Czy kreatywność w biznesie jest cechą pożądaną?

  • 12.02.2020, 20:43
  • Mariusz Strzepek
Czy kreatywność w biznesie jest cechą pożądaną?
Kiedyś pracodawcy najczęściej poszukiwali osób, które potrafią posłusznie wykonywać polecenia, nie zadając pytań. Wychodzenie przed szereg nie było mile widziane. Dziś sytuacja bardzo się zmieniła. Innowacyjne pomysły, szukanie rozwiązań, samodzielne myślenie, wdrażanie nowych technik jest bardzo pożądane na niemal wszystkich stanowiskach pracy. Właśnie dlatego w ofertach często można znaleźć informację o tym, że poszukiwani są pracownicy odznaczający się kreatywnością.

Kreatywność w biznesie.

Oczywiście w firmach zajmujących się tworzeniem reklam, grafik, filmów itp., kreatywność zawsze była mile widziana. Jednak dzisiaj wiemy, że nie tylko w dziedzinach opartych o sztukę jest ona przydatna. Na przykład w firmach sprzedażowych, w których rozmowa z klientami oparta jest, o stałe schematy, wydawać by się mogło, że kreatywność przeszkadza. Nic bardziej mylnego. Każdy, kto opanuje obecne schematy sprzedażowe może, a nawet powinien wzbogacać je o swoje własne, wymyślone techniki. Właśnie dzięki takiej postawie firma może się stale rozwijać i zwiększać obroty. Praca biurowa polegająca na układaniu grafiku i przygotowywaniu dokumentów, również może być wykonywana lepiej i szybciej przez osobę kreatywną. Każda osoba niezamknięta w schematycznym myśleniu potrafi usprawnić swoją pracę, wykonywać ją szybciej, lepiej i inaczej niż poprzednicy. Właśnie dlatego na portalu Pracuj.pl coraz częściej widzimy kreatywność, jako jedną z pożądanych cech u pracowników.

Oferty Pracy, które wymagają kreatywności.

W większości zawodów jest to cecha pożądana, jednak w niektórych wręcz niezbędna. Przykładem takich zawodów może być:
1. Copywriter. Osoba o "lekkim piórze" umiejąca dopasować temat pisanych tekstów, do preferencji klienta, słów kluczowych, tematu itd.
2. Grafik. Tworzenie obrazów mających wywołać konkretne emocje wymaga ogromnej kreatywności i twórczości.
3. Bloger. Pisanie własnych tekstów, na swojego bloga wymaga umiejętności wymyślania poczytnych tematów oraz przedstawiania ich w interesujący sposób. Tylko bardzo twórcze i kreatywne osoby potrafią to robić.
4. Sprzedawca. Sprzedaż wzrasta zawsze, gdy potrafimy na bieżąco dopasowywać ofertę do preferencji klienta.
5. Restaurator. Wyjątkowe oferty, klimat restauracji, dania, produkty, to wszystko sprawia, że lokal prosperuje, a klienci tłumnie przychodzą zaciekawieni nowymi propozycjami.

Jak widać, kreatywność potrzebna jest nie tylko w twórczych zawodach, ale również w biznesie. Ułatwia pozyskiwanie klientów, dopasowywanie indywidualnych ofert i rozwiązywanie bieżących problemów.

 

Mariusz Strzepek

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe