Potrzebna zmiana od zaraz - apelują mieszkańcy i przedsiębiorcy. Zebrano 500 podpisów

  • 03.04.2021, 13:14 (aktualizacja 03.04.2021, 14:25)
  • redakcja
Potrzebna zmiana od zaraz - apelują mieszkańcy i przedsiębiorcy. Zebrano 500 podpisów
Od około 2 tygodni próbowałem lobbować i wpłynąć na zmianę organizacji ruchu drogowego wdrożonego 22 marca w związku z II etapem remontu drogi w713. Szczegóły niestety poznaliśmy, jako radni wojewódzcy dopiero z prasy ok 17 marca - mówi radny Arkadiusz Gajewski, jeden z organizatorów akcji zbierania podpisów pod petycją o zmianę organizacji ruchu kołowego na obszarze objętym remontem. 

Pod petycją podpisało się ponad pięciuset mieszkańców Ludwikowa i Białobrzeg. To oni najbardziej dotknięci są uciążliwościami związanymi z remontem drogi wojewódzkiej. Szczególnie dotkliwie odczuwają je, prowadzący swoją działalność przedsiębiorcy. Jest ich na przebudowywanym odcinku drogi wcale nie mało. 

Odbyło się też kilka spotkań m.in. w starostwie powiatowym. Brali w nich udział między innymi  tomaszowscy radni sejmiku województwa łódzkiego Ewa Wendrowska, Arkadiusz Gajewski, Starosta i jego służby, wójt Gminy Tomaszów, szef wydziału ruchu drogowego Komendy Powiatowej Policji oraz dyrektor Wojewódzkiego Zarządu Dróg, Mirosław Kukliński. Zaproszono też przedstawiciela PRDM, głównego wykonawcy inwestycji.  Nie dały one żadnych efektów.

- Nie chcę tego szerzej komentować poza tym, że próbowałem bez hałasu i mediów czy pism doprowadzić do zmiany. Nie udało mi się. Więc działam już oficjalnie. Uważam, że wdrożona organizacja ruchu jest całkowicie błędna i szkodliwa oraz niepotrzebnie komplikuje i dodatkowo utrudnia i tak niełatwy okres zmian w ruchu wynikający z remontu w713 - mówi Gajewski. 

Radny przygotował propozycję zmian, którą złożył w formie interpelacji.  Zawiera proste dwie opcje, które mają poprawić sytuację i ułatwić życie mieszkańcom i przedsiębiorcom - Trzeba tylko chcieć to zmienić -  dodaje radny i podkreśla, że w kilka dni w tej sprawie zebrano ponad 500 podpisów z terenu Ludwikowa, co jest dowodem, że sprawa dotyczy większości tomaszowian, ponad podziałami i polityką. 

Gajewski apeluje też, by samorządy Miasta i Powiatu wsparły propozycje zmian w tymczasowej organizacji ruchu, w formie uchwał.  Jego zdaniem tylko wspólne i spójne stanowiska wszystkich samorządów mogą wymóc zmiany na zarządzie województwa łódzkiego. 

Z tym jednak może być problem, bo obie rady, zarówno miejska, jak i powiatowa zdominowane są przez radnych Prawa i Sprawiedliwości, którzy ja łatwo się spodziewać propozycję Gajewskiego odrzucą, nawet jeśli miałoby to być ze szkodą dla mieszkańców.  Tymczasem remont ma potrwać dwa lata. Bez wprowadzenia zmian da się nam wszystkim mocno we znaki. 

 

redakcja_

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (14)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

jan
jan 19.04.2021, 11:07
wszyscy narzekaja ale trzeba zobaczyć ul legionów którą jeździ wszystko iw dużych ilościach mimo że ta nie jest przystosowana do takiego ruchu
T.M
T.M 07.04.2021, 10:42
Pan Gajewski i jego swita niechaj sie wezma za prostowanie S8 bo temat jakos przycichl,a pozniej za droge wojewodzka 713 ktora ma juz spore opozniejnie przez co cierpi pol powiatu a w szczgolnosci gminy,Ujazd, Bedkow,Rokiciny jesli tak dalej pojdzie to po otwarciu w/w drogi ,drogi gminne powiatowe tez beda do poprawy(juz sa)a ludzie beda psioczyc ze ten powuat znow nic nie robi.
pocoto?
pocoto? 06.04.2021, 13:42
CZCZA i BEZPRODUKTYWNA DYSKUSJA "PROMINENTÓW"

vide SIWZ - TOR:
Na odcinku pierwszym, tj. przebudowie ul. Mireckiego przewidziano zastosowanie 3 zasadniczych etapów tymczasowej organizacji ruchu:

- ETAP 1- zamknięcie pasa ruchu ul. Mireckiego w kierunku Centrum, zawężenie wlotu ul. Szczęśliwej oraz zamkniecie wlotu ul. Nowowiejskiej.
- ETAP 2 – zamknięcie pasa ruchu ul. Mireckiego w kierunku Centrum, zamkniecie wlotu ul. Nowowiejskiej. oraz wprowadzenie wahadłowej sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Mireckiego – Szczęśliwa.
- ETAP 3 - zamknięcie pasa ruchu ul. Mireckiego w kierunku Opoczna, zamkniecie wlotu ul. Głowackiego oraz wprowadzenie wahadłowej sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Mireckiego – Szczęśliwa.
...
We wszystkich tych etapach przewidziano wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na przebudowywanym odcinku ul. Mireckiego. Ruch pojazdów możliwy będzie tylko w kierunku Opoczna. Dojazd do centrum oraz ulicy Radosnej i ul. Zacisze możliwy będzie poprzez lokalny
układ sieci ulic zlokalizowanych w bezpośrednim sąsiedztwie inwestycji. Ruch tranzytowy (w tym pojazdów ciężkich) odbywać się będzie na dotychczasowych zasadach, tj. z wykorzystaniem ulic Szczęśliwa, Spalska, Grota Roweckiego i Szeroka.
...

źródło:
https://zdwlodz.ezamawiajacy.p…

zmiany w w/w to dopłaty i przedłużenie terminów !
???
??? 06.04.2021, 23:05
Powieliłeś Ruch tranzytwy a wiez co on zaczy chyba nie bo i amci co tam myślą to nie wiedzą
Wpisz sobie w google
rudy
rudy 06.04.2021, 20:35
To możę przejdź się tam i zobacz czy jest ruch jednokierunkowy na Mireckiego, a nie wklejaj czegoś co zupełnie jest niezgodne z faktycznym stanem
Debil
Debil 07.04.2021, 05:46
Jednokierunkowy wahadłowy a jak coś robią niezgodnie z SIWZ to batem ich - Gdzie jest ZDW ?????
marek
marek 06.04.2021, 09:12
-w tym tempie prac to remont tej drogi będzie trwał nie dwa a cztery lata - ulica Radomska rozgrzebana ruch zamknięty pracowników brak -/czwartek ,piątek, sobota,oraz dziś wtorek- chyba przeszli na pracę zdalną/. Rozkopali kilka odcinków drogi na których mało co się dzieje. Jeśli chodzi o wytyczone objazdy to jest jakiś absurd np do ulicy Kolejowej z Ludwikowa .
Prawnik
Prawnik 05.04.2021, 09:01
A prawnie wygląda to tak:
- zamawiający ZDW nic nie zastrzegł w kwestii organizacji ruchu w SIWZ
- organizację ruchu opracowywuje Wykonawca
- wszystkie spotkania w tym temacie również te w starosteie opisane powyżej były bezcelowe i szkoda tylko że marnowano nasze pieniądze płacąc ludziom którzy przez brak wiedzy marnowali czas w swojej pracy bredząc.
Narzucenie czegoś odmiennego niż zapisano w SIWZ wykonawcy zaskutkuje poważnym roszczeniem - vide case Mosty Łódź Trasa Górna i odszkodowanie przeszło 30 mln zł z pieniędzy miasta.
x
x 03.04.2021, 21:13
A może by tak napisać jakie zmiany proponuje p. Gajewski? Bo nie dowiedziałem się tego z artykułu.
Ajdejano
Ajdejano 05.04.2021, 20:22
Brawo!!! Od radnego Gajewskiego tego się nie dowiesz. Radny Gajewski jest nie od tego, aby rozwiązywać sprawy elektoratu (zwykłych ludzi i zwykłych firm), ale od tego, aby tworzyć atmosferę strachu wobec tych "tragicznych" rządów tego, równie tragicznego PiS-u.
Pytasz: co niby robią radni platformy? A, kur...., nic nie robią, tylko biorą kasę z rządowych (pisowskich) pieniędzy.
Dla platformersów - to jest wymarzona Ameryka. Napier..... rządzących, a i tak dostajemy od nich kasiorkę!!!
Propaganda
Propaganda 04.04.2021, 21:46
Te media nie napiszą o tym co proponuje Gajewski, bo mogło by się okazać że Gajewski ma racje, a przecież redaktor tego nie chce gdyż jest z innej opcji politycznej ;)
Leto
Leto 04.04.2021, 11:58
Od mądrych propozycji to są rządzący , a nie opozycja. Tylko muszą być kompetentni, za to otrzymują wynagrodzenie. Wszelkie podejmowane plany inwestycyjne i problemy z tym związane trzeba przeanalizować i znaleźć optymalne rozwiązanie.
Ech
Ech 03.04.2021, 14:47
A radni platformy to co niby robią? Wystarczy wspomnieć plan zagospodarowania na tereny inwestycyjny. Dno z jednej i drugiej strony
Echeszek
Echeszek 05.04.2021, 16:02
6 radnych PO, 4 radnych PiS i 2 z "Razem" (Porozumienie). Pisz prawdę ;)

Pozostałe