. Trudno się dziwić, skoro przez kilka miesięcy trwała prawdziwa łapanka kandydatów na radnych, żeby tylko zapełnić jakoś listy. Wczoraj dowiedziałem się, że są osoby, które nawet nie wiedziały, że są kandydatami.Data dodania artykułu: 16.03.2024 13:58 Ilość komentarzy: 7 Ilość pozytywnych reakcji czytelników: 6
Bezbramkowy remis na wyjeździePółtora procent dla MechanikaXVII Tomaszowskie Teatralia za namiBarwy kampanii. Bywa też zabawnie„Baby boom czyli kogel mogel 5”   w Kulturze Dostępnej już 21 marcaPłacimy rachunki za niemądre decyzjeSkandaliczne stosunki w magistracieRusza procedura wywłaszczeniowa fabrykanckiej williZarząd Związku Miast Polskich obradował w TomaszowieOBLICZA ZDRADY cz. VZUS: pierwsze "trzynastki" trafią do emerytów przed WielkanocąZapraszamy na spektakl
Reklama
„Burza” nad Pilicą „Burza” nad Pilicą Miejskie Centrum Kultury w Tomaszowie Mazowieckim serdecznie zaprasza na otwarcie wystawy „Burza” nad Pilicą. Wydarzenie odbędzie się 27 stycznia o godzinie 10 w Skansenie Rzeki Pilicy (ul. Modrzewskiego 9/11). Głównym moderatorem spotkania będzie Jakub Czerwiński, szerzej znany jako Irytujący Historyk. Wstęp wolny w godz. 10-12.Tego dnia w budynku skansenowej świetlicy wyeksponowana zostanie wystawa pamiątek związanych z historią 25. Pułku Piechoty Armii Krajowej z okresu II wojny światowej. Tam też będzie można zobaczyć m.in. sztandary, archiwalne zdjęcia, orzełki, opaski, hełmy, elementy umundurowania i wyposażenia wojskowego.Oddział 25. pp AK został sformowany w lipcu 1944 roku w Barkowicach Mokrych nad Pilicą na bazie oddziałów partyzanckich i dywersyjnych Inspektoratu Piotrkowskiego AK w ramach akcji „Burza”. Działał głównie w lasach koneckich i przysuskich do 9 listopada 1944, kiedy to został rozformowany jako oddział zwarty, z poleceniem prowadzenia dalszej walki małymi oddziałami.Warto zaznaczyć, że w oddziałach 25. pp AK służyło kilkudziesięciu tomaszowian na czele z dowódcą, majorem Rudolfem Majewskim ps. „Leśniak”, który obecnie jest patronem Jednostki Strzeleckiej 1002 w Tomaszowie Mazowieckim.W roku 2024 przypada 80. rocznica Akcji „Burza” i sformowania 25. Pułku Piechoty Armii Krajowej, stąd też pomysł na tematyczną wystawę w Skansenie Rzeki Pilicy. Eksponaty pochodzą ze zbiorów Fundacji Con Ignis z Piotrkowa Trybunalskiego. Organizatorem wydarzenia jest Miejskie Centrum Kultury w Tomaszowie Mazowieckim oraz Fundacja Con Ignis z prezesem zarządu Jakubem Czerwińskim.Wystawę będzie można oglądać do końca kwietnia 2024 r.Data rozpoczęcia wydarzenia: 27.01.2024
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
Reklama
Reklama
Wasze komentarze
Autor komentarza: Duch MiastaTreść komentarza: A kto jest kandydatem PiS na prezydenta miasta? Kogo mamy poprzeć?Źródło komentarza: Tomaszów bez radnego w Sejmiku? To bardzo możliweAutor komentarza: LucynkaTreść komentarza: Na schronisko dali by dla psów, biedactwa zawsze głodne może racje żywności za małe dostają, chudzinki kochane.Źródło komentarza: Barwy kampanii. Bywa też zabawnieAutor komentarza: CzytelniczkaTreść komentarza: dla Pana wiadomości - znalezione w internetach..."Rzeczownik frajer używany jest w języku potocznym. To obraźliwe określenie osoby...Źródło komentarza: Płacimy rachunki za niemądre decyzjeAutor komentarza: Mariusz StrzępekTreść komentarza: Czemu zaraz obrażać. Fakt jest taki: poziom jest koszmarnie niski. Jeśli ktoś idzie studiować, by mieć "kwita", to bardzo szybko zostaje zweryfikowany w miejscu pracy. Generalnie połowa osób legitymująca się tzw. wyższym wykształceniem 30 lat temu nie skończyłaby żadnych studiów, bo nie byłaby w stanie zdać egzaminów. Płacenie (bo mowa o odpłatnej formie studiowania) za studiowanie bez zdobywania odpowiedniego poziomu wiedzy i umiejętności jest frajerstwem. I tyle. Nie ma w tym nic obraźliwego. Chociaż z drugiej strony może też być cwaniactwem, bo w wielu miejscach jest kwit potrzebny a nie praktyczne umiejętności i merytoryczna wiedzaŹródło komentarza: Płacimy rachunki za niemądre decyzjeAutor komentarza: HehTreść komentarza: To ich prywatna kasa - wydają na co chcą :)Źródło komentarza: Barwy kampanii. Bywa też zabawnieAutor komentarza: AmeliaTreść komentarza: Co to jest? Pierwsze słyszę...Źródło komentarza: Łojotokowe zapalenie skóry – poznaj przyczyny choroby!
Reklama
Łóżko rehabilitacyjne  Elbur PB 331 Łóżko rehabilitacyjne Elbur PB 331 Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów oraz montaż gratisNa zdjęciu: Łóżko PB 331 w wykonaniu standardowym w kolorze buk. Akcesoria: stolik Rubens 9 w kolorze buk oraz wieszak ubraniowy z lustrem.PB 331 to najpopularniejszy model łóżka w ofercie Elbur. Domowy charakter, praktyczne funkcje i sprawdzone rozwiązanie powodują, że jest stosowane z powodzeniem w placówkach opieki długoterminowej oraz w środowisku domowym. Ze względu na możliwość dopasowania koloru harmonijnie wpisuje się w każde otoczenie.Więcej informacjiKolory standardowe:C1 bukC2 buk jasnyKolory niestandardowe*:C4 nabuccoC5 klonC6 akacjaC7 dąb jasnyC8 orzechC153 dąb sonomaDETALE PRODUKTU:1. Zabudowane napędy podnoszenia łóżka4. Dodatkowa regulacja za pomocą rastomatu2. Pilot z blokadą poszczególnych funkcji5. Solidne koło z hamulcem3. Leże z regulacją twardości6. Szeroka gama kolorystycznaOPCJE:zmiana wypełnienia leża • zmiana długości leża • zmiana kolorystykiPODSTAWOWE DANE TECHNICZNEBezpieczne obciążenie robocze175 kgMaksymalna waga użytkownika140 kgRegulacja wysokości leża:od 40 do 80 cmRegulacja segmentu oparcia pleców:0 ÷ 70°Regulacja segmentu oparcia podudzi:0 ÷ 20°Wymiary zewnętrzne długość × szerokość:215 × 102 cmPrześwit pod łóżkiem:ok. 22 cmCiężar całkowity:99,8 kgKółka jezdne:100 mm z hamulcem FUNKCJE ŁÓŻKA REHABILITACYJNEGO 
Reklama
Napisz do nas
Reklama
Reklama
Reklama